4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii produktu postupujte podľa pokynov uvádzaných v návodoch.
Používajte iba originálne diely SHIMANO. Ak je komponent alebo náhradný diel nesprávne namontovaný alebo nastavený, môže
to viesť k zlyhaniu komponentu a spôsobeniu straty kontroly jazdca nad bicyklom a pádu.
•
Pri vykonávaní úloh údržby, ako je výmena komponentov, noste schválenú ochranu zraku.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené.
Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a privodiť si vážne zranenie.
•
Pred jazdou na bicykli dôkladne skontrolujte náboje auistite sa, že na oskách nie sú praskliny; ak nájdete nejaké znaky prasklín
alebo iných nezvyčajných stavov, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
Toto koleso bolo navrhnuté na jazdu bicyklom z kopca a jazdu typu freeride. Nepoužívajte ho preto na jazdu z kopca, inak sa
koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť avýsledkom môže byť nehoda.
•
Pred použitím výrobku si určite dôkladne prečítajte návod pre výrobok.
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy,
škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso.
Koleso sa môže zlomiť a vy môžete spadnúť.
< Koleso F15 (predné, 15 mm oska), R12 (zadné 12 mm oska) (s osou náboja) >
•
Toto koleso sa používa len v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou/rámom apevnou oskou.
Ak sa používa vkombinácii sakoukoľvek inou prednou vidlicou/rámom alebo pevnou oskou, môže dôjsť počas jazdy
kodpojeniu kolesa od bicykla snásledným vážnym zranením.
•
Skontrolujte, že aj po maximálnom utiahnutí uvoľňovacej páčky osky dlaňou
uvoľňovacia páčka osky neprekáža rotoru kotúčovej brzdy.
Pokiaľ je uvoľňovacia páčka osky na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy,
existuje nebezpečenstvo, že bude rotoru kotúčovej brzdy prekážať. Ak páčka
prekáža rotoru kotúčovej brzdy, prestaňte koleso používať aporaďte sa
spredajcom alebo agentúrou.
Uvoľňovacia páčka
osky
Rotor kotúčovej
brzdy
•
Pred použitím výrobku si určite dôkladne prečítajte návod pre výrobok. Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso
môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
TL: Bezdušové koleso
•
Pneumatiky by sa mali inštalovať a demontovať ručne.
Ak je to náročné, môžete použiť plastovú páku na pneumatiky pre bezdušové kolesá. V takýchto prípadoch nezabudnite
skontrolovať, či na povrchu ráfika nie sú preliačiny, škrabance alebo praskliny, keďže existuje riziko poškodenia vzduchového
tesnenia medzi pneumatikou a ráfikom, čoho výsledkom môže byť unikanie vzduchu. Pri karbónových ráfikoch skontrolujte, či
nedochádza k odlupovaniu ani praskaniu uhlíka. Napokon sa uistite, že neuniká vzduch.
< Koleso F15 (os náboja) >
•
Keď inštalujete predné koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy dodržiavajte pokyny uvedené vnávode na obsluhu pre
prednú odpruženú vidlicu.
Zabezpečovacia metóda, ako aj uťahovací moment predného kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej odpruženej vidlice. Ak
nedodržíte správne pokyny, predné koleso môže vypadnúť zprednej odpruženej vidlice avýsledkom môže byť vážne zranenie.