ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
7
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Pri zaisťovaní brzdového ramena k rámu použite
príchytku brzdového ramena, ktorá vyhovuje veľkosti
rámu, a bezpečne ich utiahnite pomocou skrutky s
príchytkou a matice s príchytkou na uvedenú hodnotu
uťahovacieho momentu.
Pre maticu s príchytkou použite poistnú maticu s
nylonovou vložkou (samo blokovacia matica). V
prípade skrutky s príchytkou, matice s príchytkou
a príchytky brzdového ramena sa odporúča používanie
štandardných dielov značky Shimano. Pokiaľ sa matica
s príchytkou zosunie z brzdového ramena, alebo ak
dôjde k poškodeniu skrutky s príchytkou alebo
príchytky brzdového ramena, brzdové rameno sa môže
otáčať na ráme a spôsobiť náhle trhnutie riadidiel,
alebo môže dôjsť k zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu
bicykla s dôsledkom vážnych poranení.
Pri inštalácii náboja na rám dávajte pozor, aby ste na
ľavej aj pravej strane použili správne neotáčavé
podložky a pevne utiahnite matice náboja na hodnotu
uvedených uťahovacích momentov. Pokiaľ neotáčavé
podložky nainštalujete iba na jednu stranu, alebo
pokiaľ matice náboja nebudú dôkladne utiahnuté,
neotáčavá podložka môže vypadnúť, čo môže spôsobiť
otáčanie osi náboja a otáčanie pastorka. V dôsledku
toho môžu byť riadidlá náhodne vytiahnuté káblom
radenia a dôsledkom môže byť veľmi vážna nehoda.
Rotor kotúčovej brzdy
Svoje prsty majte v dostatočnej vzdialenosti od
rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej
brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne
poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do
otvorov rotora kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
Počas brzdenia sa strmene a rotor kotúčovej brzdy
zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po
zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete
popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové
doštičky nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy
nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, je nutné
túto náležitosť prekonzultovať s predajcom alebo so
zastúpením. V opačnom prípade nemusia brzdy
fungovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky
sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej
doštičky je
aspoň 0,5 mm. Môžete sa taktiež poradiť s predajcom
alebo zastúpením.
1 2 mm
2 0,5 mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo
zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a
poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na
hrúbku 1,5 mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch,
okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa
s predajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy
sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
Náboj brzdy voľnobežky
Ak sa používa koniec vidlice s koncovkou smerujúcou
dozadu, na odstránenie nadmerného uvoľnenia reťaze
použite nastavovače reťaze.
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich
podmienkach:
Naraz posuňte radiacou páčkou len o jeden prevod.
Počas radenia znížte silu vyvíjanú na pedále. Pokiaľ sa
budete pri silnom otáčaní pedálov snažiť vyvíjať silu na
radiacu páčku alebo vykonávať viacnásobné radenie,
vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť z pedálov, bicykel sa
môže prevrhnúť a môže dôjsť k vážnemu poraneniu.
Používanie radiacej páčky na viacnásobné preradenie
na menší prevod môže taktiež spôsobiť vyšmyknutie
vonkajšieho bovdenu z radiacej páčky.
Neovplyvňuje to funkcie radiacej páčky, pretože
vonkajší bovden sa po preradení vráti do pôvodnej
polohy.