Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Verzia 2.1
April 2023
Kódex správania
Jeden Vertiv. Jeden kódex.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 2
Giordano Albertazzi,
generálny riaditeľ
V spoločnosti Vertiv sa zaväzujeme podnikať bezúhonne
a v súlade so všetkými platnými zákonmi v krajinách, v
ktorých pôsobíme, čo dosiahneme tak, že budeme
dodržiavať naše základné hodnoty:
Konať ako majiteľ
Predpokladať pozitívny zámer vo všetkých zamestnaneckých interakciách
Nadchnúť sa pre prácu
Prekonávať výzvy v osobnom rozvoji
Byť neúnavní pri prekračovaní očakávaní zákazníkov
Pomáhať ostatným byť v tíme úspešnými
Rýchlo si priznávať vlastné chyby
Hovoriť s ľuďmi, nie o nich
Vytvárať kultúru, kde všetci môžu byť najlepší
„Počas mojich viac ako 20 rokov v spoločnosti som bol vždy hrdý na to,
že patrím do organizácie, ktorá kladie bezúhonnosť bez kompromisov do
centra toho, ako sa správame a ako vedieme naše podnikanie. Ako
generálny riaditeľ spoločnosti Vertiv chcem dôrazne chrániť a zachovávať
tento odkaz poukázaním na dôležitosť nášho kódexu správania.
Kódex správania spoločnosti Vertiv stanovuje, že k našim
spolupracovníkom, partnerom a zákazníkom sa vždy správame s
rešpektom a profesionalitou a v súlade so zákonmi. Tieto jasne
definované hodnoty a princípy sú tiež prísľubom našim zákazníkom.
Prostredníctvom nášho záväzku k jedinečnej integrite zákazníci vedia, že
sme dôveryhodná spoločnosť tvorená jednotlivcami, ktorí budú robiť
správne veci správnym spôsobom. To platí pre všetkých, ktorí s nami
podnikajú, a všade, kde pôsobíme.
Som presvedčený, že spoločnosť Vertiv bude ďalej rásť a rozvíjať sa, náš
trvalý záväzok k bezúhonnosti bez kompromisov nám umožní naďalej
poskytovať našim zákazníkom pridanú hodnotu a zároveň nám pomôže
vytvárať kultúru vysokej výkonnosti, ktorá nielen podporí naše obchodné
ciele, ale urobí z nás žiadaného globálneho zamestnávateľa.“
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 3
Obsah
Informácie o Kódexe správania ....................................................................................................................................... 4
Úvod ............................................................................................................................................................................... 4
Kto sa musí Kódexom správania riadiť? ......................................................................................................................... 4
Usmernenia na uplatňovanie Kódexu správania ............................................................................................................ 4
Ako získať pomoc alebo nahlásiť obavy ......................................................................................................................... 5
Žiadne odvetné správanie .............................................................................................................................................. 6
Ako sa správame k sebe navzájom ................................................................................................................................. 8
Rozmanitosť, inkluzivita a rovnaké príležitosti ................................................................................................................ 8
Bezpečnosť a ochrana zdravia ....................................................................................................................................... 9
Obťažovanie ................................................................................................................................................................... 9
Konanie v najlepšom záujme spoločnosti Vertiv ......................................................................................................... 11
Konflikty záujmov .......................................................................................................................................................... 11
Firemné príležitosti ....................................................................................................................................................... 13
Dary, pohostinnosť a zábava ........................................................................................................................................ 13
Ochrana majetku a dôvernosti spoločnosti ................................................................................................................... 15
Integrita finančných záznamov ..................................................................................................................................... 16
Ochrana pred zneužívaním majetku ............................................................................................................................. 17
Prijateľné použitie ......................................................................................................................................................... 17
Obchodovanie s akciami a inými cennými papiermi ..................................................................................................... 19
E-maily, sms-ky, rýchle správy a iné elektronické komunikácie ................................................................................... 20
Bezpečnosť informačných technológií .......................................................................................................................... 21
Duševné vlastníctvo ...................................................................................................................................................... 21
Ochrana osobných údajov ............................................................................................................................................ 22
Komunikácie v mene spoločnosti Vertiv ....................................................................................................................... 22
Práca so zákazníkmi a dodávateľmi .............................................................................................................................. 22
Spravodlivá súťaž a jednanie ........................................................................................................................................ 22
Medzinárodné podnikanie ............................................................................................................................................. 25
Vládne zmluvy............................................................................................................................................................... 27
Členovia našej komunity a sveta ................................................................................................................................... 30
Dodržiavanie platných právnych predpisov .................................................................................................................. 30
Zverejňovanie informácií a finančné výkazníctvo ......................................................................................................... 30
Boj proti korupcii ........................................................................................................................................................... 31
Žiadne politické príspevky ............................................................................................................................................ 35
Lobovanie ..................................................................................................................................................................... 35
Sociálna zodpovednosť podniku ................................................................................................................................... 35
Zrieknutie sa zodpovednosti a dodatky k nášmu kódexu .......................................................................................... 36
Čo môžete očakávať, keď položíte otázku alebo nahlásite problém ......................................................................... 36
Spolupráca pri vyšetrovaní ............................................................................................................................................ 37
Záver ................................................................................................................................................................................ 37
Potvrdenie ....................................................................................................................................................................... 39
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 4
Informácie o Kódexe správania
Úvod
Účelom tohto Kódexu správania (ďalej len náš „kódex“)
je viesť všetkých zamestnancov a členov
predstavenstva (ďalej len „členovia predstavenstva“)
spoločnosti Vertiv Holdings Co a jej pridružených
spoločností (ďalej len „spoločnosť Vertiv“) na celom
svete k tomu, aby podnikali podľa zásad spoločnosti.
Tento kódex načrtáva činnosti a správanie, ktoré sa
očakávajú od každého člena tímu spoločnosti Vertiv,
aby sa všetci, ktorí s nami spolupracujú, mohli dôsledne
spoľahnúť na našu bezúhonnosť. Pokiaľ nie je v tomto
kódexe uvedené inak, pojem „zamestnanci“ zahŕňa aj úradníkov.
Kto sa musí Kódexom správania riadiť?
Každý zamestnanec a člen predstavenstva, vrátane tých, ktorí pracujú pre naše dcérske spoločnosti,
pridružené spoločnosti a iné subjekty, v ktorých má spoločnosť Vertiv kontrolný podiel si musí prečítať,
pochopiť a dodržiavať náš kódex.
Usmernenia na uplatňovanie Kódexu správania
Tento kódex neopisuje všetky obchodné praktiky ani neodpovedá na všetky obchodné otázky. Ak si nie
ste istí, aké kroky máte podniknúť, na nasledujúce otázky s určitosťou odpovedzte „áno“:
Je činnosť v súlade s hodnotami bezúhonnosti spoločnosti Vertiv?
Ochráni moja činnosť spoločnosť Vertiv a posilní jej povesť spoločnosti, ktorá podniká s
integritou?
Bol/-a by som spokojný/-á so svojím rozhodnutím, ak by bolo zverejnené?
Ak si nie ste istí ktorýmkoľvek ustanovením alebo záväzkom uvedeným v tomto kódexe alebo ak máte
akékoľvek otázky alebo obavy, požiadajte o pomoc prostredníctvom zdrojov uvedených v časti „Ako
získať pomoc alebo nahlásiť problém“ na strane 5.
