UM-3EB0A-000-02
Užívateľská príručka
Vnútorný náboj
s prevodmi,
11-rýchlostný
(kotúčová brzda)
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na adrese:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete
vnávode na obsluhu, vám poskytne miesto zakúpenia alebo
predajca bicykla. Návod predajcu určený pre profesionálnych
askúsených cyklistických mechanikov nájdete na našej webovej
lokalite (http://si.shimano.com).
•
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Informácie týkajúce sa výmeny získate na mieste zakúpenia alebo
u predajcu bicyklov.
VÝSTRAHA
•
Je dôležité, aby ste dostatočne porozumeli činnosti brzdového
systému na vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdového
systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád,
ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie
každého bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu
brzdnú techniku (vrátane tlaku na páčku brzdy a vlastnosti
ovládania bicykla) a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť
konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky
kbicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne
upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
zbicykla odpadnúť, avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod na
možné použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
•
Naraz posuňte radiacou páčkou len o jeden alebo dva prevody.
Počas radenia znížte silu vyvíjanú na pedále. Pokiaľ sa budete pri
silnom otáčaní pedálov snažiť vyvíjať silu na radiacu páčku alebo
vykonávať viacnásobné radenie, vaše chodidlá sa môžu
zošmyknúť z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže dôjsť
kvážnemu poraneniu.
Používanie radiacej páčky na viacnásobné preradenie na menší
prevod môže taktiež spôsobiť vyšmyknutie vonkajšieho bovdenu
z radiacej páčky. Neovplyvňuje to funkcie radiacej páčky, pretože
vonkajší bovden sa po preradení vráti do pôvodnej polohy.
•
Ak používate hydraulickú kotúčovú brzdu, pri nepretržitej
aplikácii bŕzd môže nastať vapor lock (vytvorenie bublín
vbrzdovom systéme pri intenzívnom brzdení). Aby ste tento
stavodstránili, uvoľnite na chvíľu páčku.
Vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme pri
intenzívnom brzdení) je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri
brzdového systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo
vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To môže
potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
•
Roztočte koleso a skontrolujte brzdnú schopnosť brzdy.
•
Ak sa brzda často používa, plocha okolo brzdy môže byť horúca.
Po ukončení jazdy na bicykli sa plochy okolo brzdy nedotýkajte
počas doby aspoň 30 minút.
Plocha okolo brzdy
Poznámka
•
Prevody môžete radiť počas otáčania pedálov, ale v zriedkavých
prípadoch môžu zarážky a západky vo vnútri náboja vydávať
určitý zvuk ako súčasť bežnej činnosti radenia prevodov.
•
11-rýchlostný náboj ma zabudovaný mechanizmus, ktorý podporuje
radenie. Pokiaľ je počas jazdenia tento podporný mechanizmus v
činnosti, môže dochádzať k vibráciám alebo k vydávaniu hluku. V
závislosti od polohy prevodu môže byť pocit pri radení odlišný.
K hluku môže dochádzať v prípade otáčanie ramien kľuky dozadu
alebo pri tlačení bicykla dozadu, a to pokiaľ je poloha prevodov
7 - 11. Ide o bežný jav konštrukcie vnútorného mechanizmu
radenia prevodov a nie je znakom chyby.
•
Skrutka na puzdre náboja sa používa počas výmeny oleja.
Tútoskrutku okrem prípadov výmeny oleja nikdy neuvoľňujte.
Vopačnom prípade môže dôjsť k unikaniu oleja s dôsledkom
striekania.
•
Aby sa zachoval správny výkon, odporúča sa, aby ste predajcu,
alebo najbližší odborný obchod požiadali o vykonanie údržby,
akou je výmena oleja vnútorných dielov, a to po prejazdení
1 000 km od prvého použitia a následne raz za dva roky (alebo
vždy po prejdení 5 000 km v prípade častého používania bicykla).
•
Interný náboj nie je úplne vodovzdorný. Vyhnite sa používaniu
náboja na miestach s možným vniknutím vody dovnútra a na
čistenie náboja nepoužívajte vysokotlakovú vodu; v opačnom
prípade môže dôjsť k hrdzaveniu vnútorného mechanizmu.
•
Ozubené kolieska je potrebné pravidelne umývať neutrálnym
čistiacim prostriedkom. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym
čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť účinným
spôsobom predĺženia životnosti ozubených koliesok areťaze.
•
Ak reťaz začala preskakovať, vymeňte prevody a reťaz v zariadení
predajcu alebo v agentúre.
•
Záruka na produkty sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa
vprípade nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy,
obráťte sa na miesto zakúpenia alebo predajcu bicyklov.
•
Je radenie prevodov plynulé?
•
Sú čiary nastavenia na pastorku v správnej polohe?
•
Dochádza počas prevádzky k vydávaniu neštandardného
hluku?
* Informácie o spôsobe kontroly nastavenia lanka radenia
nájdete v užívateľskej príručke pre radiacu páčku.
Názvy súčastí
Vnútorný náboj
sprevodmi
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)