Na montáž brzdovej páčky použite 4 mm Allenov kľúč.
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu
si u výrobcu karbónového rámu overte jeho
odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby
ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
nedostatočné upnutie prvkov.
FORWARD
R
L
FORWARD
1
2
1
2
1
2
1 mm 1 mm
Všeobecné informácie o bezpečnosti
• Nesprávne používanie brzdného systému vášho
bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo
pád, čo by mohlo viesť k vážnemu zraneniu.
Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na páčku brzdy a charakteristiky
ovládania bicykla) na vašom bicykli. Poraďte sa
s predajcom bicyklov, prečítajte si príručku pre
majiteľa bicykla a nacvičte si jazdnú a brzdiacu
techniku.
•
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno,
koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže
prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
• Brzdy navrhnuté ako zadné by nemali byť použité
ako predné brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a
pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať
iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na
brzdové čeľuste. Ak sa olej alebo mazivo dostane
na čeľuste, mali by ste čeľuste vymeniť, inak brzdy
nebudú pracovať správne.
• Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo
rozstrapkané a ak nájdete tieto známky, lanko
ihneď vymeňte. Ak to neurobíte, brzdy nebudú
správne pracovať.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte,
že predné a zadné brzdy pracujú správne.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná
brzdná dráha dlhšia. Znížte rýchlosť a používajte
brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú.
Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť z bicykla.
Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte
brzdy skôr a jemne.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné
pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste
ich mohli v budúcnosti použiť.
- Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
• Ak používate brzdné páčky BL-T660 / ST-T660
(brzdové páčky na 3 prsty), použite modulátor
sily SM-PM70 s brzdami V-BRAKE. Ak sa
nepoužije modulátor sily, môže to počas
stlačenia brzdnej páčky spôsobiť aplikáciu
nadmernej brzdiacej sily, čo by mohlo mať za
následok nebezpečné nehody.
Poznámka
• Optimálnu efektívnosť viac - stavového brzdného
systému možno dosiahnuť s použitím bŕzd
a brzdných páčok v odporúčaných zostavách.
• Ak sa brzdové čeľuste opotrebovali tak, že
drážky už nie sú viditeľné, mali by ste ich
vymeniť.
• Rôzne brzdové čeľuste majú rôzne
charakteristiky. Podrobnosti získate na mieste
kúpy brzdových čeľustí.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti
prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód
manipulácie alebo údržby sa obráťte na predajné
miesto.
- Aby ste predišli
vážnym zraneniam:
Modulátor sily je zariadenie, ktoré uľahčuje ovládanie
brzdenia zvýšením potiahnutia lanka na brzdovej
páčke v rámci určitého konštantného rozsahu
brzdnej sily.
Ak sa prekročí efektívny operačný rozsah modulátora
sily, záber páčky a brzdy bude pôsobiť ako pri
normálnej brzde typu V-BRAKE (citlivo a silno).
V takomto prípade môžu brzdy pracovať silnejšie,
ako bolo žiadané a môžu spôsobiť zablokovanie
kolesa. Preto je nevyhnutné, aby ste plne porozumeli
a vyskúšali výkon modulátora sily pred jeho
použitím.
Modulátor sily nie je vybavený funkciou na
zabránenie zablokovania kolesa.
- Aby ste predišli
vážnym zraneniam:
brzdný systém
Za účelom získania najlepšieho výkonu
odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Bezpečnostné informácie pre
model Shimano BR-T660
(kg)
Braking Performance Comparison
Braking force at wheel
Cable stroke at brake lever
w/ power modulator
w/o power
modulator
Effective
operating range of
the power modulator
Technicko
servisné pokyny
SI-8FM0A-002
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
Uťahovací moment:
5 - 7 N·m
Montáž brzdovej páčky
32 mm alebo viac
Montáž brzdy V-BRAKE
1. Vložte poistný kolík telesa brzdy do stredného otvoru
pre pružinu v upevňovacích výčnelkoch rámu
a potom zaistite teleso brzdy k rámu s upevňovacou
skrutkou spojenia.
2. Počas držania čeľuste oproti ráfiku nastavte
množstvo vysunutia čeľuste zmenou pomocou
podložky B (hrubá alebo tenká) tak, že rozmer A sa
zachová 32 a viac mm. (To iste sa taktiež uplatňuje
ak sa používa modulátor sily SM-PM70.)
1 mm
3. Počas držania čeľuste oproti ráfiku utiahnite
upevňovaciu maticu čeľuste.
BC
B
+
C
=
2 mm
4. Prevlečte vnútorný kábel cez vedenie vnútorného
kábla a po nastavení tak, že celková vzdialenosť
medzi ľavou, pravou čeľusťou a ráfikom je 2 mm,
utiahnite upevňovaciu skrutku.
4 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
Upevňovací kolík čeľuste Upevňovací kolík čeľuste
Držiak čeľuste
Čeľusť
5 mm Allenov kľúč
Držiak čeľuste
5 mm Allenov kľúč
Vedenie vnútorného kábla
Použite rúčku riadidiel
s maximálnym
vonkajším priemerom
32 mm.
Upevňovacia skrutka
spojenia
Poistný kolík
Otvor pre
pružinu
Upevňovacie spojenie čeľuste
Podložka A Podložka A
Podložka
Upevňovacia matica
čeľuste
Podložka B (tenká) Podložka B (hrubá)
5. Nastavte rovnováhu pomocou nastavovacích skrutiek
napnutia pružiny.
6. Asi 10 krát stlačte brzdovú páčku až po rúčku a pred
použitím bŕzd skontrolujte, či všetko funguje správne
a či je vzdialenosť čeľuste správna.
Skrutka
nastavenia vôle
Skrutka
nastavenia vôle
Asi 10 krát stlačte
Výmena kazetovej čeľuste
1. Odstráňte upevňovací kolík čeľuste a potom zosuňte
čeľusť pozdĺž drážky, aby ste ju odstránili z držiaka
čeľuste.
3. Vkladanie upevňovacieho kolíka čeľuste je veľmi
citlivé na držanie čeľuste riadne upevnenej na mieste.
2. Sú dva odlišné typy čeľustí a držiakov čeľustí
používané každé zvlášť pre ľavé a pravé strany.
Nasuňte nové čeľuste do drážok na držiakoch
čeľustí, pričom si všimnite správne smery a polohy
otvorov na kolíky.
Upevňovací kolík čeľuste
Čeľusť
Smer
vkladania
čeľuste
Predné
Pre ľavú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Pre pravú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Čeľusť
Predné
SI-8FM0A-002-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
VAROVANIE
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
Páčka brzdy
BL-T660 (pre 3 prsty)
ST-T660 (pre 3 prsty)
Brzda V-BRAKE
Brzda BR-T660 s SM-PM70
Brzdové lanko
Porovnanie brzdných výkonov
w/o
modulátor sily
w/ modulátor sily
Pohyb lanka na páčke brzdy
(kg)
Brzdná sila na kolese
Efektívny
operačný rozsah
modulátora sily
B + C = 2 mm
1 mm
1 mm
1 mm
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)