Povinnosti spoločnosti
Spoločnosť Vertiv je povinná:
Poskytnúť všetkým zamestnancom jasné pokyny týkajúce sa hodnôt spoločnosti Vertiv.
Implementovať tento kódex a rozdať ho všetkým zamestnancom, úradníkom a členom
predstavenstva.
Zaviesť dobré komunikačné a školiace programy na vzdelávanie zamestnancov v súvislosti s
týmto kódexom.
Poskytovať všetkým zamestnancom trvalé poradenstvo v oblasti zásad a postupov spoločnosti.
Presadzovať dodržiavanie tohto kódexu.
Zakázať odvetné opatrenia v súvislosti s oznámením údajného porušenia tohto kódexu alebo
zásad či postupov spoločnosti v dobrej viere.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 5
Poskytovať horúcu linku na prijímanie otázok alebo hlásení o porušeniach či obavách.
Po primeranom vyšetrovaní promptne reagovať na všetky sťažnosti.
Pravidelne poskytovať predstavenstvu spoločnosti zhrnutie porušení a prediskutovať s nimi
všetky podstatné záležitosti.
Povinnosti zamestnancov
Spoločnosť Vertiv podniká prostredníctvom svojich zamestnancov. Pri dodržiavaní platných právnych
predpisov a pravidiel a zásad uvedených v tomto kódexe potrebujeme vašu pomoc. V spoločnosti našej
veľkosti sa čas od času objavia problémy a otázky. Ak zistíte problém alebo máte otázku alebo obavy,
vyhľadajte pomoc. Najdôležitejšie je, aby sa potenciálne problémy identifikovali a oznámili, aby sa
mohli včas podniknúť príslušné kroky. Spoločnosť Vertiv to môže urobiť iba s vašou pomocou.
Spoločnosť Vertiv od zamestnancov očakáva, že pomôžu predchádzať porušovaniu nášho kódexu a
nahlásia svoje podozrenia tak, že upozornia príslušné strany na akékoľvek skutočné, domnelé alebo
očakávané porušenie zákona alebo tohto kódexu – je to možné aj anonymne (pozrite si časť „Ako
získať pomoc alebo nahlásiť problém“ nižšie). Vedomé neohlásenie môže viesť k disciplinárnemu
konaniu. Ak nezabránime neprimeranému správaniu, spoločnosť Vertiv bude vystavená veľkému riziku,
ktoré môže mať vplyv na úspech spoločnosti, prípadne na úspech obchodnej jednotky, od ktorej závisí
vaše živobytie.
Manažment
Manažment na všetkých úrovniach spoločnosti Vertiv má podľa kódexu viac zodpovednosti. Musí
efektívne informovať zamestnancov o očakávaniach spoločnosti Vertiv, byť dobrým príkladom
dodržiavania tohto kódexu a okamžite informovať príslušnú osobu, keď sa zistí problém alebo
potenciálny problém. Každý člen manažmentu, ktorý si je vedomý porušenia tohto kódexu a neoznámi
to ostatným a v prípade potreby nepomáha záležitosť vyriešiť, porušuje program etiky a dodržiavania
predpisov spoločnosti Vertiv.
Ako získať pomoc alebo
nahlásiť obavy
Ak máte otázku alebo problém,
môžete si vybrať niektorý z
nasledujúcich komunikačných
kanálov:
váš manažér alebo
nadriadený;
odborník na ľudské zdroje
spoločnosti Vertiv;
právny zástupca spoločnosti
Vertiv;
vedúci oddelenia pre
dodržiavanie predpisov a
bezúhonnosť spoločnosti
Vertiv;
globálna horúca linka pre dodržiavanie predpisov a integritu spoločnosti Vertiv, ktorá poskytuje
možnosť anonymného hlásenia (ďalej len „horúca linka“).
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 6
Ak potrebujete pomoc, môžete sa obrátiť na ktorýkoľvek z týchto zdrojov.
Pokiaľ sa výkonný riaditeľ alebo člen predstavenstva dozvie o akomkoľvek potenciálnom probléme v
súvislosti s kódexom, túto záležitosť by mal oznámiť generálnemu riaditeľovi spoločnosti Vertiv,
predstavenstvu (alebo príslušnému výboru) alebo horúcej linke spoločnosti Vertiv (ktorá poskytuje
možnosť hlásiť anonymne).
So všetkými hláseniami o zjavnom alebo potenciálnom porušení tohto kódexu sa zaobchádza dôverne
v rozsahu povolenom príslušným zákonom. Jednotlivci by sa nemali pokúšať vykonávať vyšetrovanie
ani rozhovory/vypočúvania týkajúce sa akéhokoľvek podozrenia z nezákonného alebo neetického
správania alebo činnosti bez toho, aby sa najprv poradili s oddelením ľudských zdrojov a právnym
oddelením spoločnosti Vertiv. Globálna horúca linka spoločnosti Vertiv je k dispozícii na hlásenie obáv
alebo skutočných či potenciálnych porušení, vrátane potenciálnych účtovných alebo finančných
nezrovnalostí a takéto hlásenia je možné podávať anonymne. Jedná sa o bezplatnú službu, ktorá je k
dispozícii 24 hodín denne, 365 dní v roku a hoci sa nejedná o náhradu za priame rozhovory s vedením,
táto bezplatná služba vám umožňuje dôverne a anonymne nahlásiť nezákonné alebo neetické
správanie alebo činnosť, ak si to želáte.
Bez ohľadu na vašu obavu máte k dispozícii vhodný zdroj. Spoločnosť Vertiv sa zaväzuje poskytovať
spôsoby, prostredníctvom ktorých je možné problémy predložiť, preskúmať a, ak je to možné, riešiť.
Žiadne odvetné správanie
Nebudeme tolerovať žiadnu odvetu ani obťažovanie jednotlivcov, ktorí v dobrej viere vyhľadajú pomoc
alebo nahlásia skutočné alebo potenciálne porušenie alebo iné obavy. Jednotlivci, ktorí podávajú
hlásenia v dobrej viere nesmú byť vystavení žiadnym hrozbám alebo odvetným opatreniam, vrátane
zníženia platu, odmietnutia povýšenia, preradenia na nižšiu pozíciu, disciplinárneho konania,
prepustenia, zníženia mzdy, negatívneho hodnotenia, zmeny pracovného pridelenia, nedostatku
školení alebo iných pracovných príležitostí alebo nepriateľského správania súvisiaceho s takýmto
nahlásením. Podieľanie sa na takomto odplatnom správaní alebo obťažovaní bude podliehať vážnemu
disciplinárnemu konaniu, vrátane možného ukončenia zamestnania.
Hlásenie môžete podať na horúcu linku spoločnosti Vertiv anonymne na adrese:
http://www.VertivCo.EthicsPoint.com
(bezplatné a miestne telefónne čísla pre horúcu linku sú k dispozícii na webovej stránke
horúcej linky)
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 7
Spoločnosť Vertiv bude dôsledne vyšetrovať obvinenia z odvetného konania alebo obťažovania a
proaktívne ochráni ohlasovateľov údajného priestupku vykonávaním pravidelných hodnotení
referenčných hodnôt kariérnej výkonnosti. Pamätajte však, že spoločnosť Vertiv môže vždy podniknúť
kroky na riešenie nedostatočného výkonu zamestnanca, a to aj toho, ktorý podal hlásenie, ak je to
odôvodnené a primerané a takéto kroky nepredstavujú odvetu.
