ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii produktu postupujte podľa pokynov uvádzaných v návodoch.
Odporúčame používať len originálne náhradné diely SHIMANO. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže náhle
prevrhnúť s dôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
•
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s
bočnýmištítmi.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Svoje prsty majte v dostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov rotora
kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
•
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte. V opačnom
prípade sa môžete popáliť.
•
Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
•
Ak sa na brzdové doštičky dostane olej alebo mazivo, poraďte sa s predajcom alebo agentúrou. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
•
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú hodnotu anásledne skontrolujte, že hrúbka každej doštičky
je aspoň 0,5mm. Môžete sa taktiež poradiť s predajcom alebo agentúrou.
*
Hrúbka čisto nových brzdových doštičiek sa líši od modelu.
2,4mm 0,5mm
Dosiahli ste hranicu
použiteľnosti
Stav nového
výrobku
•
Ak sú brzdové doštičky opotrebované, prečítajte si časť "Nastavenie, ak sú brzdové doštičky opotrebované" kapitoly "NASTAVENIE" a nastavte
vzdialenosti brzdových doštičiek. Pokračovanie v jazde na bicykli bez nastavenia je nebezpečné, pretože brzdy môžu prestať fungovať.
•
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo agentúrou.
•
Ak dôjde kopotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo zastúpením.
•
Skontrolujte, či nie je brzdové lanko hrdzavé, rozstrapkané alebo prasknuté aak sa ktorýkoľvek ztýchto problémov vyskytuje, spojte sa smiestom
zakúpenia alebo predajcom bicyklov. Vopačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
•
Každý bicykel sa môže ovládať trochu inak vzávislosti odmodelu. Preto sa svaším bicyklom určite naučte správne brzdiť (vrátane tlaku na brzdovú
páčku a charakteristík ovládania bicykla) a manipulovať.
Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu ovládania alebo pád sdôsledkom vážneho poranenia.
Osprávnom ovládaní sa poraďte sprofesionálnym predajcom bicyklov alebo si pozrite návod naobsluhu bicykla. Rovnako je dôležité precvičovať
jazdy, brzdenie atď.
•
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, predné koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
•
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
•
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Ak je povrch cesty mokrý, ľahšie dôjde ku šmyku pneumatík. V prípade šmyku pneumatík môžete z bicykla spadnúť; aby ste tomu zabránili znížte
rýchlosť a brzdy používajte včas a jemne.