Dell SupportAssist OS Recovery Užívateľská príručka

Typ
Užívateľská príručka
Aplikácia Dell SupportAssist OS Recovery
Používateľská príručka
Apríl 2021
Rev. A12
Poznámky, upozornenia a výstrahy
POZNÁMKA: POZNÁMKA uvádza dôležité informácie, ktoré vám umožnia využívať váš produkt lepšie.
VAROVANIE: UPOZORNENIE naznačuje, že existuje riziko poškodenia hardvéru alebo straty údajov a ponúka vám
spôsob, ako sa tomuto problému vyhnúť.
VÝSTRAHA: VÝSTRAHA označuje potenciálne riziko vecných škôd, zranení osôb alebo smrti.
© 2017 – 2021 Dell Inc. alebo jej dcérske spoločnosti. Všetky práva vyhradené. Dell, EMC, ako aj ďalšie ochranné známky sú ochranné známky firmy Dell Inc.
alebo jej dcérskych spoločností. Ďalšie ochranné známky môžu byť ochranné známky príslušných vlastníkov.
Kapitola 1: Úvod do aplikácie SupportAssist OS Recovery...................................................................5
Systémy s aplikáciou SupportAssist OS Recovery............................................................................................................5
Kľúčové vlastnosti................................................................................................................................................................. 5
Kapitola 2: Oprava systému s aplikáciou SupportAssist OS Recovery...................................................6
Manuálne zapnutie funkcie Oprava systému..................................................................................................................... 6
Spustenie funkcie Oprava systému.....................................................................................................................................6
Kapitola 3: Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery................................................................8
Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery............................................................................................. 8
Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery pomocou pomôcky Windows Recovery..........................................9
Kapitola 4: Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery............................................................. 10
Domovská stránka aplikácie SupportAssist OS Recovery.............................................................................................. 10
Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS Recovery.....................................................................................10
Konfigurácia nastavení internetu........................................................................................................................................ 11
Konfigurácia bezdrôtovej siete......................................................................................................................................11
Konfigurácia káblovej siete.............................................................................................................................................11
Konfigurácia siete proxy................................................................................................................................................ 12
Kontrola hardvéru.................................................................................................................................................................12
Spustenie opravy..................................................................................................................................................................12
Zálohovanie súborov............................................................................................................................................................13
Resetovanie počítača...........................................................................................................................................................14
Resetovanie počítača na výrobné nastavenia.............................................................................................................15
Obnovenie údajov po resetovaní počítača na výrobné nastavenia................................................................................15
Kapitola 5: Resetovanie a aktualizovanie počítača............................................................................. 17
Stiahnutie a inštalácia nástroja Dell OS Recovery............................................................................................................ 17
Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery..................................................................................18
Resetovanie počítača a aktualizácia operačného systému............................................................................................. 18
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant...................................................................................................................... 20
Obnovenie údajov pomocou nástroja SupportAssist Recovery Assistant...............................................................21
Kapitola 6: Konfigurácia aplikácie SupportAssist OS Recovery.......................................................... 22
Zapnutie alebo vypnutie automatického spustenia aplikácie SupportAssist OS Recovery........................................22
Nastavenie prahu zlyhania pre automatické spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery................................. 23
Odoslanie pripomienok spoločnosti Dell............................................................................................................................23
Kapitola 7: Prehľad funkcie BIOSConnect........................................................................................24
Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery pomocou aplikácie BIOSConnect...................................................24
Pripojenie k bezdrôtovým sieťam...................................................................................................................................... 25
Zapnutie alebo vypnutie funkcie BIOSConnect...............................................................................................................25
Kapitola 8: Riešenie problémov aplikácie SupportAssist OS Recovery................................................ 26
Obsah
Obsah 3
Riešenie problémov so zlyhaním zavedenia aplikácie OS Recovery............................................................................. 26
Riešenie problémov pri chybách zálohovania súborov................................................................................................... 26
Riešenie problémov s pripojením Wi-Fi............................................................................................................................. 27
Spustenie diagnostického testu na problémy s hardvérom............................................................................................27
Kapitola 9: Často kladené otázky.................................................................................................... 28
Príloha A: Súvisiace produkty Dell...................................................................................................29
4 Obsah
Úvod do aplikácie SupportAssist OS Recovery
Aplikácia SupportAssist OS Recovery je v podporovaných systémoch Dell nainštalovaná výrobcom a nevyžaduje od vás zakúpenie ďalších
plánov poskytovania služieb. Ponúka prostredie na obnovenie obsahujúce nástroje na diagnostiku a riešenie problémov, ktoré sa môžu
vyskytnúť pred zavedením operačného systému počítača. Keď váš počítač nedokáže zaviesť operačný systém ani po opakovaných
pokusoch, automaticky spustí aplikáciu SupportAssist OS Recovery. Prostredie na obnovenie vám umožňuje diagnostikovať problémy s
hardvérom, opraviť počítač, zálohovať súbory alebo resetovať počítač do stavu ako pri výrobných nastaveniach.
Témy:
Systémy s aplikáciou SupportAssist OS Recovery
Kľúčové vlastnosti
Systémy s aplikáciou SupportAssist OS Recovery
Aplikácia SupportAssist OS Recovery je dostupná iba v niektorých systémoch Dell, v ktorých je spustený operačný systém Microsoft
Windows 10 nainštalovaný spoločnosťou Dell vo výrobe. Zoznam systémov, v ktorých je dostupná aplikácia SupportAssist OS Recovery,
nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery na lokalite SupportAssist for Home
PCs manuals.
VAROVANIE: Pri naformátovaní pevného disku vášho počítača sa prostredie SupportAssist OS Recovery odstráni.
Kľúčové vlastnosti
Oprava systému – okamžitý návrat do predchádzajúceho časového bodu na počítači, aby sa vyriešili problémy so zavedením alebo iné
problémy s výkonom.
Kontrola hardvéru – spustenie diagnostických testov v počítači na zistenie všetkých problémov s hardvérom.
Spustenie opravy – riešenie bežných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pred zavedením operačného systému v počítači. Pomocou
tejto možnosti sa môžete vyhnúť potrebe resetovať počítač na výrobné nastavenia.
Zálohovanie súborov – uloženie kópie osobných súborov na lokálnom pevnom disku do externého ukladacieho zariadenia.
Resetovanie – stiahnutie a inštalácia pôvodného operačného systému nainštalovaného výrobcom alebo jeho aktualizácia na najnovšiu
dostupnú verziu.
1
Úvod do aplikácie SupportAssist OS Recovery 5
Oprava systému s aplikáciou SupportAssist OS
Recovery
Funkcia Oprava systému v aplikácii SupportAssist OS Recovery umožňuje okamžitý návrat do predchádzajúceho časového bodu na
počítači, aby sa vyriešili problémy so zavedením alebo iné problémy s výkonom. Funkcia Oprava systému je automaticky zapnutá na
všetkých počítačoch s najmenej 50 GB voľného miesta na disku a v prípade, ak je k dispozícii aplikácia SupportAssist OS Recovery.