Porozprával som sa so svojím manažérom o niekoľkých nevhodných komentároch, ktoré mal môj
kolega z iného oddelenia ohľadom zvykov mojej rodiny, a to aj keď som ho požiadal, a by prestal.
Asi tri týždne po tomto rozhovore som bol preradený na nižšiu pozíciu a môj plat sa výrazne znížil.
Čo môžem urobiť?
Spoločnosť Vertiv zaviedla procesy a postupy na ochranu pred znevýhodnením zamestnanca, ktorý v dobrej
viere trval na dodržiavaní kódexu. Bez ohľadu na tieto opatrenia, ak si myslíte, že sa s vami zaobchádza
nespravodlivo v dôsledku vášho hlásenia (a nie z dôvodu nedostatočnej pracovnej výkonnosti), použite niektorý
zo zdrojov uvedených v časti „Ako získať pomoc alebo nahlásiť problém“ na strane 5.
Moje hlásenie sa týka môjho manažéra a ostatných zamestnancov môjho oddelenia. Môžu sa spojiť proti
mne a vyhodiť ma?
Spoločnosť zakazuje akémukoľvek zamestnancovi alebo inému jednotlivcovi, na ktorého sa vzťahuje náš kódex
odvetné opatrenia voči komukoľvek, kto v dobrej viere podal hlásenie. Náš záväzok voči nulovej tolerancii
odvetných opatrení znamená, že keď nahlásite niečo, o čom sa v dobrej viere domnievate, že je porušením
kódexu, zákona alebo zásad spoločnosti, nedostanete sa do problémov.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 8
Ako sa správame k sebe navzájom
Rozmanitosť, inkluzivita a rovnaké príležitosti
Spoločnosť Vertiv si cení rôzne myšlienky a názory a snaží sa udržať kultúru inkluzivity a rozmanitosti.
Je to jeden svet a jedna spoločnosť Vertiv a v dôsledku toho chceme, aby sa naši zamestnanci cítili
bezpečne a ocenení bez ohľadu na to, kto sú alebo kde sú, aby tak mohli využiť svoj plný potenciál.
Inkluzivita je základným kameňom nášho podnikania, pretože rozhodnutia, na ktorých sa podieľa
každý, sú dobré rozhodnutia a dobré rozhodnutia vedú k lepšiemu výkonu spoločnosti. Vzhľadom na to
sa spoločnosť Vertiv zaväzuje podporovať inkluzivitu a rovnaké príležitosti pre všetkých v súvislosti s
prijímaním do zamestnania, podmienkami zamestnania, mobilitou, odbornou prípravou, kompenzáciou
a zdravím pri práci, bez diskriminácie na základe veku, rasy, farby pleti, náboženstva, vyznania,
pohlavia, rodinného stavu, sexuálnej orientácie, rodovej identity, genetických informácií, občianstva,
národného pôvodu, stavu chráneného veterána, politickej príslušnosti či zdravotného postihnutia alebo
akejkoľvek charakteristiky chránenej príslušným zákonom. Platí to pre rozhodnutia o zamestnaní
týkajúce sa náboru, prijatia do zamestnania, povýšenia, presunu, prepustenia, ukončenia pracovného
pomeru, kompenzácie, benefitov, odbornej prípravy (vrátane učňovskej prípravy), klasifikácie,
certifikácie, testovania, uchovávania, odporúčania a iných aspektov zamestnania. Rozhodnutia o
zamestnaní sa musia zakladať výlučne na potrebách spoločnosti Vertiv, požiadavkách na pozíciu a na
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 9
kvalifikácii jednotlivca, pričom súčasne musia klásť primeraný dôraz na dôležitosť rozmanitosti a najatie
osoby, ktorá je na danú pozíciu najvhodnejšia.
Spoločnosť Vertiv má veľmi rôznorodú globálnu pracovnú silu, ale vždy hľadáme príležitosti na
zvýšenie tejto rozmanitosti. Môžete nám pomôcť rozšírením rozmanitosti skupín kandidátov tým, že
budete otvorení a privítate rôzne názory a kultúry a v prípade potreby sa týmto rozdielom prispôsobíte,
napríklad tým, že do školenia alebo komunikácie zahrniete obsah z iných kultúr.
Spoločnosť Vertiv je odhodlaná budovať a podporovať kultúru inkluzivity, v ktorej majú všetci
zamestnanci príležitosti na rast, rozvoj, vedenie a dosahovanie pozitívnych zmien. Povzbudzujeme a
vyzývame zamestnancov, ktorí oceňujú našu spoločnosť a kultúru, aby sa spojili a pomohli tak podporiť
zmeny a implementovať účinnejšie riešenia. Keď zamestnanci z celého podniku spolupracujú,
stelesňujú mnohé naše hodnoty, ako napríklad konanie ako vlastník, podporu v osobnom rozvoji,
využívanie rozmanitosti a podpora inovácie a zmeny. Výsledkom sú často kreatívne riešenia.
Rozmanitosť kultúr, skúseností a zázemia vedie k rôznorodosti nápadov, ktoré sú v konečnom
dôsledku prínosom pre spoločnosť Vertiv a pre každého z jej akcionárov a budujú pre nás lepšiu
budúcnosť. Zaväzujeme sa k rozmanitosti, inkluzivite a poskytovaní rovnakých príležitostí, nie preto, že
to vyžaduje zákon, ale skôr preto, že je to správna vec, ktorá prospieva spoločnosti Vertiv.
Bezpečnosť a ochrana zdravia
Ochrana bezpečnosti a zdravia zamestnancov je kľúčovou hodnotou spoločnosti Vertiv. Od našich
obchodných jednotiek sa vyžaduje, aby disponovali silnými programami bezpečnosti a ochrany zdravia,
ktoré zahŕňajú bezpečnosť pri prevádzke strojov, procedurálnu bezpečnosť, školenia, audity, nápravné
opatrenia, podávanie správ a ocenenia. Je proti zásadám spoločnosti Vertiv, aby akákoľvek osoba
pracovala v nebezpečných podmienkach alebo nebezpečným spôsobom. Informujte svojho manažéra
o akýchkoľvek obavách týkajúcich sa bezpečnosti, zdravia alebo inej záležitosti pracovného prostredia
alebo sa obráťte na niektorý zo zdrojov uvedených v časti „Ako získať pomoc alebo nahlásiť problém“
na strane 5.
Obťažovanie
Spoločnosť Vertiv rešpektuje a oceňuje rozmanitosť a snaží sa poskytovať inkluzívne pracovné
prostredie, ktoré je pozitívne, produktívne a plné rešpektu. Chceme tiež, aby v ňom nedochádzalo ku
žiadnym formám nevhodného správania, diskriminácie alebo obťažovania. Obťažovanie zahŕňa
urážlivé správanie, ktoré narúša pracovné prostredie inej osoby alebo ktoré vytvára urážlivé,
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 10
zastrašujúce alebo nepriateľské pracovné prostredie. Správanie sa bude považovať za obťažovanie
bez ohľadu na to, či sa jedná o fyzickú reakciu alebo ústny komentár a či sa vykonáva osobne alebo
inými prostriedkami (ako sú poznámky, príspevky na sociálnych sieťach, e-maily alebo textové správy).
