116
SLOVENSKY
SK
Preklad pôvodného návodu na použitie
5.4 ŠTARTOVANIE MOTORA (BEZ ELEKTRICKÉ-
HO ŠTARTÉRA), POZRI OBR. 1
Nedotýkajte sa častí motora, pretože pri používaní
a až 30 minút potom sú horúce. Riziko popálenín.
Frézu nikdy neprevádzkujte vo vnútorných pries-
toroch. Výfukové spaľovacie splodiny obsahujú
oxid uhoľnatý, veľmi toxický plyn.
1. Presvedčite sa, či sú páky spojky pohonu (N) a spojky zá-
vitovky (O) vysunuté zo záberu.
2. Zasuňte kľúčik zapaľovania. Dbajte, aby zacvakol na do-
raz. Kľúčom neotáčajte!
3. Otočte sýtič do polohy . Poznámka: Teplý motor nepo-
trebuje sýtič.
4. Gumové palivové čerpadlo (J) štartéra stlačte 2 alebo 3
razy. Dbajte, aby bol pri stláčaní palivového čerpadla ot-
vor zakrytý. Poznámka: Nepoužívajte túto funkciu, keď
je motor teplý.
5. Potiahnite štartovacie lanko, až kým nepocítite odpor.
Motor sa spúš˙a ostrým potiahnutím.
6. Keď motor naštartuje, sýtič otočte proti smeru pohybu
hodinových ručičiek, aby sa úplne otvoril.
5.5 ŠTARTOVANIE MOTORA (S ELEKTRICKÝM
ŠTARTÉROM), POZRI OBR. 1
Nedotýkajte sa častí motora, pretože pri používaní
a až 30 minút potom sú horúce. Riziko popálenín.
Frézu nikdy neprevádzkujte vo vnútorných pries-
toroch. Výfukové spaľovacie splodiny obsahujú
oxid uhoľnatý, veľmi toxický plyn.
1. Pripojte pripojovací kábel k uzemnenému predlžovacie-
mu káblu. Predlžovací kábel zasa pripojte k uzemnenej
zásuvke 220/230 V.
2. Presvedčite sa, či sú páky spojky pohonu (N) a spojky
závitovky (O) vysunuté zo záberu.
3. Zasuňte kľúčik zapaľovania. Dbajte, aby zacvakol na do-
raz. Kľúčom neotáčajte!
4. Otočte sýtič do polohy . Poznámka: Teplý motor nepo-
trebuje sýtič.
5. Gumové palivové čerpadlo (J) štartéra stlačte 2 alebo 3
razy. Dbajte, aby bol pri stláčaní palivového čerpadla ot-
vor zakrytý. Poznámka: Nepoužívajte túto funkciu, keď
je motor teplý.
6. Štartovanie motora:
a. Stlačte tlačidlo štartéra, aby sa aktivoval štartér.
b. Keď motor naštartuje, uvoľnite štartovacie tlačidlo a
otvorte sýtič pomalým otáčaním páčky sýtiča proti smeru
pohybu hodinových ručičiek do polohy .
Ak sa motor zadrháva, sýtič okamžite zatvorte a znova
postupne otvárajte.
d. Najprv vytiahnite predlžovací kábel zo zásuvky. Potom
odpojte predlžovací kábel od motora.
Poznámka: Elektrický štartér má ochranu proti
pre˙aženiu. Motor sa automaticky zastaví, keď je prehria-
ty. Až kým nevychladne, nedá sa znova reštartova˙, čo tr-
vá pribl. 5 - 10 minút.
7. Keď motor naštartuje, sýtič otočte proti smeru pohybu
hodinových ručičiek, aby sa úplne otvoril.
5.6 VARNOSTNI PREIZKUS
Stroj ima vgrajenih več mehanskih varnostnih sistemov, ki
skrbijo za varnost uporabnika med delom s strojem.
Po zagonu in pred uporabo stroja obvezno opravite spodaj
opisani varnostni preizkus.
Če stroj ne deluje tako, kot je opisano, ga NE uporabljajte.
Odpeljite ga na popravilo v pooblaščeni servis.
Preizkus snežnega polža
1. Motor naj deluje.
2. Potisnite ročico polža navzdol in polž se mora zavrteti.
3. Sprostite ročico polža in polž se mora v 5 sekundah usta-
viti.
Preizkus pogona
1. Motor naj deluje, prestavna ročica naj bo v prvi prestavi
oziroma nastavljena na nizko hitrost.
2. Potisnite ročico pogona navzdol in stroj se mora prema-
kniti.
3. Sprostite ročico pogona in stroj se mora ustaviti.
5.7 ZASTAVENIE
1. Uvoľnite obe spojkové páky. Poznámka, Ak sa snehová
fréza naďalej točí - pozri “7.4”.
2. Zatvorte palivový ventil (1:M).
3. Vypínač (1:S) prestavte do polohy „OFF“.
5.8 ŠTARTOVANIE
1. Naštartujte motor ako sa popisuje hore. Nechajte motor
niekoľko minút beža˙, aby sa pred použitím rozohrial.
2. Nastavte usmerňovač komína.
3. Otočte nastavovaciu páku a nastavte usmerňovač tak, aby
sa sneh vyhadzoval po vetre.
Radiaca páka sa nesmie presúva˙, ak je stlačená
páka hnacej spojky.
4. Prestavte radiacu/rýchlostnú páku do vhodnej polohy.
5. Stlačte nadol páku spojky závitovky, aby sa aktivovala
závitovka a vyhadzovací ventilátor.
Pozor na otáčajúcu sa závitovku. Nepribližujte sa
rukami, nohami, vlasmi a voľnými čas˙ami odevu
k pohyblivým častiam stroja.
6. Stlačte nadol páku spojky závitovky. Snehová fréza sa te-
raz pohybuje dopredu alebo dozadu v závislosti od zara-
denej rýchlosti.
5.9 TIPY NA JAZDU
Počas chodu motora je tlmič a jeho okolie veľ
mi
horúce. Riziko popálenia.
1. Rýchlos˙ vždy prispôsobujte snehovým podmienkam.
Rýchlos˙ regulujte radiacou pákou, nie škrtiacou klap-
kou.
2. Sneh sa efektívnejšie odstraňuje bezprostredne potom,
ako napadne.
3. Sneh vyhadzujte podľa možnosti vždy po vetre.
4. Pätky nastavte skrutkami (1:H) podľa stavu podkladu:
- Na rovnom podklade, napr. asfalt, by pätky mali by˙ 3
mm pod škrabacím nožom.
- Na nerovnom podklade, napr. štrkové cestičky, by pätky
mali by˙ 30 mm pod škrabacím nožom.