7
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Ak dôjde k jednej z nasledujúcich udalostí, okamžite ukončite jazdu a požiadajte predajcu o vykonanie prehliadky a opravy.
1) Ak počujete nezvyčajný zvuk pri používaní bŕzd.
2) Ak je brzdná sila veľmi veľká.
3) Ak je brzdná sila nezvyčajne slabá.
Ak dôjde k prípadom 1) a 2), príčinou môže byť nedostatok brzdového maziva, preto sa obráťte na miesto zakúpenia so žiadosťou o namazanie
mechanizmu pomocou špeciálneho maziva pre valčekové brzdy.
Ak dôjde pri používaní modelu BR-C6050-F/BR-C6060-F k prípadom 2) alebo 3), modulátor sily možno nefunguje správne. Nechajte si ho
skontrolovať/opraviť na mieste zakúpenia.
•
Ak sa brzda často používa, okolie brzdy môže byť horúce. Po ukončení jazdy na bicykli sa
plochy okolo brzdy nedotýkajte počas doby aspoň 30 minút.
•
Vyhnite sa trvalému používaniu bŕzd pri jazde dolu dlhými svahmi, inak sa interné diely bŕzd v rámci brzdového systému SHIMANO INTER M
veľmi zohrejú a brzdný výkon sa zníži. Môže tiež dôjsť k zníženiu množstva brzdového maziva v brzde, čo povedie k problémom, ako je
nadmerného náhleho brzdenia.
•
Predný brzdový systém INTER M musí byť nainštalovaný len na ľavú stranu bicykla, ktorá má 26 palcov alebo viac. Ak sa používa v spojení s
bicyklom, ktorý je menší ako 26 palcov, brzdná sila môže byť veľmi veľká, čoho dôsledkom môžu byť nehody.
•
Aby ste od prednej brzdy SHIMANO INTER M dosiahli najlepší výkon, používajte brzdové lanká a brzdové páčky SHIMANO tvoriace súpravu.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (Dráha pohybu vnútorného lanka musí byť: 21,5 mm (pri používaní BL-C6010)/16,5 mm (pri
používaní BL-C6000/BL-IM60/BL-IM65/BL-IM45) alebo viac, ak dôjde ku stlačeniu brzdovej páčky. Ak je táto dráha menej ako 21,5 mm/16,5 mm,
brzdový výkon sa zníži a brzdy nemusia fungovať.)
•
Ak dôjde ku zhrdzaveniu brzdového lanka, brzdový výkon sa zníži. Ak k tomu dôjde, vymeňte brzdové lanko za originálne brzdové lanko
značky SHIMANO a opätovne skontrolujte brzdový výkon.
•
Jednotku brzdy a jednotku predného náboja nesmiete nikdy rozoberať. V prípade rozmontovania nebudú fungovať správne.
•
Vprípade modelu BR-C6050-F/BR-C6060-F je modulátor sily zabudovaný do hlavnej časti brzdy, takže nie je potrebné mať modulátor sily na
hlavnej časti náboja. Na jeho inštaláciu však potrebujete špeciálnu prednú vidlicu.
POZNÁMKA
•
Používajte koleso s 3x alebo 4x viazaním špíc. Nemožno používať s kolesami s radiálnym zapletením. V opačnom prípade sa môžu špice alebo
koleso poškodiť, alebo môže počas brzdenia dochádzať k hluku.
•
Brzda INTER M sa od bežných pásových bŕzd líši v tom, že vo vnútri brzdového bubna je mazivo, v dôsledku čoho sa bude pneumatika otáčať o
niečo ťažšie než obvykle. (Obzvlášť v chladnom počasí.)
•
Ak použijete náhle prednú brzdu INTER M, kým je bicykel zastavený, a potom zatrasiete kolesom, zbadáte, že v rámci bŕzd je malá vôľa. Ide o
bežný jav, ktorý počas jazdy nespôsobuje žiadne problémy.
Plocha okolo brzdy