Potenciálne urážlivé správanie zahŕňa nežiaduce sexuálne návrhy alebo poznámky. Môže to zahŕňať aj
osočovanie, nepríjemné vtipy alebo znevažujúce komentáre o témach, ako sú rasa, farba pleti, vek,
postihnutie, národnosť, pohlavie, sexuálna orientácia alebo iné chránené kategórie. Pamätajte, že
kľúčom k určeniu, či je dané správanie urážlivé alebo nie, je to, ako vaše správanie vnímajú ostatní, nie
to, ako ste to mysleli. Ľudia majú často rôzne názory na to, čo je urážlivé. Skutočnosť, že niektorí ľudia
nemusia byť urazení určitým správaním neznamená, že je prijateľné. Spoločnosť Vertiv nebude
tolerovať takéto správanie.
Ak sa domnievate, že ste vy alebo niekto iný, koho poznáte, čelili alebo čelia obťažovaniu, okamžite to
nahláste svojmu manažérovi, miestnemu oddeleniu ľudských zdrojov alebo ktorémukoľvek z kontaktov
uvedených v časti „Ako získať pomoc alebo nahlásiť obavy“ na strane 5. Mali by ste nahlásiť akékoľvek
podozrenie z porušenia tohto kódexu alebo iných právnych predpisov či zásad, a to bez obáv z
negatívneho vplyvu na vaše zamestnanie. Spoločnosť Vertiv prísne zakazuje odvetné opatrenia za
nahlásenie možného porušenia v dobrej viere voči akejkoľvek osobe. Viac informácií o tomto bode
nájdete v časti „Žiadna odveta“ na strane 6.
Zdá sa, že môj manažér uprednostňuje určitých členov môjho tímu, pretože zdieľajú rovnaké
náboženstvo. Čo môžem urobiť?
Ak vám nie je príjemné hovoriť priamo so svojím manažérom, odporúčame vám vyhľadať pomoc oddelenia
ľudských zdrojov spoločnosti Vertiv alebo sa obrátiť na ktorýkoľvek z kontaktov uvedených v časti „Ako získať
pomoc alebo nahlásiť problém“ na strane 5.
Aký prínos spoločnosti Vertiv prináša rozmanitosť?
Výskum preukázal, že individuálne perspektívy vedú k inovatívnym nápadom, kompletnejšiemu procesu
rozhodovania a k lepším výsledkom pre investorov. Spoločnosť Vertiv je úspešná v nábore tých najlepších
zamestnancov z globálneho, medzi-kultúrneho fondu talentov a naša inkluzívna kultúra podporuje u každého
člena nášho tímu to najlepšie.
Ako ma spoločnosť chráni pred odvetnými opatreniami alebo obťažovaním?
Spoločnosť Vertiv bude dôsledne vyšetrovať obvinenia z odvetného konania alebo obťažovania a proaktívne
ochráni osoby, ktoré v dobrej viere nahlásili údajný priestupok vykonávaním pravidelných hodnotení
referenčných hodnôt kariérnej výkonnosti danej osoby. Pamätajte však, že spoločnosť Vertiv môže podniknúť
kroky na riešenie nedostatočného výkonu zamestnanca, ak je to odôvodnené a primerané a takéto kroky
nepredstavujú odvetu.
Požiadali ma, aby som v práci urobil niečo, čo sa mi nezdá správne. Nie som si istý/-á, či je to nezákonné
alebo dokonca proti zásadám spoločnosti, ale nemám z toho dobrý pocit. Povedal/-a som to svojmu
manažérovi a nadriadenému, ale nikto nekoná. Naozaj sa cítim nepohodlne a som zahnaný/-á do úzkych.
Čo môžem urobiť?
Všetci sme zodpovední za ochranu spoločnosti Vertiv tým, že robíme správne veci. Na nahlásenie porušenia,
položenie otázky o možnom probléme alebo prediskutovaní niečoho, čo vás znepokojuje môžete použiť
akýkoľvek komunikačný kanál uvedený v časti „Ako získať pomoc alebo nahlásiť problém“ na strane 5, vrátane
horúcej linky. Hlásenia možno podávať 24 hodín denne, 365 dní v roku a horúcu linku môžete kontaktovať
anonymne.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 11
Konanie v najlepšom záujme spoločnosti Vertiv
Konflikty záujmov
V rámci našej povinnosti chrániť dobré meno spoločnosti Vertiv sa musíme vyhýbať vzťahom a
správaniu, ktoré vytvárajú konflikty záujmov. Ku konfliktu záujmov dochádza, keď váš osobný záujem
zasahuje – alebo sa zdá, že zasahuje – do záujmov spoločnosti Vertiv. Konflikt záujmov by napríklad
vznikol, ak aby spoločnosť Vertiv zaplatila viac, ako by mala za dodávky od distribútora, ktorého
vlastníte alebo ktorého vlastní jeden z vašich priateľov alebo blízkych príbuzných alebo ak by ste
použili svoju pozíciu v spoločnosti Vertiv na získanie neoprávnených výhod pre vás alebo iných.
Ak vy alebo váš najbližší rodinný
príslušník získa finančný záujem alebo
výhodu v oblasti nehnuteľností,
patentových práv, cenných papierov,
príležitostí na zisk alebo iných práv
alebo majetku, ktoré vyplývajú z vašej
pozície v spoločnosti Vertiv alebo sú s
ňou priamo spojené, informujte o tom
spoločnosť Vertiv. Takýto problém
nemusí byť skutočným konfliktom
záujmov. Je treba zabrániť aj zdaniu
konfliktu. Ak si nie ste istí, čo môžete
alebo nesmiete robiť, obráťte sa na
svojho manažéra alebo právne
oddelenie spoločnosti Vertiv.
Náš prístup ku konfliktom chráni vás a
spoločnosť Vertiv. Skutočné alebo
potenciálne konflikty záujmov je
potrebné nahlásiť svojmu manažérovi a
právnemu oddeleniu spoločnosti Vertiv
alebo, ak ste členom predstavenstva
alebo generálnym riaditeľom, správnej rade. Všetky nahlásené skutočné alebo potenciálne konflikty
budú podľa konkrétnych okolností vyhodnotené právnym oddelením spoločnosti Vertiv alebo správnou
radou, ktoré určia, či existuje konflikt, a ak áno, ako ho najlepšie riešiť. Spoločnosť Vertiv môže byť
schopná vykonať úpravy alebo zaviesť kontroly, aby sa predišlo akémukoľvek skutočnému alebo
zdanlivému konfliktu, takže nezabudnite zverejniť akýkoľvek skutočný alebo potenciálny konflikt.
Napríklad, ak zistíte potenciálny konflikt pri výbere dodávateľa, spoločnosť Vertiv môže požiadať iného
zamestnanca, aby dodávateľa ohodnotil, aby sa tak odstránil akýkoľvek skutočný alebo zdanlivý
konflikt záujmov. Všetky transakcie, ktoré by mohli viesť ku konfliktu záujmov zahŕňajúcemu člena
predstavenstva alebo výkonného riaditeľa musí schváliť správna rada.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 12
Môžem najať príbuzného alebo blízkeho osobného priateľa, aby pracoval pre spoločnosť Vertiv v mojej
obchodnej jednotke?
