Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
DM-RBMBR01-00
Non-Series
BR-RS305
Návod predajcu
CESTNÝ MTB Trekking
Jazda vmeste/
Komfortný bicykel
MESTSKÝ ŠPORTOVÝ ELEKTRICKÝ BICYKEL
Mechanické kotúčové brzdy
(Slovak)
2
OBSAH
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE ......................................................................................3
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI .......................................................................................4
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA .....................................................................8
INŠTALÁCIA .........................................................................................................10
Kontrola dĺžky montážnych skrutiek C strmeňa brzdy ............................................................................ 10
Dočasná inštalácia na rám .........................................................................................................................11
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka ............................................................17
NASTAVENIE ........................................................................................................22
Nastavenie, ak sú brzdové doštičky opotrebované ..................................................................................22
Kontrola vôle brzdových doštičiek a načasovanie výmeny ......................................................................23
ÚDRŽBA ...............................................................................................................25
Výmena brzdových doštičiek .....................................................................................................................25
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
33
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Tento návod predajcu je primárne určený pre profesionálnych cyklistických mechanikov.
Používatelia, ktorí nie sú profesionálne zaškolení na montáž bicyklov, sa pomocou návodu predajcu nesmú pokúšať o svojpomocné inštalovanie prvkov.
Ak je pre vás ktorákoľvek časť informácií v návode nezrozumiteľná, s inštaláciou nepokračujte. Namiesto toho požiadajte o pomoc miestneho predajcu
bicyklov alebo sa obráťte na miesto, kde ste daný výrobok zakúpili.
Prečítajte si všetky referenčné príručky dodané s predmetným výrobkom.
Výrobok nerozoberajte a ani ho neupravujte, ak to nie je požadované v rámci pokynov obsiahnutých v tomto návode predajcu.
Všetky návody predajcu a referenčné príručky sú k dispozícii on-line na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
Dodržiavajte všetky príslušné pravidlá a predpisy platné v krajine, štáte alebo regióne, kde vykonávate vašu podnikateľskú činnosť predajcu.
Kvôli bezpečnosti si tento návod predajcu pred používaním dôkladne prečítajte a na zaistenie správneho používania ho
riadne dodržiavajte.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia.
Pokyny sú zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo škody, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok osobné poranenie alebo fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
44
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
Pri inštalacii komponentov dbajte na dodržiavanie pokynov uvedenych v referenčnych priručkach.
Odporúčame, aby ste používali len originálne súčiastky značky Shimano. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže
náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte používajte na ochranu zraku chranné okuliare alebo ochranné okuliare
s bočnými štítmi.
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Svoje prsty majte v dostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov rotora
kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte. V opačnom
prípade sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa na brzdové doštičky dostane olej alebo mazivo, poraďte sa s predajcom alebo zastúpením. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Po overení, že teplota brzdového systému sa dostatočne znížila skontrolujte, že hrúbka každej doštičky je
aspoň 0,5mm. Môžete sa taktiež poradiť s predajcom alebo zastúpením.
0,5mm
2,4mm
Dosiahli ste
hranicu
použiteľnosti
Stav nového
výrobku
Ak sú brzdové doštičky opotrebované, prečítajte si časť „Nastavenie, ak sú brzdové doštičky opotrebované” kapitoly „NASTAVENIE” a nastavte vôle
brzdových doštičiek. Pokračovanie v jazde na bicykli bez nastavenia je nebezpečné, pretože brzdy môžu prestať fungovať.
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo zastúpením.
Skontrolujte, či nie je brzdové lanko hrdzavé, rozstrapkané alebo prasknuté aak sa ktorýkoľvek ztýchto problémov vyskytuje, spojte sa smiestom
zakúpenia alebo predajcom bicyklov. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Každý bicykel sa môže ovládať trochu inak vzávislosti odmodelu. Preto sa svaším bicyklom určite naučte správne brzdiť (vrátane tlaku na brzdovú
páčku a charakteristík ovládania bicykla) a manipulovať.
Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu.
Osprávnom ovládaní sa poraďte sprofesionálnym predajcom bicyklov alebo si pozrite návod naobsluhu bicykla. Rovnako je dôležité precvičovať
jazdy, brzdenie atď.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. V prípade šmyku pneumatík môžete z bicykla spadnúť; aby ste tomu zabránili znížte rýchlosť a
brzdy používajte včas a jemne.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
55
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Pri inštalácii strmeňa na rám nastavte polohu rotora kotúčovej brzdy do stredu štrbiny na rotore určenej pre strmeň.
