Shimano SL-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Otvor jednotky
s vačkou
Hlavná oska
Hriadeľ
indikátora
Otvor na jednotke
navíjača
Kolík jednotky
s vačkou
Jednotka
indikátora
Poznámka:
Skontrolujte, že vnútorné lanko je správne
osadené vo vodiacom prvku kladky.
Použite nový vnútorný kábel. Nepoužívajte
kábel s odseknutým koncom.
1611
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
VÝSTRAHA
Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte
a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť vážne poranenie
jazdca. Odporúčame používať iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické
servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Pri radení páčkou znížte silu vyvíjanú na
pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom otáčaním
pedálov snažiť vyvíjať silu na radiacu páčku,
vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť z pedálov,
bicykel sa môže prevrhnúť a môže dôjsť
k vážnemu poraneniu.
POZNÁMKA:
Kazetová spojka CJ-S700 by sa mala
používať jedine s ozubenými kolesami
od 18T do 23T. Pokiaľ používate napínač
reťaze CT-S500, použite špeciálne
ozubené koleso CS-S500 18T alebo 20T s
chráničom reťaze. Nepoužívajte žiadne iné
typy ozubených kolies; v opačnom prípade
môže reťaz z ozubených kolies spadnúť.
Počas mazania reťaze alebo ozubených
kolies dávajte pozor, aby sa žiadny olej
nedostal na gumený vlnovec alebo na
gumený kryt kazetovej spojky.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka
proti prirodzenému opotrebovaniu
alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
SI-6TV0A-001
SL-S700
CJ-S700
Radenie radiacej páčky
prevodov
Technicko servisné pokyny
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné
pokyny v spojení so servisnými pokynmi pre
náboj SG-S700.
Mechanizmus INSTANT RELEASE umožňuje
rýchle uvoľnenie , pretože napnutie kábla
sa po stlačení páčky okamžite uvoľní.
Páčky sú tiež vybavené mechanizmom
DVOJCESTNÉHO UVOĽNENIA a systémom
MULTI RELEASE, takže teraz môžete jedným
pohybom, zatlačením alebo potiahnutím páčky
preradiť o dva stupne.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do
pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Preradenie na nižší prevod (páčka A)
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie
želaného počtu rýchlostí, takže na preradenie
iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a
na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku
do polohy (2). Týmto spôsobom možno preradiť
najviac o dva stupne.
SI-6TV0A-001-02
Preradenie na vyšší prevod (páčka B)
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie
želaného počtu rýchlostí, takže na preradenie
iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a
na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku
do polohy (2). Týmto spôsobom možno preradiť
najviac o dva stupne.
1611
Montáž radiacej páčky
Výmena a montáž jednotky
indikátora
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším
priemerom 34 mm.
1
3
2
Uťahovací moment :
4,5 - 6,5 N•m
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať
len počas odstraňovania alebo výmeny jednotky
indikátora.
n Demontáž
Pohybujte páčkou B 10 alebo viackrát a
nastavte do polohy
11
.
Uvoľnite a odstráňte 3 upevňovacie skrutky
krytu, ktoré upevňujú jednotku indikátora.
Odmontujte jednotku indikátora tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Namontujte radiacu páčku tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Upevňovacie skrutky krytu
n Montáž
Skontrolujte, že rúčka indikátora je na ľavej
strane (poloha
11
) a následne nainštalujte
jednotku indikátora tak, aby smerovala priamo
nahor. Súčasne skontrolujte, že hlavná oska je
nainštalovaná v otvore jednotky s vačkou a že
kolík jednotky s vačkou je nainštalovaný v otvore
jednotky navíjača; následne zasuňte hriadeľ
indikátora, ktorý vyčnieva zo spodku jednotky
indikátora do drážky na jednotke s vačkou.
Zaistite jednotku indikátora pomocou 3
upevňovacích skrutiek krytu.
Pohybujte páčkou A a páčkou B a skontrolujte
ich činnosť. Pokiaľ nefungujú správne,
vykonajte opätovnú inštaláciu jednotky a
dávajte pozor hlavne v hore uvedenom kroku 4.
Uťahovací moment :
0,3 - 0,5 N•m
Nerozoberajte jednotku indikátora ani
jednotku radiacej páčky. Ich rozobratie môže
mať za následok poruchy.
Odpojenie kábla radenia pri
demontovaní zadného kolesa
z rámu
Počas demontáže zadného kolesa z rámu
odpojte kábel z kazetovej spojky.
Otočte kladku.
Rúčka
kladky
1
2
Konzola
Gumený vlnovec
Úchopná časť držiaka
vonkajšieho bovdenu
Štrbina
Držiak vonkajšieho
bovdenu
Vyberte zo štrbiny.
