UM-38F0A-000-02
Návod na obsluhu
Vnútorný náboj
sprevodmi,
11-rýchlostný (Di2)
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete
vnávode na obsluhu vám poskytne miesto zakúpenia alebo
predajca bicykla. Návod predajcu určený pre profesionálnych
askúsených cyklistických mechanikov nájdete na našej webovej
lokalite (http://si.shimano.com).
•
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na
mieste zakúpenia bicykla.
VÝSTRAHA
•
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na
vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdného systému bicykla
môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli
viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla
môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky ovládania
bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou
spredajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a
nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne
upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre
možné použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
Poznámka
•
Prevody môžete radiť počas otáčania pedálov, ale v zriedkavých
prípadoch môžu zarážky a západky vo vnútri náboja vydávať
určitý zvuk ako súčasť bežnej činnosti radenia prevodov.
•
11 rýchlostný náboj ma zabudovaný mechanizmus, ktorý
podporuje radenie. Pokiaľ je počas jazdenia tento podporný
mechanizmus v činnosti, môže dochádzať k vibráciám alebo
kvydávaniu hluku. Pocit pri radení sa môže zmeniť v závislosti na
polohe prevodu v čase radenia. K hluku môže dochádzať aj pri
otáčaní kľukových ramien dozadu, alebo pri tlačení bicykla
dozadu pri polohe prevodu 7 - 11. Tieto prípady sú štandardným
dôsledkom konštrukcie vnútorného mechanizmu radenia
prevodov a nie sú znakom poruchy.
•
Skrutka na puzdre náboja sa používa počas výmeny oleja. Túto
skrutku okrem prípadov výmeny oleja nikdy neuvoľňujte.
Vopačnom prípade môže dôjsť k unikaniu oleja s dôsledkom
striekania.
•
Aby sa zachoval správny výkon, odporúča sa, aby ste predajcu,
alebo najbližší odborný obchod požiadali o vykonanie údržby,
akou je výmena oleja vnútorných dielov, a to po prejazdení 1 000
km od prvého použitia a následne raz za dva roky (alebo vždy po
prejdení 5 000 km v prípade častého používania bicykla).
•
Interný náboj nie je úplne vodovzdorný. Mali by ste sa vyhnúť
používaniu náboja na miestach s možným vniknutím vody
dovnútra a používaniu vysoko tlakovej vody na čistenie náboja;
vopačnom prípade môže dôjsť k hrdzaveniu vnútorného
mechanizmu.
•
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym
čistiacim prostriedkom. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym
čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť účinným
spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok areťaze.
•
Ak reťaz začala preskakovať, vymeňte prevody a reťaz v zariadení
predajcu alebo v zastúpení.
•
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa
vprípade nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy,
spojte sa s miestom zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
•
Je radenie prevodov plynulé?
•
Je znateľné poškodenie elektrických vodičov?
•
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy súčastí
Vezmite na vedomie: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Vnútorný náboj s prevodmi