Všeobecné informácie o bezpečnosti
Skontrolujte, či rýchlo upínacia páčka je na pravej strane (strana protiľahlá k rotoru •
disku). Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor disku, hrozí nebezpečenstvo,
že by mohol zasiahnuť do rotora disku, preto skontrolujte, či nezasahuje.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli. •
Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu
kontroly alebo nehodu, ktorá by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie
každého bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho
bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky
k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Skontrolujte, že pružina C je bezpečne zasunutá do drážok závlačiek na adaptéri •
disku rotora,a to pred jazdou na bicykli. Pokiaľ nie je pružina C bezpečne zasunutá
do drážok, môže dôjsť k uvoľneniu poistného krúžku. Ak k tomu dôjde, rotor disku
sa môže vysunúť, koleso bicykla sa môže zablokovať alebo môže dôjsť k zlyhaniu
fungovania bŕzd, čoho dôsledkom môže byť nehoda s ťažkými zraneniami alebo
možnou smrťou.
Je možné použiť rotory disku s priemerom až 203 mm Pokiaľ nainštalujete rotory •
disku s väčším než uvedeným priemerom, brzdná sila môže
poškodiť hlavnú jednotku.
Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť •
ochrane prstov pred rotujúcim rotorom brzdného kotúča. Rotor
disku je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie
prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora disku.
Počas brzdenia sa strmene a rotor disku zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo •
ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť. Pred pokusom
o nastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte rýchlosť •
a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete •
spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr
a jemne.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné a zadné brzdy pracujú správne.•
Dajte pozor, aby sa na rotor disku a brzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo •
mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste doštičky vymeniť. Ak sa na •
rotor disku dostane olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť rotor. Ak to neurobíte,
brzdy nebudú správne pracovať.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste tento stav •
odstránili, uvoľnite na okamžik páčku.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. •
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť
zranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné •
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
■ Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako •
pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam
brzdnej sily počas používania bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú
vymenené brzdové doštičky alebo rotor disku.
Poznámka
Pokiaľ na inštaláciu rotorov disku používate adaptér rotora disku, konštrukcia •
adaptéra spôsobí, že vôľa v rámci rotora disku bude väčšia ako je to bežné. Kvôli
tomu môže rotor disku prekážať brzdovým doštičkám. Okrem toho môže prekážať aj
strmeňov v radiálnom smere (smerom nahor).
Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a koncovka rámu nie sú paralelné, rotor •
disku a strmeň sa môžu dotýkať.
Ak je rotor disku opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, mali by ste ho •
vymeniť.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené •
používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia
bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku chyby materiálov alebo
chyby výrobného postupu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo •
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
VAROVANIE
Technické pokyny pre servis
SM-RTAD10
Tento výrobok predstavuje adaptér používaný na inštaláciu
rotora disku so 6 skrutkami na náboj/koleso so systémom
Center Lock.
* Uvedomte si, že sa nesmie používať v spojení s výrobkami typu L so
systémom Center Lock. Je možné ho nainštalovať na rotory disku s
priemerom až 203 mm.
Na inštaláciu tohto výrobku sú potrebné nasledujúce
nástroje.
Spôsob inštalácie
Overte, že pružina C je
bezpečne nastavená
v drážkach v oboch
závlačkách.
Uťahovací moment: 40 N•m
VÝSTRAHA
■ Inštalácia rotora disku
Inštaláciu vykonajte podľa postupu na obrázku.
■ Uvedomte si v prípade používania WH-M965 / WH-M765
Adaptér rotora disku
nainštalujte tak, aby
výčnelky závlačiek neboli
v jednej línii s ramenami
náboja (základne montáže
špíc), ako je to znázornené
na obrázku.
Pokiaľ závlačky
adaptéra rotora disku
prekážajú ramenám
náboja, nebude
možné správne
namontovať adaptér
rotora disku.
1
3
2
Drážka pre
inštaláciu pružiny C
Drážka v závlačke
Pružina C
Závlačka
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Adaptér rotora disku
Podložka
Poistný krúžok
Poistný krúžok držiaci rotor
Rotor disku
Pružina C
TL-LR15
TL-LR10
TL-FC36
Rameno náboja Závlačka Rameno náboja Závlačka
HB-M976 / HB-M776
WH-M976 / WH-M776
SI-8HK0A-002-02
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri brzdového systému,
čo spôsobuje expanziu vody alebo vzduchových bublín vo vnútri brzdového
systému. To môže potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
SI-8HK0A-002
Použité miesto Nástroj
Poistný krúžok (inštalačný krúžok
rotora disku)
TL-LR15 alebo TL-LR10 a 24 mm
kľúč, hasák, alebo TL-FC36
Pružina C Kliešte na poistné krúžky