Vytiahnite držiak
vonkajšieho bovdenu
z úchopnej časti
držiaka vonkajšieho
bovdenu.
Jednotka upevňovacej
skrutky lanka
Kladka kazetovej spojky
Poznámka:
V prípade opätovného použitia kábla si
pozrite kroky 9 až 12 v časti "Inštalácia
kábla radenia".
Z kladky kazetovej spojky demontujte jednotku
upevňovacej skrutky vnútorného lanka.
Vytiahnite držiak vonkajšieho bovdenu
z držiaka vonkajšieho bovdenu, pričom
uchopte kazetovú spojku. Vytiahnite
vnútorné lanko s gumeným vlnovcom zo
štrbiny na konzole. V tomto štádiu dávajte
pozor, aby ste nepoškodili gumené vlnovce.
Vnútorné lanko uvoľnite stlačením páčky
kladky v smere hodinových ručičiek. V
nasledujúcich krokoch 3 a 4 pokračujte v
práci v tomto stave.
Kazetová spojka
Inštalácia kábla radenia
Použite kábel radenia s jedným valcom kábla radenia.
Kábel s jedným valcom vnútorného kábla:
OT-SP41/SP40 (priemer 4 mm)
Nastavte na
11
Kryt zahákovania konca
drôtu
Otvor na nastavovacej
skrutke kábla
Otvor na
jednotke
navíjača
Valček vnútorného
lanka
Otvor na jednotke navíjača
Páčka A
Kryt jednotky
Kryt zahákovania konca drôtu
Uťahovací moment :
0,3 - 0,5 N•m
Naskrutkujte kryt zahákovania konca drôtu
podľa obrázka, a to až dokiaľ sa nezastaví.
Pokiaľ ho budete otáčať ďalej, dôjde k
poškodeniu závitu na kryte.
Okrem toho, kryt jednotky sa môže ohnúť,
čo môže spôsobiť prekážku medzi krytom
jednotky a páčkou A a páčka A nebude musieť
fungovať správne. Pokiaľ sa páčka A nevracia
správne, uvoľnite mierne kryt zahákovania
konca drôtu, aby ste dosiahli medzeru medzi
páčkou A a krytom jednotky a skontrolujte že
týmto dôjde k vylepšeniu návratu páčky A.
Zasuňte vnútorné lanko do otvoru jednotky
navíjača a následne ho pretiahnite cez otvor v
nastavovacej skrutke lanka. Následne potiahnite
vnútorné lanko tak, aby valček vnútorného lanka
zapadol do drážky na jednotke navíjača.
n Strana radiacej páčky
Uvoľnite a demontujte kryt zahákovania
konca drôtu.
Nastavte radiacu páčku na
.
Hliníkový kryt Plastový kryt
(Strana páčky)
Držiak vonkajšieho
bovdenu
Gumený kryt
Gumený vlnovec
OK Nie OK Nie OK
Koniec gumeného vlnovca Lanko
Gumený vlnovec
Lanko
Gumený vlnovec Gumený kryt
Držiak vonkajšieho bovdenu
Vonkajší
bovden
Pretiahnite vnútorný kábel cez vonkajšie
puzdro OT-SP41/SP40 a cez koniec
s plastovým krytom.
Pri orezávaní vonkajšieho bovdenu ho režte
pri konci s plastovým krytom, a to pokiaľ je
kryt ešte nasadený. Následne vykonajte rez,
dokonale zaoblite a nasaďte plastový kryt.
Plastový kryt
Demontujte plastový kryt.
Namontujte plastový kryt.
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
n Strana kazetovej spojky
Na držiak vonkajšieho bovdenu nainštalujte
gumený kryt a gumený vlnovec.
Akékoľvek mazivo, ktoré môže byť na
vnútornom kábli utrite a následne pretiahnite
vnútorný kábel cez gumený vlnovec. Potom
zasuňte vonkajší bovden do gumeného krytu a
nainštalujte ho do držiaka vonkajšieho puzdra.
Dávajte pozor na koniec vnútorného kábla.
1) Počas držania konca gumeného vlnovca
zasuňte vnútorné lanko. Dávajte pozor,
aby ste koncom vnútorného lanka teraz
neprepichli gumený vlnovec.
2) Posuňte gumený vlnovec na vnútorné lanko.
3) Vonkajší bovden zatlačte tak, aby sa
bezpečne dotýkal držiaka vonkajšieho
bovdenu.
Jednotka upevňovacej skrutky lanka
Poznámka: Táto jednotka upevňovacej skrutky
vnútorného lanka bola navrhnutá
jedine pre CJ-S700. Nesmú sa
používať 7 a 8 stupňové jednotky
upevňovacej skrutky.