Na počítačoch s menej ako 50 GB voľného miesta na disku však môžete funkciu zapnúť manuálne v nastaveniach ovládacieho panela
operačného systému.
POZNÁMKA: Funkcia Oprava systému nefunguje v prípade zlyhania hardvéru.
Táto funkcia vám pomôže okamžite obnoviť počítač do stavu v predchádzajúcom časovom bode. Obnovenie počítača môže pomôcť
pri riešení problémov spôsobených infekciou vírusmi alebo škodlivým softvérom, poškodením registra, poškodením systémových súborov,
problémov so záplatami operačného systému alebo ovládačmi.
VAROVANIE: Táto funkcia úplne nechráni programové súbory. Iné aplikácie, ako sú aplikácie od spoločnosti Dell, ktoré sú
nainštalované v počítači, sa môžu po obnovení počítača do predchádzajúceho bodu obnovenia odstrániť.
Témy:
Manuálne zapnutie funkcie Oprava systému
Spustenie funkcie Oprava systému
Manuálne zapnutie funkcie Oprava systému
Na počítačoch s menej ako 50 GB voľného miesta na disku môžete funkciu zapnúť manuálne v nastaveniach ovládacieho panela
operačného systému.
Požiadavky
V počítači musíte mať najmenej 12 GB voľného miesta na disku.
Postup
1. Do vyhľadávacieho poľa na panely úloh napíšte ovládací panel a potom vyberte položku Ovládací panel.
2. Vyberte položku Systém a zabezpečenie.
3. Dvakrát kliknite na položku SupportAssist OS Recovery.
4. Vyberte kartu Nastavenia.
5. Zapnite možnosť Oprava systému a vyberte veľkosť miesta, ktoré chcete vyhradiť na ukladanie snímok opráv systému. Predvolene je
zvolená možnosť 15 GB.
Výsledky
Funkcia Oprava systému je na vašom počítači zapnutá. Body opravy sa po ich vytvorení zobrazia v časti Aktuálne body opravy na karte
Nastavenia Zobrazuje sa aj veľkosť používaného priestoru z celkového vyhradeného priestoru.
Spustenie funkcie Oprava systému
Funkcia Oprava systému resetuje počítač do predchádzajúceho časového bodu, v ktorom na počítači prebiehalo všetko bezproblémovo.
Požiadavky
Funkcia Oprava systému musí byť na počítači zapnutá.
2
6 Oprava systému s aplikáciou SupportAssist OS Recovery
Postup
1. Do vyhľadávacieho poľa na panely úloh napíšte ovládací panel a potom vyberte položku Ovládací panel.
2. Vyberte položku Systém a zabezpečenie.
3. Dvakrát kliknite na položku SupportAssist OS Recovery.
4. Vyberte kartu Spustenie opravy.
5. Vyberte položku Povoľujem spoločnosti Dell, aby dočasne pozastavila šifrovanie údajov na mojom počítači, ako napríklad
nástroj BitLocker, aby nainštalovala aktualizácie a kliknite na položku SPUSTIŤ OPRAVU.
Počítač sa reštartuje a budete presmerovaní do prostredia RecoveryAssist OS Recovery. Zobrazí sa okno Oprava.
6. Vyberte bod opravy, do ktorého sa chcete vrátiť, a potom kliknite na ZAČAŤ.
POZNÁMKA: Bod opravy môžete identifikovať podľa dátumu a času, ktorý sa pri ňom uvádza. Ak chcete zobraziť viac bližších
informácií o bode opravy, kliknite na príslušné prepojenie Zobraziť podrobnosti.
Výsledky
Spustí sa proces opravy systému a zobrazí sa priebeh opravy.
Po úspešnej oprave počítača sa zobrazí stav Všetko zas funguje normálne. Kliknite na položku HOTOVO.
Ak je oprava systému neúspešná, zobrazí sa chybová správa. Ak chcete resetovať operačný systém počítača, kliknite na položku
MOŽNOSTI RESETOVANIA. Pozrite si časť Resetovanie počítača.
Oprava systému s aplikáciou SupportAssist OS Recovery 7
Spustenie aplikácie SupportAssist OS
Recovery
Aplikáciu SupportAssist OS Recovery môžete spustiť nasledujúcimi spôsobmi:
Postup
1. Automatické spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery – keď váš počítač nedokáže zaviesť operačný systém ani po opakovaných
pokusoch, aplikácia SupportAssist OS Recovery sa spustí automaticky.
2. Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery – aplikáciu SupportAssist OS Recovery môžete spustiť manuálne na
resetovanie počítača na výrobné nastavenia alebo na zálohovanie súborov. Pozrite si časť Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist
OS Recovery.
3. Funkcia BIOSConnect pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery – aplikácia SupportAssist OS Recovery je nainštalovaná na špeciálnej
partícii pevného disku systému. Ak táto oblasť chýba, je poškodená alebo vyžaduje opravu, aplikácia BIOSConnect ponúka alternatívny
spôsob spustenia aplikácie SupportAssist OS Recovery. Pozrite si časť BIOSConnect.
POZNÁMKA: Táto funkcia je dostupná iba v niektorých systémoch Dell. Zoznam systémov, ktoré podporujú funkciu
BIOSConnect, nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery na lokalite
Návody aplikácie SupportAssist pre domáce počítače.
4. Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery pomocou pomôcky Windows Recovery – Windows Recovery je pomôcka na
presmerovanie, ktorá pomáha pri presmerovaní do prostredia SupportAssist OS Recovery, keď váš počítač nedokáže zaviesť operačný
systém ani po opakovaných pokusoch. Pozrite si časť Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery pomocou pomôcky Windows
Recovery.
Témy:
Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery
Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery pomocou pomôcky Windows Recovery
Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS
Recovery
O tejto úlohe
Aplikáciu SupportAssist OS Recovery môžete kedykoľvek spustiť manuálne na zálohovanie vašich súborov alebo na resetovanie počítača
na výrobné nastavenie.
Postup
1. Zapnite (alebo reštartujte) počítač.
2. Stlačením tlačidla F12 otvorte ponuku na jednorazové zavedenie systému.
POZNÁMKA:
Ak čakáte príliš dlho a zobrazí sa logo operačného systému, počkajte, kým sa zobrazí pracovná plocha systému
Windows, reštartujte počítač a skúste znovu.
Zobrazia sa dostupné možnosti zavedenia.
3. Vyberte položku SupportAssist OS Recovery a potom stlačte kláves Enter.
Výsledky
Zobrazí sa domovská stránka aplikácie SupportAssist OS Recovery.