Nastavte pravú a ľavú vzdialenosť medzi rotorom kotúčovej brzdy a brzdovými doštičkami, aby boli rovnaké. Ak sú brzdové
doštičky opotrebované, nastavte vzdialenosti na vnútornej a vonkajšej strane tak, aby boli naraz rovnaké a aby ste tak
zabránili, aby sa brzdové doštičky dotýkali rotora len na jednej strane.
(Vnútorná strana: nastavovacia skrutka doštičky; Vonkajšia strana: valček nastavenia lanka/nastavovací prvok lanka)
Nastavenie len jednej pravej alebo ľavej vzdialenosti môže spôsobiť rozdielnosť vzdialeností a poruchu bŕzd pred
opotrebovaním brzdových doštičiek na minimálnu prevádzkovú hrúbku (0,5mm).
Vonkajšia
strana
Vnútorná
strana
Štrbina na rotore
Nastavte vnútorné lanko tak, aby prečnievajúca dĺžka mala 20mm alebo menej. Ak bude prečnievajúca dĺžka dlhšia, koniec
vnútorného lanka sa môže zachytiť do rotora kotúčovej brzdy, čo môže mať za následok zablokovanie kolesa s dôsledkom
prevrhnutia bicykla s možnými vážnymi poraneniami.
20mm alebo menej
Kotúčové brzdy sú navrhnuté na optimálny výkon pri používaní v kombináciách podľa tabuliek s odporúčaniami. Nezabudnite si pozrieť tabuľky s
odporúčaniami. So strmeňmi brzdy kombinujte 2-prstové páčky. V prípade používania so 4-prstovými páčkami bude brzdná sila vyššia. Podľa toho
môžu určité jazdné polohy, celková hmotnosť a ďalšie faktory spôsobiť pád a poranenie.
Páčka pre zahnuté riadidlá ST-3500/ST-R3000
Páčka pre TT
ST-9071
BL-TT79
Páčka pre rovné riadidlá BL-3500*/BL-R3000*
*Brzdové páčky s prepínaním režimov. Pozrite si časť o brzdových páčkach s prepínaním režimov.
Ak je páčka rýchloupínaka na náboji na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, môžu si navzájom prekážať, čo je nebezpečné, preto
skontrolujte, že si neprekážajú.
Brzdové páčky s prepínaním režimov
Brzdové páčky sú vybavené mechanizmom na prepínanie režimov, ktorý možno používať, aby boli kompatibilné s konzolovými brzdami, mechanickými
kotúčovými brzdami pre cestné bicykle alebo s brzdami typu V-BRAKE.
V prípade mechanických kotúčových bŕzd pre cestné bicykle použite polohu pre režimu C/R; pre mechanické kotúčové brzdy pre horské bicykle použite
polohu pre režimu V.
Ak sa zvolí nesprávny režim, môže dôjsť buď k nadmernej alebo k nedostatočnej brzdnej sile, čo môže byť veľmi nebezpečné.
Nastavte správny režim, ako je to znázornené na obrázku.
Poloha pre režim Použiteľná brzda
C: Režim konzolovej brzdy
R: Režim mechanickej kotúčovej brzdy pre cestné bicykle
Poloha C/R
Mechanické kotúčové brzdy pre cestné bicykle
Tento režim používajte v prípade BR-RS305.
V: Režim brzdy V-BRAKE
Poloha V
Mechanické kotúčové brzdy pre horské bicykle
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
66
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú dobu zahriatia a brzdná sila sa s predlžovaním doby zahriatia postupne zvýši; preto si dávajte pozor na zvyšovanie brzdnej sily
pri používaní bŕzd počas tejto doby. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
POZNÁMKA
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Skutočný výrobok sa môže od vyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým na vysvetlenie postupov používania výrobku.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Ak pätka na prichytenie strmeňa brzdy a koniec vidlice nie sú paralelné, rotor kotúčovej brzdy astrmeň sa môžu dotýkať.
Rotory uvádzané ako „RESIN PAD ONLY” (LEN KAUČUKOVÉ DOŠTIČKY) používajte len v kombinácii s kaučukovými doštičkami. Kombinovaním s
kovovými doštičkami dôjde k rýchlemu opotrebovaniu.
Skutočný výrobok sa môže odvyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým navysvetlenie postupov
používania výrobku.
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
88
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
Na účely inštalácie, nastavenia aúdržby sú potrebné nasledujúce nástroje.
