11T - 21T, 11T - 23T
Rozpera
Rozpierky ozubených kolies
Poistný krúžok
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
Rozpera
Rozpera
Rozpierky ozubených kolies
Rozpierky ozubených kolies
Poistný krúžok
Poistný krúžok
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
Pre každé ozubené koleso,
povrch majúci líce značky
skupiny smerom von
a umiestnený tak, že široké
časti priemetu prevodov na
každom ozubenom kolese
a časť A (kde je otvor
drážky široký) telesa
voľnobežky sú zarovnané.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené •
a že na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý z týchto
problémov, nepoužívajte koleso.
Nepoužívajte v spojení s odpruženými vidlicami so spodným spojením. V spojení s týmito •
vidlicami sa svetlosť medzi osou náboja a brzdovými gumičkami môže zmeniť v dôsledku
činnosti odpruženia, a tak po použití bŕzd sa môžu brzdové gumičky dotýkať špíc.
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže z bicykla odpadnúť •
a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne prečítajte Servisné pokyny
pre rýchloupínací mechanizmus.
Tieto kolesá sú navrhnuté pre jazdu po spevnených povrchoch. Ak sa kolesá budú •
používať na nespevnených povrchoch, môže dôjsť k ohnutiu alebo poškodeniu kolies,
čoho dôsledkom môže byť nehoda.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek •
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Otvor na opačnej strane otvoru ventilu je indikátorom množstva opotrebovania ráfika. Pokiaľ •
tento otvor už nie je vidno, prestaňte používať ráfik.
Pokiaľ budete pokračovať v používaní ráfika, môže sa zlomiť, bicykel môže spadnúť
a dôsledkom bude nehoda.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, •
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Pneumatiky by mali byť pred použitím nahustené na tlak označený na pneumatikách. •
Nepoužívajte pásku na ráfik. Páska na ráfik môže sťažiť odstránenie a montáž pneumatiky •
a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky môžu náhle prederaviť
a vyprázdniť, a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Brzdové gumičky Shimano R55HC (vysoký výkon) využívajú agresívnu zmes navrhnutú •
s dôrazom na maximálny výkon v rámci mokrých podmienok, pričom však spôsobujú
zrýchlené opotrebovanie ráfika.
Spoločnosť Shimano nepreberie žiadnu zodpovednosť za skrátenú životnosť ráfika
spôsobené používaním brzdových gumičiek R55HC.
•
Odporúča sa používať originálne špice, zástrčky a podložky značky Shimano. Ak sa nepoužijú
súčiastky značky Shimano, plocha kde špice dosadajú na jednotku náboja môže byť poškodená.
Pred použitím skontrolujte, či na brzdových doštičkách nie sú prilepené kúsky kovu alebo •
iných cudzích predmetov. Ak sú takéto súčasti prítomné, môžu pri použití bŕzd poškodiť ráfik.
Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na všeobecné použitie, •
pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfikov a môže dochádzať k unikaniu vzduchu.
•
Kolíky majú veľký priemer a je možné ich jednoduchým spôsobom otáčať s cieľom zjednodušiť
zvýšenie napätia špice. Aj napriek tomu však dávajte pozor a nadmerne neuťahujte počas
nastavovania napnutia špíc kolíky. Ak príliš utiahnete kolíky, výsledkom môže byť poškodenie
ráfikov. (Odporúčame, aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
SI-4GT0A-002-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
Technicko servisné pokyny
WH-7900-C24-TL
SI-4GT0A-002
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
(Pre predné)
Vpredu sa vľavo aj vpravo používa
radiálna montáž.
(Pre zadné)
Vzadu sa vľavo aj vpravo používa
tangenciálna montáž.
Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
1.
Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite maticu.
2.
Počas montáže použite zarážku špice na zaistenie špice tak, aby
sa neotáčala a potom vložte skrutkovač alebo podobný nástroj do
drážky v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
Otočte poistkou v smere hodinových ručičiek, aby ste ju
3.
zaskrutkovali do otvoru na skrutku v ráfiku. Teraz použite zarážku
špice, aby ste zabránili špici v otáčaní.
Poznámka:
Ak nie je namontovaná podložka, nebude •
možné nastaviť napnutie špice; preto určite
použite podložku.
Utiahnite maticu až po okraje závitu. •
■ Najskôr vytiahnite osku náboja, dodržiavajte postup zobrazený na obrázku. Demontáž zo strany telesa voľnobežky nie je možná.
Poznámka:
Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie neohlo. •
Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou a vložte ho tak hlboko, ako len ide.
Kónus utiahnite na osku náboja dokiaľ nebude existovať žiadna vôľa. •
Počas nastavovania ryhovania kónusu a ryhovania rúrky pridržiavajúcej kónus zarovnajte časť A rúrky
pridržiavajúcej kónus s časťou B na oske náboja.
■ Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu (vo vnútri telesa voľnobehu) a potom
vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Keď vymieňate teleso voľnobehu, vymeňte v rovnakom čase aj upevňovaciu skrutku voľnobehu. Určite namažte
mazivom závity upevňovacej matice telesa voľnobehu, inak sa môže vyskytnúť uvoľnenie alebo viaznutie.
Nerozoberajte teleso voľnobežky ani naň nenanášajte mazivo, pretože tým môžete problémy pri prevádzke.
Č. modelu CS-7900
Konfigurácia zubov ozubeného
kolesa
11T - 21T
11T - 23T
11T - 25T
11T - 27T
11T - 28T
12T - 23T
12T - 25T
12T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Kazetové ozubené koleso
Ozubené kolesá označené sú zaistené.
Séria DURA-ACE
Číslo modelu WH-7900-C24-TL
Rýchlosti 8 / 9 / 10
Veľkosť ráfika 700C (622 x 15C)
Šírka ráfika 20,8 mm
Technické údaje
Viazanie špíc
Výmena špíc
Výmena telesa voľnobehu
Montáž ozubených kolies HG
Toto koleso je možné používať s 8-prevodovými, 9-prevodovými a 10-prevodovými zostavami
ozubených kolies.
(Ak sa používa 10-prevodová zostava ozubených kolies pre iný ako juniorsky bicykel, použite
1 mm rozperu.) Podrobnosti o kombinácii s inými súčiastkami, ako sú reťaze a kazetové
ozubené kolesá nájdete v Technických informáciách pre výrobok.
Použiteľný rozmer pneumatiky
Pneumatika s vložkou / Bezdušová pneumatika
700C (19C - 25C)
Reťaz 10 rýchlostí CN-7901
Kazetové ozubené koleso 10 rýchlostí CS-7900
Hodnota napnutia špice
Pre predné Pre zadné
1000 - 1400 N
Pravá strana
(ozubené koleso)
Ľavá strana
1200 - 1500 N 600 - 900 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Počas inštalácie voľného náboja
CS-7900 (10 rýchlostný),
nainštalujte rozperu v polohe
zobrazenej na obrázku.
Pri montáži ozubených kolies HG
použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-
LR15).
Na výmenu ozubených kolies
HG použite špeciálny nástroj
(TL-LR15) a TL-SR21 na
odstránenie poistného krúžku.
5 mm Allenov kľúč
Demontáž
5 mm Allenov kľúč
Kónus
Záhyb je na vonkajšej
strane
Oska náboja
Podložka telesa voľnobežky
Nerozoberajte tesnenie.
Upevňovacia matica telesa voľnobehu
Teleso voľnobehu
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Demontáž
14 mm Allenov kľúč
Použitie maziva
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu •
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUWSW CPSC Biela
RR-550-WUASW AS Žltá
RR-317-WUASW DIN Žltá
Pomocou zástrčky na strane ráfika vykonajte zarovnanie a nastavenie napnutia špíc pre •
WH-7900-C24-TL.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom. •
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo. •
Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo. •
Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom nastavenia •
napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1000 km.
Ochranné prvky špíc (CP-WH23) sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám poskytne váš •
predajca bicyklov.
Reflektory (vyrábané spoločnosťou CATEYE) sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám •
poskytne váš predajca bicyklov.
Poznámka:
Uťahovací moment na ľavej
strane: 15 - 17 N•m
Rúrka pridržiavajúca kónus
Uťahovací moment:
45 - 50 N•m
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Drážka je
široká iba na
jednom mieste.
Široká časť
A
a
c
-
1
4
T
Demontáž
TL-LR15 Náradie
(TL-SR21)
Poistný
krúžok
2
1
3
Podložka
Poistka
Matica
Špica
Zarážka špice
(1)
(2)
A
B
Tesnenie
(3)
Vpredu nasaďte bezpečne hlavy špíc do otvorov
v jednotke náboja; v opačnom prípade môže dôjsť
k poškodeniu.
*1 Vnútorný krúžok nainštalujte tak, aby pevne
dosadol na plôšky jednotky náboja.
*2 Uzáver náboja nainštalujte správne tak, aby jeho
ušká úplne zapadli do vnútorného krúžku, a to
jeho zatlačením až kým neklikne; následne pred
použitím ručne skontrolujte, že ho nemožno
demontovať.
*1 Vnútorný krúžok
*2 Uzáver náboja
*2 Uzáver náboja