ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
6
•
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne fungovať
amôže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy štandarde fungujú. Ak brzdy
nefungujú štandardným spôsobom, prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
•
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
•
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížterýchlosť apoužívajte
brzdy skôr a jemne.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
•
Pri používaní radiaceho vypínača bude motor, ktorý poháňa prednú prehadzovačku, pracovať až do polohy radenia bez zastavenia; preto dávajte
pozor, aby nedošlo k zachyteniu vašich prstov.
•
Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť ochrane prstov pred rotujúcim rotorom kotúčovej
brzdy.
Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty
zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora kotúčovej brzdy.
•
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zvlnený, vymeňte ho za nový rotor kotúčovej brzdy.
•
Ak sa rotor opotrebuje na hrúbku asi 1,5mm alebo tak, že vidno hliníkový povrch, rotor kotúčovej brzdy vymeňte za nový.
•
Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
•
Používajte iba originálny minerálny olej Shimano. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to spôsobiť problémy s činnosťou bŕzd a spôsobiť nepoužiteľnosť
systému.
•
Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa vypustil odvzdušňovacou koncovkou. Starý olej alebo už
používaný olej môže obsahovať vodu, ktorá môže spôsobiť upchanie vedenia v brzdovom systéme.
•
Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny, inak sa môže upchať vedenie. Obzvlášť opatrní buďte pri
odstraňovaní krytu zásobnej nádoby.
•
Pri rezaní brzdovej hadičky s cieľom upraviť dĺžku hadičky, alebo pri výmene brzdovej hadičky z ľavej na pravú a opačne je nutné, aby ste vyprázdnili
vzduch z hadičky, a to podľa krokov uvedených v časti „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie“.
•
Pri otočení bicykla naopak alebo do strany môže mať brzdový systém vnútri zásobnej nádoby určité vzduchové bubliny, ktoré tam stále sú, keď sa
zatvorí odvzdušňovacia skrutka, alebo ktoré sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď sa dlho používa. Tento systém kotúčovej brzdy
nie je navrhnutý tak, aby fungoval, keď je bicykel naopak. Ak sa bicykel otočí naopak alebo do strany, vzduchové bubliny vo vnútri zásobnej nádoby
samôžu pohnúť v smere strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a môže sa prihodiť vážna nehoda.
Aksa bicykel otočil naopak alebo do strany, pred jazdou na bicykli určite niekoľko krát stlačte páčku brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú
normálne. Ak brzdy nepracujú normálne, nastavte ich nasledovným postupom.
Ak sa pri stlačení páčky zdá, že brzda nefunguje (pocit spomalenia)
Nastavte odvzdušňovaciu časť brzdovej páčky tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku niekoľkokrát jemne zatlačte apočkajte pokiaľ
bubliny prejdú do zásobnej nádoby.
Ak brzdy stále pracujú zdĺhavo, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si časť „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie“.)