Nástroj Nástroj
3mm imbusový kľúč 5mm imbusový kľúč
4mm imbusový kľúč 10mm kľúč na matice
INŠTALÁCIA
1010
INŠTALÁCIA
Kontrola dĺžky montážnych skrutiek C strmeňa brzdy
INŠTALÁCIA
Kontrola dĺžky montážnych skrutiek C strmeňa brzdy
Vzadu (rovnaké pre 140mm a160mm)
(Z)
13mm
Do montážnej časti rámu zasuňte
montážne skrutky C strmeňa brzdy
askontrolujte, že dĺžka vyčnievajúcich
častí jednotlivých montážnych skrutiek
strmeňa brzdy C predstavuje 13mm.
(Z)
Montážna skrutka C strmeňa
brzdy
POZNÁMKA
Vprípade používania voliča dĺžky skrutky skontrolujte, že koniec montážnej skrutky C strmeňa brzdy spadá do rozsahu [X].
[X]
Montážna skrutka C strmeňa brzdy
Volič dĺžky skrutky
Pri kontrole dĺžky montážnej skrutky C strmeňa brzdy nepoužívajte podložku.
Dĺžka montážnych skrutiek C strmeňa brzdy, ktoré sa majú použiť, sa líši vzávislosti od hrúbky rámu.
Použite montážne skrutky C strmeňa brzdy vhodné pre danú hrúbku rámu.
Hrúbka rámu
Dĺžka strmeňa brzdy
montážna skrutka C
Hrúbka rámu
Dĺžka montážnej skrutky
C strmeňa brzdy
Diel Y
10mm 23mm Y8N208000
15mm 28mm Y8N208050
20mm 33mm Y8N208010
25mm 38mm Y8N208020
30mm 43mm Y8N208030
35mm 48mm Y8N208040
1111
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
Dočasná inštalácia na rám
Vprípade 140mm rotora kotúčovej brzdy pre predné koleso
1
(X)
(Y) (Z)
Adaptér pripojte k strmeňu brzdy.
(X)
Upevňovací kolík skrutky
(Y)
Montážna skrutka B strmeňa
brzdy
(Z)
Adaptér
Uťahovací moment
6 - 8 N·m
POZNÁMKA
Nezabudnite namontovať upevňovací kolík
skrutky.
Skontrolujte, že upevňovací kolík skrutky je
zasunutý dozadu úplne na doraz.
Pri inštalácii dodržujte smer vyznačený na
adaptéri.
1212
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
2
(Z)
Adaptér dočasne namontujte na rám.
Stlačte brzdovú páčku adočasne
utiahnite montážne skrutky A strmeňa
brzdy, zatiaľ čo sú brzdové doštičky
pritlačené krotoru kotúčovej brzdy.
(Z)
Montážna skrutka A strmeňa
brzdy
TECHNICKÉ TIPY
V záujme ľahšej inštalácie sa odporúča najskôr
vložiť vnútorné vedenie (vopred nainštalované
v závite vnútorného lanka) do strmeňa.
Vnútorné lanko
Vnútorné
vedenie
Podrobnosti o dokončení inštalácie na rám a pripojení vnútorného lanka nájdete v časti „Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného
lanka”.
1313
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
Vprípade 160mm rotora kotúčovej brzdy pre predné koleso
1
(X)
(Y) (Z)
Adaptér pripojte k strmeňu brzdy.
(X)
Upevňovací kolík skrutky
(Y)
Montážna skrutka B strmeňa
brzdy
(Z)
Adaptér
Uťahovací moment
6 - 8 N·m
POZNÁMKA
Nezabudnite namontovať upevňovací kolík
skrutky.
Skontrolujte, že upevňovací kolík skrutky je
zasunutý dozadu úplne na doraz.
Pri inštalácii dodržujte smer vyznačený na
adaptéri.
1414
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
2
(Z)
Adaptér dočasne namontujte na rám.
Stlačte brzdovú páčku adočasne
utiahnite montážne skrutky A strmeňa
brzdy, zatiaľ čo sú brzdové doštičky
pritlačené krotoru kotúčovej brzdy.
(Z)
Montážna skrutka A strmeňa
brzdy
TECHNICKÉ TIPY
V záujme ľahšej inštalácie sa odporúča najskôr
vložiť vnútorné vedenie (vopred nainštalované
v závite vnútorného lanka) do strmeňa.
Vnútorné lanko
Vnútorné
vedenie
Podrobnosti o dokončení inštalácie na rám a pripojení vnútorného lanka nájdete v časti „Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného
lanka”.
