ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii komponentov dbajte na dodržiavanie pokynov uvedených v referenčných príručkách.
Odporúčame, aby ste používali len originálne súčiastky značky Shimano. Ak sa diely ako skrutky a matice uvoľnia alebo poškodia,
môže dôjsť k náhlemu prevrhnutiu bicykla, čo môže viesť k vážnemu zraneniu. Okrem toho sa môžu v prípade nesprávne
vykonaných nastavení vyskytnúť problémy, v dôsledku ktorých sa môže bicykel náhle prevrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
•
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo
ochranné okuliare s bočnými štítmi.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj
v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom a na jazdu typu freeride, inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť avýsledkom
môže byť nehoda.
•
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
Pred použitím si pozorne prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
•
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy,
škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso. Koleso sa môže zlomiť a vy môžete
spadnúť.
< Koleso F15 (predné, 15 mm oska), R12 (zadné 12 mm oska) (s oskou Thru) >
•
Toto koleso bolo navrhnuté na jazdu bicyklom z kopca a jazdu typu freeride. Preto v závislosti od jazdných podmienok sa môžu
na osi náboja vytvoriť praskliny, ktorých výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť knehode, ktorej výsledkom by
mohlo byť vážne zranenie alebo dokonca smrť. Pred jazdou by ste mali pozorne skontrolovať náboje, aby ste sa uistili, že na
oskách nie sú praskliny, aak nájdete nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
•
Toto koleso sa môže používať len v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou/rámom a pevnou oskou. Pokiaľ sa používa v
kombinácii s akoukoľvek inou prednou vidlicou/rámom alebo pevnou oskou, môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od
bicykla s dôsledkom vážnych osobných poranení.
•
Pokiaľ je páčka na uvoľnenie osky na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy,
existuje nebezpečenstvo, že môže rotoru kotúčovej brzdy prekážať. Skontrolujte,
že aj po utiahnutí páčky na uvoľnenie osky dlaňou celou silou páčka na uvoľnenie
osky neprekáža rotoru kotúčovej brzdy. Ak páčka prekáža rotoru kotúčovej brzdy,
prestaňte koleso používať a poraďte sa s predajcom alebo zástupcom.
•
Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
< Koleso F15 (oska Thru) >
•
Tak zabezpečovacia metóda, ako ajuťahovací moment predného kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej odpruženej vidlice.
Keď montujete predné koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy dodržiavajte pokyny uvedené v Servisných pokynoch pre
prednú odpruženú vidlicu. Ak nedodržíte pokyny, predné koleso môže vypadnúť z prednej odpruženej vidlice avýsledkom
môže byť vážne zranenie.
<F (predné), R (zadné) koleso>
•
Pokiaľ je páčka rýchloupínaka na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy,
existuje nebezpečenstvo, že môže rotoru kotúčovej brzdy prekážať. Skontrolujte,
že aj po utiahnutí páčky rýchloupínaka dlaňou celou silou páčka rýchloupínaka
neprekáža rotoru kotúčovej brzdy. Ak páčka prekáža rotoru kotúčovej brzdy,
prestaňte koleso používať a poraďte sa s predajcom alebo zástupcom.
Ohľadom inštalácie na bicykel a údržby:
•
Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie skotúčovými brzdami. Tieto kolesá nepoužívajte sráfkovými brzdami.
Uvoľňovacia páčka osky
Rotor kotúčovej brzdy
Páčka rýchloupínaka
Rotor kotúčovej brzdy
4