ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii produktu postupujte podľa pokynov uvádzaných v návodoch.
Odporúčame používať len originálne náhradné diely SHIMANO. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže náhle
prevrhnúť s dôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
•
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare
sbočnýmištítmi.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť
aprivodiť si vážne zranenie.
•
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu ráfi ka nie sú zárezy, škrabance alebo
praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso. Koleso sa môže zlomiť a vy môžete spadnúť. Vprípade uhlíkových kolies
skontrolujte, že nedochádza kodlupovaniu ani praskaniu uhlíka.
•
Ak sa kolesá budú používať vnáročných podmienkach, napríklad na nespevnených povrchoch, môže dôjsť kich ohnutiu alebo poškodeniu, čoho
dôsledkom môže byť nehoda.
•
Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie skotúčovými brzdami. Tieto kolesá nepoužívajte sráfi kovými brzdami.
•
Ak je uvoľňovacia páčka osky na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, existuje možnosť, že si budú prekážať.
Skontrolujte, že aj po utiahnutí páčky na uvoľnenie osky dlaňou celou silou páčka na uvoľnenie osky neprekáža
rotoru kotúčovej brzdy. Ak páčka prekáža rotoru kotúčovej brzdy, prestaňte koleso používať a poraďte sa s
predajcom alebo zástupcom.
Uvoľňovacia
páčka osky
Rotor kotúčovej
brzdy
•
Počas brzdenia sa strmene kotúčovej brzdy arotor kotúčovej brzdy zohrejú, apreto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte.
V opačnom prípade sa môžete popáliť. Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
•
Pozorne si tiež prečítajte aj Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
•
Plášte by mali byť pred použitím nahustené na tlak označený na plášťoch alebo ráfi ku. Ak je na plášti alebo ráfi ku uvedený maximálny tlak,
neprekračujte spodnú uvedenú hodnotu.
•
Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
•
Podrobnosti o oske E-THRU sú uvedené v užívateľskej príručke k oske E-THRU.
Koleso F12 (predné, 12mm oska), R12 (zadné, 12mm oska) (sosou náboja)
•
Toto koleso sa môže používať len v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou/rámom a pevnou oskou. Pokiaľ sa používa v kombinácii s akoukoľvek
inou prednou vidlicou/rámom alebo pevnou oskou, môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych osobných poranení.
Bezdušové koleso
•
Pneumatiky by sa mali inštalovať ademontovať ručne.
Ak je to náročné, môžete použiť plastovú páku na pneumatiky pre bezdušové kolesá. Vtakýchto prípadoch nezabudnite skontrolovať, či na povrchu
ráfi ka nie sú preliačiny, škrabance alebo praskliny, keďže existuje riziko poškodenia vzduchového tesnenia medzi pneumatikou aráfi kom, čoho
výsledkom môže byť unikanie vzduchu. Pri karbónových ráfi koch skontrolujte, či nedochádza kodlupovaniu ani praskaniu uhlíka. Napokon sa uistite,
že neuniká vzduch.
•
WH-R9170-TL / WH-RS770-TL: Maximálny tlak = 8barov/116psi/800kPa
WH-RS370-TL: Maximálny tlak = 6,5barov/94psi/650kPa
Vyšší než uvedený tlak môže spôsobiť náhly defekt a/alebo náhle uvoľnenie pneumatiky aspôsobiť vážne poranenie.