Vprípade 140mm rotora kotúčovej brzdy pre zadné koleso
(Z)
Dočasne na ráme utiahnite strmeň brzdy.
(Z)
Montážna skrutka C strmeňa
brzdy
TECHNICKÉ TIPY
V záujme ľahšej inštalácie sa odporúča najskôr
vložiť vnútorné vedenie (vopred nainštalované
v závite vnútorného lanka) do strmeňa.
Vnútorné lanko
Vnútorné
vedenie
Podrobnosti o dokončení inštalácie na rám a pripojení vnútorného lanka nájdete v časti „Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného
lanka”.
1515
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
Vprípade 160mm rotora kotúčovej brzdy pre zadné koleso
1
(X)
(Y)
(Z)
Adaptér pripojte k strmeňu brzdy.
(X)
Upevňovací kolík skrutky
(Y)
Adaptér
(Z)
Montážna skrutka B strmeňa
brzdy
Uťahovací moment
6 - 8 N·m
POZNÁMKA
Nezabudnite namontovať upevňovací
kolík skrutky.
Pri inštalácii dodržujte smer vyznačený
na adaptéri.
1616
INŠTALÁCIA
Dočasná inštalácia na rám
2
(X)
(Y)
(Y)
(Z)
Adaptér dočasne upevnite na rám.
(X)
Adaptér
(Y)
Podložka
(Z)
Montážna skrutka C strmeňa
brzdy
TECHNICKÉ TIPY
V záujme ľahšej inštalácie sa odporúča najskôr
vložiť vnútorné vedenie (vopred nainštalované
v závite vnútorného lanka) do strmeňa.
Vnútorné lanko
Vnútorné
vedenie
POZNÁMKA
Pri inštalácii adaptéra používajte
podložky.
Podrobnosti o dokončení inštalácie na rám a pripojení vnútorného lanka nájdete v časti „Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného
lanka”.
1717
INŠTALÁCIA
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka
Pokračovanie na ďalšej strane
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka
1
(Y)
(X)
(Z)
Pretiahnite vnútorné lanko a potom s
ramenom v počiatočnej polohe utiahnite
upevňovaciu skrutku lanka.
(X)
Vnútorné lanko
(Y)
Upevňovacia skrutka lanka
(Z)
Rameno
Uťahovací moment
6 - 8 N·m
TECHNICKÉ TIPY
Pri používaní zahnutého riadidla môžete
lanko nastaviť pomocou nastavovacieho prvku
lanka (SM-CB70). Nastavovací prvok lanka
pripojte k vonkajšiemu bovdenu a potom cez
neho pretiahnite vnútorné lanko. Keď je
rameno strmeňa v počiatočnej polohe,
utiahnite upevňovaciu skrutku lanka.
Podrobnosti o inštalácii nájdete v návode pre
nastavovací prvok lanka.
Vonkajší bovden
Nastavovací prvok lanka
2
(Z)
(Z)
Potom zaisťte strmeň k rámu.
Stlačte brzdovú páčku, aby sa brzdové
doštičky pevne pritlačili k rotoru
kotúčovej brzdy.
Pri stlačení brzdovej páčky utiahnite dve
upevňovacie skrutky strmeňa brzdy A/C,
a to striedavo, postupne po malých
utiahnutiach.
Nakoniec dôkladne utiahnite
upevňovacie skrutky strmeňa brzdy na
hodnotu uvedeného uťahovacieho
momentu.
(Z)
Montážne skrutky strmeňa brzdy
A/C
Uťahovací moment
6 - 8 N·m
1818
INŠTALÁCIA
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka
Pokračovanie na ďalšej strane
3
Poistné krúžky, upevňovacie kolíky a poistné závlačky sa používajú na prevenciu uvoľnenia
skrutiek.
Použite spôsob, ktorý je vhodný pre prednú vidlicu a rám.
(X)
Poistný krúžok
(Y)
Upevňovací kolík skrutky
(Z)
Poistná závlačka
TECHNICKÉ TIPY
Úkony v krokoch 2 a 3 zabezpečujú, že strmeň
je nainštalovaný rovnobežne s rotorom
kotúčovej brzdy.
Skontrolujte, že rotor kotúčovej brzdy sa
nachádza v strede štrbiny na rotore strmeňa.
V tomto bode je medzi rotorom kotúčovej
brzdy a brzdovými doštičkami na vonkajšej
strane určitá vzdialenosť, no nie na vnútornej
strane.
Vonkajšia stranaVnútorná strana
Brzdová doštička
Nastavovacia
skrutka doštičky
Štrbina na rotore
Rotor kotúčovej brzdy
Vprípade 140mm rotora kotúčovej brzdy pre
predné koleso
(X)
Pri uťahovaní montážnych skrutiek A
strmeňa brzdy nezabudnite osadiť
poistné krúžky.
*
Polohy osadenia poistných krúžkov
vprípade 140mm a160mm sa líšia.
(na obrázku je znázornený 140mm
typ)
Vprípade 140mm rotora kotúčovej brzdy pre
zadné koleso
(Y)
Pri používaní montážnych skrutiek C
strmeňa brzdy nezabudnite osadiť
upevňovacie kolíky skrutky.
Skontrolujte, že upevňovacie kolíky sú
zasunuté úplne na doraz.
Vprípade 160mm rotora kotúčovej brzdy pre
predné koleso
(X)
Pri uťahovaní montážnych skrutiek A
strmeňa brzdy nezabudnite osadiť
poistné krúžky.
*
Polohy osadenia poistných krúžkov
vprípade 140mm a160mm sa líšia.
(na obrázku je znázornený 160mm
typ)
Vprípade 160mm rotora kotúčovej brzdy pre
zadné koleso
(Z)
*
Pri uťahovaní montážnych skrutiek C
strmeňa brzdy nezabudnite osadiť
poistné závlačky.
1919
INŠTALÁCIA
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka
Pokračovanie na ďalšej strane
4
(X)(Y)
(Z)
Vonkajšia stranaVnútorná strana
Proti smeru hodinových ručičiek uvoľnite
o jedno či dve kliknutia nastavovaciu
skrutku doštičky.
Touto činnosťou dosiahnete správnu
vzdialenosť medzi brzdovou doštičkou a
rotorom kotúčovej brzdy na vnútornej
strane.
Skontrolujte, či sú vzdialenosti medzi
rotorom kotúčovej brzdy a brzdovými
doštičkami (na vnútornej a vonkajšej
strane) rovnaké.
(X)
Brzdová doštička
(Y)
Nastavovacia skrutka doštičky
(Z)
Rotor kotúčovej brzdy
5
(Z)
Asi 10-krát
stlačte
Stlačte asi 10-krát brzdovú páčku, a to
dokiaľ sa nedotkne riadidiel, a
skontrolujte, že nedochádza k žiadnym
problémom týkajúcich sa prvkov; taktiež
skontrolujte, že rotory kotúčových bŕzd a
brzdové doštičky si počas otáčania kolesa
navzájom neprekážajú.
(Z)
Páčka brzdy
2020
INŠTALÁCIA
Záverečné upevňovanie na rám a pripojenie vnútorného lanka
6
Ak sa v kroku 5 lanko uvoľní, uvoľnenie odstráňte jedným z nasledujúcich postupov.
V prípade páčok pre rovné riadidlá
(Z)
(Y)
Proti smeru hodinových ručičiek otočte
valček nastavenia lanka a nastavte vôľu;
potom, ak je súčasťou nastavovacia
matica lanka, ručne nastavovaciu maticu
lanka utiahnite.
(Y)
Nastavovacia matica lanka
(Z)
Valček nastavenia lanka
V prípade páčok pre zahnuté riadidlá a páčok
pre triatlon
(Y)
(Z)
Otočte valček nastavenia lanka v smere
hodinových ručičiek a nastavte vôľu
lanka.
(Y)
Vonkajší bovden
(Z)
Nastavovací prvok lanka
Ak sa používa upevňovacia skrutka lanka
(Z)
Uvoľnite upevňovaciu skrutku lanka,
utiahnite lanko a potom znova utiahnite
upevňovaciu skrutku lanka.
(Z)
Upevňovacia skrutka lanka
TECHNICKÉ TIPY
Ak je pohyb brzdovej páčky veľmi veľký:
Ak je pohyb brzdovej páčky veľmi veľký aj po vykonaní hore uvedeného nastavenia, vykonajte nasledovný postup.
Správny pohyb možno nastaviť skrátením počiatočných vzdialeností doštičiek.
Otočte nastavovaciu skrutku doštičky v smere hodinových ručičiek s cieľom pritlačiť brzdové doštičky k rotoru kotúčovej brzdy a potom prejdite ku kroku 2.
Keď sú brzdové doštičky pritlačené k rotoru kotúčovej brzdy, otočte proti smeru hodinových ručičiek nastavovaciu skrutku doštičky o jedno alebo dve kliknutia.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

Shimano BR-RS305 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual