Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
– Aby ste predišli
vážnym zraneniam:
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného •
systému na vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdného
systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly
alebo nehodu, ktorá by mohla viesť k vážnemu zraneniu.
Pretože ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite
sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane charakteristík
ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť
konzultáciou s predajcom bicyklov a prečítaním si príručky k
bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Pri zaisťovaní brzdového ramena ku rámu použite príchytku •
brzdového ramena, ktorá vyhovuje veľkosti rámu a
bezpečne ich utiahnite pomocou skrutky s príchytkou a matice
s príchytkou na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Pre maticu so príchytkou použite poistnú maticu s nylonovou
vložkou (samo blokovacia matica). V prípade skrutky so
príchytkou, matice s príchytkou a príchytky brzdového
ramena sa odporúča používanie štandardných dielov značky
Shimano. Okrem toho použite príchytku brzdového ramena,
ktorá vyhovuje veľkosti rámu.
Pokiaľ sa matica s príchytkou zosunie z brzdového ramena,
alebo ak dôjde k poškodeniu skrutky s príchytkou alebo
príchytky brzdového ramena, brzdové rameno sa môže
otáčať v ráme a spôsobiť náhle trhnutie riadidiel, alebo môže
dôjsť k zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu kolesa
s dôsledkom vážnych poranení.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčiastky môžu mať spôsobiť vážne poranenie
jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne •
upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny •
a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
VÝSTRAHA
- Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
Vyhnite sa priebežnému používaniu bŕzd pri jazde dolu •
dlhými svahmi, pretože to môže spôsobiť nadmerné zahriatie
interných častí brzdy, čoho dôsledkom bude slabý brzdový
výkon. Dôsledkom môže byť aj zníženie množstva brzdového
maziva vo vnútri brzdy, čo môže viesť k problémom, akým je
nie bežné náhle brzdenie.
Roztočte koleso a presvedčte sa, že brzdná sila brzdy •
voľnobežky je správna.
Pokiaľ sa brzdy používajú často, brzdový valec môže byť •
horúci. Po ukončení jazdy na bicykli sa brzdového valca
nedotýkajte počas doby aspoň 30 minút.
Brzdový valec
POZNÁMKA:
Používajte koleso s 3x alebo 4x viazaním špíc. Kolesá •
s radiálnym viazaním sa nesmú používať, pretože môže
dôjsť k poškodeniu špíc a kolesa pri používaní bŕzd a
zároveň môžu brzdy vydávať zvuk.
Prevody môžete radiť počas otáčania pedálov, ale v •
zriedkavých prípadoch môžu zarážky a západky vo
vnútri náboja vydávať určitý zvuk ako súčasť bežnej
činnosti radenia prevodov.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by •
ste vymeniť brzdové čeľuste alebo vykonať namazanie
mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadne mazivo, inak vyplavíte •
mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať •
neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu
namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym
čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených
kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených •
kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému •
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód •
manipulácie alebo nastavenia sa obráťte na predajné
miesto.
SI-35U0C
SG-3C41
Technické pokyny pre servis
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny
v spojení so servisnými pokynmi pre radiacu páčku
Inter-3.
Inštalácia náboja na rám
1.
Namontujte reťaz na ozubené koleso a následne
nainštalujte osku náboja do koncov vidlice.
Oska náboja
Koniec vidlice
2.
Na vonkajšou ľavú stranu osky náboja nasaďte
neotáčavú podložku. Teraz otočte osku náboja tak,
aby vyčnievajúca časť neotáčavej podložky zapadla
do drážky na konci vidlice.
3.
Naskrutkujte matice s nákružkom na obidva konce osky
náboja. Potom odstráňte uvoľnenie reťaze a následne
utiahnite matice s nákružkom, aby ste zaistili koleso k
rámu.
4.
Brzdové rameno bezpečne upevnite na rám použite
pritom príchytku brzdového ramena.
5.
Pred použitím brzdy voľnobežky skontrolujte, že brzda
funguje správne a že koleso sa hladko otáča.
Neotáčavá podložka (farba: zlatá)
Matica s nákružkom
Oska náboja
Matica s nákružkom
Koniec vidlice
Brzdové rameno
Matica s príchytkou
Skrutka s príchytkou
Príchytka
brzdového ramena
Spojenie reťaze
Matica s príchytkou
Brzdové rameno
Príchytka brzdového
ramena
Skrutka s príchytkou
(M6 x 16 mm)
Uťahovací moment:
2 - 3 N•m
Uťahovací moment:
30 - 45 N•m
2 - 3 mm
8 - 12,5 mm
Počas inštalácie príchytky brzdového ramena •
bezpečne utiahnite skrutku s príchytkou,a to
pri súčasnom pridržiavaní matice s príchytkou
pomocou 10 mm kľúča.
Poznámka:
Po nainštalovaní príchytky brzdového ramena •
skontrolujte, že skrutka s príchytkou prečnieva
asi 2 - 3 mm nad povrch matice s príchytkou.
Vyčnievajúca časť by mala byť na strane •
konca vidlice.
Nainštalujte neotáčavú podložku tak, aby •
vyčnievajúca časť bola bezpečne v drážke
konca vidlice na oboch stranách osky náboja.
Overte, že pravý koniec osky náboja prečnieva
ponad okraj matice s nákružkom o 8-12,5 mm.
Poznámka:
Ozubené koleso
Celkové rozmery konca vidlice, stojana a
opierky blatníka
4 - 7,5 mm (šírka osky 168 mm/175 mm)
9 - 12,5 mm (šírka osky 178 mm)
SI-35U0C-02