Upevňovacia matica
vnútorného lanka
Upevňovacia podložka
vnútorného lanka (čierna)
Upevňovacia skrutka
vnútorného lanka (čierna)
184 mm
75 mm alebo menej
Vnútorné lanko pretiahnite cez otvor.
Vnútorné lanko potiahnite pri nasadzovaní
jednotky upevňovacej skrutky vnútorného lanka.
10 mm
Uťahovací moment :
3,5 - 5,5 N•m
Upevňovacia matica vnútorného lanka
Kladka
Rovná časť upevňovacej
podložky vnútorného lanka
Medzera na kladke
Otočte
lankom o 60°
Háčik
Po overení stavu, že koniec vonkajšieho
bovdenu bezpečne dosadá na nastavovacej
skrutke kábla radiacej páčky, pripojte
jednotku upevňovacej skrutky vnútorného
kábla na vnútorný kábel.
Na namontovanie jednotky upevňovacej
skrutky vnútorného lanka sa odporúča
používať špeciálne náradie TL-S700.
Páčkou kladky otočte v smere hodinových
ručičiek. V nasledujúcich krokoch 10 až 12
pokračujte v práci v tomto stave.
Lanko umiestnite ponad kladku kazetovej
spojky, pridržiavajte tak, aby upevňovacia
matica smerovala von (smerom ku koncu rámu)
a následne posuňte rovnú časť upevňovacej
podložky vnútorného lanka do medzery na kladke.
Otočte lankom o 60 stupňov v smere
hodinových ručičiek a pripojte ho k háku.
1
2
Vnútorné lanko namontujte ku kladke, ako je
to znázornené na obrázku, pretiahnite časť
vnútorného lanka s nasadeným gumeným
vlnovcom cez štrbinu na konzole kazetovej
spojky a následne bezpečne zasuňte držiak
vonkajšieho bovdenu do úchopnej časti držiaka
vonkajšieho bovdenu. Dávajte pozor, aby ste v
tomto štádiu nepoškodili gumený vlnovec.
Zaistite kábel ku rámu a použite pritom
pásiky vonkajšieho bovdenu.
Nastavenie kazetovej spojky
Nastavte radiacu páčku z polohy
11
do
6
.
Skontrolujte a presvedčte sa, že žlté čiary
nastavenia na konzole kazetovej spojky a
kladke sú teraz zarovnané.
1.
2.
Pokiaľ žlté čiary nastavenia nie sú zarovno,
otočte nastavovacou skrutkou kábla radiacej
páčky a nastavte žlté čiary nastavenia.
Následne pohnite radiacou páčkou raz
z polohy
6
do
11
a následne naspäť do
polohy
6
; následne opätovne skontrolujte
a presvedčte sa, že žlté čiary nastavenia sú
zarovno.
Po nastavení kazetovej spojky odrežte
nadbytočnú dĺžku vnútorného lanka a
následne nainštalujte kryt vnútorného konca.
Po nasadení krytu vnútorného konca ohnite
vnútorné lanko smerom von (smerom ku
koncu rámu), aby ste zabránili jeho kontaktu
s reťazou.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú
zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Nastavte radiacu páčku na
.
2.
1.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
13.
12.
Žlté čiary nastavenia na kazetovej spojke sa
nachádzajú na dvoch miestach. Použite tú,
ktorá je lepšie z vášho pohľadu viditeľná.
Pokiaľ bicykel stojí
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Žlté čiary nastavenia
Mal by byť priamo
Kladka kazetovej spojky
Konzola kazetovej spojky
Mal by byť priamo
Kladka kazetovej spojky
Konzola kazetovej spojky
Rúčka
kladky
Otočte kladku.
Kladka
Lanko
Konzola
Úchopná časť držiaka vonkajšieho bovdenu
Gumený vlnovec
Pripojte držiak
vonkajšieho bovdenu
Držiak vonkajšieho
bovdenu
Do štrbiny
zasuňte gumený
vlnovec
Gumený kryt
Štrbina
Vodiaci prvok
Vodiaci prvok
OK
Nie OK
Pásiky vonkajšieho bovdenu
25 - 30 mm
Kryt konca lanka
Nastavovacia skrutka kábla
4 mm Allenov kľúč
Utiahnutie
22,2 mm
rúčka riadidiel
Riadidlo
Skrutka so svorkou
34 mm
alebo
menej
•DVOJCESTNÉ UVOĽNENIE
•SYSTÉM MULTI RELEASE
Páčka (B) - počiatočná poloha
Nastavte na
11
Nastavte na
6
Jednotka
indikátora
Páčka B
Upevňovacie skrutky krytu
Páčka (A) - počiatočná poloha
Drážka jednotky
s vačkou
(poloha
11
)
  • Page 1 1

Shimano SL-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre