SG-S7001-11

Shimano SG-S7001-11, CJ-S700, CS-S500, SG-S501, SG-S7000, SG-S7001-8, SL-S503, SL-S700, SL-S7000, SM-S7000, TL-S700-B Dealer's Manual

  • Ahoj! Prečítal som si Shimano Návod predajcu pre vnútorné náboje Inter 11 a Inter 8 a ozubené koleso CS-S500. Som pripravený odpovedať na vaše otázky ohľadom inštalácie, údržby a nastavenia týchto komponentov bicyklov. Návod obsahuje podrobné ilustrované postupy a bezpečnostné pokyny.
  • Ako správne nainštalovať ozubené koleso CS-S500?
    Aký je správny postup údržby vnútorného náboja?
    Čo robiť, ak brzdy vydávajú hluk?
    Aké nástroje sú potrebné pre montáž?
(Slovak)
DM-SG0004-05
Návod predajcu
CESTNÝ MTB Trekking
Mestský/
Komfortný bicykel
MESTSKÝ ŠPORTOVÝ E-BIKE
Inter-11
Inter-8
2
OBSAH
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE ......................................................................................3
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI .......................................................................................4
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA ...................................................................10
INŠTALÁCIA .........................................................................................................12
Inštalácia ozubeného kolesa CS-S500 s chráničom reťaze .......................................................................12
Inštalácia pastorka na náboj ......................................................................................................................13
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy ..............................................................................................................15
Inštalácia náboja na rám ............................................................................................................................16
Inštalácia radiacej páčky ............................................................................................................................18
Inštalácia lanka radenia .............................................................................................................................18
NASTAVENIE ........................................................................................................31
Nastavenie pastorka ...................................................................................................................................31
ÚDRŽBA ...............................................................................................................35
Výmena a montáž jednotky indikátora ....................................................................................................35
Pre 8-rýchlostný vnútorný (súprava na údržbu olejom: Y00298010) ......................................................39
V prípade 11-rýchlostného vnútorného náboja s prevodmi
(súprava na údržbu olejom: Y13098023)
..................................................................................................41
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
3
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Tento návod predajcu je primárne určený pre profesionálnych cyklistických mechanikov.
Používatelia, ktorí nie sú profesionálne zaškolení na montáž bicyklov, sa pomocou návodu predajcu nesmú pokúšať osvojpomocné inštalovanie komponentov.
Ak je pre vás ktorákoľvek časť informácií vnávode nezrozumiteľná, sinštaláciou nepokračujte. Namiesto toho požiadajte o pomoc miestneho predajcu
bicyklov alebo sa obráťte na miesto, kde ste daný výrobok zakúpili.
Prečítajte si všetky referenčné príručky dodané s predmetným výrobkom.
Výrobok nerozoberajte a ani ho neupravujte, ak to nie je požadované v rámci pokynov obsiahnutých v tomto návode predajcu.
Všetky návody a technické dokumenty sú k dispozícii on-line na https://si.shimano.com.
Spotrebitelia, ktorí majú problematický prístup na internet, sa môžu obrátiť na distribútora SHIMANO, alebo na niektorú z pobočiek SHIMANO, kde im
poskytnú tlačenú kópiu používateľskej príručky.
Dodržiavajte všetky príslušné pravidlá a predpisy platné v krajine, štáte alebo regióne, kde vykonávate vašu podnikateľskú činnosť predajcu.
Kvôli bezpečnosti si tento návod predajcu pred používaním dôkladne prečítajte a na zaistenie správneho používania ho
riadne dodržiavajte.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia.
Pokyny sú zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo škody, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok osobné poranenie alebo fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
Pri inštalácii komponentov dodržiavajte pokyny uvedené v príslušných referenčných príručkách.
Odporúča sa, aby ste používali iba originálne diely Shimano. Ak sa diely ako skrutky a matice uvoľnia alebo poškodia, môže dôjsť k náhlemu
prevrhnutiu bicykla, čo môže viesť k vážnemu zraneniu.
Okrem toho sa môžu v prípade nesprávne vykonaných nastavení vyskytnúť problémy, v dôsledku ktorých sa môže bicykel náhle prevrhnúť a spôsobiť
vážne zranenie.
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými
štítmi.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a
privodiť vážne zranenie.
Brzda
Každý bicykel sa môže ovládať trochu inak vzávislosti odmodelu. Preto sa svaším bicyklom určite naučte správne brzdiť (vrátane tlaku na brzdovú
páčku a charakteristík ovládania bicykla) a manipulovať. Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo
pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Osprávnom ovládaní sa poraďte sprofesionálnym predajcom bicyklov alebo si pozrite návod
naobsluhu bicykla. Rovnako je dôležité precvičovať jazdy, brzdenie atď.
Vprípade príliš intenzívneho brzdenia prednou brzdou sa koleso môže zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne poranenie.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, ľahšie dôjde ku šmyku pneumatík. V prípade šmyku pneumatík môžete z bicykla spadnúť; aby ste tomu zabránili znížte
rýchlosť a brzdy používajte včas a jemne.
Kotúčová brzda
Svoje prsty majte vdostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov rotora
kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte. V opačnom
prípade sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa na brzdové doštičky dostane olej alebo mazivo, poraďte sa s predajcom alebo agentúrou. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú hodnotu anásledne skontrolujte, že hrúbka každej doštičky je
aspoň 0,5mm. Môžete sa taktiež poradiť s predajcom alebo agentúrou.
0,5mm2mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde kopotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo agentúrou. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
5
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Pri inštalácii náboja na rám dávajte pozor, aby ste na ľavej aj pravej strane použili správne neotáčavé podložky a pevne utiahnite matice náboja na
hodnotu uvedených krútiacich momentov. Pokiaľ neotáčavé podložky nainštalujete iba na jednu stranu, alebo pokiaľ matice náboja nebudú dôkladne
utiahnuté, neotáčavá podložka môže vypadnúť, čo môže spôsobiť otáčanie osky náboja a otáčanie pastorka. To môže následne spôsobiť potiahnutie
riadidiel lankom radenia s následkom veľmi vážneho úrazu.
Namontujte koleso s 3x alebo 4x viazaním špíc. Neosádzajte špice na koleso radiálne.
V opačnom prípade sa môžu špice alebo koleso poškodiť, alebo môže počas brzdenia dochádzať k hluku.
< CT-S500 / CT-S510 >
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky založené na alkalických látkach alebo kyselinách, ako
napríklad odstraňovače hrdze, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdený spojovací kolík.
Ak sa použijú iné spojovacie kolíky ako tvrdené spojovacie kolíky alebo ak sa použije tvrdený spojovací kolík alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reťaze, nemôže sa získať dostatočná pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila
pomocou tvrdeného spojovacieho kolíka, alebo na koncovom kolíku.
Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdeného spojovacieho kolíka alebo koncového kolíka.
Koncový kolík
Prepojovací kolík
Tvrdený spojovací kolík
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť aspôsobiť vážne zranenie.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
6
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Naraz posuňte radiacou páčkou len o jeden alebo dva prevody. Počas radenia znížte silu vyvíjanú na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom otáčaní
pedálov snažiť vyvíjať silu na radiacu páčku alebo zaradiť tri a viac prevodov, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť
amôže dôjsť k vážnemu poraneniu.
Používanie radiacej páčky na viacnásobné preradenie na menší prevod môže taktiež spôsobiť vyšmyknutie vonkajšieho bovdenu z radiacej páčky.
Neovplyvňuje to funkcie radiacej páčky, pretože vonkajší bovden sa po preradení vráti do pôvodnej polohy.
Kotúčová brzda
Kotúčové brzdy majú dobu zahriatia a brzdná sila sa s predlžovaním doby zahriatia postupne zvýši; preto si dávajte pozor na zvyšovanie brzdnej sily
pri používaní bŕzd počas tejto doby. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
POZNÁMKA
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Prevody môžete radiť počas slabého otáčania pedálov, ale v zriedkavých prípadoch môžu zarážky a západky vo vnútri náboja vydávať určitý zvuk ako
súčasť bežných úkonov radenia rýchlostí.
Interný náboj nie je úplne vodotesný. Mali by ste sa vyhnúť používaniu náboja na miestach s možným vniknutím vody dovnútra a používaniu vysoko
tlakovej vody na čistenie náboja; v opačnom prípade môže dôjsť k hrdzaveniu vnútorného mechanizmu.
Nerozoberajte náboj. Ak ho potrebujete rozobrať, poraďte sa s predajcom, u ktorého ste ho zakúpili.
Vnútorný náboj s prevodmi obsahuje vstavaný mechanizmus na podporu radenia, a ak je tento podporný mechanizmus v činnosti počas radenia, môže
dochádzať k hluku a vibráciám. V závislosti od polohy prevodu môžete radenie prevodov pociťovať rôznym spôsobom.
K hluku môže dochádzať aj pri polohe prevodu 5 - 8 (8-rýchlostný vnútorný náboj) alebo 7 - 11 (11-rýchlostný vnútorný náboj), keď je kľuka otočená
dozadu alebo keď sa bicykel tlačí dozadu.
Všetky tieto príznaky sa vyskytujú v dôsledku vstavanej konštrukcie radenia prevodov a nie sú chybou vnútorných komponentov.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
7
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Pastorok by sa mal používať jedine s ozubenými kolesami od 16T do 23T.
Odporúčame ozubené koliesko vpredu nastaviť na nasledujúci prevodový pomer.
Pomer pre
ozubené
koleso
Vpredu Vzadu
Č. modelu Prevod
SM-GEAR FC-S5011 FC-S500
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 18 20 18 20
Počet
rýchlostí:
11
1,8 - 2,0
FC-S5011
FC-C6000
38T - - - - - X X X - - - X - -
39T - - - - - - X X - - - X - -
42T - - - - - - - X X X - - - -
45T - - - - - - - - - X - - - -
Počet
rýchlostí:
8
2,0 - 2,25
FC-S501
FC-S400
45T - - - - - - X X X - - - - X
42T - - - - - X X X - - - - - X
39T - - - - X X - - - - - - X -
Aby sa zachoval správny výkon produktu, odporúča sa, aby ste miesto zakúpenia alebo distribútora požiadali o vykonanie údržby, akou je výmena
oleja alebo mazanie vnútorných dielov, a to po prejazdení 1000km od prvého použitia a následne raz za rok (alebo vždy po prejdení 2000km v
prípade častého používania bicykla). Ak sa bicykel používa v drsných podmienkach, vyžaduje sa častejšia údržba. Taktiež sa odporúča, aby ste počas
vykonávania údržby používali mazivo určené pre vnútorný náboj sprevodmi SHIMANO alebo súpravu mazív značky SHIMANO. Pokiaľ sa nepoužíva
špeciálne mazivo značky SHIMANO alebo súprava mazív značky SHIMANO, môže dochádzať k problémom, ako je nesprávne fungovanie radenia
prevodov.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze
neutrálnym čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies areťaze.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
8
Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, reťaz aozubené kolesá vymeňte.
Pokiaľ používate napínač reťaze, použite špeciálne CS-S500 18T alebo 20T ozubené koleso s chráničom reťaze. Nepoužívajte žiadne iné typy ozubených
kolies; v opačnom prípade môže reťaz z ozubených kolies spadnúť.
< SG-S7001-11 >
Pri vykonávaní olejovej údržby použite olej SG-S700 OIL alebo súpravu na údržbu TL-S703.
Pri výmene oleja postupujte podľa návodu pre TL-S703. Pri výmene tesnenia na pravej strane použite TL-S704.
Ak nepoužijete olej SG-S700 OIL, môže dochádzať k problémom, ako je unikanie oleja alebo porucha radenia prevodov.
< CT-S500 / CT-S510 >
Pravidelne čisťte napínač reťaze a všetky pohyblivé časti a kladky pravidelne mažte.
Pokiaľ kladky vykazujú nadmernú vôľu a ak počas jazdy dochádza k vydávaniu nadmerného hluku, kladky vymeňte.
Nerozoberajte jednotku kladky.
Pokiaľ je vyvinuté napnutie príliš veľké, počas jazdy môže dochádzať k vydávaniu hluku.
Pokiaľ dôjde k predĺženiu reťaze a nadmernému uvoľneniu, napnutie reťaze opätovne nastavte.
< CT-S510 >
Vhodné náboje Vhodné ozubené kolesá Vhodná šírka konca vidlice Vhodný tvar konca vidlice
Interný 7-rýchlostný/
8-rýchlostný
16 - 23T 4 - 9mm V
ertikálna
Tento výrobok je určený len pre predné ozubené kolesá.
Skutočný výrobok sa môže odvyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým navysvetlenie postupov
používania výrobku.
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
10
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
Na montáž tohto produktu je nevyhnutné nasledujúce náradie.
Nástroj Nástroj Nástroj
3mm imbusový kľúč 15mm kľúč TL-S700-B
4mm imbusový kľúč Francúzsky kľúč TL-LR10
10mm kľúč Skrutkovač
INŠTALÁCIA
12
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa CS-S500 s chráničom reťaze
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa CS-S500 s chráničom reťaze
1
(z)
(B)
(C) (D)
(A)
Nainštalujte chránič reťaze na pravý
protiprachový kryt hlavnej časti náboja
anásledne nainštalujte pravý
protiprachový kryt B na hnací člen.
