3. Sú dva odlišné typy gumičiek a držiakov gumičiek používané
každé zvlášť pre ľavé a pravé strany. Nasuňte nové gumičky do
drážok na držiakoch drážok, pričom si všimnite správne smery a
polohy otvorov na skrutky.
Montáž brzdovej páčky
1. Inštalácia na riadidlo
Posuňte kryt konzoly dopredu a následne 5 mm Allenovým
kľúčom utiahnite bezpečne montážnu maticu.
Kryt konzoly
5 mm Allenov kľúč
Tabuľka s názvom
Káblový hák
Vonkajší bovden
Vonkajší bovden
Valček vnútorného
kábla
Montážna matica
Valček vnútorného kábla
Káblový hák
Všeobecné informácie obezpečnosti
VAROVANIE
• Nesprávne používanie brzdného systému vášho bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, čo by mohlo viesť
k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže
byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na páčku brzdy a charakteristiky ovládania
bicykla) na vašom bicykli. Poraďte sa s predajcom bicyklov,
prečítajte si príručku pre majiteľa bicykla a nacvičte si jazdnú
abrzdiacu techniku.
• Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom
vážneho poranenia.
• Používajte ST-5700/5703, BL-TT79 spolu s BR-5700.
Nepoužívajte BR-5700 v kombinácii s predchádzajúcimi
páčkami STI v prípade jazdy na cestách alebo v spojení
sbrzdovými páčkami BL-R770/BL-R550 pre ploché riadidlá;
v opačnom prípade bude brzdový výkon veľmi veľký.
• Dôkladne utiahnite montážne matice strmeňovej brzdy na
hodnotu uvedeného uťahovacieho momentu.
· V prípade typu bŕzd s maticami používajte blokovacie matice
s nylonovými vložkami (samoblokovacie matice).
· V prípade typu bŕzd so zapustenými maticami používajte
zapustené matice správnej dĺžky, ktoré je možné otočiť šesť
a viackrát; pri opätovnom naskrutkovaní naneste na závity
matice tesniaci prostriedok (blokovacie spojivo).
V prípade uvoľnenia matíc a vypadnutia bŕzd môže dôjsť k ich
zachyteniu bicyklom a bicykel sa môže prevrátiť. Hlavne v
prípade, ak k tomu dôjde u predného kolesa, bicykel sa môže
prevrhnúť smerom dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
• Brzdy navrhnuté ako zadné by nemali byť použité ako predné
brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať
iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na brzdové
gumičky. Ak sa olej alebo mazivo dostane na brzdové
gumičky, mali by ste gumičky vymeniť, inak brzdy nebudú
pracovať správne.
• Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo
rozstrapkané a ak nájdete tieto známky, lanko ihneď vymeňte.
Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné
brzdy pracujú správne.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha
dlhšia. Znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa
kolesá šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte
ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli vbudúcnosti
použiť.
Poznámka
• Pokiaľ používate cestné brzdové gumičky SHIMANO
vkombinácii s keramickými ráfikmi, brzdové gumičky sa
opotrebujú omnoho rýchlejšie ako je to bežné.
• Ak sa brzdové gumičky opotrebovali tak, že drážky už nie
sú viditeľné, mali by ste ich vymeniť.
• Rôzne brzdové čeľuste majú rôzne charakteristiky.
Podrobnosti získate na mieste kúpy brzdových čeľustí.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
vnormálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód manipulácie
alebo údržby sa obráťte na predajné miesto.
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Správny spôsob pre
zablokovanie podložky (B)
kpovrchu je vtedy, kedy je
malý otvor na povrchu v ľavom
hornom rohu.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame
používať nasledujúcu kombináciu.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
2. Montáž brzdového kábla
Vnútorný kábel pretiahnite
tak, ako je to znázornené na
obrázku a následne na
káblový hák nasaďte valec
kábla.
Otvor
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
SI-8JC0A-002-02
BR-5700
Technicko servisné pokyny SI-8JC0A-002
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Uťahovací moment:
1 - 1,5 N•m
Výmena kazetovej gumičky
4. Utiahnite upevňovaciu skutku.
Upevňovacia skrutka Upevňovacia skrutka
Držiak gumičky
Gumička
Držiak gumičky
Poznámka:
BR-5700 umožňuje nastavenie uhol kontaktu medzi
gumičkou a ráfikom (zbiehavosť). Nastavenie zbiehavosti
umožňuje dosiahnuť hladšiu činnosť brzdenia.
Poznámka:
Káble odrežte pri takej dĺžke, pri ktorej nie je napínaný pri
úplnom otočení riadidla doľava alebo doprava.
6. Kontrola
Asi 10 krát stlačte brzdovú páčku až po rúčku a pred použitím
bŕzd skontrolujte, či všetko funguje správne a či je vzdialenosť
brzdovej gumičky správna.
3. Pripojenie kábla
Nastavte páčku rýchloupínaka do zatvorenej polohy; následne
nastavte svetlosť gumičky (ako je to znázornené na obrázku) a
zaistite kábel.
4. Vycentrovanie brzdovej gumičky
Malé nastavenie vykonajte pomocou skrutky nastavenia
centrovania.
Asi 10 krát stlačte
2. Poloha nastavenia brzdovej gumičky
Po nastavení polohy brzdovej gumičky tak, aby povrch gumičky
a povrch ráfika boli tak, ako je to znázornené na obrázku,
utiahnite upevňovaciu skrutku gumičky.
4. Nastavenie pohybu páčky (ST-5700/5703)
Pokiaľ chcete dosiahnuť menší pohyb páčky, nainštalujte
prídavnú rozpierku doštičky. Počas nastavovania kontrolujte
činnosť brzdy.
3. Nainštalujte tabuľku
snázvom.
Smer
vkladania
gumičky
Predné
Pre ľavú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Pre pravú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Gumička
Predné
Upevňovacia skrutka gumičky
Rozpera doštičky
Skrutka nastavenia
centrovania
4 mm Allenov kľúč
Páčka rýchloupínaka
Montáž brzdy
1. Montáž brzdy samotnej
Stlačte oblúk a nastavte pokiaľ je čeľusť v pevnom kontakte
sráfikom.
5 mm Allenov kľúč
2. Gumičku demontujte tak, že ju posuniete pozdĺž drážky držiaka
gumičky.
Vonkajší bovden dočasne zaistite riadidlom (pomocou pásky
alebo podobného materiálu).
Následne riadidlo omotajte páskou na riadidlá.
Gumička
Otvorená
Zatvorená
5. Opätovné nastavenie svetlosti gumičky
Otočte nastavovacou skrutkou kábla a opätovne nastavte
svetlosť gumičky.
Nastavovacia skrutka kábla
Smer otáčania ráfika
Smer otáčania ráfika
1 mm alebo viac
Zbiehavosť
0,5 mm
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Uťahovací moment:
8 - 10 N•m
Uťahovací moment káblovej
skrutky: 6 - 8 N•m
Zvyčajná poloha počas
inštalácie je, keď je hlava
skrutky nastavenia
centrovania v polohe
zobrazenej na obrázku.
Uťahovací moment:
0,15 - 0,2 N•m
Séria 105
Páčka brzdy ST-5700 / 5703, BL-TT79
Strmeňová brzda BR-5700
Brzdové lanko
Vonkajší bovden
Páska
1. Odskrutkujte upevňovaciu skutku.
Upevňovacia skrutka