ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
6
• Pri otočení bicykla naopak alebo do strany, môže mať brzdový systém vnútri zásobnej nádoby určité vzduchové bubliny, ktoré
tam stále sú, keď sa zatvorí odvzdušňovacia skrutka alebo ktoré sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď
sadlho používa. Tento systém kotúčovej brzdy nie je navrhnutý tak, aby fungoval, keď je bicykel naopak. Ak sa bicykel otočí
naopak alebo do strany, vzduchové bubliny vo vnútri zásobnej nádoby samôžu pohnúť v smere strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí
v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Aksabicykel otočil naopak alebo do
strany, pred jazdou na bicykli určite niekoľko krát stlačte páčku brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú normálne.
Akbrzdy nepracujú normálne, nastavte ich nasledovným postupom.
Ak sa pri stlačení páčky zdá, že brzda nefunguje (zdá sa byť voľná)
Nastavte brzdovú páčku tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku niekoľkokrát jemne zatlačte a počkajte, pokiaľ
bubliny prejdú do zásobnej nádoby. Odporúča sa, aby ste potom odstránili kryt zásobnej nádoby a naplnili nádobu
minerálnym olejom tak, aby nezostali žiadne bublinky.
Ak brzdy stále pracujú zdĺhavo, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si časť „Pridávanie originálneho minerálneho oleja
SHIMANO a odvzdušňovanie“)
• Ak je páčka rýchloupínaka na náboji na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, môžu si navzájom prekážať, čo je
nebezpečné, preto skontrolujte, že si neprekážajú.
• Systémy kotúčovej brzdy SHIMANO nie sú kompatibilné pre tandemové bicykle. Pretože tandemové bicykle sú ťažšie, zaťaženie
na brzdový systém sa počas činnosti brzdy zvyšuje. Ak sa v spojení s tandemovými bicyklami používajú hydraulické kotúčové
brzdy, teplota oleja bude veľmi vysoká a môže dochádzať k zablokovaniu vedenia alebo k vyradeniu činnosti brzdových
hadičiek s dôsledkom zlyhania bŕzd.
Adaptér rotora kotúčovej brzdy SM-RTAD05
• Je možné inštalovať rotory kotúčovej brzdy s priemerom až do Ø203 mm. Pokiaľ nainštalujete rotory kotúčových bŕzd s väčším
než uvedeným priemerom, brzdná sila môže poškodiť hlavnú jednotku.
Brzdová hadička
• Po nainštalovaní brzdovej hadičky na jednotku brzdy, doplnení originálneho minerálneho oleja SHIMANO a odvzdušnení
vzduchových bublín stlačte opäť niekoľkokrát páčku a skontrolujte, že brzdy fungujú štandardným spôsobom a že nedochádza
k unikaniu tekutiny z hadičky alebo zo systému.
• Rôzne brzdové hadičky majú svoje vlastné spojovacie vložky. Používajte správnu spojovaciu vložku podľa nasledujúcej tabuľky.
Použitie nesprávnej spojovacej vložky môže spôsobiť úniky kvapaliny.
Brzdová hadička
Spojovacia vložka
Dĺžka Farba
SM-BH90 11,2mm Strieborná
SM-BH59/80 13,2mm Zlatá
YM-BH81 13,2mm Strieborná
• Pri opätovnej inštalácii opätovne nepoužívajte kus v tvare olivy ani spojovaciu
vložku. Poškodený kus v tvare olivy alebo spojovacia vložka nemusia zaručiť
bezpečné pripojenie brzdovej hadičky a môže dôjsť k odpojeniu brzdovej
hadičky od strmeňov alebo brzdovej páčky.
Ak dôjde k odpojeniu brzdovej hadičky, existuje nebezpečenstvo, že brzdy
prestanú náhle fungovať.
Spojovacia
vložka
Brzdová hadička
Spojovacia skrutka
Oliva
Odrezaný koniec
• Brzdovú hadičku odrežte tak, aby bol odrezaný koniec kolmo na os hadičky.
Pokiaľ brzdovú hadičku odrežete pod uhlom, dôsledkom môže byť unikanie
kvapaliny.
90°