Najatie príbuzného alebo blízkeho osobného priateľa môže viesť ku skutočnému alebo zdanlivému konfliktu
záujmov. Pred prijatím do zamestnania by ste sa mali s touto záležitosťou obrátiť na svojho manažéra a oddelenie
ľudských zdrojov alebo na právne oddelenie spoločnosti Vertiv. Môže existovať riešenie, ako sa vyhnúť možnému
konfliktu, napríklad vymenovanie nezávislého výboru pre náborové konanie alebo zamestnanie jednotlivca v inej
obchodnej jednotke spoločnosti Vertiv.
Môžem slúžiť v predstavenstve verejne obchodovanej spoločnosti, ktorá nie je konkurentom ani
dodávateľom spoločnosti Vertiv?
Pred pôsobením v predstavenstve alebo podobnom riadiacom orgáne akejkoľvek spoločnosti (vrátane neziskového
subjektu) musíte najprv získať povolenie od generálneho riaditeľa spoločnosti Vertiv a hlavného právneho poradcu.
Účasť v iných organizáciách alebo poskytovanie služieb iným organizáciám, či už sú občianske, charitatívne,
podnikové, vládne, verejné, súkromné alebo neziskové, nesmie (a) podstatne narušovať vaše poskytovanie služieb
spoločnosti Vertiv alebo (b) vytvárať možné alebo zdanlivé konflikty záujmov, ktoré sa týkajú spoločnosti Vertiv.
Ste manažér obstarávania a váš/vaša manžel/-ka je najatý/-á jedným z vašich dodávateľov. Čo by ste mali
urobiť?
Prípadný konflikt záujmov by ste mali oznámiť svojmu manažérovi a právnemu oddeleniu spoločnosti Vertiv, aby
podnikli príslušné kroky. Spoločnosť Vertiv môže v spolupráci s vami podniknúť kroky, aby skutočný alebo zdanli
konflikt záujmov nevznikol.
Ste zamestnancom spoločnosti Vertiv, ktorý má „materiálny záujem“ (vlastníctvo alebo iné) v spoločnosti, o
ktorej viete alebo máte podozrenie, že je významným zákazníkom, dodávateľom alebo konkurentom
spoločnosti Vertiv a svoju pozíciu v spoločnosti Vertiv používate na ovplyvnenie transakcie s takouto
spoločnosťou. Je to prípustné?
Nie. Svoju pozíciu nemôžete neoprávnene použiť na ovplyvnenie transakcie so spoločnosťou, v ktorej máte
„materiálny záujem“. To, či máte „materiálny záujem“ určí právne oddelenie alebo správna rada spoločnosti Vertiv s
ohľadom na všetky relevantné okolnosti, vrátane vášho vzťahu k zákazníkovi, dodávateľovi alebo konkurentovi a
konkrétnej transakcii. Ak máte pochybnosti, nahláste akýkoľvek potenciálny alebo skutočný konflikt záujmov svojmu
manažérovi, aby ste tak chránili svoje záujmy, rovnako ako záujmy spoločnosti Vertiv. V mnohých prípadoch možno
konfliktu predchádzať, ak sa čo najskôr zverejní. Je dôležité mať na pamäti, že konflikty môžu zahŕňať aj členov
vašej najbližšej rodiny.
Zakladáte si svoj vlastný malý podnik, v ktorom pracujete večer a cez víkendy. V súvislosti s vaším
podnikom chcete zistiť, koľko platíme určitým dodávateľom za dodávky, ktoré možno budete musieť
zabezpečiť aj pre vaše vedľajšie podnikanie. Môžete tieto informácie vyhľadať a použiť ich vo svoj
prospech?
Nie. Táto činnosť by spôsobila konflikt záujmov. Obchodné informácie spoločnosti Vertiv nesmiete používať vo svoj
vlastný osobný prospech. Okrem toho nesmiete pracovať na osobných obchodných záležitostiach v priestoroch
spoločnosti Vertiv ani počas pracovne
j
dob
y
.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 13
Firemné príležitosti
Aby sme mohli robiť objektívne obchodné rozhodnutia v mene spoločnosti Vertiv, nikdy jej nesmieme
konkurovať. Máme povinnosť voči spoločnosti Vertiv pri každej príležitosti presadzovať jej oprávnené
záujmy. Preto by ste nemali:
získať alebo sa snažiť získať osobný prospech z príležitostí, ktoré sa objavia alebo vzniknú v
súvislosti s vaším zamestnaním v spoločnosti Vertiv (okrem iného aj vrátane použitia majetku
alebo informácií spoločnosti Vertiv alebo vašej pozície v spoločnosti Vertiv);
používať majetok alebo informácie spoločnosti Vertiv pre svoj osobný zisk;
priamo alebo nepriamo súťažiť so spoločnosťou Vertiv o obchodné príležitosti.
Dary, pohostinnosť a zábava
Dávanie a prijímanie obchodných darov a zábavy v skromnom rozsahu je normálnou súčasťou
budovania dobrého mena a posilňovania pracovných vzťahov s dodávateľmi, zákazníkmi a inými tretími
stranami. Avšak predtým, ako dáte alebo prijmete čokoľvek hodnotné, najprv sa porozprávajte so
svojím manažérom a uistite sa, že to povoľujú miestne zákony a postupy druhej strany. V mnohých
prípadoch existujú prísne zákony alebo zásady proti dávaniu alebo prijímaniu akejkoľvek formy daru
alebo pohostinnosti, najmä ak sa jedná o vládnych úradníkov.
To, čo je vhodné ako dar, sa bude líšiť podľa okolností (vrátane pozície zamestnanca), je však dôležité
vyhnúť sa aj najmenšiemu zdaniu nevhodného správania. Spoločnosť Vertiv zakazuje dávanie alebo
prijímanie hotovosti, darčekových kariet, poukážok alebo iných darov, ktoré sa môžu za daných
okolností javiť ako nadmerné alebo nevhodné. Zamestnanci a členovia predstavenstva spoločnosti
Vertiv môžu spravidla ponúkať alebo prijímať dary, pokiaľ je dar zákonný a:
nevytvára dojem alebo záväzok, že osoba alebo strana poskytujúca dar má právo na akúkoľvek
výhodu alebo preferenčné zaobchádzanie výmenou za tento dar;
nezahanbil by spoločnosť Vertiv alebo druhú stranu, ak by bol zverejnený;
spĺňa požiadavky miestneho manažmentu, ak existujú;
je zverejnený a schválený v súlade so zásadami spoločnosti Vertiv v oblasti darov a
pohostinnosti.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 14
Jednotlivci, ktorí ponúkajú alebo prijímajú zábavu sa musia oboznámiť s platnými zákonmi. Zábava
týkajúca sa zamestnancov spoločnosti Vertiv alebo členov predstavenstva musí:
byť občasná;
spĺňať platné právne predpisy;
byť vkusná a odohrávať sa na mieste, ktoré je vhodné na podnikanie;
byť primeraná a vhodná v súvislosti s touto udalosťou;
v žiadnom prípade nepredstavovať úplatok, províziu alebo iné nezákonné, nevhodné alebo
neetické správanie;
nevytvárať dojem, že spoločnosť Vertiv alebo druhá strana majú nárok na preferenč
zaobchádzanie;
byť schválená a zverejnená v súlade so zásadami spoločnosti Vertiv v oblasti darov a
pohostinnosti.
Ak si nie ste istí, či prijať dar alebo pohostenie, obráťte sa na svojho manažéra, obchodného partnera z
oddelenia ľudských zdrojov alebo právne oddelenie spoločnosti Vertiv. Rovnako ako v prípade
akéhokoľvek konfliktu záujmov je dôležité, aby boli tieto záležitosti transparentné. Často je možné
potenciálne problémy vyriešiť skôr, ako sa zhmotnia jednoducho tým, že ich zverejníte príslušným
osobám, vrátane vášho manažéra. Ak by bolo urážlivé dar odmietnuť vzhľadom na lokálne zvyky a
hodnota daru alebo zábavy je významná, kontakty uvedené vyššie vám pomôžu určiť najlepší spôsob,
ako chrániť vás a spoločnosť Vertiv pred zdaním nevhodného správania. Ďalšie pokyny o poskytovaní
a prijímaní darov, pohostenia, zábavy a iných hodnotných vecí nájdete v „Zásadách darov,
pohostinnosti a cestovania“ spoločnosti Vertiv a v prípade akýchkoľvek otázok sa obráťte na právne
oddelenie spoločnosti Vertiv.
Existujú nejaké zákony alebo pravidlá, ktoré sa uplatňujú, ak je tretia strana vládnym subjektom
alebo úradníkom?
Áno. Poskytovanie daru alebo zábavy vládnemu úradníkovi alebo zamestnancovi subjektu vo vlastníctve štátu
podlieha zložitým zákonom a nariadeniam. Pred ponúknutím alebo prijatím akéhokoľvek daru alebo zábavy v
takomto prípade sa najskôr poraďte s právnym oddelením spoločnosti Vertiv. Pozrite si časť „Vládne zmluvy“ na
strane 27.
Je vhodné požiadať dodávateľa, aby ma vzal na športové podujatie?
Nie. Nikdy nie je vhodné žiadať o dary alebo zábavu, z ktorých by ste mali osobne úžitok, bez ohľadu na ich
hodnotu. Je však vhodné zúčastniť sa športového podujatia na pozvanie dodávateľa, ak je účasť na podujatí v
súlade s pravidlami popísanými v tomto kódexe, má primeranú hodnotu, je v súlade s bežnými postupmi v
odvetví a platnými zákonmi a ak vy aj dodávateľ plánujete zúčastniť sa akcie na obchodné účely. Ďalšie pokyny
o prijímaní darov, pohostenia, zábavy a iných hodnotných vecí nájdete v „Zásadách darov, pohostinnosti a
cestovania“ spoločnosti Vertiv.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 15
Ochrana majetku a dôvernosti spoločnosti
Spoločnosť Vertiv podľa potreby poskytuje prístup ku svojim dátovým a technologickým aktívam
oprávneným zamestnancom, členom predstavenstva, dodávateľom a iným dôveryhodným zdrojom na
splnenie poslania a cieľov spoločnosti. Spoločnosť Vertiv sa zaväzuje chrániť dôverné údaje, vrátane
správneho zaobchádzania, ochrany a likvidácie informácií spoločnosti. Informácie sú pre spoločnosť
cenným zdrojom a ak sa s nimi zaobchádza nesprávne alebo sa zverejnia (či už úmyselne alebo
neúmyselne) môže to mať za následok finančné poškodenie spoločnosti Vertiv alebo iné negatívne
dôsledky. Aby ste zabezpečili správne zaobchádzanie, ochranu a likvidáciu informácií spoločnosti
nesmiete:
Poskytovať dôverné informácie získané
počas práce pre spoločnosť Vertiv, okrem
iného aj vrátane materiálov týkajúcich sa
zákazníkov, vývojových programov,
nákladov, marketingu, obchodovania,
investícií, predajných činností, duševného
vlastníctva, propagácie, kreditných a
finančných údajov, výrobných procesov,
metód financovania či plánov podnikania
alebo záležitostí spoločnosti Vertiv
akejkoľvek fyzickej alebo právnickej osobe,
s výnimkou prípadov, keď to schváli
výkonný riaditeľ.
Používať neverejné informácie získané
počas práce pre spoločnosť Vertiv na
získanie osobnej výhody pre vás alebo iné osoby, okrem iného aj vrátane obchodovania s
cennými papiermi.
Po ukončení zamestnania alebo poskytovania služieb spoločnosti Vertiv neuchovávajte
dokumenty spoločnosti Vertiv alebo iné informácie na akýkoľvek účel ani ich neprezradzujte
iným osobám.
Po ukončení poskytovania služieb spoločnosti Vertiv musíte spoločnosti Vertiv vrátiť všetky hmotné
položky a elektronické súbory, ktoré sa týkajú podnikania spoločnosti Vertiv. Je tiež dôležité mať na
pamäti, že vaše povinnosti pretrvávajú aj po tom, ako ukončíte spoluprácu so spoločnosťou Vertiv.
Bez ohľadu na vyššie uvedené, nič v tomto kódexe nemá za cieľ obmedziť alebo zakázať
jednotlivcom hlásenie možných porušení zákona alebo nariadení vládnej agentúre alebo
subjektu, okrem iného vrátane ministerstva spravodlivosti alebo Komisie pre cenné papiere a
burzu alebo vykonávať iné zverejnenia, ktoré sú chránené štátnym alebo federálnym zákonom
alebo nariadením. Zamestnanci a členovia predstavenstva nepotrebujú na takéto nahlásenie
alebo zverejnenie predchádzajúce povolenie spoločnosti Vertiv a od týchto jednotlivcov sa
nevyžaduje, aby oznámili spoločnosti Vertiv, že takéto nahlásenie alebo zverejnenie vykonali.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 16
Máte dôverné informácie od vášho predchádzajúceho zamestnávateľa, ktoré zdieľate so
svojím manažérom v spoločnosti Vertiv. Je to vhodné?
Nie. Vždy musíme konať čestne a zdržať sa zverejňovania akýchkoľvek dôverných informácií od
našich predchádzajúcich zamestnávateľov.
Keď ste na výťahu, začujete dvoch zamestnancov, ako diskutujú o informáciách týkajúcich
sa konkurenčných produktov, o ktoré má spoločnosť Vertiv záujem. Môžete tieto informácie
spoločnosti Vertiv zverejniť?
Ak informácie neboli získané nelegálne, zdieľané nezákonne a ich použitie by neviedlo k porušeniu
protimonopolných zákonov, tieto informácie možno zdieľať a používať. Uvedomte si však, že
zákony v tejto oblasti sú zložité. S akýmikoľvek otázkami o tom, aké informácie je vhodné poskytť
sa obráťte na právne oddelenie. Pozrite si aj časť „Spravodlivá súťaž a zaobchádzanie“ na strane
22.
