Shimano SM-NX10 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Tento dokument poskytuje podrobné pokyny na montáž a údržbu kazetovej spojky SM-NX10 od spoločnosti Shimano. Návod zahŕňa kroky na inštaláciu lanka, nastavenie kazetovej spojky, mazanie a vypúšťanie oleja.

Tento dokument poskytuje podrobné pokyny na montáž a údržbu kazetovej spojky SM-NX10 od spoločnosti Shimano. Návod zahŕňa kroky na inštaláciu lanka, nastavenie kazetovej spojky, mazanie a vypúšťanie oleja.

1
2
3
2
1
127mm
101mm
7mm
10mm
8mm
2
3
1
2
1
Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
Pred montážou súčiastok si
zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené
súčiastky môžu mať spôsobiť
poranenie jazdca. Odporúčame
používať iba originálne náhradné
diely značky Shimano.
Všeobecné informácie
obezpečnosti
SI-73R0A-002
SI-73R0A-002-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
VAROVANIE
VÝSTRAHA
• Počas vypúšťania a vykonávania
činností mazania používajte okuliare.
POZNÁMKA:
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka
proti prirodzenému opotrebovaniu
alebo poškodeniu majúcemu pôvod
vnormálnom používaní.
1) Nastavte radiacu páčku Revo na
1
.
2.
Z kazetovej spojky vyberte kábel
radenia.
POZNÁMKA:
Namontovanie v inej polohe môže
zabrániť vypúšťaniu vody z obidvoch
strán lanka.
1.
Pomocou značkovača si vyznačte
na mieste, kde bude konektor T
vonkajšieho bovdenu namontovaný
značku.
Spôsob montáže
Technicko servisné pokyny
SM-NX10
Uťahovací moment:
0,15 - 0,3 N•m
Pokiaľ ste demontovali gumené vlnovce,
namontujte ich na vonkajší bovden.
4.
Na konektor T naskrutkujte skrutku.
Poznámka:
Olej sa vypúšťa z obidvoch koncov
lanka. Skontrolujte, že nikto sa v trase
plnenia oleja nenachádza.
3.
Konektor T a lanko pevne uchopte.
Pomocou vstrekovača oleja a pod.
vstreknite do lanka olej.
Poznámka:
Voda sa vypúšťa z obidvoch koncov
lanka. Skontrolujte, že nikto sa v trase
vypúšťania vody nenachádza.
1.
Z konektora T odskrutkujte skrutku.
2.
Pevne uchopte konektor T a lanko.
Pokiaľ sa lanko dodáva s gumenými
vlnovcami, pred vypúšťaním vody
demontujte gumené vlnovce
z vonkajšieho bovdenu.
Pred vypúšťaním z vnútra lanka vžeňte do
konektora T vzduch.
Spôsob vypúšťania oleja a
mazanie olejom
Pokiaľ bolo vnútorné lanko
vymenené:
Po nastavení kazetovej spojky odrežte
nadbytočnú dĺžku vnútorného lanka a
následne nainštalujte kryt vnútorného
konca.
2.
Nasaďte kryt vnútorného konca.
Pokiaľ žlté čiary nastavenia nie sú
zarovno, otočte nastavovacou skrutkou
kábla radiacej páčky Revo a nastavte
čiary nastavenia. Následne pohnite
radiacou páčkou Revo raz z polohy
4
do
1
a následne naspäť do polohy
4
; následne opätovne skontrolujte a
presvedčte sa, že žlté čiary nastavenia
sú zarovno.
1.
Nastavte radiacu páčku Revo na
4
.
Skontrolujte a presvedčte sa, že žlté
čiary nastavenia na konzole kazetovej
spojky a kladke sú teraz zarovnané.
Nastavenie kazetovej
spojky
Poznámka:
Skontrolujte, že vnútorné lanko je
správne osadené vo vodiacom prvku
kladky.
Pokiaľ je prvé zasunutie vonkajšieho
bovdenu do držiaka vonkajšieho
bovdenu jednoduchšie, následne
najprv zasuňte vonkajší bovden
do držiaka vonkajšieho bovdenu a
následne zasuňte 2 mm Allenov kľúč
alebo špicu č. 14 do otvoru na kladke
kazetovej spojky a otočte kladku tak,
aby upevňovacia skrutka vnútorného
lanka zapadla do medzery na kladke.
5) Vnútorné lanko namontujte ku
kladke, ako je to znázornené na
obrázku, pretiahnite vnútorné lanko
cez štrbinu na konzole kazetovej
spojky a následne zasuňte koniec
vonkajšieho bovdenu do držiaka
vonkajšieho bovdenu.
4) Otočte lankom o 60 stupňov proti
smeru hodinových ručičiek a pripojte
ho k háku.
3) Lanko umiestnite ponad kladku
kazetovej spojky, pridržiavajte tak,
aby upevňovacia matica smerovala
von (smerom ku koncu vidlice)
a následne posuňte rovnú časť
upevňovacej podložky vnútorného
lanka do medzery na kladke.
Uťahovací moment:
4 - 6 N•m
4) Vonkajší bovden zatlačte tak,
aby sa bezpečne dotýkal držiaka
vonkajšieho bovdenu.
8.
Namontujte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného lanka.
1) Skontrolujte, že radiaca páčka je
v polohe prvého prevodu.
2) Po overení stavu, že koniec
vonkajšieho bovdenu bezpečne
dosadá na nastavovacej skrutke
kábla radiacej páčky revo, pripojte
jednotku upevňovacej skrutky
vnútorného lanka na vnútorné lanko.
3) Posuňte gumený vlnovec na
vnútorné lanko.
7.
Pokiaľ montujete typ s gumenými
vlnovcami, najprv pripevnite gumené
vlnovce. Pokiaľ je ťažké pretiahnuť
vnútorné lanko cez gumené vlnovce,
vymeňte ho za nové.
1) Vonkajší bovden zasuňte do
vonkajšieho bovdenu a nainštalujte
ho do držiaka vonkajšieho bovdenu.
2) Počas držania konca gumeného
vlnovca zasuňte vnútorné lanko.
Dávajte pozor, aby ste koncom
vnútorného lanka teraz neprepichli
gumený vlnovec.
6.
Pretiahnite vonkajší bovden na strane
kazetovej spojky cez vnútorné lanko a
zasuňte ho úplne, dokiaľ sa nedotýka
konektora T.
Pokiaľ dôjde k prerezaniu alebo ohnutiu
vnútorného lanka, vymeňte ho.
5.
Vnútorné lanko pretiahnite cez konektor
T a zasuňte ho úplne do konca
vonkajšieho bovdenu na mieste, kde sa
páčka dotýka konektora T.
4.
Vonkajší bovden vytiahnite tak, aby
odrezaný vonkajší bovden vyčnieval
z vnútorného lanka a vonkajší bovden
odrežte 7 mm pri vyznačenej časti.
Zároveň dávajte pozor aby ste
neprerezali vnútorné lanko. Nakoniec
vykonajte úplný rez a dôkladne zaoblite.
3.
Z vnútorného lanka vyberte kryt konca
lanka a jednotku upevňovacej skrutky
lanka.
Pokiaľ je jednotka dodávaná s gumenými
vlnovcami, vyberte celú jednotku.
Pokiaľ je ťažké stiahnuť vonkajší
bovden z držiaka vonkajšieho bovdenu
kazetovej spojky, zasuňte 2 mm
Allenov kľúč alebo špicu č. 14 do
otvoru na kladke kazetovej spojky
a otáčaním kladky vnútorné lanko
uvoľnite. Následne najprv z kladky
demontujte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného lanka a potom
z držiaka vonkajšieho bovdenu
demontujte vonkajší bovden.
2) Stiahnite vonkajší bovden z držiaka
vonkajšieho bovdenu na kazetovej
spojke a následne demontujte
vnútorné lanko zo štrbiny na konzole.
3) Z kladky kazetovej spojky
demontujte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného lanka.
Odporúčaná poloha
namontovania
Konektor T
Stredová oska
10 ~ 20 cm
Kazetová spojka
1
Konzola
Držiak vonkajšieho bovdenu
Štrbina
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Vyberte zo štrbiny
Kladka kazetovej spojky
Jednotka upevňovacej skrutky lanka
Demontujte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného lanka
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Otočte
kladku
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč
alebo špica č. 14
Jednotka
upevňovacej
skrutky lanka
Upevňovacia
skrutka
vnútorného lanka
8 mm
Kryt konca
lanka
Gumený kryt
Gumený vlnovec
Držiak vonkajšieho bovdenu
Poloha vyznačená
značkovačom
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
Lanko
Konektor T
Vonkajší bovden na
strane páčky
Vonkajší bovden na strane kazetovej
spojky
Koniec gumeného
vlnovca Lanko
Gumený vlnovec
Gumený vlnovec Gumený kryt
Držiak vonkajšieho bovdenu
Vonkajší bovden
Lanko
Upevňovacia matica
vnútorného lanka
Upevňovacia
podložka vnútorného
lanka
Upevňovacia skrutka
vnútorného lanka
10 mm
(čierne)
Vnútorné lanko pretiahnite cez otvor.
Vnútorné lanko potiahnite pri nasadzovaní
jednotky upevňovacej skrutky vnútorného lanka.
63 mm alebo menej
Rovná časť upevňovacej
podložky vnútorného
lanka.
Upevňovacia
matica
vnútorného
lanka
Medzera na kladke
Kladka
Háčik
Otočte
lankom o 60°
Lanko
Konzola
Kladka
Konzola
Držiak vonkajšieho bovdenu
Zasuňte do
držiaka vonkajšieho
bovdenu.
Štrbina
Pretiahnite cez
štrbinu.
Zasuňte
do držiaka
vonkajšieho
bovdenu.
Zasuňte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného lanka
Otočte
kladku
2 mm Allenov kľúč
alebo špica č. 14
Otvor na kladke
Vodiaci prvok Vodiaci prvok
OK Nie OK
4
Žlté čiary
nastavenia
Žlté čiary nastavenia na kazetovej spojke
sa nachádzajú na dvoch miestach.
Použite tú, ktorá je lepšie z vášho
pohľadu viditeľná.
Kladka
kazetovej
spojky
Konzola kazetovej
spojky
Kladka
kazetovej
spojky
Konzola kazetovej
spojky
Pokiaľ bicykel stojí
Mal by byť priamo
Mal by byť priamo
Kryt konca lanka
Kryt konca lanka
Nastavovacia skrutka kábla
15~20 mm
2,5 mm Allenov kľúč Skrutka
Gumený vlnovec Vonkajší bovden
Vžeňte
vzduch.
Odporúčaný tlak vzduchu: 0,6 MPa
Voda
Voda
Naplňte
olej.
Olej
Olej
Gumený vlnovec Vonkajší bovden
2,5 mm Allenov kľúč
Skrutka
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Nastavte
na
Nastavte
na
  • Page 1 1

Shimano SM-NX10 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Tento dokument poskytuje podrobné pokyny na montáž a údržbu kazetovej spojky SM-NX10 od spoločnosti Shimano. Návod zahŕňa kroky na inštaláciu lanka, nastavenie kazetovej spojky, mazanie a vypúšťanie oleja.