Shimano SM-AX55 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka

Tento návod je vhodný aj pre

Vezmite na vedomie: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
UM-28J0A-002-02
Návod na obsluhu
Zadný 12 mm systém
E-Thru
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na :
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode na
obsluhu vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla. Návod
predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických mechanikov
nájdete na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte
tento návod na obsluhu a kvôli správnemu používaniu
ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na mieste
zakúpenia bicykla.
VÝSTRAHA
PRED POUŽITÍM SI DÔKLADNE PREČÍTAJTE NÁVOD NA OBSLUHU PRE
ZADNÝ 12 MM SYSTÉM E-THRU. POKIAĽ MÁTE NEJAKÉ OTÁZKY, OPÝTAJTE
SA SVOJHO PREDAJCU.
Zadný 12 mm systém E-Thru sa môže používať v kombinácii so špeciálnym
rámom a špeciálnym nábojom/kolesom. Pokiaľ sa používa v kombinácii s
akýmkoľvek iným rámom alebo nábojom/kolesom, môže dôjsť počas jazdy
k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych osobných poranení.
Pokiaľ nie je inštalácia zadného 12 mm systému E-Thru na bicykli správna,
môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych
osobných poranení.
Pokiaľ je páčka systému E-Thru na ľavej
strane (strana rotor) rámu, presvedčte sa,
že páčka systému E-Thru neprekáža činnosti
rotora (obrázok 1). Okrem toho sa uistite,
že počas jazdy páčka systému E-Thru
neprichádza do kontaktu s prednou
vidlicou, rámom, ďalšími časťami,
príslušenstvom atď. alebo s prekážkami
(ako sú kríky alebo skaly). Ak sa páčka
systému E-Thru uvoľní následkom kontaktu
s cudzími predmetmi, koleso sa uvoľní a
začne hrkotať. V takomto prípade
kontaktujte miesto zakúpenia alebo
predajcu bicyklov. Jazda na bicykli s
uvoľneným kolesom môže viesť k pádu a
následnému vážnemu zraneniu.
Páčka
systému
E-Thru
Rotor
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
Obrázok 1
Pri manipulácii so systémom E-Thru sa nedotýkajte rotora. Okrem toho
páčkou systému E-Thru počas otáčania kolesa nemanipulujte. Rotor je
veľmi ostrý a dotknutie môže mať za následok vážne poranenia.
Brzdové strmene a rotor sa počas používania bŕzd veľmi zahrejú. Aby ste
predišli nebezpečenstvu popálenia, pred manipuláciou so systémom E-Thru
skontrolujte, že po jazde na bicykli dôkladne vychladli.
Pred inštaláciou kolesa odstráňte všetky cudzie súčasti a prach z otvoru
koncovky rámu, matíc osky a otvorov na oske. Cudzie súčasti a prach môžu
zabrániť v správnej inštalácii systému E-Thru a pokiaľ náboj ani oska
nebudú nainštalované správne, koleso sa môže odpojiť s dôsledkom
vážnych poranení.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
Poznámka
Pred jazdou vždy skontrolujte náboje so systémom E-Thru a presvedčte sa,
že kolesá sú správne osadené na ráme bicykla. Je to obzvlášť dôležité po
zaparkovaní bicykla na verejnom priestranstve.
Presvedčte sa, že páčky systému E-Thru sú úplne zatlačené v polohe CLOSE
(Zatvoriť) (strana páčky s označením "CLOSE (Zatvoriť)" musí smerovať od
bicykla). Ako je to znázornené na obrázku, páčky sa musia sklápať, nie
otáčať.
Poloha OPEN (OTVORIŤ)
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené opotrebovanie
vdôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa v prípade
nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s miestom
zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
Sú kolesá na rám správne nainštalované?
Sú páčky systému E-Thru úplne stlačené do polohy CLOSE (Zatvoriť)?
RÝCHLA KONTROLA
Zdvihnite bicykel tak, aby koleso bolo nad zemou a do hornej časti plášťa
niekoľkokrát silno udrite smerom nadol, ako je to znázornené na Obrázku 1.
Taktiež niekoľkokrát kolesom zatraste do strán, ako je to znázornené na
Obrázku 2, aby ste sa presvedčili, že v rámci kolesa neexistuje žiadna vôľa.
Táto kontrola negarantuje, že na páčku systému E-Thru bol vyvinutý
adekvátny uťahovací moment. Pokiaľ si nie ste istí, či je páčka systému E-Thru
utiahnutá správne, zopakujte postup inštalácie popísaný v časti "Inštalácia
kolesa" v týchto Servisných pokynoch, a to pred jazdou na bicykli.
Obrázok 1 Obrázok 2
Názvy súčastí
Matica osky
Otvor na oske
Korunka náboja
Koncovka rámu
Prevádzka
UPOZORNENIE
S páčkou systému E-Thru vždy manipulujte iba iba rukami. Na zatvorenie
páčky nikdy nepoužívajte kladivo ani podobné náradie. V opačnom
prípade môže dôjsť k poškodeniu systému E-Thru alebo rámu.
Čo je náboj so systémom E-Thru?
Ide o mechanizmus využívajúci činnosť samostatnej páčky systému E-Thru na
náboji, ktorá umožňuje rýchlu inštaláciu a demontáž kolesa.
Funkcia náboja so systémom E-Thru
Sklopte páčku systému E-Thru do polohy CLOSE (Zatvoriť) a zablokujte rám
scieľom zaistiť koleso v správnej polohe.
Poloha CLOSE (ZATVORIŤ)
Páčka systému
E-Thru
Matica páčky
systému E-Thru
Poloha OPEN (OTVORIŤ)
Inštalácia matice osky
Matica osky
Podrobnosti o správnom zaistení
matice osky nájdete v servisných
pokynoch pre rám.
Inštalácia kolesa
1. Správne zarovnajte korunku náboja
s vidlicou.
Koncovka rámu
Korunka
náboja
2. Posuňte páčku systému E-Thru do
polohy OPEN (Otvoriť) a zasuňte ju
do otvoru na koncovke rámu na
strane oproti miestu, kde je matica
osky. Pretiahnite osku páčky až
dokiaľ sa nedotkne matice osky na
druhej strane.
3. Otočením páčky systému E-Thru naskrutkujte osku páčky systému E-Thru
do matice osky. Otvorte a zatvorte páčku systému E-Thru a osku páčky
systému E-Thru utiahnite v matici osky, a to dokiaľ bod, kde zacítite určitý
otvor počas doby, kedy je páčky systému E-Thru v polohe rovnobežnej
soskou náboja pri jej pohybe smerom do polohy CLOSE (Zatvoriť).
1
2
Poloha OPEN (OTVORIŤ)
Kontrolná
poloha
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
4. Kvôli bezpečnosti sa presvedčte, že páčka systému E-Thru sa v rámci polohy
CLOSE (Zatvoriť) pohybuje pozdĺž rámu. Iba silou rúk zatlačte dlaňou
svojej ruky na páčku systému E-Thru, dokiaľ sa úplne neposunie do polohy
CLOSE (Zatvoriť). Skontrolujte, že bočná strana páčky systému E-Thru s
nápisom "CLOSE" (Zatvoriť) smeruje od bicykla.
Uistite sa, že páčka systému E-Thru neprichádza do kontaktu s prednou
vidlicou, rámom, ďalšími časťami, príslušenstvom atď. Okrem toho dávajte
pozor, aby počas jazdy neprichádzala do kontaktu ani s prekážkami (ako
sú kríky alebo skaly). Ak páčka systému E-Thru nie je v správnej polohe, je
potrebné vykonať nastavenie matice osky. Podrobnosti o tom, ako to
urobiť nájdete v časti "Nastavenie matice osky".
Páčka
systému
E-Thru
Rotor
Poloha CLOSE (ZATVORIŤ)
Uťahovací moment:
5 - 7,5 N·m
Pokiaľ sa v servisných pokynoch pre rám nachádzajú akékoľvek pokyny
ohľadne uťahovacej polohy pre páčku systému E-Thru, pri uťahovaní páčky
systému E-Thru tieto pokyny dodržiavajte.
Demontáž kolesa
Páčku systému E-Thru posuňte z polohy CLOSE (Zatvoriť) do polohy OPEN
(Otvoriť); následne otočením páčky systému E-Thru demontujte osku páčky
systému E-Thru z matice osky. Po demontovaní osky páčky systému E-Thru
zmatice osky demontujte osku páčky systému E-Thru u kolesa.
1
2
Nastavenie matice osky
Ak sú v servisných pokynoch uvedené pokyny na nastavenie matice osky,
riaďte sa týmito pokynmi.
1. Naskrutkuje osku páčky systému E-Thru na maticu osky podľa kroku 3 v
časti "Inštalácia kolesa" a následne otočte maticu osky s cieľom nastavenia
správneho pohybu páčky systému E-Thru do polohy CLOSE (Zatvoriť);
následne skontrolujte krútiaci moment v polohe, kedy je páčka v polohe
CLOSE (Zatvoriť).
2. • Ak je uťahovací moment pri posúvaní páčky systému E-Thru do polohy
CLOSE (Zatvoriť) slabý, otočte maticu osky v smere hodinových ručičiek.
Maticu osky možno nastaviť v krokoch 1/9 otáčky.
Pokiaľ je uťahovací moment páčky systému E-Thru skontrolovaný
vkroku1 veľmi veľký a páčka systému E-Thru sa nedá ľahko pohybovať
do polohy CLOSE (Zatvoriť), otočte maticou osky proti smeru hodinových
ručičiek a znížte tak uťahovací moment. Maticu osky otáčajte postupne
v krokoch 1/9 otáčky bez jej úplného otočenia, a nastavte tak uťahovací
moment na maximálnu hodnotu, ktorá umožňuje pohyb páčky systému
E-Thru.
Matica osky
Upevňovací krútiaci moment: vyšší
Upevňovací krútiaci moment: slabší
3. Toto nastavenie zopakujte dokiaľ nedosiahnete správnu inštalačnú silu pri
správnej polohe páčky.
  • Page 1 1

Shimano SM-AX55 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Tento návod je vhodný aj pre