Integrita finančných záznamov
Spoločnosť Vertiv sa zaväzuje udržiavať presné a kompletné finančné a iné obchodné záznamy a
oznamovať úplné, spravodlivé, presné a aktuálne finančné výsledky a ďalšie dôležité informácie. Naši
zákazníci, investori a obchodní partneri sa na nás spoliehajú, že zaznamenávame a vykazujeme
presné finančné informácie. Nikdy nesmiete skresľovať finančné záznamy alebo prevádzkový výkon.
Tiež nesmiete nikdy zadávať informácie do účtovných kníh alebo záznamov spoločnosti, ktoré
úmyselne skrývajú, zavádzajú alebo maskujú skutočnú povahu akejkoľvek transakcie, výsledku alebo
zostatku. Musíte sa vždy riadiť zákonmi a všeobecne uznávanými účtovnými zásadami.
Zodpovednosť za vedenie presných kníh a záznamov nie je iba úlohou finančného a účtovného
oddelenia. Každý z nás má povinnosť čestnosti pri zaobchádzaní s finančnými záznamami, vrátane
výkazov výdavkov a obchodných transakcií. Falšovanie správy o výdavkoch, a to aj v prípade malého
množstva peňazí, je podvodom a krádežou a môže viesť k disciplinárnemu konaniu, vrátane ukončenia
zamestnania a trestného stíhania.
Bezúhonnosť nášho finančného výkazníctva je obzvlášť dôležitá, keď sa nachádzame v predaji alebo v
inej pozícii, v ktorej musíme dodržiavať pravidelné kvóty. Nikdy nesmieme pripustiť, aby tlak na
splnenie predajných alebo cenových cieľov či príležitosť získať ďalšiu províziu z predaja viedli k tomu,
že podnikneme kroky na nekalé a umelé zvýšenie, urýchlenie alebo nadhodnotenie našich predajných
úspechov v konkrétnom časovom období. Príklady takéhoto nesprávneho konania zahŕňajú zadávanie
nepravdivých, zavádzajúcich alebo prehnaných údajov o predaji a/alebo vstupovanie do umelej
prepravy, dodávok, cien, názvov alebo iných dohôd so zákazníkmi, distribútormi alebo inými tretími
stranami.
Bezúhonnosť finančných záznamov spoločnosti Vertiv je rozhodujúca. Žiadny zamestnanec alebo člen
predstavenstva nesmie podniknúť žiadne kroky na podvodné ovplyvnenie, nútenie, manipuláciu alebo
zavádzanie účtovníkov alebo konzultantov spoločnosti zapojených do vykonávania auditu alebo
previerky finančných záznamov, ktoré by viedli ku klamlivým výsledným finančným výkazom.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 17
Ochrana pred zneužívaním majetku
Zamestnanci a členovia predstavenstva musia chrániť majetok spoločnosti Vertiv, podporovať jeho
efektívne používanie a proaktívne ich chrániť pred stratou, poškodením, krádežou, vyhodením a
nesprávnym používaním. Krádež, strata, zneužitie, nedbalosť a plytvanie majetkom majú priamy vplyv
na ziskovosť spoločnosti Vertiv. Vo všeobecnosti by sa aktíva spoločnosti Vertiv mali používať len na
legitímne obchodné účely a pri používaní zdrojov spoločnosti by ste v rozsahu povolenom miestnymi
zákonmi nemali očakávať súkromie. Spoločnosť Vertiv môže podľa vlastného uváženia požiadať o
preplatenie priamych nákladov spojených so zneužitím alebo stratou majetku.
Prijateľné použitie
Technologické aktíva spoločnosti Vertiv zohrávajú dôležitú úlohu v práci, ktorú vykonávame. Tieto
nástroje umožňujú flexibilitu a pomáhajú nám byť kreatívnejší a efektívnejší v našom úsilí pre
spoločnosť a našich zákazníkov. Tie isté nástroje však vyžadujú starostlivé a zodpovedné riadenie a
používanie v súlade s dobrými obchodnými postupmi a platnými právnymi predpismi.
Všetky počítače, mobilné zariadenia, softvér a iné informačné technológie poskytované spoločnosťou
Vertiv sú určené na obchodné účely, hoci spoločnosť Vertiv uznáva, že nominálne osobné používanie
môže byť akceptované. V rozsahu povolenom miestnymi právnymi predpismi by ste pri používaní
zdrojov spoločnosti nemali očakávať súkromie. Všetky elektronické komunikácie prenášané pomocou
informačných technológií spoločnosti Vertiv môže spoločnosť Vertiv monitorovať a pristupovať k nim a
v prípade vyšetrovania alebo súdneho sporu môžu byť využité. Spoločnosť Vertiv si vyhradzuje právo
na prístup, získavanie a kontrolu komunikácie, záznamov a informácií pomocou zdrojov spoločnosti
Vertiv, vrátane všetkých počítačov alebo iných elektronických zariadení, softvéru a komunikačných
systémov spoločnosti Vertiv. K takýmto aktívam a informáciám sa môže pristupovať, môžu sa
kontrolovať, monitorovať, vyšetrovať a používať v súlade s platnými právnymi predpismi, dohodami s
pracovnými radami a zásadami spoločnosti na účely zaistenia bezpečnosti a ochrany jednotlivcov a ich
osobných údajov, technologických aktív spoločnosti Vertiv, duševného vlastníctva a dôverných
informácií. Je však dôležité poznamenať, že spoločnosť Vertiv nebude zasahovať do osobných
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 18
informácií ani komunikácie, pokiaľ správanie alebo komunikácia nezhorší pracovný výkon, nepriaznivo
neovplyvní pracovné prostredie spoločnosti Vertiv, potenciálne neovplyvní dobré meno spoločnosti
Vertiv alebo nebude viesť k porušeniu kódexu alebo platných právnych predpisov.
Preventívne kontroly zahŕňajú všeobecné zaznamenávanie a monitorovanie na zabezpečenie
bezpečnosti informácií a systémov proti porušeniam a inej škodlivej činnosti.
Zamestnanci a iné osoby s prístupom k akýmkoľvek aktívam spoločnosti Vertiv, okrem iného aj vrátane
všetkých technológií, marketingových informácií, organizačnej štruktúry predajných síl alebo iných
firemných informácií by nemali očakávať ochranu osobných údajov vo vzťahu k čomukoľvek, k čomu
môžu pristupovať, vytvárať, sťahovať, ukladať, odosielať, prijímať, komunikovať alebo inak využívať,
bez ohľadu na predmet, a to aj v prípade, že pracujú na osobnom zariadení, pokiaľ im takéto práva
nedajú príslušné zákony. Za ochranu a zachovanie majetku a zdrojov spoločnosti Vertiv zodpovedáte
tak, že budete vykonávať nasledujúce:
používať počítače a iný majetok spoločnosti Vertiv na účely spoločnosti a v súlade s
podnikovými zásadami;
chrániť zdroje spoločnosti Vertiv počas používania a skladovania;
nebudete skladovať dôverné alebo citlivé údaje na neautorizovaných osobných zariadeniach;
nebudete do počítačov spoločnosti Vertiv alebo iných zariadení informačných technológií
inštalovať neautorizovaný alebo nelicencovaný softvér (okrem nehmotných osobných aplikácií);
nebudete obchádzať bezpečnostné funkcie nainštalované na zariadeniach;
upozorníte manažéra, oddelenie informačných technológií spoločnosti Vertiv alebo
bezpečnostného oddelenia, podľa vhodnosti, ak dôjde k strate, krádeži alebo inému ohrozeniu
majetku spoločnosti;
upozorníte manažéra, oddelenie informačných technológií spoločnosti Vertiv alebo
bezpečnostné oddelenie, podľa vhodnosti, na akúkoľvek známu alebo podozrivú trestnú činnosť
alebo hrozby voči zamestnancom alebo majetku spoločnosti.