3
8 Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery
Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS Recovery je zobrazené po prvýkrát. Kliknite na položku SCHVÁLIŤ, aby ste prijali
zásady ochrany súkromia. Zobrazuje sa aj možnosť prehliadky. Kliknite na položku ZAČAŤ PREHLIADKU, aby ste sa dozvedeli o rôznych
možnostiach, ktoré sú v nástroji dostupné, alebo kliknite na položku VYNECHAŤ, aby ste prehliadku vynechali.
Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery
pomocou pomôcky Windows Recovery
Windows Recovery je pomôcka na presmerovanie, ktorá pomáha pri presmerovaní do prostredia SupportAssist OS Recovery, keď váš
počítač nedokáže zaviesť operačný systém ani po opakovaných pokusoch. Prístup k prostrediu Windows Recovery Environment môžete
získať nasledujúcimi spôsobmi:
1. Z operačného systému: Ponuka Štart > Nastavenia > Aktualizácia a zabezpečenie > Obnovenie > Rozšírené spustenie >
Reštartovať teraz.
2. Z prihlasovacej obrazovky systému Windows: podržaním tlačidla Shift a kliknutím na položku Reštartovať.
3. Zo stránky pomôcky Windows Recovery: kliknutím na položku Riešiť problémy na stránke Výber možnosti a následným kliknutím
na položku Obnoviť pôvodný obraz.
Spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery 9
Používanie aplikácie SupportAssist OS
Recovery
Aplikácia SupportAssist OS Recovery sa spustí automaticky v prípade, ak sa počítaču nepodarí spustiť operačný systém ani po
opakovaných pokusoch. V prípade potreby môžete aplikáciu SupportAssist OS Recovery spustiť manuálne. Pokyny k manuálnemu
spusteniu aplikácie SupportAssist OS Recovery nájdete v časti Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery.
Témy:
Domovská stránka aplikácie SupportAssist OS Recovery
Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS Recovery
Konfigurácia nastavení internetu
Kontrola hardvéru
Spustenie opravy
Zálohovanie súborov
Resetovanie počítača
Obnovenie údajov po resetovaní počítača na výrobné nastavenia
Domovská stránka aplikácie SupportAssist OS Recovery
Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery sa zobrazujú tieto možnosti:
KONTROLA HARDVÉRU – spustenie diagnostických testov na zisťovanie akýchkoľvek problémov s hardvérom.
SPUSTENIE OPRAVY – riešenie bežných problémov bez nutnosti celkového resetovania systému.
ZÁLOHOVANIE SÚBOROV – uloženie kópie osobných súborov do externého ukladacieho zariadenia.
RESETOVANIE – resetovanie operačného systému na výrobné nastavenie alebo aktualizácia na najnovšiu verziu operačného
systému.
Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS
Recovery
Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS Recovery je zobrazené po prvýkrát. Kliknite na položku SCHVÁLIŤ, aby ste prijali
zásady ochrany súkromia. Zobrazuje sa aj možnosť prehliadky. Kliknite na položku ZAČAŤ PREHLIADKU , aby ste sa dozvedeli o rôznych
možnostiach, ktoré sú v nástroji dostupné, alebo kliknite na položku VYNECHAŤ, aby ste prehliadku vynechali.
V záhlaví stránky aplikácie SupportAssist OS Recovery sa zobrazuje nasledujúce:
Stav batérie
Ikona siete a stav
Jazyk, v ktorom sa zobrazuje používateľské rozhranie. Používateľské rozhranie aplikácie SupportAssist OS Recovery je k dispozícii
v 28 jazykoch. Jazyk zmeňte jeho výberom zo zoznamu jazykov.
Ikona , prostredníctvom ktorej máte prístup k nasledujúcim možnostiam:
Informácie o systéme – uvádzajú model a servisný štítok vášho počítača, dátum vypršania platnosti záruky a verziu aplikácie
SupportAssist OS Recovery nainštalovanej vo vašom systéme.
Pomoc – obsahuje referenčné informácie o aplikácii SupportAssist OS Recovery.
Obnovenie systému Windows – umožňuje zaviesť prostredie na obnovenie systému Windows (Windows Recovery
Environment).
Vypnúť – slúži na vypnutie počítača.
Reštartovať – reštartuje počítač, aby sa zaviedol operačný systém.
4
10 Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
POZNÁMKA: V hlavičke domovskej stránky aplikácie SupportAssist OS Recovery sa zobrazí možnosť AKTUALIZOVAŤ TERAZ.
Táto možnosť sa zobrazuje, keď verzia aplikácie SupportAssist OS Recovery nainštalovaná vo vašom počítači nie je najnovšia.
Aplikáciu SupportAssist OS Recovery aktualizujte na najnovšiu verziu kliknutím na možnosť AKTUALIZOVAŤ TERAZ.
Konfigurácia nastavení internetu
Aktívne internetové pripojenie sa vyžaduje na odoslanie pripomienok spoločnosti Dell a na resetovanie počítača pomocou možnosti
Resetovať a aktualizovať. Na stránke SIEŤ je zobrazená vizuálna mapa siete a stav pripojenia vášho počítača k lokálnej sieti
a k internetu. Po tom ako sa váš počítač pripojí na internet prostredníctvom rozhrania aplikácie SupportAssist OS Recovery, táto aplikácia
uloží nastavenia konfigurácie siete pre budúce pripájanie.
Konfigurácia bezdrôtovej siete
Požiadavky
Bezdrôtový modem alebo smerovač musí byť zapnutý a umiestnený v blízkosti počítača, aby sa dal jednoducho detegovať.
Postup
1. Kliknite na ikonu siete v hlavičke domovskej stránky aplikácie SupportAssist OS Recovery a potom kliknite na položku PRIPOJIŤ.
Zobrazí sa stránka SIEŤ.
2. Vyberte položku Bezdrôtové.
POZNÁMKA:
Ak vaše zariadenie nenájde bezdrôtový sieťový adaptér, zobrazí sa chybové hlásenie. Na vyriešenie tohto problému
skontrolujte, či je v nastaveniach počítača bezdrôtový sieťový adaptér vypnutý.
Zobrazí sa zoznam dostupných bezdrôtových sietí.
3. Vyberte bezdrôtovú sieť, ktorú chcete nakonfigurovať a ku ktorej sa chcete pripojiť.
Ak ste vybrali zabezpečenú sieť, zadajte príslušný kľúč zabezpečenia siete a potom kliknite na položku PRIPOJIŤ.
Ak ste vybrali verejnú sieť Wi-Fi, prečítajte si podmienky poskytovania služby a kliknite na položku PRIJAŤ A PRIPOJIŤ.
Ak sa chcete pripojiť k skrytej sieti Wi-Fi, vyberte položku Pridať Wi-Fi, zadajte identifikátor SSID a kľúč zabezpečenia siete,
potom kliknite na položku PRIPOJIŤ.
POZNÁMKA:
Ak chcete, aby sa aplikácia SupportAssist OS Recovery automaticky pripojila k vybranej bezdrôtovej sieti,
začiarknite políčko Pripojiť automaticky.
