Zostava kolies horského
bicykla (pre E-THRU)
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie oinštalácii, nastavení avýmene výrobkov, ktoré nenájdete v
používateľskej príručke, vám poskytnú na mieste zakúpenia alebo u distribútora.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických mechanikov
nájdete na našej webovej lokalite (https://si.shimano.com).
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte
túto „používateľskú príručku”, dodržujte ju pre správne
použitie a uložte si ju, aby ste sa na ňu mohli kedykoľvek
odvolať.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným
poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia. Pokyny sú zatriedené podľa
stupňa nebezpečenstva alebo poškodenia, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade
nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok
smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok osobné poranenie alebo fyzické
poškodenie zariadenia a okolia.
Dôležité bezpečnostné informácie
VÝSTRAHA
•
Produkt nerozoberajte ani ho neupravujte. Môže to spôsobiť, že produkt nebude
správne fungovať a môžete náhle spadnúť a vážne zraniť.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne pripevnené. V opačnom
prípade môže dôjsť k pádu, ktorý môže viesť k vážnemu zraneniu.
•
Použite vhodný tlak vzduchu označený na pneumatike a ráfiku. Keď je na
pneumatike a ráfiku označený maximálny tlak vzduchu, neprekračujte spodnú
hodnotu.
•
WH-MT601-TL: maximálny tlak = 3 barov / 44 psi / 300 kPa. Vyšší tlak ako je
označený môže spôsobiť náhly defekt a/alebo náhle uvoľnenie pneumatiky, ktoré
môže spôsobiť vážne poranenie.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte osku kolesa, či sa na nej nenachádzajú
praskliny a v prípade, že nájdete problém, nepoužívajte bicykel. Toto koleso nie
je určené na jazdu bicyklom z kopca ani jazdu typu freeride. V závislosti od
podmienok pri jazde môžu v oske kolesa vznikať praskliny. To môže spôsobiť
prasknutie osky a nehodu, ktorá môže viesť k vážnemu zraneniu alebo dokonca
smrti.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte kolesá, či na nich nie sú zlomené alebo
uvoľnené špice a vrúbky, a či povrch ráfika nie je poškodený alebo prasknutý. Ak
nájdete niektoré z týchto príznakov, bicykel nepoužívajte. V opačnom prípade sa
môžu kolesá poškodiť, čo môže spôsobiť pád. Skontrolujte aj príznaky, ako je
odlupovanie uhlíka a praskliny.
•
Nepoužívajte kolesá s ráfikovou brzdou. Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne na
použitie s kotúčovými brzdami. Nepodporujú ráfikové brzdy.
•
Skontrolujte, či uvoľňovacia páčka osky neprekáža rotoru
kotúčovej brzdy ani vtedy, keď je úplne zapojená. Ak je
uvoľňovacia páčka osky na strane rotora kotúčovej brzdy,
môže prekážať rotoru kotúčovej brzdy, čo je nebezpečné.
Ak prekáža rotoru kotúčovej brzdy, okamžite ju prestaňte
používať a obráťte sa na miesto zakúpenia alebo
distribútora.
Uvoľňovacia
páčka osky
Rotor kotúčovej brzdy
•
Skontrolujte metódu použitia uvoľňovacej páčky osky. Nesprávne používanie
uvoľňovacej páčky osky môže spôsobiť odpadnutie kolesa, a pod. a môže viesť k
vážnemu zraneniu.
•
Tieto kolesá sa môžu používať iba v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou
alebo E-THRU. Kombinácie s inou prednou vidlicou alebo oskou náboja môžu
počas jazdy na bicykli spôsobiť odpadnutie kolesa a viesť k vážnemu zraneniu.
•
Pri pripájaní predného kolesa k prednej vidlici dodržiavajte pokyny v návode k
prednej vidlici. V závislosti od použitého typu prednej vidlice sa môžu líšiť metóda
zaistenia a uťahovací moment pre predné koleso. Nesprávna manipulácia môže
spôsobiť odpadnutie predného kolesa a viesť k vážnemu zraneniu.
UPOZORNENIE
•
Pri použití prostriedku na opravu defektu sa obráťte na miesto zakúpenia alebo
distribútora.
•
Ak budete používať pneumatiku typu Tubeless Ready, ktorá sa musí používať v
spojení s tmelom, používajte tmel, ktorý odporúča výrobca pneumatiky.
Doba zahrievania
•
Zohľadnite dobu zahriatia kotúčových bŕzd. Kotúčové brzdy majú určitú dobu
zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Uistite
sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania
bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky
alebo rotor kotúčovej brzdy.
Poznámka
•
V prípade používania dodávaného kľúča na koncovky požiadajte o asistenciu
miesto zakúpenia alebo predajcu bicyklov.
•
Špeciálne kľúče na koncovky sú kdispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
•
Nemažte vnútorné súčasti náboja. Vopačnom prípade mazivo vytečie.
•
Odporúčame, aby ste sa obrátili na miesto zakúpenia apožiadali onastavenie
napnutia špíc, ak všpiciach začína byť vôľa apo najazdení prvých 1 000 km.
•
Pri utieraní kolesa nepoužívajte čistiaci prostriedok ani iné chemikálie, pretože
môžu spôsobiť odlúpenie nálepky z ráfika.
•
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku
štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledovné položky. Ak sa v prípade
nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, obráťte sa na miesto
zakúpenia alebo distribútora.
•
Sú v oske kolesa nejaké praskliny?
•
Sú špice poškodené alebo uvoľnené?
•
Je povrch ráfika vrúbkovaný, poškodený alebo prasknutý?
•
Sú kolesá bezpečne pripevnené?
•
Otáčajú sa kolesá ťažko?
•
Vydávajú kolesá neobvyklý hluk?
Názvy dielov
Predný náboj
F15 R12
Uvoľňovacia páčka osky
Uvoľňovacia páčka osky
Zadný voľný náboj
UM-0LK0A-000
Používateľská príručka
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovak)