II - 2
Bezpečnosť
2.3.2 Prevádzka vývodového hriadeľa
1. Je povolené používať iba kardanové hriadele,
predpísané výrobcom!
2. Ochranná rúra a ochranný lievik kardanového hriadeľa
ako aj ochrana vývodového hriadeľa - aj na strane
stroja - musia byť pripevnené a nachádzať sa v
riadnom stave!
3. Pri kardanových hriadeľoch dbajte na predpísané
krytia rúr v prepravnej a pracovnej polohe!
4. Kardanové hriadele montujte a demontujte len pri
vypnutom vývodovom hriadeli, odstavenom motore
a vytiahnutom kľúči zapaľovania!
5. Pri použití kardanových hriadeľov s bezpečnostnou
spojkou proti preťaženiu alebo voľnobežnou spojkou,
ktoré neprekryje ochranné zariadenie na traktore, je
potrebné bezpečnostné spojky proti preťaženiu, resp.
voľnobežné spojky umiestniť na strane stroja!
6. Vždy dbajte na správnu montáž a zaistenie
kardanového hriadeľa!
7. Ochranu kardanového hriadeľa zaistite pomocou
zavesenia reťazí proti súbežnému pohybu!
8. Pred zapnutím vývodového hriadeľa zabezpečte,
aby sa zvolené otáčky vývodového hriadeľa
traktora zhodovali s povolenými otáčkami stroja!
9. Pri použití vývodového hriadeľa zohľadnite, že
otáčky sú závislé od rýchlosti jazdy a že sa smer
otáčania pri jazde vzad otočí!
10. Pred zapnutím vývodového hriadeľa dbajte na to,
aby sa nikto nenachádzal v pásme ohrozenia
strojom!
11. Nikdy nezapínajte vývodový hriadeľ pri
odstavenom motore!
12. Pri prácach s vývodovým hriadeľom sa nikto
nesmie zdržiavať v pásme otáčajúceho sa
vývodového alebo kardanového hriadeľa.
13. Vývodový hriadeľ vždy vypnite, keď sa vyskytnú
príliš veľké zauhlenia a nie je potrebný!
14. Pozor! Po vypnutí vývodového hriadeľa vzniká
nebezpečenstvo z dobiehajúcej zotrvačnej
hmotnosti! Počas tejto doby nepristupujte príliš
blízko k stroju . Až keď je úplne zastavený, sa
smie na ňom pracovať.
14. Skontrolujte a namontujte prepravné vybavenie - ako
napr. osvetlenie, výstražné zariadenia a príp.
ochranné zariadenia!
15. Ovládacie zariadenia (laná, reťaze, tiahla atď.)
diaľkovo ovládaných zariadení musia byť uložené
tak, aby v akýchkoľvek prepravných a pracovných
polohách nevyvolávali samovoľné pohyby.
16.Stroje uveďte na jazdu po komunikácii do predpísaného
stavu a zablokujte podľa predpisu výrobcu!
17.Počas jazdy nikdy neopúšťajte kabínu vodiča!
18.Rýchlosť jazdy musí byť vždy prispôsobená pomerom v
okolí! Pri
jazde do kopca a z kopca a šikmých nájazdoch k svahu
zabráňte náhlym vybočeniam!
19.Jazdné vlastnosti, ovládateľnosť a schopnosť brzdiť je
ovplyvnená namontovanými alebo zavesenými strojmi
a protizávažiami. Preto dbajte na dostatočnú
ovládateľnosť a schopnosť brzdenia!
20.Pri jazde do zákruty zohľadnite veľké vyčnievanie a/
alebo zotrvačnú hmotnosť prístroja!
21. Stroje uvádzajte do prevádzky len vtedy, ak sú
všetky ochranné zariadenia pripevnené a v ochrannej
pozícii!
22. Zdržiavanie sa v pracovnom pásme je zakázané!
23. Nezdržiavajte sa v rozsahu otáčania a dosahu stroja!
24. Hydraulické sklopné rámy sa môžu uvádzať do
činnosti len vtedy, keď sa v dosahu nezdržiavajú
žiadne osoby!
25. Na dieloch, ovládaných pomocou posilňovača (napr.
hydraulicky), sa nachádzajú miesta s
nebezpečenstvom pomliaždenia a porezania!
26. Pred opustením traktora stroj odstavte na zemi,
vypnite motor a vytiahnite kľúč zapaľovania!
27. Medzi traktorom a strojom sa nesmie nikto zdržiavať
bez toho, že by vozidlo nebolo zabezpečené proti
samovoľnému pohybu pomocou parkovacej brzdy a/
alebo podkladacích klinov!
2.3.1 Namontované stroje
1. Zabezpečte stroje proti samovoľnému pohybu.
2. Dodržiavajte max. povolenú záťaž ťažného zariadenia,
výkyvného závesu alebo ťažného oka hitch!
3. Pri ojnicovom závese je potrebné dbať na dostatočnú
pohyblivosť na prívesnom bode!