Vybraná bezdrôtová sieť je nakonfigurovaná v aplikácii SupportAssist OS Recovery a zobrazuje sa stav Pripojené.
4. Kliknite na položku HOTOVO.
Konfigurácia káblovej siete
Požiadavky
K vášmu počítaču musí byť pripojený sieťový kábel.
Postup
1. Kliknite na ikonu siete v hlavičke domovskej stránky aplikácie SupportAssist OS Recovery a potom kliknite na položku PRIPOJIŤ.
Zobrazí sa stránka SIEŤ.
2. Vyberte položku Káblové.
V aplikácii SupportAssist OS Recovery sa automaticky zobrazia podrobnosti položiek Adresa IP, Maska podsiete, Smerovač a
Server DNS pre káblovú sieť.
3. Ak chcete sieť nakonfigurovať manuálne, vyberte možnosť Manuálne pre položku DHCP, zadajte údaje do položiek Adresa IP,
Maska podsiete, Smerovač a Server DNS a potom kliknite na položku POUŽIŤ.
Káblová sieť sa nakonfiguruje v aplikácii SupportAssist OS Recovery a zobrazí sa stav Pripojené.
4. Kliknite na položku HOTOVO.
Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
11
Konfigurácia siete proxy
Požiadavky
Sieťový kábel musí byť pripojený k počítaču, ak sa chcete pripojiť ku káblovej sieti proxy.
Bezdrôtový modem alebo smerovač musí byť zapnutý a umiestnený v blízkosti počítača, aby sa dal jednoducho detegovať v prípade, že
sa budete chcieť pripojiť k bezdrôtovej sieti proxy.
Postup
1. Kliknite na ikonu siete v hlavičke domovskej stránky aplikácie SupportAssist OS Recovery a potom kliknite na položku PRIPOJIŤ.
Zobrazí sa stránka SIEŤ.
2. Vyberte položku Proxy.
3. Zadajte údaje, ako sú server proxy, číslo portu, meno používateľa a heslo, do políčka Nastavenia proxy a potom kliknite na položku
PRIPOJIŤ.
Sieť proxy sa nakonfiguruje v aplikácii SupportAssist OS Recovery a zobrazí sa stav Pripojené.
4. Kliknite na položku HOTOVO.
Kontrola hardvéru
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
O tejto úlohe
Možnosť KONTROLA HARDVÉRU na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery vám umožní spustiť diagnostické testy
na zistenie problémov s hardvérom. S cieľom zistiť výskyt akýchkoľvek problémov sa kontroluje batéria, kábel, pevný disk, klávesnica,
jednotky USB, ventilátor a pamäť.
Postup
1. Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici KONTROLA HARDVÉRU kliknite na položku
SKONTROLOVAŤ.
2. Kliknite na položku SPUSTIŤ KONTROLU.
Spustí sa kontrola hardvéru a bude sa zobrazovať jej priebeh.
Ak sa nezistí žiadny problém s hardvérom, zobrazí sa stav Všetko je v poriadku.
Ak sa zistí problém s hardvérom, zobrazí sa stránka s podrobnosťami zisteného problému. Kliknutím na prepojenie na stránke
prejdete na stránku zákazníckej podpory spoločnosti Dell a podľa pokynov môžete odoslať požiadavku s opisom problému. Ak
chcete požiadať o podporu, môžete tiež do mobilného zariadenia naskenovať QR kód.
3. Kliknite na položku HOTOVO.
Spustenie opravy
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
O tejto úlohe
Možnosť SPUSTENIE OPRAVY na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery umožňuje diagnostikovať a riešiť bežné
problémy, ktoré sa môžu vyskytnúť pred zavedením operačného systému počítača. Funkcia kontroluje a rieši problémy týkajúce sa tabuľky
oblastí, zavádzacích súborov a stavu operačného systému Windows.
Postup
1. Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici SPUSTENIE SOFTVÉRU kliknite na položku OPRAVIŤ.
POZNÁMKA:
Ak je vo vašom počítači zapnuté softvérové šifrovanie, zobrazí sa výzva na odomknutie počítača pred spustením
procesu opravy.
12 Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
Na odomknutie počítača vykonajte nasledujúce kroky:
a. Kliknite na položku ĎALEJ na stránke, na ktorej sa zobrazujú pokyny na odomknutie počítača. Zobrazí sa stránka s prihlásením do
konta Microsoft.
b. Zadajte e-mail alebo telefónne číslo na prihlásenie do konta Microsoft a potom kliknite na položku Ďalej.
c. Zadajte heslo konta Microsoft a potom kliknite na položku Prihlásiť sa.
d. Vyberte telefónne číslo používateľa, zadajte posledné štvorčíslie telefónneho čísla a potom kliknite na položku Odoslať kód. Na
telefónne číslo sa odošle správa s overovacím kódom.
e. Zadajte overovací kód do poľa Kód a potom kliknite na položku Overiť. Zobrazia sa kľúče na obnovenie pre šifrovanie BitLocker,
ktoré sú priradené k vášmu kontu.
f. Na kľúč na obnovenie priradený vášmu zariadeniu kliknite pravým tlačidlom myši a skopírujte ho alebo si ho poznačte a kliknite na
položku ZADAŤ KĽÚČ.
g. Kliknite pravým tlačidlom myši na kľúč na obnovenie a prilepte ho alebo zadajte do poľa Zadať kľúč na obnovenie pre šifrovanie
BitLocker a potom kliknite na položku ODOMKNÚŤ.
Počítač je odomknutý.
2. Kliknite na položku SPUSTIŤ OPRAVU.
Spustí sa proces opravy a bude sa zobrazovať priebeh tejto opravy.
Po úspešnom vyriešení problému sa zobrazí stav Všetko zas funguje normálne. Kliknite na položku HOTOVO.
Ak problém nie je možné vyriešiť alebo ak bola oprava neúspešná, zobrazí sa chybové hlásenie. Ak chcete resetovať operačný
systém počítača, kliknite na položku MOŽNOSTI RESETOVANIA. Pozrite si časť Resetovanie počítača.
Zálohovanie súborov
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
Na zálohovanie súborov potrebujete externé úložné zariadenie, napríklad kartu SD, USB kľúč alebo pevný disk USB.
O tejto úlohe
Skôr ako resetujete operačný systém počítača môžete zálohovať svoje osobné súbory. Ak váš počítač nedokáže spustiť operačný systém,
automaticky sa spustí prostredie aplikácie SupportAssist OS Recovery. Informácie o manuálnom spustení aplikácie SupportAssist OS
Recovery nájdete v časti Manuálne spustenie aplikácie SupportAssist OS Recovery.
Postup
1. Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici ZÁLOHOVANIE SÚBOROV kliknite na položku SPUSTIŤ
ZÁLOHOVANIE.
POZNÁMKA:
Ak je vo vašom počítači zapnuté softvérové šifrovanie, zobrazí sa výzva na odomknutie počítača pred spustením
zálohovania súborov v počítači.
Na odomknutie počítača vykonajte nasledujúce kroky:
a. Kliknite na položku ĎALEJ na stránke, na ktorej sa zobrazujú pokyny na odomknutie počítača. Zobrazí sa stránka s prihlásením do
konta Microsoft.
b. Zadajte e-mail alebo telefónne číslo na prihlásenie do konta Microsoft a potom kliknite na položku Ďalej.
c. Zadajte heslo konta Microsoft a potom kliknite na položku Prihlásiť sa.
d. Vyberte telefónne číslo používateľa, zadajte posledné štvorčíslie telefónneho čísla a potom kliknite na položku Odoslať kód. Na
telefónne číslo sa odošle správa s overovacím kódom.
e. Zadajte overovací kód do poľa Kód a potom kliknite na položku Overiť. Zobrazia sa kľúče na obnovenie pre šifrovanie BitLocker,
ktoré sú priradené k vášmu kontu.
f. Na kľúč na obnovenie priradený vášmu zariadeniu kliknite pravým tlačidlom myši a skopírujte ho alebo si ho poznačte a kliknite na
položku ZADAŤ KĽÚČ.
g. Kliknite pravým tlačidlom myši na kľúč na obnovenie a prilepte ho alebo zadajte do poľa Zadať kľúč na obnovenie pre šifrovanie
BitLocker a potom kliknite na položku ODOMKNÚŤ.
Počítač je odomknutý.
2. Kliknite na položku SPUSTIŤ ZÁLOHOVANIE.
Vykoná sa analýza súborov a priečinkov vo vašom počítači a zobrazí sa počet súborov a veľkosť súborov predvolených knižníc systému
Windows.
Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
13
POZNÁMKA: Zobrazený počet súborov a ich veľkosť môže byť väčšia ako veľkosť vášho používateľského konta. Je to tak preto,
lebo knižnice systému Windows obsahujú súbory zo všetkých používateľských kont vo vašom počítači.
3. Vykonajte niektorý z nasledujúcich krokov:
Vyberte priečinky, ktoré chcete zálohovať, a potom kliknite na položku ĎALEJ.
Ak chcete pri zálohovaní zahrnúť alebo vylúčiť určité súbory a priečinky, kliknite na prepojenie Rozšírené nastavenia. Zobrazí sa
stránka Rozšírené nastavenia.
a. Ak chcete zahrnúť súbory alebo priečinky na zálohovanie, začiarknite políčko vedľa týchto súborov alebo priečinkov. Ak chcete
vylúčiť súbory alebo priečinky zo zálohovania, zrušte začiarknutie políčka vedľa týchto súborov alebo priečinkov.
b. Kliknite na položku ĎALEJ.
Zobrazí sa voľné miesto potrebné na zálohovanie vybraných súborov. Zobrazí sa výzva na pripojenie alebo vloženie úložného zariadenia
do počítača.
4. Pripojte externé úložné zariadenie, napríklad kartu SD, USB kľúč alebo pevný disk USB.
Zobrazí sa voľné miesto dostupné v úložnom zariadení a miesto potrebné na zálohovanie vybraných súborov.
POZNÁMKA: Ak je dostupné voľné miesto v úložnom zariadení menšie ako požadované voľné miesto, zobrazí sa chybové
hlásenie. Pripojte úložné zariadenie, na ktorom je viac voľného miesta.
POZNÁMKA: Ak pripojíte úložné zariadenie, ktoré je iba na čítanie, zobrazí sa chybové hlásenie. Pripojte úložné zariadenie
s prístupom pre čítanie/zápis.
5. Kliknite na položku ĎALEJ.
Ak pripojíte viaceré úložné zariadenia, vyberte zariadenie, do ktorého chcete zálohovať súbory, a potom kliknite na položku ĎALEJ.
Výsledky
Spustí sa proces zálohovania, ktorý môže trvať niekoľko minút. Po dokončení procesu zálohovania sa zobrazí správa spolu so
zoznamom súborov, ktoré boli zálohované. V externom úložnom zariadení sa vytvorí priečinok s názvom SupportAssist_Backups.
V tomto priečinku sa nachádza ďalší priečinok, ktorý vo svojom názve obsahuje dátum a čas zálohovania, napríklad Rok-Mesiac-
Deň_Hodina.Minúta.Sekunda. Tento priečinok obsahuje všetky záložné súbory.
Po zálohovaní súborov môžete resetovať operačný systém v počítači. Kroky potrebné na resetovanie počítača nájdete v časti Resetovanie
počítača.
Kroky potrebné na obnovenie vašich údajov po resetovaní počítača nájdete v súbore readme.html, ktorý sa nachádza v priečinku
SupportAssist_Backups alebo v časti Obnovenie údajov po resetovaní počítača na výrobné nastavenia.
POZNÁMKA:
Ak počas procesu zálohovania nie je možné kopírovať niektoré súbory, zobrazí sa chybové hlásenie so zoznamom
súborov, ktoré sa neskopírovali.
Resetovanie počítača
Ak sa pomocou možnosti Oprava systému alebo Spustenie opravy v prostredí SupportAssist OS Recovery nepodarí počítač opraviť,
môžete resetovať operačný systém počítača. Môžete resetovať operačný systém na výrobné nastavenie alebo nainštalovať najnovšiu
verziu operačného systému.
Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici RESETOVANIE kliknite na položku SPUSTIŤ RESETOVANIE.
V závislosti od stavu vášho počítača môžu byť dostupné nasledujúce možnosti:
Resetovanie na výrobné nastavenia – stiahnutie a nainštalovanie operačného systému a softvéru, tak ako bol pri odoslaní počítača
zo závodu spoločnosti Dell.
Resetovanie a aktualizácia – stiahnutie a nainštalovanie najnovšej verzie operačného systému do vášho počítača spolu
s nevyhnutnými ovládačmi a aplikáciami.
VAROVANIE:
Pri procese resetovania sa natrvalo odstránia všetky údaje na pevnom disku a odinštalujú sa všetky
programy alebo ovládače, ktoré ste do počítača nainštalovali. Pred vykonaním resetovania systému sa odporúča
zálohovať údaje. Resetovanie počítača pomocou aplikácie Dell SupportAssist OS Recovery vykonajte iba v prípade, ak
nedokážete vyriešiť problémy s operačným systémom pomocou aplikácie Obnovenie systému Windows.
POZNÁMKA: Ak váš počítač nie je možné opraviť alebo ak aplikácia SupportAssist OS Recovery nedokáže vo vašom počítači nájsť
operačný systém nainštalovaný výrobcom, zobrazí sa iba možnosť Resetovať a aktualizovať.
POZNÁMKA: Funkcia resetovania počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať je podporovaná len na niektorých
systémoch. Zoznam systémov, ktoré podporujú túto funkciu, nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery na lokalite Návody aplikácie SupportAssist pre domáce počítače .
14 Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
POZNÁMKA: Resetovanie počítača pomocou možnosti Resetovanie na výrobné nastavenia môže vyžadovať zadanie
produktových kódov alebo licenčných kľúčov pre softvér ako Microsoft Office 365 a iný licencovaný softvér.
Ak chcete resetovať počítač na výrobné nastavenia, pozrite časť Resetovanie počítača na výrobné nastavenia.
Ak chcete resetovať počítač a aktualizovať jeho operačný systém na najnovšiu verziu, pozrite časť Resetovanie a aktualizovanie počítača.
Resetovanie počítača na výrobné nastavenia
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
O tejto úlohe
Možnosť Resetovanie na výrobné nastavenia môžete použiť na resetovanie vášho operačného systému a predvolených aplikácií, tak
ako boli pri odoslaní počítača zo závodu spoločnosti Dell.
Postup
1. Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici RESETOVANIE kliknite na položku SPUSTIŤ
RESETOVANIE.
Zobrazia sa možnosti resetovania systému.
2. Vyberte možnosť Resetovanie na výrobné nastavenia a potom kliknite na položku ĎALEJ.
Zobrazí sa možnosť zálohovať vaše súbory.
Ak chcete zálohovať svoje súbory, vyberte možnosť Áno, zálohovať moje súbory, kliknite na položku ĎALEJ a postupujte podľa
pokynov v časti Zálohovanie súborov na zálohovanie požadovaných súborov.
Ak ste si už vytvorili zálohu súborov alebo nechcete súbory zálohovať, vyberte možnosť Nie, nezálohovať moje súbory a kliknite
na položku ĎALEJ.
3. Prečítajte si výstražné hlásenie zobrazené na obrazovke a kliknite na položku ÁNO, POKRAČOVAŤ.
4. Na stránke Potvrdiť reset vykonajte nasledovné kroky:
a. Prípadne môžete zo zoznamu Vybrať dôvod zvoliť dôvod resetovania systému.
b. Začiarknite políčko Rozumiem, že pri resetovaní sa odstránia všetky údaje môjho systému a osobné súbory a potom
kliknite na položku ĎALEJ.
Spustí sa proces obnovenia továrenského nastavenia, ktorý môže trvať niekoľko minút.
5. Po dokončení procesu reštartujte počítač kliknutím na položku REŠTARTOVAŤ.
Ïalší postup
Znova nainštalujte všetky aplikácie (vrátane aplikácií tretích strán), ktoré pôvodne neboli nainštalované v počítači. Po resetovaní počítača
na výrobné nastavenia môžete obnoviť svoje súbory. Pozrite si časť Obnovenie údajov po resetovaní počítača na výrobné nastavenia.
Obnovenie údajov po resetovaní počítača na výrobné
nastavenia
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
Musíte mať poruke externé úložné zariadenie, v ktorom ste zálohovali svoje údaje.
Musíte mať možnosť prihlásiť sa do operačného systému.
O tejto úlohe
Po resetovaní operačného systému vo vašom počítači vykonajte na obnovenie údajov nižšie uvedené kroky:
POZNÁMKA:
Nasledujúce pokyny sa na vás vzťahujú, ak chcete obnoviť údaje po resetovaní počítača na výrobné nastavenia.
Ak sa rozhodnete resetovať počítač pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať, súbory môžete obnoviť pomocou nástroja
SupportAssist Recovery Assistant. Pozrite si časť Obnovenie údajov pomocou nástroja SupportAssist Recovery Assistant.
Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery 15
Postup
1. Pripojte externé úložné zariadenie, na ktorom ste si vytvorili zálohu súborov.
2. V priečinku SupportAssist_Backups v externom úložnom zariadení kliknite dvakrát na súbor File_Restore.exe.
Zobrazí sa aplikácia na obnovenie.
3. Kliknite na položku Prehľadávať vedľa položky Vybrať archív.
4. Prejdite do priečinka externého ukladacieho zariadenia a potom vyberte súbor archive.zip.
Zobrazí sa obsah súboru archive.zip.
5. Podľa svojich požiadaviek vykonajte niektorý z nasledujúcich krokov:
Ak chcete obnoviť všetky súbory, kliknite na položku Vybrať všetko.
Ak chcete obnoviť konkrétne súbory, prezrite si zoznam súborov a vyberte súbory, ktoré chcete obnoviť.
6. Kliknite na položku Prehľadávať vedľa položky Vybrať cieľové umiestnenie.
7. Prejdite do priečinka lokálneho disku, do ktorého chcete uložiť súbory, a potom kliknite na položku Extrahovať.
Spustí sa proces obnovenia údajov, ktorý môže trvať niekoľko minút.
8. Kliknite na položku Zavrieť.
16 Používanie aplikácie SupportAssist OS Recovery
Resetovanie a aktualizovanie počítača
Resetovať počítač a aktualizovať operačný systém počítača na najnovšiu dostupnú verziu môžete pomocou možnosti Resetovať a
aktualizovať. Tým sa obraz operačného systému aktualizuje na verziu, ktorá je aktuálnejšia ako operačný systém nainštalovaný v závode
spoločnosti Dell. Túto možnosť sa odporúča vykonať iba v prípade, že váš počítač nie je možné opraviť alebo aplikácia SupportAssist OS
Recovery nedokáže v počítači rozpoznať pôvodný obraz operačného systému.
POZNÁMKA: Funkcia resetovania počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať je podporovaná len na niektorých
systémoch. Zoznam systémov, ktoré podporujú túto funkciu, nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery na lokalite Návody aplikácie SupportAssist pre domáce počítače.
Pred resetovaním počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať je nutné vykonať nasledovné:
1. Stiahnite si a nainštalujte nástroj Dell OS Recovery. Pozrite si časť Stiahnutie a inštalácia nástroja Dell OS Recovery.
2. Vytvorte kľúč USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery. Pozrite si časť Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu SupportAssist OS
Recovery.
Témy:
Stiahnutie a inštalácia nástroja Dell OS Recovery
Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery
Resetovanie počítača a aktualizácia operačného systému
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant
Stiahnutie a inštalácia nástroja Dell OS Recovery
Požiadavky
Váš počítač musí mať aktívne internetové pripojenie.
O tejto úlohe
Nástroj Dell Recovery Tool môžete prevziať a nainštalovať zo stránky zákazníckej podpory spoločnosti Dell.
POZNÁMKA:
Na resetovanie počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať je potrebné stiahnuť a nainštalovať nástroj
Dell OS Recovery Tool. Resetovanie počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať sa odporúča vykonať iba v prípade, že
váš počítač nie je možné opraviť a nástroj SupportAssist OS Recovery nedokáže v počítači rozpoznať pôvodný operačný systém
nainštalovaný v závode.
Postup
1. Navštívte lokalitu https://www.dell.com/support/osrecovery.
2. Kliknite na položku Stiahnuť nástroj OS Recovery.
Stiahne sa inštalačný balík nástroja Dell OS Recovery.
3. Na inštaláciu nástroja kliknite dvakrát na inštalačný balík nástroja Dell OS Recovery a postupujte podľa pokynov na inštaláciu nástroja.
Ïalší postup
Po dokončení inštalácie vytvorte kľúč USB aplikácie SupportAssist OS Recovery. Pozrite si časť Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery.
5
Resetovanie a aktualizovanie počítača 17
Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu SupportAssist OS
Recovery
Požiadavky
Vo vašom počítači musí byť nainštalovaný nástroj Dell OS Recovery. Pozrite si časť Stiahnutie a nainštalovanie nástroja Dell OS
Recovery.
Váš počítač musí mať aktívne internetové pripojenie.
Potrebujete ukladacie zariadenie USB s voľným miestom minimálne 16 GB.
VAROVANIE: Pri vytvorení kľúča nástroja SupportAssist OS Recovery sa údaje ukladacieho zariadenia USB naformátujú
a vymažú.
Postup
1. Pripojte ukladacie zariadenie USB k počítaču, v ktorom je nainštalovaný nástroj Dell OS Recovery.
2. Spustite nástroj Dell OS Recovery a potom kliknite na položku Začíname.
3. Kliknite na položku Ďalej.
Zobrazí sa stránka Spustenie obnovenia.
4. V závislosti od počítača, v ktorom chcete resetovať a aktualizovať operačný systém, vyberte niektorú z nasledujúcich možností:
Tento počítač – vyberte túto možnosť, ak chcete resetovať a aktualizovať operačný systém počítača, v ktorom máte
nainštalovaný nástroj Dell OS Recovery.
Iný počítač – vyberte túto možnosť, ak chcete resetovať a aktualizovať operačný systém v inom počítači.
5. Ak ste vybrali možnosť Iný počítač, zadajte číslo servisného štítka iného počítača.
6. Kliknite na položku Ďalej.
Zobrazí sa stránka Operačný systém s možnosťami na stiahnutie:
Jeden alebo viac ako jeden z obrazov operačného systému Windows, ktoré sú dostupné pre počítač so zadaným číslom servisného
štítka
Nástroj SupportAssist OS Recovery
POZNÁMKA:
Ak nie je nástroj SupportAssist OS Recovery dostupný pre príslušný servisný štítok, zobrazené sú iba prepojenia na
stiahnutie obrazu operačného systému Windows.
7. Kliknutím na položku Stiahnuť stiahnete nástroj SupportAssist OS Recovery.
Nástroj SupportAssist OS Recovery je stiahnutý.
8. Kliknite na položku Stiahnuť pri verzii obrazu operačného systému Windows, ktorú chcete stiahnuť.
Obraz operačného systému Windows sa stiahne.
9. Kliknite na položku Ďalej.
Zobrazí sa stránka USB kľúč.
10. V zozname položky USB kľúč vyberte príslušný USB kľúč a potom kliknite na položku Napáliť operačný systém.
Vytvorí sa kľúč USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery.
Ïalší postup
Po vytvorení kľúča USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery môžete resetovať a aktualizovať operačný systém počítača. Pozrite si
časť Resetovanie počítača a aktualizácia operačného systému.
Resetovanie počítača a aktualizácia operačného
systému
Požiadavky
Váš počítač musí byť pripojený k sieťovej zásuvke.
Váš počítač musí mať aktívne internetové pripojenie.
Musíte mať vytvorený kľúč USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery. Pozrite si časť Vytvorenie kľúča USB pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery.
18
Resetovanie a aktualizovanie počítača
POZNÁMKA: Funkcia resetovania počítača pomocou možnosti Resetovať a aktualizovať je podporovaná len na niektorých
systémoch. Zoznam systémov, ktoré podporujú túto funkciu, nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery na lokalite Návody aplikácie SupportAssist pre domáce počítače .
Postup
1. Pripojte kľúč USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery k počítaču, na ktorom chcete resetovať a aktualizovať operačný systém.
2. Zapnite (alebo reštartujte) počítač.
3. Stlačením tlačidla F12 otvorte ponuku na jednorazové zavedenie systému.
POZNÁMKA: Ak čakáte príliš dlho a zobrazí sa logo operačného systému, počkajte, kým sa zobrazí pracovná plocha systému
Windows, reštartujte počítač a skúste znovu.
Zobrazia sa dostupné možnosti zavedenia.
4. Pomocou klávesov so šípkami prejdite do ponuky Zavedenie systému.
5. Vyberte jednotku USB, na ktorej ste vytvorili kľúč USB pre aplikáciu SupportAssist OS Recovery.
Počítač zavedie systém z jednotky USB a zobrazí sa domovská stránka aplikácie SupportAssist OS Recovery.
6. Na domovskej stránke aplikácie SupportAssist OS Recovery na dlaždici RESETOVANIE kliknite na položku SPUSTIŤ
RESETOVANIE.
Zobrazia sa možnosti resetovania systému.
POZNÁMKA:
Ak aplikácia SupportAssist OS Recovery nájde operačný systém nainštalovaný výrobcom, aktivujú sa možnosti Resetovať na
výrobné nastavenie a Resetovať a aktualizovať.
Ak aplikácia SupportAssist OS Recovery nenájde operačný systém nainštalovaný výrobcom, aktivuje sa len možnosť
Resetovať a aktualizovať.
7. Vyberte možnosť Resetovať a aktualizovať a potom kliknite na položku ĎALEJ.
Zobrazuje sa možnosť preniesť nastavenia a údaje.
Ak chcete preniesť svoje nastavenia a údaje do nového operačného systému vášho počítača, vyberte položku Áno, udeľujem
prístup a chcem preniesť moje nastavenia a údaje, vyberte položku Súhlasím s licenčnými podmienkami pre softvér
od spoločnosti Microsoft a s licenčnou zmluvu koncového používateľa so spoločnosťou Dell a potom kliknite na položku
ĎALEJ.
Ak nechcete preniesť nastavenia a údaje, vyberte položku Nie, nechcem preniesť moje údaje a kliknite na položku ĎALEJ. Ak
vyberiete túto možnosť, preskočte krok 8.
8. Ak vyberiete možnosť preniesť nastavenia a údaje, zobrazí sa možnosť vybrať používateľský/-é účet/účty:
a. Zo zoznamu používateľských účtov vyberte účty, z ktorých chcete preniesť nastavenia a údaje.
b. Ak chcete nastaviť rovnaké heslo pre všetky účty, vyberte možnosť Nastaviť jedno heslo pre všetky účty a zadajte heslo.
c. Ak pre všetky účty chcete nastaviť rôzne heslá, zrušte začiarknutie možnosti Nastaviť jedno heslo pre všetky účty a zadajte
heslá pre každý účet.
POZNÁMKA:
Pre používateľské účty spoločnosti Microsoft nie je potrebné žiadne heslo. Po skončení procesu resetovania
sa môžete prihlásiť pomocou vášho hesla účtu Microsoft. Možnosť nastaviť heslo je dostupná len pre účty lokálnych
používateľov. Ak preskočíte krok nastavenia hesla, budete mať možnosť vytvoriť nové heslo po dokončení procesu
resetovania.
d. Predvolene sa prenesú všetky nastavenia a údaje zvolených účtov, ktoré sa nachádzajú na primárnej jednotke počítača. Ak
chcete preskočiť akékoľvek súbory alebo nastavenia, ktoré nechcete preniesť, na prispôsobenie kliknite na prepojenie Rozšírené
možnosti prenosu.
POZNÁMKA:
Údaje, ktoré sa nenachádzajú na primárnej jednotke počítača, nie je možné počas tohto procesu presúvať.
Ak vo svojom počítači máte viacero jednotiek a chcete zálohovať údaje, ktoré sa nachádzajú na týchto jednotkách, musíte
ich zálohovať samostatne na externom úložnom zariadení. Požadované údaje zálohujte podľa pokynov v časti Zálohovanie
súborov.
e. V časti Možnosti prenosu rozbaľte názov primárnej jednotky a skontrolujte zoznam súborov a nastavení, ktoré sú vybraté na
prenos. Predvolene je vybraté všetko na primárnej jednotke. Zrušte začiarknutie zaškrtávacieho políčka súborov alebo nastavení,
ktoré nechcete zálohovať, a potom kliknite na položku ULOŽIŤ.
f. Kliknite na položku ĎALEJ.
Začne sa proces zálohovania nastavení a údajov a jeho dokončenie môže trvať niekoľko minút v závislosti od veľkosti údajov. V
niektorých prípadoch, keď pevný disk má málo miesta, pri výzve na dokončenie procesu zálohovania vložte externú jednotku. Po
dokončení procesu zálohovania sa zobrazí správa. Kliknite na prepojenie Zobraziť zoznam zálohovaných súborov, aby ste si
skontrolovali zoznam súborov, ktoré boli zálohované počas tohto procesu.
Resetovanie a aktualizovanie počítača
19
g. Kliknite na položku POKRAČOVAŤ a preskočte krok 9.
9. Ak ste si nezvolili možnosť preniesť údaje a nastavenia, prečítajte si výstražné hlásenie, ktoré sa zobrazí, a kliknite na položku ÁNO,
POKRAČOVAŤ.
10. Na stránke Potvrdiť reset vykonajte nasledovné kroky:
a. Prípadne môžete zo zoznamu Vybrať dôvod zvoliť dôvod resetovania systému.
b. Vyberte položku Rozumiem, že resetovaním sa vymažú všetky moje systémové údaje a osobné súbory alebo položku
Rozumiem, že resetovaním sa z môjho pevného disku vymažú všetky systémové údaje a osobné súbory účtov, ktoré
nie sú vybraté a potom kliknite na položku ĎALEJ.
Spustí sa proces resetovania a aktualizácie, ktorý môže trvať niekoľko minút. Po dokončení procesu sa zobrazí Sprievodca procesom
obnovenia a zobrazí sa výzva na odpojenie jednotky USB a reštartovanie počítača.
11. Vyberte jednotku USB z počítača a potom kliknite na položku REŠTARTOVAŤ.
Počítač sa reštartuje.
Ïalší postup
Keď po resetovaní a aktualizácii počítač reštartujete, ten pri reštartovaní dokončí inštaláciu softvéru.
Aplikácia SupportAssist OS Recovery nainštaluje potrebné aplikácie a ovládače. Nainštaluje sa aj nástroj SupportAssist Recovery Assistant
na pomoc pri obnovení údajov po resetovaní operačného systému.
Keď aplikácia SupportAssist OS Recovery nainštaluje potrebné aplikácie, počítač sa reštartuje a zobrazí sa obrazovka Cortana. Môžete
potom dokončiť bežný postup nastavenia.
Po dokončení nastavenia systému sa spustí nástroj SupportAssist Recovery Assistant, ktorý vám pomôže pri inštalovaní všetkých
požadovaných aktualizácií systému a obnovení údajov z externých jednotiek. Podrobnejšie informácie nájdete v časti Nástroj SupportAssist
Recovery Assistant.
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant vám tiež pomôže nastaviť niektoré ďalšie nastavenia, ako napríklad riešenie cloudového
úložiska od spoločnosti Microsoft, okamžitý prístup pomocou odtlačku prsta, rozpoznávanie tváre, či zabezpečený PIN a podobne.
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant
POZNÁMKA:
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant je dostupný iba v niektorých systémoch. Zoznam systémov, pre ktoré
je dostupná aplikácia SupportAssist Recovery Assistant, nájdete v rámci matice technickej podpory spoločnosti Dell pre aplikáciu
SupportAssist OS Recovery na lokalite Návody aplikácie SupportAssist pre domáce počítače.
Nástroj SupportAssist Recovery Assistant sa spustí automaticky, keď reštartujete počítač po resetovaní pomocou možnosti Resetovať a
aktualizovať. Aplikácia SupportAssist OS Recovery vám pomáha pri:
sťahovaní a inštalovaní aktualizácií operačného systému Windows dostupných pre váš počítač,
inštalovaní aktualizácií dostupných pre softvér, ktorý je súčasťou počítača,
zobrazení aplikácií a funkcií dostupných vo vašom počítači,
obnovení systémových súborov a nastavení zo zálohy.
Po spustení nástroja SupportAssist Recovery Assistant kliknite na položku Spustiť a podľa pokynov spustite aktualizáciu systému
Windows a aktualizáciu Dell. Ak ľubovoľný firmvér alebo aktualizácie BIOS vyžadujú reštartovanie počítača, zobrazí sa možnosť
Reštartovať teraz.
POZNÁMKA:
Aplikácia SupportAssist OS Recovery nainštaluje len nevyhnutné ovládače do vášho počítača, aby fungovala efektívne.
Ak chcete nainštalovať akékoľvek ďalšie ovládače, napríklad pokročilý ovládač grafickej karty, musíte ich nainštalovať samostatne.
POZNÁMKA: Nástroj SupportAssist Recovery podporuje súčasné sťahovanie viacerých súborov, ale nezobrazuje informácie o
priebehu sťahovania.
Informácie o obnove údajov pomocou nástroja SupportAssist Recovery Assistant nájdete v časti Obnovenie údajov pomocou nástroja
SupportAssist Recovery Assistant.
20
Resetovanie a aktualizovanie počítača
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29

Dell SupportAssist OS Recovery Užívateľská príručka

Typ
Užívateľská príručka