Shimano ST-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
SEALED
SP41
SP41
Výmena vodiacej lišty
kábla
2. Zarovnajte otvory pre čapy a následne nastavte špeciálne náradie
(1) do polohy zobrazenej na obrázku s cieľom zatlačením nastaviť
čap páčky.
Montáž hlavnej časti konzoly a páčky
1. Páčku konektora zasuňte do podpory hlavnej páčky a následne
zmontujte hlavnú časť
konzoly a páčky.
V ďalšom zasuňte
koniec vratnej pružiny
do drážky.
Inštalácia na riadidlo
Posuňte kryt konzoly dopredu a následne 5 mm Allenovým kľúčom
utiahnite bezpečne montážnu maticu.
Používaný kábel
• Lanko (nehrdzavejúca oceľ)
•••••••••••••
• Vonkajší bovden SLR
••••••••••••••••••
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Nasadenie krytu konzoly
Výčnelky na kryte konzoly zapadajú do patričných otvorov na
konzole.
Páčka A
Kliknutie
Kliknutie
4 3
: Preradí o jedno ozubené koleso
Napríklad: z 3. na 4.
35
: Rýchle preradenie o dve ozubené
kolesá
Napríklad: z 3. na 5.
Montáž brzdového kábla
Ponechajte nejaký kábel naviac, a to aj v prípade odrezania na plnú
dĺžku riadidiel.
Posuňte páčku b raz alebo viac krát, aby ste
ju nastavili do spodnej polohy.
• Predná páčka
Nerozoberajte kryt jednotky
vpredu; v opačnom prípade môže
dôjsť k výskytu problémov počas
prevádzky.
Aby bolo nasadzovanie jednoduchšie,
handričkou naneste trochu alkoholu
na vnútornú stranu krytu konzoly.
5 mm
Údržba
* Na obrázku je zobrazená pravá páčka.
Demontáž konzoly a páčky
1. Na demontáž E krúžku použite špeciálne náradie. Pomocou časti
(B) špeciálneho náradia (2) nastavte E krúžok do smeru vybratia.
Následne nastavte časť A oproti E krúžku a demontujte E krúžok.
Výmena hlavnej podpory páčky
Montáž:
Vložte hlavnú podporu
páčky tak, aby tlačila na
drážku brániacu spadnutiu
hlavnej časti páčky.
3. Vyberte špeciálne náradie (1) a na
nainštalovanie E krúžku použite
špeciálne náradie (2).
2. Allenov kľúč alebo podobné náradie
zasuňte do otvoru čapu páčky a jemne
plastovým kladivkom udrite s cieľom
vysunúť čap páčky. Po tom, ako sa čap
páčky vysunie von, teleso konzoly
a teleso páčky je možné demontovať.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať
iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne
vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť,
že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne
zranenie.
Používajte ST-5700/5703, BL-TT79 spolu s BR-5700.
Nepoužívajte BR-5700 v kombinácii s predchádzajúcimi
páčkami STI v prípade jazdy na cestách alebo v spojení s
brzdovými páčkami BL-R770/BL-R550 pre ploché riadidlá;
v opačnom prípade bude brzdový výkon veľmi veľký.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte
ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti
použiť.
Poznámka
V prípade špecifikácií trojprevodníka si určite prečítajte tieto
servisné pokyny v spojení so servisnými pokynmi pre ST-5703
a FD-5703.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo
vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší
bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.
Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho
bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Kvôli tomu, že vysoký odpor kábla rámu s interným vedením
kábla by znemožňoval činnosť SIS, takýto typ rámu by sa
nemal používať.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací
prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok
DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože
v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia
prevodov.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže,
nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Páčka B
Páčka B úvodná
poloha
Páčka Bb sa pohne aj pri obsluhovaní páčky Aa , avšak
dávajte pozor, aby ste nestlačili páčku Bb . Podobne dávajte
pozor, aby ste nestlačili páčku Aa počas obsluhovania páčky
Bb . K preradeniu prevodov nedôjde pokiaľ súčasne stlačíte
obe páčky.
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny v spojení so
servisnými pokynmi pre RD-5700 / FD-5700.
Upozornenie ohľadne obsluhy
Prevádzka
Páčka B
Páčka A : Preraďuje z menšieho na väčšie zadné ozubené koleso.
Páčka B : Preraďuje z väčšieho na menšie zadné ozubené koleso.
Páčka a : Preraďuje z menšieho na väčšie ozubené koliesko.
Páčka b : Preraďuje z väčšieho na menšie ozubené koliesko.
Zadné Predné
Páčka A
Páčka b
Páčka a
Po uvoľnení sa všetky páčky vrátia do úvodnej polohy.
Páčka A : Preraďuje z menšieho na väčšie zadné ozubené koleso.
Páčka A obsahuje kliknutie so zastavením v polohách a .
Obsluha páčky zadnej prehadzovačky
Páčka a : Preraďuje z menšieho na väčšie predné ozubené
koliesko.
Páčka b : Preraďuje z väčšieho na menšie predné ozubené
koliesko.
Obsluha páčok prednej prehadzovačky
(FD-5700)
Páčka B : Preraďuje z väčšieho na menšie zadné ozubené koleso.
Zatlačte páčku B raz, aby ste preradili z väčšieho na jedno
menšie ozubené koleso.
34
Napríklad: zo 4. na 3.
Montáž
Kryt konzoly
5 mm Allenov kľúč
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania
ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
poškodenie karbónového materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Správny spôsob pre zablokovanie
podložky (B) k povrchu je vtedy,
kedy je malý otvor na povrchu
v ľavom hornom rohu.
Otvor
Uťahovací moment: 6 - 8 N•m
Kryt jednotky
Špeciálne náradie na vybratie E krúžku
Teleso páčky
Teleso konzoly
Čap páčky
Pred použitím nainštalujte kryt kábla riadenia. Pokiaľ ho
nenainštalujete, môže dôjsť k poraneniu.
VÝSTRAHA
Počas vyberania E krúžku môže
dôjsť k jeho náhlemu vystrelenie,
preto pred jeho vybratím aj počas
vyberania dávajte pozor na
bezpečnosť okolostojacich osôb
a predmetov.
Správny smer čapu páčky vzhľadom k prednej strane je, keď je
drážka E krúžku hore.
Overte, či je povrch hlavnej časti konzoly zarovno s hornou
časťou čapu páčky s cieľom zabezpečiť, aby E krúžok zapadol
do drážky.
VÝSTRAHA
Kryt kábla radenia
Všimnite si značky:
R: pre pravú stranu
L: pre ľavú stranu
Vodiaca lišta kábla
Podpora hlavnej páčky
Z tohto smeru zatlačením
nenastavujte čap páčky, pretože
v opačnom prípade dôjde k
poškodeniu hlavnej časti konzoly.
Pomocou tohto otvoru vymeňte vodiacu
lištu kábla.
Smer vybratia E krúžku
E-krúžok
Posuňte aspoň raz
Páčka b
(1)
(2)
1,6 mm
Vždy čap páčky vyberajte
v tomto smere. V prípade
vyberania v opačnom
smere môže dôjsť
k poškodeniu hlavnej časti
konzoly.
Drážka E krúžku
SI-6TH0A-002-02
Technicko servisné pokyny SI-6TH0A-002
ST-5700
Páčka a úvodná
poloha
Pokiaľ sa posunutím páčky a nedokončí
pohyb zaradenia ozubeného kolieska,
posuňte páčkou a opäť, a to o vzdialenosť
(X') s cieľom dokončiť tú časť pohybu páčky
(X), ktorá nebola postačujúca.
Pokiaľ pohybujete páčkou b , dôjde
k jednému kliknutiu kedy sa zapojí
nastavovanie (mechanizmus brániaci
hluku) a k ďalšiemu silnejšiemu
kliknutiu dôjde po úplnom dokončení
pohybu zaradenia prevodu.
Po nastavení sa následným stlačením
dokončí pohyb zaradenia prevodu.
Páčka a
Páčka b úvodná
poloha
Páčka b
Aktuálny pohyb
Kliknutie
Kliknutie
Plný pohyb zaradenia
prevodu
Úplný pohyb
zaradenia
prevodu
Nastavenie (operácia zabránenia hluku)
Pokiaľ je reťaz na veľkom prednom ozubenom
kolese a na väčšom zadnom ozubenom kolese,
reťaz sa bude pohybovať po lište prednej
prehadzovačky a bude vydávať charakteristický
hluk. Pokiaľ k tomu dôjde, stlačte mierne páčku
b (do bodu, kde klikne); tým dôjde k tomu,
že predná prehadzovačka sa mierne posunie
smerom k menšiemu ozubenému koliesku, čím
dôjde k eliminovaniu hluku.
Pokiaľ je reťaz na najmenšom prednom ozubenom
koliesku a na menšom zadnom ozubenom kolese,
reťaz sa bude pohybovať po lište prednej
prehadzovačky a bude vydávať charakteristický
hluk. Pokiaľ k tomu dôjde, stlačte mierne páčku
a (do bodu, kde klikne); tým dôjde k tomu,
že predná prehadzovačka sa mierne posunie
smerom k väčšiemu ozubenému koliesku,
čím dôjde k eliminovaniu hluku.
Poloha reťaze
Pohyb prednej
prehadzovačky
2. Pretiahnite lanko kábel a nastavte vonkajší bovden.
Ponechajte nejakú časť lanka vo vonkajšom bovdene naviac,
a to aj v prípade odrezania na plnú dĺžku riadidiel.
Potvrdiť
Presvedčte sa, že vonkajší bovden
je pevne osadený na vonkajšom
doraze.
Vonkajší doraz
Lanko
Vonkajší
bovden
• Vonkajší doraz
1. Vonkajší doraz nainštalujte na spodnú rúrku.
Uťahovací moment: 1,5 - 2 N•m
Sedlo s priamym
nasadením (M5)
Vonkajší doraz
Inštalačná skrutka
3 mm Allenov kľúč
Nainštalujte s utiahnutou nastavovacou skrutkou.
Rozsah nastavenia pre nastavovaciu skrutku je šesť plných
otáčok.
Nastavovacia skrutka
Vnútorný kábel pretiahnite cez otvor kábla.
Vonkajší bovden je možné smerovať v dvoch smeroch: buď cez
vodiacu lištu kábla (1) (vo vnútri) alebo vodiacu lištu kábla 2 (zvonka).
Poznámka:
Lanko zasuňte tak, aby bubon vnútorného lanka prechádzal cez
širšiu jednotku, a to čo najďalej.
Keď demontujete súčiastky kvôli
výmene vnútorného kábla, prácu
dokážete vykonávať jednoduchšie,
ak demontujete kryt jednotky tak,
ako je to zobrazené na obrázku.
Dávajte pozor, aby ste počas obaľovania riadidiel páskou nezakryli
káblové otvory ani kryt jednotky. Ak páskou na obalenie riadidiel
prekryjete tieto miesta, nebude možné vymeniť vnútorný kábel.
Posuňte páčku B aspoň 9 krát, aby ste ju
nastavili do najvyššej polohy.
K orezanému koncu vonkajšieho bovdenu upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Vnútorný kábel pretiahnite cez otvor kábla.
Vonkajší bovden je možné smerovať v dvoch smeroch: buď cez
vodiacu lištu kábla (1) (vo vnútri) alebo vodiacu lištu kábla 2 (zvonka).
Poznámka:
Lanko zasuňte tak, aby bubon vnútorného lanka prechádzal cez
širšiu jednotku, a to čo najďalej.
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho bovdenu zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer.
SP41
SP41
Kryt vonkajšieho konca
• Zadná páčka
Pohybujte aspoň 9 krát
Páčka B
Uťahovací moment: 0,2 N•m
Vonkajší bovden
Kryt jednotky
Kryt jednotky
Káblový otvor
Lanko
Inštalácia radiaceho kábla
Káblový otvor
Páska na obalenie
riadidiel
Strana prehadzovačky
4 mm uzáver
Plastový kryt alebo 4 mm kryt
Plastový kryt
Používaný kábel
• Vnútorné lanko
(vnútorné PTFE lanko)
••••••••••••••••
• SP41 utesnený vonkajší bovden ()
••
1,2 mm
4 mm
• SP41 vonkajší bovden ( )
•••••••••••
4 mm
Drôtené vedenie
Káblový hák
Vonkajší bovden
Valček vnútorného
kábla
Tabuľka s názvom
Vnútorný kábel pretiahnite tak, ako je to znázornené na obrázku
a následne na káblový hák nasaďte valec kábla.
Podpora hlavnej páčky
Páčka konektora
Drážka
Vratná pružina
Séria 105
Radiaca páčka ST-5700
Vonkajší bovden OT-SP41 (SIS-SP41)
Prevody 20
Predná prehadzovačka FD-5700
Predné ozubené koleso FC-5700
Zadná prehadzovačka RD-5700-SS
Voľný náboj FH-5700
Kazetové ozubené koleso CS-5700
Reťaz CN-5701
Vedenie kábla stredovej
osky
SM-SP17
Nastavovací prvok lanka SM-CA70 / SM-CA50
Páčka A úvodná poloha
Operácia
nastavenia
Nastavenie pohybu páčky
Pokiaľ chcete dosiahnuť väčší pohyb páčky, demontujte rozperu
doštičky.
Ak by ste chceli zmenšiť pohyb páčky, vymeňte rozperu doštičky
za rozperu doštičky, ktorá je súčasťou príslušenstva (10 mm).
<Demontáž>
5 mm rozpera doštičky
(predvoľba)
Inštalácia a demontáž rozpery doštičky
10 mm rozpera doštičky
<Montáž>
Rozpera doštičky
  • Page 1 1

Shimano ST-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions