PIXMA MX725

Canon PIXMA MX725 Používateľská príručka

  • Ahoj! Prečítal som si príručku online pre Canon MX720. Som pripravený odpovedať na vaše otázky týkajúce sa riešenia problémov s tlačou, skenovaním, faxovaním a sieťovou komunikáciou. Príručka obsahuje podrobný návod na odstraňovanie chýb a zlepšenie kvality tlače. Opýtajte sa ma na čokoľvek!
  • Zariadenie sa nedá zapnúť. Čo mám robiť?
    Tlač sa nespustí. Aké kroky mám podniknúť?
    Papier sa nepodáva správne. Čo mám robiť?
    Výsledky tlače nie sú uspokojivé. Ako môžem zlepšiť kvalitu tlače?
MX720 series
Príručka online
Riešenie problémov
slovenčina (Slovak)
Riešenie problémov
Zariadenie sa nedá zapnúť
Tlač sa nespustí
Papier sa nepodáva správne alebo sa zobrazuje chyba „No Paper“
Výsledky tlače nie sú uspokojivé
Atrament sa nevystrekuje
Zaseknutý papier
Ak sa objaví chyba
Problémy pri odosielaní faxov
Problémy pri prijímaní faxov
Vyhľadávanie jednotlivých funkcií
Problémy so sieťovou komunikáciou
Problémy pri tlači
Problémy s kvalitou tlače
Problémy pri skenovaní
Problémy pri faxovaní
Problémy so zariadením
Problémy s inštaláciou alebo preberaním súborov
Informácie o zobrazených chybách alebo hláseniach
Ak problém nemožno vyriešiť
2
Problémy so sieťovou komunikáciou
Problémy so zariadením počas používania so sieťou
Zariadenie sa v sieti nedá zistiť
Ďalšie problémy so sieťou
3
Problémy pri tlači
Tlač sa nespustí
Zaseknutý papier
Papier sa nepodáva správne alebo sa zobrazuje chyba „No Paper“
Nedá sa správne tlačiť pomocou automatickej obojstrannej tlače
Kopírovanie alebo tlač sa zastaví ešte pred dokončením
Nedá sa správne tlačiť z bezdrôtového komunikačného zariadenia
4
Problémy s kvalitou tlače
Výsledky tlače nie sú uspokojivé
Atrament sa nevystrekuje
5
Problémy pri skenovaní
Problémy pri skenovaní
Výsledky skenovania nie sú uspokojivé
Problémy so softvérom
6
Problémy pri faxovaní
Problémy pri odosielaní faxov
Problémy pri prijímaní faxov
Nedá sa odoslať dobre čitateľný fax
Problémy s telefónom
7
Problémy so zariadením
Zariadenie sa nedá zapnúť
Nedá sa správne pripojiť k počítaču pomocou kábla USB
Nedá sa komunikovať so zariadením pripojeným cez rozhranie USB
Na displeji LCD nie je nič zobrazené
Na displeji LCD sa zobrazuje iný ako požadovaný jazyk
Držiak tlačovej hlavy sa neposúva na miesto vyhradené na výmenu
Nezobrazuje sa monitor stavu tlačiarne
Vysúva sa vysúvacia časť výstupného zásobníka
Problémy s komunikáciou Bluetooth
8
Problémy s inštaláciou alebo preberaním súborov
Nedajú sa nainštalovať ovládače MP Drivers
Aplikácia Easy-WebPrint EX sa nespustí alebo sa nezobrazuje ponuka aplikácie Easy-WebPrint EX
Aktualizácia ovládačov MP Drivers v sieťovom prostredí
Odinštalovanie aplikácie IJ Network Tool
9
Informácie o zobrazených chybách alebo hláseniach
Ak sa objaví chyba
Na displeji LCD sa zobrazuje hlásenie súvisiace s faxovaním
Zobrazuje sa hlásenie
Na zariadení kompatibilnom so štandardom PictBridge sa zobrazuje chybové hlásenie
10
Zariadenie sa nedá zapnúť
Kontrola č. 1: Stlačte tlačidlo ZAP. (ON).
Kontrola č. 2: Skontrolujte, či je zástrčka napájacieho kábla bezpečne
zasunutá do konektora napájacieho kábla na zariadení, a potom
zariadenie znovu zapnite.
Kontrola č. 3: Odpojte zariadenie od napájacieho zdroja, najskôr po 3
minútach zariadenie znova pripojte a potom zariadenie znova zapnite.
Ak sa problém nevyriešil, obráťte sa na servisné stredisko.
11
Tlač sa nespustí
Kontrola č. 1: Skontrolujte, či je zástrčka napájacieho kábla bezpečne
zasunutá, a potom zapnite zariadenie.
Keď bliká ktorýkoľvek indikátor na ovládacom paneli, zariadenie sa spúšťa. Počkajte, kým indikátor
neprestane blikať a nezostane svietiť.
Poznámka
Pri tlači veľkého množstva údajov, napríklad fotografií alebo grafiky, sa môže tlač spustiť
s oneskorením. Keď bliká ktorýkoľvek indikátor na ovládacom paneli, počítač spracúva údaje
a odosiela ich do zariadenia. Počkajte, kým sa nespustí tlač.
Kontrola č. 2: Skontrolujte, či je zariadenie správne pripojené
k počítaču.
Ak je zariadenie pripojené k počítaču pomocou kábla USB, skontrolujte, či je kábel USB spoľahlivo
zasunutý do zariadenia aj počítača, a potom skontrolujte nasledujúce skutočnosti:
Ak používate zariadenie na prenos signálu, napríklad rozbočovač USB, odpojte ho, pripojte
multifunkčné zariadenie priamo k počítaču a znova sa pokúste spustiť tlač. Ak sa tlač spustí
normálne, problém spôsobilo zariadenie na prenos signálu. Podrobnejšie informácie získate od
predajcu zariadenia na prenos signálu.
Problém môže spôsobovať aj kábel USB. Vymeňte kábel USB a pokúste sa znova spustiť tlač.
Pokiaľ zariadenie používate v sieti LAN, skontrolujte, či je zariadenie pripojené k sieti pomocou kábla
LAN a správne nastavené.
Kontrola č. 3: Ak tlačíte z počítača a v tlačovom fronte sú nepotrebné
tlačové úlohy, odstráňte ich.
Odstránenie nežiaducej tlačovej úlohy
Kontrola č. 4: Skontrolujte, či je v dialógovom okne Tlač vybratý názov
vášho zariadenia.
Zariadenie nebude správne tlačiť, ak používate ovládač tlačiarne určený pre inú tlačiareň.
Skontrolujte, či je v dialógovom okne Tlač vybratý názov zariadenia.
Poznámka
Ak chcete, aby bolo zariadenie vybraté ako predvolené, vyberte možnosť Nastaviť ako
predvolenú tlačiareň (Set as Default Printer).
Kontrola č. 5: Správne nakonfigurujte port tlačiarne.
Skontrolujte, či je port tlačiarne správne nakonfigurovaný.
1.
Použitím správcovských oprávnení sa prihláste ako používateľ.
2.
V ponuke Štart (Start) vyberte nasledujúce položky.
V systéme Windows 7 vyberte v ponuke Štart (Start) položku Zariadenia a tlačiarne
(Devices and Printers).
V systéme Windows Vista vyberte ponuku Štart (Start) > položky Ovládací panel (Control
Panel) > Hardvér a zvuk (Hardware and Sound) > Tlačiarne (Printers).
V systéme Windows XP vyberte ponuku Štart (Start) > položky Ovládací panel (Control
Panel) > Tlačiarne a iný hardvér (Printers and Other Hardware) > Tlačiarne a faxy
(Printers and Faxes).
3.
Otvorte okno s vlastnosťami ovládača tlačiarne pre vaše zariadenie.
V systéme Windows 7 kliknite pravým tlačidlom myši na ikonu „Canon XXX Printer“ (kde
„XXX“ je názov zariadenia) a vyberte možnosť Vlastnosti tlačiarne (Printer properties).
12
V systéme Windows Vista alebo Windows XP kliknite pravým tlačidlom myši na ikonu
„Canon XXX Printer“ (kde „XXX“ je názov zariadenia) a vyberte možnosť Vlastnosti
(Properties).
4. Kliknite na kartu Porty (Ports) a skontrolujte nastavenia portu.
Skontrolujte, či je v stĺpci Tlačiareň (Printer) zobrazená tlačiareň Canon XXX Printer a či je pre
možnosť Tlačiť s použitím nasledovných portov (Print to the following port(s)) vybratý port
s názvom USBnnn (kde „n“ je číslo).
Poznámka
Pokiaľ sa zariadenie používa prostredníctvom siete LAN, názov portu zariadenia sa zobrazí
vo formáte „CNBJNP_xxxxxxxxxx“. „xxxxxxxxxx“ je reťazec znakov vytvorený z adresy MAC
alebo reťazec znakov zadaný používateľom pri inštalácii zariadenia.
Ak je nastavenie nesprávne:
Znova nainštalujte ovládače MP Drivers.
Hoci je zariadenie pripojené k počítaču pomocou kábla USB a je vybratý port s názvom
USBnnn, tlač sa nespustí:
Kliknite na tlačidlo Štart (Start) a postupne vyberte položky Všetky programy (All
programs), Canon Utilities, Canon My Printer, Canon My Printer a potom vyberte
položku Diagnose and Repair Printer. Podľa pokynov na obrazovke nastavte správny port
tlačiarne a potom vyberte názov zariadenia.
Ak sa problém nevyriešil, znova nainštalujte ovládače MP Drivers.
Tlač sa nespustí, aj keď je vybratý port s názvom „CNBJNP_xxxxxxxxxx“ (zariadenie sa
používa prostredníctvom siete LAN):
Spustite aplikáciu IJ Network Tool a vyberte port „CNBJNP_xxxxxxxxxx“, ktorý ste
skontrolovali v kroku č. 4. Potom pomocou možnosti Priradiť port (Associate Port)
v ponuke Nastavenia (Settings) priraďte port tlačiarni.
Ak sa problém nevyriešil, znova nainštalujte ovládače MP Drivers.
Kontrola č. 6: Je veľkosť tlačených údajov mimoriadne veľká?
Na hárku Nastavenie strany (Page Setup) ovládača tlačiarne kliknite na položku Možnosti tlače
(Print Options). Potom v zobrazenom dialógovom okne nastavte položku Zabránenie strate
tlačových údajov (Prevention of Print Data Loss) na hodnotu Zap. (On).
* Keď je nastavenie Zap. (On) vybraté pre položku Zabránenie strate tlačových údajov (Prevention
of Print Data Loss), môže sa znížiť kvalita tlače.
Kontrola č. 7: Ak tlačíte z počítača, reštartujte ho.
13
Papier sa nepodáva správne alebo sa zobrazuje chyba „No
Paper“
Kontrola č. 1: Skontrolujte, či je vložený papier.
Vkladanie papiera
Kontrola č. 2: Pri vkladaní papiera nezabudnite vykonať nasledujúce
opatrenia.
Keď vkladáte dva alebo viac hárkov papiera, ešte pred vložením ich prevzdušnite.
Keď vkladáte dva alebo viac hárkov papiera, ešte pred vložením zarovnajte okraje hárkov.
Keď vkladáte dva alebo viac hárkov papiera, skontrolujte, či balík papiera nepresahuje značku
limitu vkladania papiera.
V závislosti od typu papiera či okolitých podmienok (vysoká, nízka teplota alebo vlhkosť) však
vkladanie maximálneho množstva papiera môže byť problematické. V takých prípadoch znížte
počet hárkov vkladaného papiera na menej ako polovicu limitu vkladania papiera.
Bez ohľadu na orientáciu tlače vždy vkladajte papier v orientácii na výšku.
Dôležité
Pri vkladaní papiera do kazety posunutím zarovnajte vodiacu lištu papiera na prednej strane
s príslušnou značkou veľkosti strany. Vložte balík papiera do stredu kazety tak, aby strana
určená na tlač smerovala NADOL, a potom posunutím vodiacich líšt papiera zarovnajte lišty
s bočnými hranami balíka papiera.
Vkladanie papiera
Kontrola č. 3: Skontrolujte, či papier, na ktorý sa tlačí, nie je príliš hrubý
ani zvlnený.
Nevhodné typy médií
Kontrola č. 4: Pri vkladaní kariet Hagaki alebo obálok nezabudnite
vykonať nasledujúce opatrenia.
Ak je karta Hagaki skrútená, nemusí sa správne podávať ani v prípade, keď balík papiera
nepresahuje značku limitu vkladania papiera.
Vložte karty Hagaki so stĺpcom PSČ smerom k vzdialenejšiemu koncu kazety (hornej).
Pri tlači na obálky si prečítajte časť Vkladanie papiera a pred tlačou pripravte obálky.
Pripravené obálky vložte v orientácii na výšku. Ak obálky vložíte v orientácii na šírku, nebudú sa
správne podávať.
Kontrola č. 5: Skontrolujte, či sa nastavenia typu média a veľkosti
papiera zhodujú s vloženým papierom.
Kontrola č. 6: Vyčistite valček podávača papiera.
Čistenie valčeka podávača papiera
Poznámka
Čistením sa valček podávača papiera opotrebúva, preto ho čistite len v prípade potreby.
14
Kontrola č. 7: Ak sa z kazety podajú dva alebo viac hárkov papiera
súčasne, vyčistite vnútorný priestor kazety.
Informácie o čistení vnútorného priestoru kazety nájdete v časti Čistenie podložky v kazete.
Kontrola č. 8: Sú kryt transportnej jednotky a zadný kryt správne
nasadené?
Informácie o polohe zadného krytu nájdete v časti Pohľad zozadu.
15
Výsledky tlače nie sú uspokojivé
Ak výsledky tlače nie sú uspokojivé z dôvodu bielych pruhov, nezarovnaných čiar alebo nerovnomerných
farieb, skontrolujte najprv nastavenia papiera a kvality tlače.
Kontrola č. 1: Zhodujú sa nastavenia veľkosti strany a typu média
s veľkosťou a typom vloženého papiera?
Pokiaľ sú tieto nastavenia nesprávne, nemožno dosiahnuť správny výsledok tlače.
Pri tlači fotografie alebo ilustrácie môže nesprávne nastavenie typu papiera znížiť kvalitu vytlačených
farieb.
Pri tlači s nesprávnym nastavením typu papiera sa môže vytlačený povrch taktiež poškriabať.
Pri tlači bez okrajov môže v závislosti od kombinácie nastaveného typu papiera a vloženého papiera
dôjsť k nerovnomernému rozloženiu farieb.
Spôsob kontroly nastavení papiera a kvality tlače sa líši v závislosti od účelu použitia multifunkčného
zariadenia.
Kopírovanie ovládané zo zariadenia
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Položky nastavenia
Kopírovanie fotografie ovládané zo
zariadenia
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Kopírovanie fotografií
Tlač z jednotky USB flash pomocou
zariadenia
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Položky nastavenia
Tlač fotografie z albumu fotografií
online pomocou zariadenia
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Tlač fotografií z albumu fotografií online
Tlač zo zariadenia kompatibilného
so štandardom PictBridge
Skontrolujte pomocou zariadenia kompatibilného so
štandardom PictBridge.
Informácie o Nastavenia tlače PictBridge
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Nastavenia tlače PictBridge
Tlač z mobilného telefónu
Skontrolujte pomocou ovládacieho panela na zariadení.
Nastavenia tlače z mobil. telef.
Tlač z počítača
Skontrolujte pomocou ovládača tlačiarne.
Tlač s jednoduchým nastavením
Kontrola č. 2: Podľa tabuľky uvedenej pri kontrole č. 1 skontrolujte, či
je vybratá vhodná kvalita tlače.
Vyberte možnosť kvality tlače, ktorá vyhovuje papieru, a obrázok, ktorý chcete vytlačiť. Ak zbadáte
rozmazanie alebo nerovnomerné rozloženie farieb, nastavte vyššiu kvalitu tlače a tlač zopakujte.
Poznámka
Pri tlači zo zariadenia kompatibilného so štandardom PictBridge nastavte kvalitu tlače pomocou
ovládacieho panela na multifunkčnom zariadení.
Toto nastavenie nemôžete vykonať pomocou zariadenia kompatibilného so štandardom
PictBridge.
Pri tlači z mobilného telefónu nemožno kvalitu tlače zmeniť.
Kontrola č. 3: Ak problém pretrváva, môžu existovať ďalšie príčiny.
Pozrite si aj nasledujúce časti:
Nedá sa tlačiť do konca tlačovej úlohy
Časť strany sa nevytlačila
Žiadne výsledky tlače/Tlač je rozmazaná/Farby sú skreslené/Biele pruhy
Čiary nie sú zarovnané
Čiara sa nevytlačí alebo sa vytlačí len čiastočne
Obrázok sa nevytlačí alebo sa vytlačí len čiastočne
Vytlačený papier sa zvlnil alebo obsahuje atramentové škvrny
Na papieri sú šmuhy/Vytlačený povrch je poškriabaný
Na rube papiera sú šmuhy
16
Po stranách výtlačku sú vytlačené zvislé čiary
Farby nie sú rovnomerné alebo majú pruhy
17
Atrament sa nevystrekuje
Kontrola č. 1: Neminul sa atrament?
Skontrolujte kód podpory na displeji LCD a vykonajte príslušné opatrenie na odstránenie chyby.
Zoznam kódov podpory
Kontrola č. 2: Nezostala na kazete oranžová páska alebo ochranný
film?
Skontrolujte, či je ochranný film úplne odstránený a vzduchový otvor v tvare písmena Y uvoľnený, ako
je znázornené na obrázku (A).
Ak oranžová páska nie je odlepená, ako je znázornené na obrázku (B), potiahnite ju a odstráňte.
Kontrola č. 3: Sú upchaté dýzy tlačovej hlavy?
Vytlačením vzorky na kontrolu dýz zistíte, či sa z dýz tlačovej hlavy správne vystrekuje atrament.
Informácie o tlači vzorky na kontrolu dýz, čistení tlačovej hlavy a hĺbkovom čistení tlačovej hlavy
nájdete v časti Keď je tlač nejasná alebo sa tlačia nesprávne farby.
Ak sa vzorka na kontrolu dýz nevytlačí správne:
Skontrolujte, či kazeta s atramentom niektorej farby nie je prázdna.
Ak sa vzorka na kontrolu dýz nevytlačí správne a kazeta obsahuje dostatok atramentu, vyčistite
tlačovú hlavu a znovu vyskúšajte tlač vzorky na kontrolu dýz.
Ak sa problém neodstráni ani po dvojnásobnom čistení tlačovej hlavy:
Vykonajte hĺbkové čistenie tlačovej hlavy.
Ak sa hĺbkovým čistením tlačovej hlavy problém nevyrieši, vypnite zariadenie a po 24 hodinách
vykonajte ďalšie hĺbkové čistenie tlačovej hlavy. Po vypnutí neodpájajte zariadenie od
napájacieho zdroja.
Ak sa problém neodstráni ani po dvojnásobnom hĺbkovom čistení tlačovej hlavy:
Ak sa hĺbkovým čistením tlačovej hlavy problém nevyrieši, tlačová hlava je pravdepodobne
poškodená. Obráťte sa na servisné stredisko.
18
Zaseknutý papier
Keď sa zasekne papier, automaticky sa zobrazí hlásenie s návodom na riešenie problému. Vykonajte
príslušné opatrenia uvedené v hlásení.
Ak sa kód podpory a hlásenie zobrazujú na obrazovke počítača:
Ak sa kód podpory a hlásenie zobrazujú na displeji LCD:
Podrobné informácie o odstránení zaseknutého papiera nájdete v časti Zoznam kódov podpory (pri
zaseknutí papiera).
Poznámka
Opatrenia voči chybám s kódmi podpory môžete overiť v počítači alebo na displeji LCD vyhľadaním
kódu podpory.
Vyhľadávajte kliknutím sem
19
Ak sa objaví chyba
Ak sa pri tlači objaví chyba, napríklad sa v zariadení minie alebo zasekne papier, automaticky sa zobrazí
hlásenie s návodom na riešenie problému. Vykonajte príslušné opatrenia uvedené v hlásení.
Ak sa vyskytne chyba, na obrazovke počítača alebo na displeji LCD sa zobrazí kód podpory (číslo chyby).
Ak sa kód podpory a hlásenie zobrazujú na obrazovke počítača:
Ak sa kód podpory a hlásenie zobrazujú na displeji LCD:
Podrobné informácie o odstránení chýb s kódmi podpory nájdete v časti Zoznam kódov podpory.
Poznámka
Opatrenia voči chybám s kódmi podpory môžete overiť v počítači alebo na displeji LCD vyhľadaním
kódu podpory.
Vyhľadávajte kliknutím sem
Podrobné informácie o odstránení chýb bez kódov podpory nájdete v časti Zobrazuje sa hlásenie.
20
/