ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii komponentov dbajte na dodržiavanie pokynov uvedených v referenčných príručkách.
Odporúčame používať len originálne náhradné diely Shimano. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže náhle
prevrhnúť s dôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
•
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými štítmi.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť,
avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Toto koleso nebolo navrhnuté na jazdu na bicykli z kopca ani na jazdu typu freeride. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom, inak sa koleso môže
ohnúť alebo inak poškodiť avýsledkom môže byť nehoda.
•
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne
prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
•
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo
praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso. Koleso sa môže zlomiť a vy môžete spadnúť.
•
Počas brzdenia sa strmene kotúčovej brzdy arotor kotúčovej brzdy zohrejú, apreto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte.
V opačnom prípade sa môžete popáliť. Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
•
Pozorne si tiež prečítajte aj Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
•
Plášte by mali byť pred použitím nahustené na tlak označený na plášťoch alebo ráfiku. Ak je na plášti alebo ráfiku uvedený maximálny tlak,
neprekračujte spodnú uvedenú hodnotu.
•
WH-M9000-TL: Maximálny tlak = 2,8bar/41psi/280kPa
WH-M9020-TL: Maximálny tlak = 2,6bar/38psi/260kPa
WH-M8000-TL: Maximálny tlak = 3bar/44psi/300kPa
WH-M8020-TL: Maximálny tlak = 3bar/44psi/300kPa
Vyšší než uvedený tlak môže spôsobiť náhly defekt a/alebo náhle uvoľnenie pneumatiky aspôsobiť vážne poranenie.
< Koleso F15 (predné, 15mm oska), R12 (zadné 12mm oska) (s osou náboja) >
•
Toto koleso nebolo navrhnuté na jazdu na bicykli z kopca ani na jazdu typu freeride. V závislosti od jazdných podmienok sa môžu na osi náboja
vytvoriť praskliny, ktorých výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť knehode, ktorej výsledkom by mohlo byť vážne zranenie alebo
dokonca smrť. Pred jazdou dôkladne skontrolujte náboje a uistite sa, že na oskách nie sú praskliny;ak nájdete nejaké znaky prasklín alebo iných
nezvyčajných stavov, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
•
Toto koleso sa môže používať len v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou/rámom a pevnou oskou. Pokiaľ sa používa v kombinácii s akoukoľvek
inou prednou vidlicou/rámom alebo pevnou oskou, môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych osobných poranení.
•
Ak je uvoľňovacia páčka osky na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, existuje možnosť, že si
budú prekážať. Skontrolujte, že aj po maximálnom utiahnutí uvoľňovacej páčky osky dlaňou
uvoľňovacia páčka osky neprekáža rotoru kotúčovej brzdy. Ak páčka prekáža rotoru kotúčovej
brzdy, prestaňte koleso používať a poraďte sa s predajcom alebo zástupcom.
Uvoľňovacia páčka
osky
Rotor kotúčovej brzdy
•
Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
< Koleso F15 (os náboja) >
•
Tak zabezpečovacia metóda, ako ajuťahovací moment predného kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej odpruženej vidlice. Keď montujete predné
koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy dodržiavajte pokyny uvedené v Servisných pokynoch pre prednú odpruženú vidlicu. Ak nedodržíte pokyny,
predné koleso môže vypadnúť z prednej vidlice odpruženia avýsledkom môže byť vážne zranenie.