1
2
11 22
1 mm 1 mm
1 mm
FORWARD
R
FORWARD
R
L
FORWARD
FORWARD
L
R
FORWARD
FORWARD
R
FORWARD
R
A
BC
B
+
C
=
2 mm
• Nesprávne používanie brzdného systému vášho bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, čo by mohlo viesť
k vážnemu zraneniu.
Pretože ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite
sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na páčku
brzdy a charakteristiky ovládania bicykla) na vašom bicykli.
Poraďte sa s predajcom bicyklov, prečítajte si príručku pre
majiteľa bicykla a nacvičte si jazdnú a brzdiacu techniku.
• Brzdy navrhnuté ako zadné by nemali byť použité ako predné
brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčiastky môžu mať spôsobiť vážne poranenie
jazdca. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na brzdové
čeľuste. Ak sa olej alebo mazivo dostane na čeľuste, mali by
ste čeľuste vymeniť, inak brzdy nebudú pracovať správne.
• Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo
rozstrapkané a ak nájdete tieto známky, lanko ihneď
vymeňte. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné a zadné
brzdy pracujú správne.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha
dlhšia.
Znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa
kolesá šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny
a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Bezpečnostné informácie pre model Shimano BR-M530
• Použitie brzdu BR-M530 V-BRAKE s páčkami kompatibilnými
s brzdou V-BRAKE, ako sú napríklad brzdové páčky
ST-M530/BL-M511.
• Nepoužívajte brzdu BR-M530 V-BRAKE s typom brzdových
páčok s prepínaním režimov, ako sú SB-C055A, pretože tieto
brzdové páčky sú učené len na použitie s brzdami V-BRAKE
vybavenými modulátorom sily, konzolovými brzdami a
valcovými brzdami.
Viac - stavový
brzdný systém
Technické pokyny pre servis
Viac - stavový brzdný systém
V prípade prvotriednych brzdných výkonov pri vlhkom počasí
(ovládanie a modulácia) sa brzdný výkon nebude líšiť v
množstve podmienok počas použitia tohto brzdného systému.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Séria
Páčka brzdy
Brzda V-BRAKE
Brzdové lanko
DEORE
ST-M530/BL-M511
BR-M530
Na montáž brzdovej páčky použite 5 mm Allenov kľúč.
Použite rúčku riadidiel s
maximálnym vonkajším
priemerom 32 mm.
5 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
Otvor pre
pružinu
Poistný kolík
Upevňovacia
skrutka spojenia
Podložka B (hrubá)
Podložka B (tenká)
Upevňovacia matica
čeľuste
Podložka A
Upevňovacie spojenie čeľuste
Podložka A
Podložka
5 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
Skrutka nastavenia vôle
Skrutka
nastavenia vôle
Asi 10 krát
stlačte
Upevňovací kolík brzdovej gumičky
Držiak
brzdovej gumičky
Držiak
brzdovej
gumičky
Upevňovací kolík
brzdovej gumičky
Upevňovací kolík
brzdovej gumičky
32 mm alebo viac
Uťahovací moment:
5 – 7 Nm
VAROVANIE
VAROVANIE
− Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
− Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
POZNÁMKA:
• Optimálnu efektívnosť viac - stavového brzdného systému
možno dosiahnuť s použitím bŕzd a brzdných páčok v
odporúčaných zostavách.
• Ak sa brzdové čeľuste opotrebovali tak, že drážky už nie sú
viditeľné, mali by ste ich vymeniť.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód manipulácie
alebo údržby sa obráťte na predajné miesto.
SI-8DR0B-001
Montáž brzdovej páčky
Výmena cartridge brzdovej gumičky
(voliteľné)
Montáž brzdy V-BRAKE
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
1.
3.
4.
5.
1.
3.
2.
6.
2.
Vložte poistný kolík telesa brzdy do stredného otvoru pre
pružinu v upevňovacích výčnelkoch rámu a potom zaistite
teleso brzdy k rámu s upevňovacou skrutkou spojenia.
Počas držania čeľuste oproti ráfiku utiahnite upevňovaciu
maticu čeľuste.
Prevlečte vnútorný kábel cez vedenie vnútorného kábla a
po nastavení tak, že celková vzdialenosť medzi ľavou,
pravou čeľusťou a ráfikom je 2 mm, utiahnite upevňovaciu
skrutku.
Nastavte rovnováhu pomocou nastavovacích skrutiek
napnutia pružiny.
Odstráňte upevňovací kolík brzdovej gumičky a potom
zosuňte brzdová gumička pozdĺž drážky, aby ste ju
odstránili z držiaka čeľuste.
Vkladanie upevňovacieho kolíka čeľuste je veľmi citlivé na
držanie čeľuste riadne upevnenej na mieste.
Sú dva odlišné typy čeľustí a držiakov čeľustí používané
každé zvlášť pre ľavé a pravé strany. Nasuňte nové
čeľuste do drážok na držiakoch čeľustí, pričom si všimnite
správne smery a polohy otvorov na kolíky.
Asi 10 krát stlačte brzdovú páčku až po rúčku a pred
použitím bŕzd skontrolujte, či všetko funguje správne a či
je vzdialenosť čeľuste správna.
Počas držania čeľuste oproti ráfiku nastavte množstvo
vysunutia čeľuste zmenou pomocou podložky B (hrubá
alebo tenká) tak, že rozmer A sa zachová 32 a viac mm.
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
Smer
vkladania
čeľuste
Predok Predok
Rovnako vpredu aj vzadu
Pre ľavú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Pre pravú stranu
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Vedenie vnútorného kábla
Brzdová gumička
Brzdová gumička Brzdová gumička
slk_280739_8DR0B_001.indd 1
slk_280739_8DR0B_001.indd 1
02/07/08 8:35:06 AM