SI-37R0A-002-02
Všeobecné informácie o bezpečnosti
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
VAROVANIE
Pri inštalácii náboja na rám dávajte pozor, aby ste na ľavej aj pravej strane
použili správne neotáčavé podložky a bezpečne utiahnite matice náboja na
hodnotu uvedených uťahovacích momentov. Pokiaľ neotáčavé podložky
nainštalujete iba na jednu stranu, alebo pokiaľ matice náboja nebudú
dôkladne utiahnuté, neotáčavá podložka môže vypadnúť, čo môže spôsobiť
otáčanie osi náboja a otáčanie kazetovej spojky. V dôsledku toho môžu byť
riadidlá náhodne vytiahnuté káblom radenia a dôsledkom môže byť veľmi
vážna nehoda.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu mať
spôsobiť vážne poranenie jazdca. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Skrutka na puzdre náboja sa používa počas výmeny oleja. Túto skrutku okrem
prípadov výmeny oleja nikdy neuvoľňujte. V opačnom prípade môže dôjsť k
unikaniu oleja s dôsledkom striekania.
Pred namontovaním rotora disku namontujte rozperu disku. V opačnom
prípade môže dôjsť k uvoľneniu rotora disku s dôsledkom neštandardného
hluku alebo poruchy bŕzd.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak
sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť
a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
POZNÁMKA:
Pri montáži kolesa použite 3x alebo 4x viazanie špíc, nie radiálne viazanie.
Nesprávne namontovanie môže spôsobiť poškodenie špíc alebo kolesa a pri
brzdení bude dochádzať k vydávaniu neštandardného hluku.
Prevody môžete radiť počas otáčania pedálov, ale v zriedkavých prípadoch
môžu zarážky a západky vo vnútri náboja vydávať určitý zvuk ako súčasť
bežnej činnosti radenia prevodov.
11 rýchlostný náboj ma zabudovaný mechanizmus, ktorý podporuje radenie.
Pokiaľ je počas jazdenia tento podporný mechanizmus v činnosti, môže
dochádzať k vibráciám alebo k vydávaniu hluku. Pocit pri radení sa môže
taktiež zmeniť v závislosti na polohe prevodu v čase radenia. K hluku môže
dochádzať v prípade otáčania ramien kľuky dozadu alebo pri tlačení bicykla
dozadu, a to pokiaľ je poloha prevodov 7 - 11. Ide o bežný jav konštrukcie
interného mechanizmu radenia prevodov a nie je znakom chyby.
Kazetová spojka CJ-S700 by sa mala používať jedine s ozubenými kolesami
od 18T do 23T.
Pokiaľ používate napínač reťaze CT-S500, použite špeciálne ozubené
koleso CS-S500 18T alebo 20T s chráničom reťaze. Nepoužívajte žiadne iné
typy ozubených kolies; v opačnom prípade môže reťaz z ozubených kolies
spadnúť.
Odporúča sa nastaviť prevodový pomer predného ozubeného kolieska na
približne 1,9. Príklad: F34T - R18T, F39T - R20T, F45T - R23T
Kvôli zachovaniu výkonu jednotky sa odporúča, aby ste údržbu, akou je
výmena interného oleja zverili predajni, kde ste výrobok zakúpili alebo
profesionálnej predajni, a to po odjazdení spolu 1000 km od začatia
používania a následne raz za 2 roky (každých 5000 km pri častých jazdách).
Okrem toho, na údržbu sa musí používať olej SG-S700 a súprava na údržbu
TL-S703.
Informácie o údržbe súvisiacej s olejom nájdete v servisných pokynoch pre TL-S703.
Na inštaláciu tesnenia na pravej strane použite TL-S704.
Opomenutie používať olej SG-S700 môže mať za následok problém, ako je
unikanie oleja, poruchy interného mechanizmu a pod.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim
prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze
neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným
spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz
a ozubené kolesá.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód manipulácie alebo nastavenia sa
obráťte na predajné miesto.
Náboj nemontujte svojpomocne. Pokiaľ je potrebná jeho demontáž, poraďte
sa v predajni, kde ste ho zakúpili.
SG-S700
CS-S500
CJ-S700
SI-37R0A-002
Technicko servisné pokyny
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny v spojení so servisnými
pokynmi pre brzdu a radiacu páčku.
Inštalácia ozubeného kolesa
CS-S500 s chráničom reťaze
Inštalácia kazetovej spojky a
náboj
Nainštalujte chránič reťaze na pravý proti prachový kryt
hlavnej časti náboja a následne nainštalujte pravý proti
prachový kryt D na hnací člen.
Nainštalujte ozubené koleso CS-S500 na hnací člen na pravej
strane hlavnej časti náboja tak, aby lišta chrániča smerovala
von a pomocou poistného krúžku zaistite na mieste.
Kryt hnacieho člena nainštalujte na hnací člen na
pravej strane hlavnej časti náboja.
Hnací člen
Lišta chrániča
Poistný krúžok
Ozubené koleso CS-S500
Kryt hnacieho
člena
Hnací člen
Kryt hnacieho
člena
Všimnite si
smer
Pravý proti
prachový kryt D
Chránič reťaze
Pravý proti prachový kryt
Hnací člen
Všimnite si
smer
Pravý proti prachový kryt D
Chránič reťaze
Inštalácia náboja na rám
Montáž rotora
Kazetovú spojku zaistite k náboju pomocou poistného krúžku
kazetovej spojky. Počas inštalácie poistného krúžku kazetovej
spojky zarovnajte žltú značku
●
so žltou značkou
●
na
kladke kazetovej spojky a následne otočte poistný krúžok
kazetovej spojky o 45 stupňov v smere hodinových ručičiek.
Otočte kladkou kazetovej spojky v smere šípky
zobrazenej na obrázku a zarovnajte červené značky
●
na kladke a konzole. Pokiaľ je kazetová spojka v tomto
stave, inštaláciu vykonajte tak, aby červená značka
●
na kazetovej spojke bola zarovno s červenou značkou
●
na pravej strane hlavnej časti náboja.
Spôsob inštalácie náboja na rám je rovnaký pokiaľ sa
používa napínač reťaze a aj pokiaľ sa nepoužíva.
Rotor
Inštalačný krúžok rotora
TL-LR10
Rozpera rotora
Uťahovací moment :
40 N•m
L
OC
K
LO
C
K
Kvôli inštalácii
zarovnajte žlté
značky
●
.
Kladka kazetovej spojky
Poistný krúžok kazetovej
spojky
Poistný krúžok kazetovej spojky
Otočte o 45°
Mali by byť zarovno
Kladka
Konzola
Kazetová spojka
Pravá strana hlavnej
časti náboja
7
R
Neotáčavá podložka
(pre ľavú stranu)
Rám
Neotáčavá podložka
(pre pravú stranu)
Drážka koncovky rámu
Kazetová spojka
Namontujte reťaz na ozubené koleso a následne
nainštalujte osku náboja do koncoviek rámu.
Pokiaľ sa napínač reťaze používa, prečítajte si tieto
servisné pokyny v spojení so servisnými pokynmi pre
napínače reťaze (CT-S500/CT-S510).
Na pravú a ľavú stranu osky náboja nasaďte neotáčavé
podložky. Teraz otočte kazetovú spojku tak, aby
vyčnievajúce časti neotáčavých podložiek zapadli do
drážok na koncovkách rámu a aby kazetová spojka
smerovala dovnútra rámu.
Odstráňte uvoľnenie reťaze a zaistite koleso k rámu
pomocou uzavretých matíc.
Koncovky
rámu
Neotáčavá podložka
Značka/Farba
Veľkosť
Vpravo Vľavo
Štandardná
5R/Žltá 5L/Hnedá ⬉ 20°
7R/Čierna 7L/Sivá ⬉ 38°
Obrátená
6R/Strieborná
6L/Biela = 0°
Obrátená (kryt
celej reťaze)
5R/Žltá 5L/Hnedá = 0°
Vertikál. 8R/modrá 8L/zelená = 60°- 90°
7R
Koncovka rámu
Oska náboja
Napínač reťaze
Oska náboja
Kazetová spojka
Konzola pre CT-S510
Rozpierka (iba
pravá strana)
Koncovka rámu
Drážka koncovky rámu
Montážna skrutka ramena
Rám
Otočná podložka
(8L)
Uťahovací moment :
30 - 45 N•m
Nastavte radiacu páčku z polohy
11
do
6
.
Skontrolujte a presvedčte sa, že žlté čiary nastavenia
na konzole kazetovej spojky a kladke sú teraz
zarovnané.
Nastavenie kazetovej spojky
Po nastavení kazetovej spojky odrežte nadbytočnú
dĺžku vnútorného lanka a následne nainštalujte kryt
vnútorného konca. Po namontovaní krytu vnútorného
konca ohnite vnútorné lanko smerom von (smerom ku
koncu rámu), aby ste zabránili jeho kontaktu s reťazou.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú
zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
25 - 30 mm
Nastavovacia skrutka kábla
Pokiaľ žlté čiary nastavenia nie sú zarovno,
otočte nastavovacou skrutkou kábla radiacej
páčky a nastavte čiary nastavenia. Následne
pohnite radiacou páčkou raz z polohy
6
do
11
a následne naspäť do polohy
6
; následne
opätovne skontrolujte a presvedčte sa, že žlté čiary
nastavenia sú zarovno.
2.
1.
2.
1.
3.
2. 1.
2.
1.
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Mal by byť priamo
Konzola kazetovej spojky
Žlté čiary nastavenia
3.
Pokiaľ bicykel stojí
Konzola kazetovej spojky
Kladka kazetovej spojky
Mal by byť priamo
Kladka kazetovej spojky
Kryt konca lanka
Vyčnievajúce časti by mali byť na stranách
koncoviek rámu.
Nainštalujte neotáčavé podložky tak, aby
vyčnievajúce časti boli bezpečne v drážkach
koncoviek rámov na oboch stranách osky náboja.
Použite akékoľvek neotáčavé podložky, ktoré vyhovujú •
tvaru koncoviek rámu. Na pravej a ľavej strane sa
používajú rôzne neotáčavé podložky.
Pokiaľ sa napínač reťaze nepoužíva
Pokiaľ sa napínač reťaze používa
Žlté čiary nastavenia na kazetovej spojke sa
nachádzajú na dvoch miestach. Použite tú, ktorá je
lepšie z vášho pohľadu viditeľná.
Uzavretá matica
Neotáčavá podložka
Značka
Nastavte na
6
Bezpečne nainštalujte konzolu
kazetovej spojky.
Kvôli inštalácii
zarovnajte červené
značky
●
.
Kvôli inštalácii
zarovnajte červené
značky
●
.