Nainštalujte pravý protiprachový kryt B
vsmere (z).
(A)
Pravý protiprachový kryt B
(B)
Chránič reťaze
(C)
Pravý protiprachový kryt
(D)
Hnací člen
2
(B)
(C) (A)
(D)
Nainštalujte ozubené koleso CS-S500
nahnací člen na pravej strane hlavnej
časti náboja tak, aby platňa chrániča
smerovala von, a pomocou poistného
krúžku ho zaistite na mieste.
(A)
Hnací člen
(B)
Poistný krúžok
(C)
Lišta chrániča
(D)
Ozubené koleso CS-S500
13
Pokračovanie na ďalšej strane
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
Inštalácia pastorka na náboj
1
(z)
(A)
(B)
Kryt hnacieho člena nainštalujte na hnací
člen na pravej strane hlavnej časti náboja.
Nainštalujte kryt hnacieho člena
vsmere(z).
(A)
Kryt hnacieho člena
(B)
Hnací člen
2
(A)
(B)
(C)
Otočte kladkou pastorka vsmere šípky
zobrazenej na obrázku a zarovnajte
červené značky na kladke a konzole.
Pokiaľ je pastorok v tomto stave,
inštaláciu vykonajte tak aby červená
značka na pastorku bola zarovno
sčervenou značkou napravej strane
hlavnej časti náboja.
(A)
Kladka
(B)
Konzola
(C)
Pastorok
14
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
3
LOCK
LOCK
(B)
(A)
(B)
Pastorok zaistite k náboju pomocou
upevňovacieho krúžku pastorka.
Počas inštalácie upevňovacieho krúžku
pastorka zarovnajte žltú značku so
žltou značkou na kladke pastorka
anásledne otočte upevňovací krúžok
pastorka o 45° stupňov v smere
hodinových ručičiek.
(A)
Kladka
(B)
Poistný krúžok pastorka
15
INŠTALÁCIA
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Namontujte rotor kotúčovej brzdy, ako je to zobrazené na obrázku.
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Inštalačný krúžok rotora
kotúčovej brzdy
(C)
TL-LR10
Uťahovací moment
40Nm
SG-S7001-8
(A) (B) (C)
SG-S7001-11
(A) (B) (C) (D)
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Rozpera rotora
(C)
Inštalačný krúžok rotora
kotúčovej brzdy
(D)
TL-LR10
Uťahovací moment
40Nm
16
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
Inštalácia náboja na rám
1
LOCK
(A) (B)
Pokiaľ sa napínač reťaze nepoužíva
Namontujte reťaz na ozubené koleso
anásledne nainštalujte osku náboja
dokoncov vidlice.
(A)
Oska náboja
(B)
Koniec vidlice
(C)
Napínač reťaze
POZNÁMKA
Pokiaľ sa napínač reťaze používa, prečítajte si
tieto servisné pokyny v spojení so servisnými
pokynmi pre napínač reťaze CT-S500.
LOCK
(B) (A)
(C)
Pokiaľ sa napínač reťaze používa
Namontujte reťaz na ozubené koleso
anásledne nainštalujte osku náboja
dokoncov vidlice.
2
LOCK
7R
(A) (B)
(E)(D)(C)
Na pravú a ľavú stranu osky náboja
nasaďte neotáčavé podložky.
Teraz otočte pastorok tak, aby
vyčnievajúce časti neotáčavých podložiek
zapadli do drážok na koncoch vidlice.
Podokončení je možné pastorok
nainštalovať tak, že je takmer
rovnobežne so zadnou stavbou.
(A)
Neotáčavá podložka (pre ľavú
stranu)
(B)
Drážka na konci vidlice
(C)
Zadná stavba
(D)
Pastorok
(E)
Neotáčavá podložka (pre pravú
stranu)
TECHNICKÉ TIPY
Použite akékoľvek neotáčavé podložky,
ktoré vyhovujú tvaru koncov vidlice. Na
pravej a ľavej strane sa používajú rôzne
neotáčavé podložky.
Vyčnievajúce časti by mali byť na strane
koncov vidlice.
Nainštalujte neotáčavé podložky tak, aby
vyčnievajúce časti boli bezpečne v drážkach
koncov vidlice na oboch stranách osky
náboja.