Spoločnosť Vertiv uznáva svoje povinnosti voči radám zamestnancov v Európe, odborovým zväzom a
podobným organizáciám zastupujúcim zamestnancov po celom svete. V tejto súvislosti bude
spoločnosť Vertiv pristupovať, kontrolovať a monitorovať aktíva v súlade s požiadavkami takýchto
organizácií, platným právom a firemnými zásadami.
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 19
Obchodovanie s akciami a inými cennými papiermi
Počas práce pre spoločnosť Vertiv, alebo v jej mene, sa môžete dozvedieť informácie o našej
spoločnosti alebo inej spoločnosti skôr, ako sa tieto informácie zverejnia. Takéto informácie sa často
nazývajú „dôverné informácie“ alebo „materiálne neverejné informácie“ a považujú sa za „materiálne“,
ak by ovplyvnili rozhodnutie investora kúpiť, predať alebo si ponechať akcie alebo iné cenné papiere
spoločnosti. Materiálne, neverejné informácie o spoločnosti Vertiv alebo inej spoločnosti nemôžete
Ak posielam obchodné správy týkajúce sa spoločnosti Vertiv cez môj osobný mobilný telefón a
spoločnosť Vertiv sa následne zapojí do súdneho sporu, môžu sa v ňom použiť aj moje správy?
Áno! Všetko, čo pošlete alebo prijmete, v tlačenej podobe alebo inak, aj keď je to správa z vášho osobného
mobilného telefónu, môže podliehať právu na použitie na súde.
Ak mi niekto povie, že by som mal použiť svoj osobný e-mail na dojednanie zmluvy o nákupe, pretože to
nezistí právnik spoločnosti Vertiv alebo spoločnosť, je to tak?
Absolútne nie. Ak vás tretia strana alebo kolega nabáda, aby ste použili metódy, ktorými by ste sa vyhli
právnemu preskúmaniu, je to určite znak, že prvá vec, ktorú by ste mali urobiť, je obrátiť sa na právneho
poradcu spoločnosti Vertiv a porozprávať sa s ním o danej záležitosti, pretože je to pravdepodobne v rozpore s
týmto kódexom, inými zásadami spoločnosti alebo právnymi predpismi.
Ak pošlem kópiu dokumentu právnikovi alebo je právnik prítomný počas nejakého rozhovoru, je téma
diskusie chránená pred použitím v prípade súdneho sporu?
Nie. Práva na ochranu klienta sa vzťahujú len na obmedzené okolnosti, keď jednotlivec vyhľadáva alebo dostáva
právne poradenstvo. Poslanie kópie právnikovi na ochranu komunikácie nestačí. Mali by ste zvážiť, čo hovoríte
aj keď sa jedná o rozhovor, pri ktorom je prítomný právnik, pretože pokiaľ vám neposkytuje právnu radu,
rozhovor nie je chránený a iné strany môžu pri vypočúvaní zverejniť podstatu vašich rozhovorov.
?
KÓDEX SPRÁVANIA SPOLOČNOSTI VERTIV | 20
nikdy použiť alebo nevhodne zverejniť na účely nákupu, predaja alebo držby akcií alebo iných cenných
papierov. Ďalej sa nikdy nemôžete pokúšať manipulovať s cenou verejne obchodovaných akcií alebo
iných cenných papierov. Tento zákaz sa rovnako vzťahuje na tipovanie alebo zdieľanie dôverných
informácií s rodinným príslušníkom, priateľom alebo inou stranou.
Ak chcete zabrániť zneužitiu dôverných informácií a zneužívaniu trhu, postupujte podľa týchto pravidiel:
Nikdy nekupujte, nepredávajte ani inak neobchodujte s cennými papiermi žiadnej verejne
obchodovanej spoločnosti, pokiaľ vlastníte podstatné neverejné informácie (t. j. musíte počkať,
kým sa tieto informácie sprístupnia verejnosti a trh bude mať dostatok času na vyhodnotenie
takýchto informácií).
Neverejné informácie zdieľajte iba s kolegami, zástupcami alebo poradcami spoločnosti Vertiv,
ktorí potrebujú takéto informácie poznať v prospech spoločnosti Vertiv a tieto informácie inak
nezverejňujte nikomu mimo spoločnosti Vertiv (vrátane rodinných príslušníkov a priateľov).
Materiálne neverejné informácie chráňte pred náhodným zverejnením.
Nikdy nešírte nepravdivé informácie o spoločnosti Vertiv alebo inej spoločnosti.
Porušenie zákonov o cenných papieroch, ktoré sa týkajú nevhodného obchodovania s cennými
papiermi, môže viesť k ukončeniu pracovného pomeru a/alebo k vyvodeniu trestnej zodpovednosti.
Ďalšie pokyny týkajúce sa obchodovania s akciami a inými cennými papiermi nájdete v „Zásadách
obchodovania na základe interných informácií“ spoločnosti Vertiv a v prípade akýchkoľvek otázok sa
obráťte na právne oddelenie spoločnosti Vertiv.
E-maily, sms-ky, rýchle správy a iné elektronické komunikácie
Spoločnosť Vertiv poskytuje elektronické komunikačné nástroje predovšetkým na obchodné účely, nie
na osobné záležitosti, ale nominálne osobné použitie môže byť akceptované. Pozrite si „Zásady
prijateľného používania“ spoločnosti Vertiv. Elektronická komunikácia predstavuje obchodné záznamy
Čo sú príklady „dôverných informácií“ alebo „materiálnych neverejných informácií“?
Príklady zahŕňajú okrem iného:
• finančné výsledky pred zverejnením týchto výsledkov;
významné zmeny v riadení alebo stratégii spoločnosti;
nové obchodné vzťahy;
budúce výrobky alebo služby či marketingové plány;
informácie týkajúce sa súdnych sporov alebo vládnych vyšetrovaní;
• očakávané fúzie, akvizície alebo odpredaje.
častňujete sa dôverného stretnutia a dozviete sa, že spoločnosť Vertiv zvažuje získanie danej
spoločnosti. Môžete tieto informácie použiť na nákup akcií v tejto spoločnosti?
Nie. Takéto konanie môže predstavovať konflikt záujmov a môže byť porušením zákona.
Koho môžem kontaktovať, aby som sa ubezpečil/-a, že neporušujem zákony o cenných papieroch ani
zásady spoločnosti Vertiv?
Zákony o cenných papieroch sú komplexné. Ak máte akékoľvek otázky alebo potrebujete pomoc pri určovaní
toho, či informácie, ktoré máte, možno považovať za „dôverné informácie“ alebo „materiálne neverejné
informácie“, obráťte sa na právne oddelenie spoločnosti Vertiv.
?
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39

Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka