SM-MA-F140P/D

Shimano SM-MA-F140P/D, SM-MA-F160P/D, SM-MA-R140P/D, SM-MA-R160P/D Service Instructions

  • Dobrý deň! Prečítal som si technicko-servisné pokyny pre Shimano konvertor na montáž cestnej kotúčovej brzdy. Som pripravený odpovedať na vaše otázky týkajúce sa inštalácie pre rotory 140 mm a 160 mm, uťahovacích momentov a spôsobov zaistenia skrutiek. Opýtajte sa na čokoľvek, čo potrebujete vedieť.
  • Aký je uťahovací moment pre upevňovacie skrutky strmeňa?
    Ako sa dá zabrániť uvoľneniu skrutiek konvertora?
    Kde nájdem podrobnejšie informácie o inštalácii konvertora?
Dôležité bezpečnostné informácie
VÝSTRAHA
160 mm rotor kotúčovej brzdy poskytuje väčšiu brzdnú silu ako 140 mm
rotor kotúčovej brzdy. Pred použitím bŕzd sa uistite, že máte úplný cit
pre charakteristiky brzdenia.
Poznámka:
Informácie o inštalácii nájdete aj v návode predajcu určenom pre strmeň.
SI-MAR0A-001
Konvertor na montáž
cestnej kotúčovej brzdy
Technicko-servisné pokyny
Uťahovací moment
Upevňovacie skrutky strmeňa
Upevňovacie matice strmeňa
(5 mm Allenov kľúč)
Upevňovacie skrutky konvertora
(4 mm Allenov kľúč)
Spôsob inštalácie
Tieto servisné pokyny obsahujú informácie o inštalácii konvertora na prednú
vidlicu a rám. Podrobnosti o zaistení konvertora pre strmene nájdete aj v
návode predajcu určenom pre brzdy. Na zaistenie konvertora použite skrutky
zpríslušenstva.
Zastavenie uvoľnenia konvertora a skrutiek na
inštaláciu na prednú vidlicu/rám
Na zamedzenie otáčania skrutiek je možné použiť prevedenie s poistným
krúžkom alebo spôsob pomocou drôtu. Použite spôsob, ktorý je vhodný pre
prednú vidlicu a rám.
<Spôsob pomocou drôtu>
Ak sa skrutka 1 snaží uvoľniť (proti smeru pohybu
hodinových ručičiek), sila, ktorá sa aplikuje cez drôt, sa
snaží skrutku otočiť 2 v smere uťahovania (v smere
pohybu hodinových ručičiek). No skrutka 2 sa nemôže
ďalej v smere uťahovania otáčať. Zároveň toto bráni 1
otáčaniu skrutky v smere uvoľňovania, pretože je
taktiež spojená pomocou drôtu. Ak sa niektorá zo
skrutiek uvoľňuje, to spôsobuje silu vyvíjanú na druhú
skrutku, ktorá sa týmto otáča v smere uťahovania.
Inými slovami povedané, tento systém zabraňuje
uvoľňovaniu skrutiek.
<Spôsob pomocou poistného krúžku>
Pozrite si schému vpravo.
<Vpredu>
140/160 mm rotor kotúčovej brzdy
Nainštalujte konvertor. Zaisťte konvertor. Nainštalujte drôt.
Upravte zarovnanie strmeňa brzdy s
rotorom kotúčovej brzdy a strmeň
brzdy zaisťte.
Nainštalujte poistný krúžok.
<Vzadu>
1. Inštalácia strmeňa brzdy a konvertora
Pri inštalácii rotora kotúčovej brzdy pre 140 mm
Dočasne na konvertor nainštalujte
strmeň brzdy. Potom nainštalujte
podložku.
Strmeň brzdy umiestnite v blízkosti
kolesa.
Zaisťte upevňovacie skrutky strmeňa
a upevňovacie matice strmeňa.
Nainštalujte poistný krúžok.
Potom pokračujte bodom „2. Inštalácia
strmeňa brzdy na rám“.
Pri inštalácii rotora kotúčovej brzdy pre 160 mm
Dočasne na konvertor nainštalujte
strmeň brzdy.
Strmeň brzdy umiestnite v blízkosti
kolesa.
Zaisťte upevňovacie skrutky strmeňa.
Nainštalujte poistný krúžok.
Potom pokračujte bodom „2. Inštalácia
strmeňa brzdy na rám“.
2. Inštalácia strmeňa brzdy na rám
Upravte zarovnanie strmeňa brzdy
srotorom kotúčovej brzdy a strmeň
brzdy zaisťte.
Nainštalujte drôt.
SI-MAR0A-001-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://si.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádza-
júceho upozornenia. (Slovak)
6 – 8 N·m
6 – 8 N·m
Skrutka 1
Skrutka 2
1
2 3
Drôt
4
5
Poistný krúžok
1
Strmeň brzdy
Podložka
2
3
Upevňovacie matice strmeňa
Upevňovacia skrutka strmeňa
4
Poistný krúžok
1
Strmeň brzdy
2
3
Upevňovacie
skrutky
strmeňa
4
Poistný krúžok
1
2
Drôt
/