Značka
θ
Koniec vidlice
Neotáčavá podložka
Značka/farba
Veľkosť
Vpravo Vľavo
Štandardná
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ ≤ 20°
7R/Čierna 7L/Sivá 20° ≤ ϴ ≤ 38°
Obrátená 6R/Strieborná 6L/Biela ϴ = 0°
Obrátená
(kryt celej reťaze)
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ = 0°
Vertikálna 8R/Modrá 8L/Zelená ϴ = 60° – 90°
Pokračovanie na ďalšej strane
17
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
3
LOC
K
7R
(A) (B)
Odstráňte uvoľnenie reťaze a zaistite
koleso k rámu pomocou uzavretých
matíc.
(A)
Neotáčavá podložka
(B)
Uzavretá matica
(C)
Opierka nosiča
(D)
Podložka
(E)
Opierka blatníka
Uťahovací moment
30 – 45Nm
POZNÁMKA
Počas inštalácie náboja na rám sa môže
chránič reťaze vysunúť, preto skontrolujte,
žechránič reťaze je bezpečne nainštalovaný
tak, aby nedošlo k jeho vysunutiu.
Pokiaľ nie je úplne nainštalovaný, môže
dochádzať k vydávaniu hluku.
LOCK
7R
Chránič reťaze
6R
(A) (C) (D)
(E) (B)
Pri inštalácii súčiastky, ako je opierka
blatníka, na osku náboja vykonajte
inštaláciu podľa poradia uvedeného
naobrázku.
18
Pokračovanie na ďalšej strane
INŠTALÁCIA
Inštalácia radiacej páčky
Inštalácia radiacej páčky
1
(z)
Radiacu páčku namontujte na riadidlá.
(z) Φ22,2
POZNÁMKA
Použite riadidlá s vonkajším priemerom
Φ22,2mm.
2
(A)
Na riadidlá namontujte držadlo a zaisťte
radiacu páčku.
(A)
4mm imbusový kľúč
Uťahovací moment
5 – 7Nm
POZNÁMKA
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom Φ32mm.
Inštalácia lanka radenia
Pre 8-rýchlostný vnútorný
Strana radiacej páčky
1
Nastavte radiacu páčku do polohy
8
.
POZNÁMKA
Použite lanko radenia s jedným valčekom
vnútorného lanka.
Lanko s jedným valčekom vnútorného
lanka: OT-SP41
Dávajte pozor, aby bol štítový uzáver na
konci s radiacou páčkou.
19
Pokračovanie na ďalšej strane
INŠTALÁCIA
Inštalácia lanka radenia
2
(A)
Uvoľnite a demontujte kryt zahákovania
konca drôtu.
(A)
Kryt zahákovania konca drôtu
3
(A) (B)
Zasuňte vnútorné lanko do drážky
vjednotke navíjača a následne ho
pretiahnite cez otvor na valčeku
nastavenia lanka.
(A)
Otvor vo valčeku nastavenia lanka
(B)
Drážka na jednotke navíjača
4
(A) (B)
Potiahnite vnútorné lanko tak, aby
valček vnútorného lanka zapadol do
otvoru na jednotke navíjača.
(A)
Valček vnútorného lanka
(B)
Otvor na jednotke navíjača
5
(A)
(C)(B)
Naskrutkujte kryt zahákovania konca
drôtu podľa obrázka, a to až dokiaľ sa
nezastaví.
Pokiaľ ho budete otáčať ďalej, dôjde
kpoškodeniu závitu skrutky na kryte.
Okrem toho, kryt jednotky sa môže
ohnúť, čo môže spôsobiť prekážku medzi
krytom jednotky a hlavnou páčkou,
ahlavná páčka nemusí fungovať správne.
Pokiaľ sa hlavná páčka nevracia správne,
uvoľnite mierne kryt zahákovania konca
drôtu, aby ste dosiahli medzeru medzi
hlavnou páčkou a krytom jednotky a
skontrolujte že týmto dôjde k vylepšeniu
návratu hlavnej páčky.
(A)
Kryt zahákovania konca drôtu
(B)
Kryt jednotky
(C)
Hlavná páčka
20
INŠTALÁCIA
Inštalácia lanka radenia
6
(A) (B)
Pretiahnite vnútorné lanko cez vonkajší
bovden OT-SP41 a cez koniec splastovým
krytom.
(A)
Hliníkový kryt
(B)
Plastový uzáver
TECHNICKÉ TIPY
Pri orezávaní vonkajšieho bovdenu ho režte
pri konci s plastovým uzáverom, a to pokiaľ
jeuzáver ešte nasadený.
Následne dokonale zaoblite odrezaný koniec
a nasaďte plastový uzáver.
Dokonale zaoblite odrezaný koniec.
Namontujte plastový kryt
Demontujte plastový kryt
Plastový uzáver
/