Shimano SL-C7000-5 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
(Slovak)
DM-CASG002-02
INTER-5E
SG-C7000-5
SL-C7000-5
CS-C7000
SM-C7000-5
Návod predajcu
CESTNÝ MTB Trekking
Mestský/
Komfortný bicykel
MESTSKÝ ŠPOR
TOVÝ E-BIKE
NEXUS
2
OBSAH
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU ........................3
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE ......................................................................................4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI .......................................................................................5
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA ...................................................................11
INŠTALÁCIA .........................................................................................................13
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj ......................................................................................................13
Inštalácia pastorka na náboj .....................................................................................................................14
Inštalácia brzdy INTER M na hlavnú časť náboja ...................................................................................... 16
Inštalácia náboja na rám ............................................................................................................................16
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy ..............................................................................................................20
Inštalácia lanka radenia .............................................................................................................................21
Inštalácia na pastorok ................................................................................................................................22
NASTAVENIE ........................................................................................................29
Nastavenie pastorka ...................................................................................................................................29
ÚDRŽBA ...............................................................................................................33
Odpojenie lanka radenia pri demontovaní zadného kolesa z rámu ......................................................33
Výmena vnútorného lanka ........................................................................................................................34
Olejová údržba jednotky vnútorného nastavenia ...................................................................................36
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU
3
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU
Tento návod predajcu platí pre nasledujúce modely.
Diel/séria INTER-5E
Vnútorný náboj sprevodmi
Brzda voľnobežky +
Kotúčová brzda
-
Kotúčová brzda SG-C7000-5D
Brzda voľnobežky SG-C7000-5C
Brzda INTER M SG-C7000-5R
Brzda V
-BRAKE SG-C7000-5V
Radiaca páčka
Páčka REVOSHIFT SL-C7000-5
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
4
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Tento návod predajcu je primárne určený pre profesionálnych cyklistických mechanikov.
Používatelia, ktorí nie sú profesionálne zaškolení na montáž bicyklov by sa pomocou návodu predajcu nemali pokúšať o svojpomocné inštalovanie
prvkov.
Ak je pre vás ktorákoľvek časť informácií v návode nezrozumiteľná, s inštaláciou nepokračujte. Namiesto toho požiadajte o pomoc miestneho predajcu
bicyklov, alebo sa obráťte na miesto, kde ste daný výrobok zakúpili.
Prečítajte si všetky referenčné príručky dodané s predmetným výrobkom.
Výrobok nerozoberajte a ani ho neupravujte, ak to nie je požadované v rámci pokynov obsiahnutých v tomto návode predajcu.
Všetky návody a technické dokumenty sú k dispozícii on-line na https://si.shimano.com.
Spotrebitelia, ktorí majú problematický prístup na internet, sa môžu obrátiť na distribútora SHIMANO, alebo na niektorú z pobočiek SHIMANO, kde im
poskytnú tlačenú kópiu používateľskej príručky.
Dodržiavajte všetky príslušné pravidlá a predpisy platné v krajine, štáte alebo regióne, kde vykonávate vašu podnikateľskú činnosť predajcu.
Kvôli bezpečnosti si tento návod predajcu pred používaním dôkladne prečítajte a na zaistenie správneho používania
horiadne dodržiavajte.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia.
Pokyny sú zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo škody, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania výrobku.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok osobné poranenie alebo fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
5
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
Pri inštalácii komponentov dodržiavajte pokyny uvedené v príslušných referenčných príručkách.
Odporúča sa, aby ste používali iba originálne diely značky SHIMANO. Ak sa diely ako skrutky a matice uvoľnia alebo poškodia, môže dôjsť k náhlemu
prevrhnutiu bicykla, čo môže viesť k vážnemu zraneniu. Okrem toho sa môžu v prípade nesprávne vykonaných nastavení vyskytnúť problémy, v
dôsledku ktorých sa môže bicykel náhle prevrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými
štítmi.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli.
Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Pretože
ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky ovládania
bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
6
Ohľadom inštalácie na bicykel a údržby:
Pri zaisťovaní brzdového ramena k rámu použite príchytku brzdového ramena, ktorá vyhovuje veľkosti rámu a bezpečne ich utiahnite pomocou
skrutky s príchytkou a matice s príchytkou na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Pre maticu s príchytkou použite poistnú maticu s nylonovou vložkou (samo blokovacia matica). V prípade skrutky s príchytkou, matice s príchytkou a
príchytky brzdového ramena sa odporúča používanie štandardných dielov značky SHIMANO. Pokiaľ sa matica s príchytkou zosunie z brzdového
ramena, alebo ak dôjde k poškodeniu skrutky s príchytkou alebo príchytky brzdového ramena, brzdové rameno sa môže otáčať na ráme a spôsobiť
náhle trhnutie riadidiel, alebo môže dôjsť k zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu kolesa s dôsledkom vážnych poranení.
Pri inštalácii náboja na rám dávajte pozor, aby ste na ľavej aj pravej strane použili správne neotáčavé podložky a pevne utiahnite matice náboja na
hodnotu uvedených uťahovacích momentov. Pokiaľ neotáčavé podložky nainštalujete iba na jednu stranu, alebo pokiaľ matice náboja nebudú
dôkladne utiahnuté, neotáčavá podložka môže vypadnúť, čo môže spôsobiť otáčanie osi náboja a otáčanie pastorka. V dôsledku toho môžu byť
riadidlá náhodne vytiahnuté káblom radenia a dôsledkom môže byť veľmi vážna nehoda.
Rotor kotúčovej brzdy
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora kotúčovej brzdy.
Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty
zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete
popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, je nutné túto náležitosť prekonzultovať s predajcom alebo so zastúpením. Existuje nebezpečenstvo, že
brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti. Teplotu brzdového
systému znížte na prijateľnú hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej doštičky je aspoň 0,5mm. Môžete sa
taktiež poradiť s predajcom alebo zastúpením.
2mm 0,5mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
Brzda voľnobežky
Počas brzdenia sa brzda voľnobežky zohreje, preto sa jej počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte. V opačnom prípade sa môžete
popáliť.
Náboj brzdy voľnobežky
Ak sa používa obrátená koncovka rámu, na odstránenie nadmerného uvoľnenia reťaze použite nastavovače reťaze.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
7
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Naraz posuňte radiacou páčkou len o jeden prevod. Počas radenia znížte silu vyvíjanú na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom otáčaní pedálov snažiť
vyvíjať silu na radiacu páčku alebo vykonávať viacnásobné radenie, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže
dôjsť k vážnemu poraneniu.
Používanie radiacej páčky na viacnásobné preradenie na menší prevod môže taktiež spôsobiť vyšmyknutie vonkajšieho bovdenu z radiacej páčky.
Neovplyvňuje to funkcie radiacej páčky, pretože vonkajší bovden sa po preradení vráti do pôvodnej polohy.
Špecifikácie kotúčovej brzdy
Kotúčové brzdy majú dobu zahriatia a brzdná sila sa s predlžovaním doby zahriatia postupne zvýši; preto si dávajte pozor na zvyšovanie brzdnej sily
pri používaní bŕzd počas tejto doby. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové platničky alebo rotor kotúčovej brzdy.
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Vyhnite sa priebežnému používaniu bŕzd pri jazde dolu dlhými svahmi, pretože to môže spôsobiť nadmerné zahriatie interných častí brzdy, čoho
dôsledkom bude slabý brzdový výkon. Dôsledkom môže byť aj zníženie množstva brzdového maziva vo vnútri brzdy, čo môže viesť k problémom,
akým je nie bežné náhle brzdenie.
Roztočte koleso a presvedčte sa, že brzdná sila brzdy voľnobežky je správna.
Špecifikácie valčekovej brzdy
Pokiaľ sa brzda často používa, okolie brzdy môže byť horúce. Po ukončení jazdy na bicykli sa plochy okolo
brzdynedotýkajte počas doby aspoň 30 minút.
Plocha okolo brzdy
Trvalé používanie bŕzd pri jazde dolu dlhými svahmi spôsobí, že interné diely bŕzd sa veľmi zohrejú a zníži sa brzdný výkon, ako aj objem brzdového
maziva v brzdách s dôsledkom problémov, napríklad neštandardne náhleho zabrzdenia.
Jednotka brzdy a jednotka predného náboja by sa nemali nikdy rozoberať. Po rozobraní už totiž nebudú správne fungovať.
POZNÁMKA
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Prevody môžete radiť počas slabého otáčania pedálov, ale vzriedkavých prípadoch môžu západky vo vnútri náboja vydávať určitý zvuk ako súčasť
bežných úkonov radenia rýchlostí. Navyše ak počas silného otáčania pedálov na E-BIKE preradíte prevody, môžete počuť hlasný zvuk. To je normálne.
Interný náboj nie je úplne vodovzdorný. Mali by ste sa vyhnúť používaniu náboja na miestach s možným vniknutím vody dovnútra a používaniu vysoko
tlakovej vody na čistenie náboja; v opačnom prípade môže dôjsť k hrdzaveniu vnútorného mechanizmu.
Nerozoberajte náboj. Ak ho potrebujete rozobrať, poraďte sa s predajcom, u ktorého ste ho zakúpili.
Všetky nasledovné príznaky sa vyskytujú v dôsledku vstavanej konštrukcie radenia prevodov a nie sú chybou vnútorných prvkov.
Jav
Typy nábojov
Polohy prevodov, kde sa
môže príznak vyskytovať
Pre brzdy voľnobežky
Pre valčekové brzdy/
brzdy V-BRAKE
Počas otáčania pedálov dochádza k hluku. × -
Všetky polohy prevodu
okrem 1.
K hluku dochádza pri tlačení bicykla dozadu. × ×
Všetky polohy prevodu
okrem 1.
Náboj obsahuje vstavaný mechanizmus na umožnenie radenia
prevodov
. Pokiaľ je počas radenia prevodov tento mechanizmus
v činnosti, môže dochádzať k vibráciám alebo k vydávaniu hluku.
× × Všetky polohy prevodov
V závislosti na polohe prevodu môžete radenie prevodov
pociťovať rôznym spôsobom.
× × Všetky polohy prevodov
Keď sa počas jazdy zastaví otáčanie pedálov, bude dochádzať k
hluku.
× - Všetky polohy prevodov
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
8
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Ak sa kolesá neotáčajú ľahko, je potrebné vymeniť alebo namazať brzdové čeľuste. Poraďte sa spredajcom, uktorého ste realizovali kúpu.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Aby sa zachoval správny výkon produktu, odporúča sa, aby ste miesto zakúpenia alebo distribútora požiadali o vykonanie údržby, akou je namazanie
vnútorných dielov, a to raz za rok počnúc od prvého použitia (vždy po prejdení 2000km v prípade častého používania bicykla). Ak sa bicykel používa v
drsných podmienkach, vyžaduje sa častejšia údržba. Taktiež sa odporúča, aby ste počas vykonávania údržby používali mazivo určené pre vnútorný
náboj sprevodmi SHIMANO alebo súpravu mazív značky SHIMANO. Pokiaľ sa nepoužíva špeciálne mazivo značky SHIMANO alebo súprava mazív
značky SHIMANO, môže dochádzať k problémom, ako je nesprávne fungovanie radenia prevodov.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom
ajej namazanie môže byť účinným spôsobom predĺženia životnosti prevodov areťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, reťaz a ozubené kolesá vymeňte.
Špecifikácie vnútorného náboja sprevodmi
Odporúča sa, aby predné ozubené koliesko malo veľkosť pneumatiky 28 palcov alebo menej a aby malo nastavený prevodový pomer asi na 1,4 tak, ako
sa uvádza v nižšie uvedenej tabuľke.
Ozubené koliesko CS-C7000
34 24
38 27
42 30
Informácie o prevodových pomeroch, ktoré možno použiť, nájdete v nižšie uvedenej tabuľke.
Priemer kolesa 24 palcov 26 palcov 27 palcov
CS-C7000
(počet zubov)
30 27 24 30 27 24 30 27 24
Ozubené koliesko (počet zubov)
30 - - - - - - - - -
31 - - 1,29 - - 1,29 - - 1,29
32 - - 1,33 - - 1,33 - - 1,33
33 - - 1,38 - - 1,38 - - 1,38
34 - - 1,42 - - 1,42 - - 1,42
35 - 1,30 1,46 - 1,30 1,46 - 1,30 1,46
36 - 1,33 1,50 - 1,33 1,50 - 1,33 1,50*
37 - 1,37 1,54 - 1,37 1,54* - 1,37 1,54*
38 1,27 1,41 1,58 1,27 1,41 1,58* 1,27 1,41 -
39 1,30 1,44 1,63 1,30 1,44 - 1,30 1,44 -
40 1,33 1,48 1,67* 1,33 1,48 - 1,33 1,48* -
41 1,37 1,52 1,71* 1,37 1,52 - 1,37 1,52* -
42 1,40 1,56 1,75* 1,40 1,56* - 1,40 1,56* -
43 1,43 1,59 - 1,43 1,59* - 1,43 - -
44 1,47 1,63 - 1,47 - - 1,47 - -
45 1,50 1,67* - 1,50 - - 1,50* - -
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
9
Priemer kolesa 700C 28 palcov
CS-C7000
(počet zubov)
30 27 24 30 27 24
Ozubené koliesko (počet zubov)
30 - - - - - -
31 - - 1,29 - - 1,29
32 - - 1,33 - - 1,33
33 - - 1,38 - - 1,38
34 - - 1,42 - - 1,42
35 - 1,30 1,46* - 1,30 1,46*
36 - 1,33 1,50* - 1,33 1,50*
37 - 1,37 - - 1,37 -
38 1,27 1,41 - 1,27 1,41 -
39 1,30 1,44* - 1,30 1,44* -
40 1,33 1,48* - 1,33 1,48* -
41 1,37 1,52* - 1,37 - -
42 1,40 - - 1,40 - -
43 1,43 - - 1,43* - -
44 1,47* - - 1,47* - -
45 1,50* - - 1,50* - -
* Môže sa použiť s výnimkou špecifikácií brzdy voľnobežky.
-: Nesmie sa použiť
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Používajte koleso s 3x alebo 4x viazaním špicov. Kolesá s radiálnym viazaním sa nesmú používať, pretože môže dôjsť k poškodeniu špicov a kolesa pri
používaní bŕzd a zároveň môžu brzdy vydávať zvuk.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste vymeniť brzdové čeľuste alebo vykonať namazanie mazivom.
V prípade brzdových čeľustí používajte len určené mazivo. Ak sa používa súprava na mazanie, demontujte brzdové čeľuste, aby neprišli do kontaktu s
olejom.
Skutočný výrobok sa môže odvyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým navysvetlenie postupov
používania výrobku.
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
11
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
Na účely inštalácie, nastavenia aúdržby sú potrebné nasledujúce nástroje.
Nástroj Nástroj Nástroj
3mm imbusový kľúč Skrutkovač č.1 TL-S700-B
10mm kľúč na matice TL-LR10 Francúzsky kľúč
INŠTALÁCIA
1313
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj
Nainštalujte pravý protiprachový kryt C na hnací člen v smere znázornenom na obrázku.
Následne nainštalujte ozubené koleso a na mieste ho zaistite poistným krúžkom.
(A)
Poistný krúžok
(B)
Ozubené koleso
(C)
Pravý proti-prachový kryt C
(D)
Hnací člen
(E)
Pravý proti-prachový kryt A
Technické údaje
Vhodné ozubené kolesá
Vonkajšia montáž Vnútorná montáž
INTER-5E 24T, 27T, 30T 24T, 27T, 30T
(A)
(D)
(E)
(B)
(C)
1414
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
Pokračovanie na ďalšej strane
Inštalácia pastorka na náboj
1
(B)
(A)
(C)
(z)
(A)
(D)
(C)
Inštaláciu krytu hnacieho člena vykonajte
podľa obrázka.
Poznačte si orientáciu krytu hnacieho
člena.
(z)
Strana hnacieho člena
(A)
Uzáver hnacieho člena
(B)
Hnací člen
(C)
Ozubené koleso
(D)
Poistný krúžok
2
(z)
(A)
(B)
Otočte kladkou pastorka v smere šípky
zobrazenej a zarovnajte červené značky
na kladke a konzole.
(z) Mali by byť zarovno
(A)
Kladka
(B)
Konzola
3
(A)
(z)
(z)
Inštaláciu vykonajte tak, aby červené
značky (z) na pastorku boli zarovno s
červenými značkami (z) na pravej
strane hlavnej časti náboja.
(A)
Pastorok
1515
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
4
LOCK
(A)
(B)
(z)
Pastorok zaistite k náboju pomocou
montážneho krúžku pastorka.
Pri inštalácii montážneho krúžku
pastorka zarovnajte žltú značku (z) so
žltou značkou (z) na kladke pastorka.
(A)
Montážny krúžok pastorka
(B)
Kladka
5
LOCK
(A)
(B)
Otočte montážny krúžok pastorka o 45°
v smere hodinových ručičiek.
Pri vykonávaní práce bezpečne
pridržiavajte konzolu.
(A)
Montážny krúžok pastorka
(B)
Konzola
1616
INŠTALÁCIA
Inštalácia brzdy INTER M na hlavnú časť náboja
Pokračovanie na ďalšej strane
Inštalácia brzdy INTER M na hlavnú časť náboja
(z)
(A) (B)
Spojte vrubkovanie (z) na hlavnej časti
naboja s vrubkovanim (z) na brzde
INTERM a nasledne provizorne utiahnite
upevňovaciu maticu jednotky brzdy.
(A)
Brzda INTER M
(B)
Hlavná časť náboja
Inštalácia náboja na rám
1
(A)
(B)
Namontujte reťaz na ozubené koleso
anásledne nainštalujte osku náboja do
koncovky rámu.
(A)
Oska náboja
(B)
Koncovka rámu
1717
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
2
Na pravú a ľavú stranu osky náboja nasaďte neotáčavé podložky.
Teraz otočte pastorok tak, aby výčnelky neotáčavých podložiek zapadli do drážok koncoviek
rámu. Po dokončení je možné pastorok nainštalovať tak, že je takmer rovnobežne so zadnou
stavbou.
(A)
Neotáčavá podložka (na použitie
na ľavej strane)
(B)
Drážka koncovky rámu
(C)
Pastorok
(D)
Zadná stavba
(E)
Neotáčavá podložka (pre pravú
stranu)
POZNÁMKA
Počas inštalácie dielov, ako je opierka blatníka
na osku náboja, vykonajte inštaláciu podľa
poradia na doleuvedenom obrázku.
Neotáčavá podložka
Opierka blatníka
Opierka nosiča
Podložka
Uzavretá matica
(A)
(E)
(D)(C)
(B)
TECHNICKÉ TIPY
Výčnelok by mal byť na strane koncovky rámu.
Nainštalujte neotáčavú podložku tak, aby bol výčnelok bezpečne v drážke koncovky rámu na prednej a zadnej strane osky náboja.
Použite neotáčavú podložku, ktorá vyhovuje tvaru koncovky rámu. Na pravej a ľavej strane sa používajú rôzne neotáčavé podložky.
Koncovka rámu
Neotáčavá podložka
Značka/farba
Veľkosť
Pre pravú stranu Pre ľavú stranu
Štandardná
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ ≤20°
7R/Čierna 7L/Sivá 20°≤ ϴ ≤38°
Obrátená 6R/Strieborná 6L/Biela ϴ =0°
Obrátená (kryt celej
reťaze)
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ =0°
Vertikálna 8R/Modrá 8L/Zelená ϴ =60° - 90°
Poznámka: Vertikálny typ neobsahuje špecifikácie voľnobežky
θ
Značka
1818
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
V prípade špecifikácií brzdy INTER M
2
(A)
(B)
(C)
(D)
Brzdové rameno brzdy INTER M upevnite
k zadnej stavbe; použite pritom
príchytku brzdového ramena.
Potom slabým utiahnutím dočasne
upevnite skrutku s príchytkou a maticu
spríchytkou.
(A)
Upevňovacia podložka brzdy
(vložte ručne)
(B)
Matica spríchytkou
(C)
Príchytka ramena
(D)
Skrutka spríchytkou (M6 ×
16mm)
POZNÁMKA
Skontrolujte, že jednotka brzdy je pevne
zaistená k náboju pomocou upevňovacej
podložky jednotky brzdy.
TECHNICKÉ TIPY
Ak sú maticami náboja uzavreté matice,
použite rám s koncovkami rámu, ktoré sú
aspoň 7mm hrubé.
3
(A)
Odstráňte uvoľnenie reťaze a zaistite
koleso k rámu pomocou uzavretej
matice.
(A)
Matica náboja
Uťahovací moment
30–45 Nm
POZNÁMKA
Taktiež skontrolujte, že koleso je pevne
zaistené k rámu pomocou matice náboja.
1919
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
4
Brzdové rameno bezpečne upevnite na zadnú stavbu; použite pritom príchytku ramena.
Skontrolujte, že brzdové rameno je bezpečne upevnené k zadnej stavbe pomocou príchytky
brzdového ramena.
(A)
Príchytka ramena
(B)
Zadná stavba
(C)
Brzdové rameno
(D)
Matica spríchytkou
(E)
Skrutka spríchytkou
(M6 × 16mm)
Uťahovací moment
2–3 Nm
VÝSTRAHA
Pri zaisťovaní brzdového ramena k rámu
použite príchytku brzdového ramena, ktorá
vyhovuje veľkosti zadnej stavby, a
bezpečne ich utiahnite pomocou skrutky s
príchytkou a matice s príchytkou na
uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Ako maticu s príchytkou použite poistnú
maticu s nylonovou vložkou (samosvorná
matica).
Odporúčame používať skrutky spríchytkou,
matice spríchytkou apríchytky ramena
značky SHIMANO.
Ak sa matica s príchytkou zosunie z
brzdového ramena alebo ak dôjde k
poškodeniu skrutky s príchytkou alebo
príchytky ramena, brzdové rameno sa môže
otáčať na zadnej stavbe a spôsobiť náhle
trhnutie riadidiel, alebo môže dôjsť k
zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu bicykla s
dôsledkom vážnych poranení.
POZNÁMKA
Ak nie je nainštalovaný správne, brzdový
výkon bude obmedzený. Pri inštalácii
neaplikujte nadmernú silu.
V prípade vyvíjania nadmernej sily na
brzdové rameno s cieľom zaistiť ho, koleso
bude vydávať hluk a bude sa ťažko otáčať.
Po nainštalovaní príchytky ramena
skontrolujte, že skrutka spríchytkou
prečnieva asi 2 až 3mm zkoncového čela
matice spríchytkou.
Matica spríchytkou
Brzdové rameno
Príchytka ramena
Skrutka s
príchytkou
(M6 × 16mm)
2 - 3mm
Pred použitím brzdy voľnobežky
skontrolujte, že brzda funguje správne a že
koleso sa hladko otáča.
(A)(B)
(C)
V prípade špecifikácií brzdy voľnobežky
(D)(C) (E)
(A)(B)
2020
INŠTALÁCIA
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Typ so systémom Center Lock
(A) (B) (C)
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Poistný krúžok na upevnenie
rotora kotúčovej brzdy
(C)
TL-LR10
Uťahovací moment
40 Nm
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38

Shimano SL-C7000-5 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual