Shimano SB-C6000-8 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
(Slovak)
DM-CASG001-04
Inter-8
SG-C6001
SG-C6011
SB-C6000-8
SL-C6000
Inter-7
SG-C3001
SB-C3000-7
SL-C3000
Návod predajcu
CESTNÝ MTB Trekking
Mestský/
Komfortný bicykel
MESTSKÝ ŠPOR
TOVÝ E-BIKE
NEXUS
2
OBSAH
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU ........................3
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE ......................................................................................4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI .......................................................................................5
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA ...................................................................11
INŠTALÁCIA .........................................................................................................13
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj ......................................................................................................13
Inštalácia pastorka na náboj .....................................................................................................................14
Inštalácia brzdy Inter-M na hlavnú časť náboja .......................................................................................16
Inštalácia náboja na rám ............................................................................................................................16
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy ..............................................................................................................20
Inštalácia páčky ..........................................................................................................................................23
Inštalácia lanka radenia .............................................................................................................................25
Inštalácia na pastorok ................................................................................................................................26
NASTAVENIE ........................................................................................................36
Nastavenie pastorka ...................................................................................................................................36
ÚDRŽBA ...............................................................................................................40
Odpojenie lanka radenia pri demontovaní zadného kolesa z rámu ......................................................40
Výmena vnútorného lanka ........................................................................................................................44
Olejová údržba jednotky vnútorného nastavenia ...................................................................................46
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU
3
MODELY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE TENTO NÁVOD PREDAJCU
Tento návod predajcu platí pre nasledujúce modely.
Diel/séria Inter-8 Inter-7
Vnútorný náboj sprevodmi
Brzda voľnobežky +
Kotúčová brzda
SG-C6001-8CD -
Kotúčová brzda SG-C6001-8D SG-C3001-7D
Brzda voľnobežky SG-C6001-8C
SG-C3001-7C
SG-C3001-7C-DX
Brzda inter
-M
SG-C6001-8R
SG-C6011-8R
SG-C3001-7R
Brzda V-BRAKE
SG-C6001-8V
SG-C6011-8V
SG-C3000-7V
Radiaca páčka
Páčka REVOSHIFT
SB-C6000-8 SB-C3000-7
Radiaca páčka
SL-C6000 SL-C3000
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
4
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Tento návod predajcu je primárne určený pre profesionálnych cyklistických mechanikov.
Používatelia, ktorí nie sú profesionálne zaškolení na montáž bicyklov by sa pomocou návodu predajcu nemali pokúšať o svojpomocné inštalovanie
prvkov.
Ak je pre vás ktorákoľvek časť informácií v návode nezrozumiteľná, s inštaláciou nepokračujte. Namiesto toho požiadajte o pomoc miestneho predajcu
bicyklov, alebo sa obráťte na miesto, kde ste daný výrobok zakúpili.
Prečítajte si všetky referenčné príručky dodané s predmetným výrobkom.
Výrobok nerozoberajte a ani ho neupravujte, ak to nie je požadované v rámci pokynov obsiahnutých v tomto návode predajcu.
Všetky návody a technické dokumenty sú k dispozícii on-line na https://si.shimano.com.
Spotrebitelia, ktorí majú problematický prístup na internet, sa môžu obrátiť na distribútora SHIMANO, alebo na niektorú z pobočiek SHIMANO, kde im
poskytnú tlačenú kópiu používateľskej príručky.
Dodržiavajte všetky príslušné pravidlá a predpisy platné v krajine, štáte alebo regióne, kde vykonávate vašu podnikateľskú činnosť predajcu.
Kvôli bezpečnosti si tento návod predajcu pred používaním dôkladne prečítajte a na zaistenie správneho používania
horiadne dodržiavajte.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia.
Pokyny sú zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo škody, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania výrobku.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok osobné poranenie alebo fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
5
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
Pri inštalácii komponentov dodržiavajte pokyny uvedené v príslušných referenčných príručkách.
Odporúča sa, aby ste používali iba originálne diely značky Shimano. Ak sa diely ako skrutky a matice uvoľnia alebo poškodia, môže dôjsť k náhlemu
prevrhnutiu bicykla, čo môže viesť k vážnemu zraneniu. Okrem toho sa môžu v prípade nesprávne vykonaných nastavení vyskytnúť problémy, v
dôsledku ktorých sa môže bicykel náhle prevrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými
štítmi.
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli.
Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Pretože
ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky ovládania
bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
6
Brzdové páčky sú vybavené mechanizmom na prepínanie režimov, aby boli kompatibilné s konzolovými brzdami a valčekovými brzdami, alebo s
brzdami typu V-BRAKE s modulátorom sily. (SB-C6000-8/SB-C3000-7 je kompatibilný s valčekovými brzdami alebo brzdami typu V-BRAKE s
modulátorom sily. Uvedomte si, že nie je kompatibilný s konzolovými brzdami.)
V prípade zvolenia nesprávneho režimu môže dochádzat k nadmernej alebo nedostatocnej brzdnej sile, coho dôsledkom môžu byt nebezpecné
zranenia. Prosím, zvolte režim podla pokynov uvedených v tabulke nižšie.
Brzdové páčky s mechanizmom na prepínanie režimov možno zmontovať podľa obrázka.
Poloha pre režim Použiteľný strmeň brzdy
C: Poloha pre režim na zachovanie kompatibility s
konzolovými brzdami
R: Poloha pre režim na zachovanie kompatibility s
valčekovými brzdami
C R
V
V
C R
Poloha C·R
Konzolové brzdy
Valčekové brzdy
Pre SB-C6000-8/SB-C3000-7
R:
Poloha pre režim na zachovanie kompatibility s
valčekovými brzdami
V
R
Poloha R
Valčekové brzdy
V: Poloha pre režim na zachovanie kompatibility s brzdami
V-BRAKE s modulátorom sily
C R
V
V
C R
Poloha V
Brzdy V-BRAKE s
modulátorom sily
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť a
výsledkom môže byť vážne zranenie.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
7
Ohľadom inštalácie na bicykel a údržby:
Pri zaisťovaní brzdového ramena k rámu použite príchytku brzdového ramena, ktorá vyhovuje veľkosti rámu a bezpečne ich utiahnite pomocou
skrutky s príchytkou a matice s príchytkou na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Pre maticu s príchytkou použite poistnú maticu s nylonovou vložkou (samo blokovacia matica). V prípade skrutky s príchytkou, matice s príchytkou a
príchytky brzdového ramena sa odporúča používanie štandardných dielov značky Shimano. Pokiaľ sa matica s príchytkou zosunie z brzdového ramena,
alebo ak dôjde k poškodeniu skrutky s príchytkou alebo príchytky brzdového ramena, brzdové rameno sa môže otáčať na ráme a spôsobiť náhle
trhnutie riadidiel, alebo môže dôjsť k zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu kolesa s dôsledkom vážnych poranení.
Pri inštalácii náboja na rám dávajte pozor, aby ste na ľavej aj pravej strane použili správne neotáčavé podložky a pevne utiahnite matice náboja na
hodnotu uvedených uťahovacích momentov. Pokiaľ neotáčavé podložky nainštalujete iba na jednu stranu, alebo pokiaľ matice náboja nebudú
dôkladne utiahnuté, neotáčavá podložka môže vypadnúť, čo môže spôsobiť otáčanie osi náboja a otáčanie pastorka. V dôsledku toho môžu byť
riadidlá náhodne vytiahnuté káblom radenia a dôsledkom môže byť veľmi vážna nehoda.
Rotor kotúčovej brzdy
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora kotúčovej brzdy.
Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty
zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete
popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, je nutné túto náležitosť prekonzultovať s predajcom alebo so zastúpením. Existuje nebezpečenstvo, že
brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti. Teplotu brzdového
systému znížte na prijateľnú hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej doštičky je aspoň 0,5mm. Môžete sa
taktiež poradiť s predajcom alebo zastúpením.
2mm 0,5mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
Náboj brzdy voľnobežky
Ak sa používa koniec vidlice s koncovkou smerujúcou dozadu, na odstránenie nadmerného uvoľnenia reťaze použite nastavovač reťaze.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
8
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Naraz posuňte radiacou páčkou len o jeden prevod. Počas radenia znížte silu vyvíjanú na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom otáčaní pedálov snažiť
vyvíjať silu na radiacu páčku alebo vykonávať viacnásobné radenie, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže
dôjsť k vážnemu poraneniu.
Používanie radiacej páčky na viacnásobné preradenie na menší prevod môže taktiež spôsobiť vyšmyknutie vonkajšieho bovdenu z radiacej páčky.
Neovplyvňuje to funkcie radiacej páčky, pretože vonkajší bovden sa po preradení vráti do pôvodnej polohy.
Pokiaľ sa brzda často používa, okolie brzdy môže byť horúce. Po ukončení jazdy na bicykli sa plochy okolo
brzdynedotýkajte počas doby aspoň 30 minút.
Plocha okolo brzdy
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Vyhnite sa priebežnému používaniu bŕzd pri jazde dolu dlhými svahmi, pretože to môže spôsobiť nadmerné zahriatie interných častí brzdy, čoho
dôsledkom bude slabý brzdový výkon. Dôsledkom môže byť aj zníženie množstva brzdového maziva vo vnútri brzdy, čo môže viesť k problémom,
akým je nie bežné náhle brzdenie.
Roztočte koleso a presvedčte sa, že brzdná sila brzdy voľnobežky je správna.
POZNÁMKA
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Prevody môžete radiť počas slabého otáčania pedálov, ale vzriedkavých prípadoch môžu západky vo vnútri náboja vydávať určitý zvuk ako súčasť
bežných úkonov radenia rýchlostí. Navyše ak počas silného otáčania pedálov na E-BIKE preradíte prevody, môžete počuť hlasný zvuk. To je normálne.
Interný náboj nie je úplne vodovzdorný. Mali by ste sa vyhnúť používaniu náboja na miestach s možným vniknutím vody dovnútra a používaniu vysoko
tlakovej vody na čistenie náboja; v opačnom prípade môže dôjsť k hrdzaveniu vnútorného mechanizmu.
Nerozoberajte náboj. Ak ho potrebujete rozobrať, poraďte sa s predajcom, u ktorého ste ho zakúpili.
Všetky nasledovné príznaky sa vyskytujú v dôsledku vstavanej konštrukcie radenia prevodov a nie sú chybou vnútorných prvkov.
Jav
Typy nábojov
Polohy prevodov, kde sa
môže príznak vyskytovať
Pre brzdy voľnobežky
Pre valčekové brzdy/
brzdy V-BRAKE
Počas otáčania pedálov dochádza k hluku. × 7-prevodový náboj
Všetky polohy prevodu
okrem 1.
K hluku dochádza pri tlačení bicykla dozadu. × 8-prevodový náboj 5., 6., 7., 8.
Náboj obsahuje vstavaný mechanizmus na umožnenie
radenia prevodov
. Pokiaľ je počas radenia prevodov tento
mechanizmus v činnosti, môže dochádzať k vibráciám alebo
k vydávaniu hluku.
× 8-prevodový náboj Všetky polohy prevodov
V závislosti na polohe prevodu môžete radenie prevodov
pociťovať rôznym spôsobom.
×
8-prevodový náboj,
7-prevodový náboj
Všetky polohy prevodov
Keď sa počas jazdy zastaví otáčanie pedálov
, bude dochádzať
k hluku.
× 7-prevodový náboj Všetky polohy prevodov
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Ak sa kolesá neotáčajú ľahko, je potrebné vymeniť alebo namazať brzdové čeľuste. Poraďte sa spredajcom, uktorého ste realizovali kúpu.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
9
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Pastorok by sa mal používať jedine s ozubenými kolesami so 16T až 23T.
Prevodový pomer predného ozubeného kolieska k zadnému je približne 2,1 k 1.
Príklad) Pre 26-palcové kolesá
Vpredu 36T 38T 46T
Vzadu 16T 18T 22T
Aby sa zachoval správny výkon produktu, odporúča sa, aby ste miesto zakúpenia alebo distribútora požiadali o vykonanie údržby, akou je namazanie
vnútorných dielov, a to raz za rok počnúc od prvého použitia (vždy po prejdení 2000km v prípade častého používania bicykla). Ak sa bicykel používa v
drsných podmienkach, vyžaduje sa častejšia údržba. Taktiež sa odporúča, aby ste počas vykonávania údržby používali mazivo určené pre vnútorný
náboj sprevodmi SHIMANO alebo súpravu mazív značky SHIMANO. Pokiaľ sa nepoužíva špeciálne mazivo značky SHIMANO alebo súprava mazív
značky SHIMANO, môže dochádzať k problémom, ako je nesprávne fungovanie radenia prevodov.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom
ajej namazanie môže byť účinným spôsobom predĺženia životnosti prevodov areťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, reťaz a ozubené kolesá vymeňte.
Špecifikácie brzdy voľnobežky
Používajte koleso s 3x alebo 4x viazaním špicov. Kolesá s radiálnym viazaním sa nesmú používať, pretože môže dôjsť k poškodeniu špicov a kolesa pri
používaní bŕzd a zároveň môžu brzdy vydávať zvuk.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste vymeniť brzdové čeľuste alebo vykonať namazanie mazivom.
V prípade brzdových čeľustí používajte len určené mazivo. Ak sa používa súprava na mazanie, demontujte brzdové čeľuste, aby neprišli do kontaktu s
olejom.
Skutočný výrobok sa môže odvyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým navysvetlenie postupov
používania výrobku.
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
11
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
Na účely inštalácie, nastavenia aúdržby sú potrebné nasledujúce nástroje.
Nástroj Nástroj Nástroj
2mm imbusový kľúč 10mm kľúč na matice Šesťcípy kľúč [č. 25]
3 mm imbusový kľúč Skrutkovač [č. 1] Francúzsky kľúč
5mm imbusový kľúč TL-LR10 TL-CJ40 (Y70898020)
INŠTALÁCIA
1313
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj
INŠTALÁCIA
Inštalácia ozubeného kolesa na náboj
Umiestnite pravý proti-prachový uzáver B/pravý proti-prachový uzáver C na hnací člen na
pravej strane hlavnej časti náboja.
Následne nainštalujte ozubené koleso a na mieste ho zaistite poistným krúžkom.
(A)
Poistný krúžok
(B)
Ozubené koleso
(C)
Hnací člen
(D)
Pravý proti-prachový kryt C
(E)
Pravý proti-prachový kryt B
(F)
Pravý proti-prachový kryt A
POZNÁMKA
Poznačte si orientáciu pravého proti-
prachového uzáveru.
Špecifikácia A
Ak ozubené koleso predstavuje ozubené
koleso s vnútornou montážou s 19T alebo
menej, alebo v prípade špecifikácií hnacieho
remeňa, pravý proti-prachový uzáver A sa
bude dotýkať reťaze alebo kladky a namiesto
toho by sa mala použiť špecifikácia B.
Špecifikácia B
Pokiaľ ozubené koleso predstavuje ozubené
koleso s vnútornou montážou so 16T a 3-mm
ozubením, alebo vprípade špecifikácií
hnacieho remeňa, pred použitím demontujte
pravý proti-prachový uzáver B.
Technické údaje
Vhodné ozubené kolesá
Vonkajšia montáž Vnútorná montáž
A
16T-23T
20T-23T
B
16T-23T
(A)
(B)
(C)
(F)
Špecifikácia A Špecifikácia B
Špecifikácia A Špecifikácia B
(D) (E)
1414
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
Pokračovanie na ďalšej strane
Inštalácia pastorka na náboj
1
(B)
(A)
(C)
Uzáver hnacieho člena nainštalujte na
hnací člen na pravej strane hlavnej časti
náboja.
(A)
Uzáver hnacieho člena
(B)
Hnací člen
(C)
Ozubené koleso
POZNÁMKA
Poznačte si orientáciu uzáveru hnacieho
člena.
Strana hnacieho
člena
Inštaláciu uzáveru hnacieho člena vykonajte
vpolohe podľa obrázka.
Ozubené koleso
Poistný krúžok
Uzáver hnacieho člena
2
(A)
(B)
(z)
Otočte kladkou pastorka v smere šípky
zobrazenej a zarovnajte červené značky
na kladke a konzole.
(z) Mali by byť zarovno
(A)
Kladka
(B)
Konzola
3
(z)
(A)
(z)
Nainštalujte ho tak, aby červené značky
(z) na pastorku boli zarovnané s
červenými značkami (SG-C6001/
SG-C6011) alebo žltými značkami
(SG-C3001) (z) na pravej strane hlavnej
časti náboja.
(A)
Pastorok
1515
INŠTALÁCIA
Inštalácia pastorka na náboj
4
LOCK
(z)
(A)
(B)
Pastorok zaistite k náboju pomocou
montážneho krúžku pastorka.
Pri inštalácii montážneho krúžku
pastorka zarovnajte žltú značku (z) so
žltou značkou (z) na kladke pastorka.
(A)
Montážny krúžok pastorka
(B)
Kladka
5
LOCK
(A)
Otočte montážny krúžok pastorka o 45°
v smere hodinových ručičiek.
(A)
Montážny krúžok pastorka
POZNÁMKA
Pri vykonávaní práce bezpečne pridržiavajte
konzolu pastorka.
1616
INŠTALÁCIA
Inštalácia brzdy Inter-M na hlavnú časť náboja
Pokračovanie na ďalšej strane
Inštalácia brzdy Inter-M na hlavnú časť náboja
(z)
(A) (B)(C)
Spojte vrúbkovania na hlavnej časti
náboja (z) s vrúbkovaniami na brzde
INTER M (z) a následne utiahnite
upevňovaciu podložku jednotky brzdy.
(A)
Brzda inter-M
(B)
Hlavná časť náboja
(C)
Upevňovacia podložka jednotky
brzdy
Inštalácia náboja na rám
1
(A)
(B)
Namontujte reťaz na ozubené koleso a
následne nainštalujte osku náboja do
konca vidlice.
(A)
Oska náboja
(B)
Koniec vidlice
1717
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
2
Na pravú a ľavú stranu osky náboja nasaďte neotáčavé podložky.
Teraz otočte pastorok tak, aby výčnelky neotáčavých podložiek zapadli do drážok na
koncoch vidlice a zarovnajte pastorok tak, aby bol takmer rovnobežne so zadnou stavbou.
(A)
Neotáčavá podložka (na použitie
na ľavej strane)
(B)
Drážka na konci vidlice
(C)
Pastorok
(D)
Zadná stavba
(E)
Neotáčavá podložka (pre pravú
stranu)
POZNÁMKA
Počas inštalácie dielov, ako je opierka blatníka
na osku náboja, vykonajte inštaláciu podľa
poradia na doleuvedenom obrázku.
Neotáčavá podložka
Opierka blatníka
Opierka nosiča
Podložka
Uzavretá matica
(A)
(E)
(D)(C)
(B)
TECHNICKÉ TIPY
Výčnelok by mal byť na strane konca vidlice.
Nainštalujte neotáčavú podložku tak, aby bol výčnelok bezpečne v drážke konca vidlice na prednej a zadnej strane osky náboja.
Použite neotáčavú podložku, ktorá vyhovuje tvaru konca vidlice. Na pravej a ľavej strane sa používajú rôzne neotáčavé podložky.
Koniec vidlice
Neotáčavá podložka
Značka/farba
Veľkosť
Pre pravú stranu Pre ľavú stranu
Štandardná
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ ≤20°
7R/Čierna 7L/Sivá 20°≤ ϴ ≤38°
Obrátená 6R/Strieborná 6L/Biela ϴ =0°
Obrátená (kryt celej
reťaze)
5R/Žltá 5L/Hnedá ϴ =0°
Vertikálna 8R/Modrá 8L/Zelená ϴ =60° - 90°
Poznámka: Vertikálny typ neobsahuje špecifikácie voľnobežky
θ
Značka
1818
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
Pokračovanie na ďalšej strane
V prípade špecifikácií brzdy Inter-M
2
(A)
(B)
(C)
(D)
Brzdové rameno brzdy Inter-M upevnite
k zadnej stavbe; použite pritom
príchytku brzdového ramena.
Potom slabým utiahnutím dočasne
upevnite skrutku s príchytkou a maticu
spríchytkou.
(A)
Upevňovacia podložka brzdy
(vložte ručne)
(B)
Matica spríchytkou
(C)
Príchytka ramena
(D)
Skrutka spríchytkou (M6 ×
16mm)
POZNÁMKA
Skontrolujte, že jednotka brzdy je pevne
zaistená k náboju pomocou upevňovacej
podložky jednotky brzdy.
TECHNICKÉ TIPY
Ak sú maticami náboja uzavreté matice,
použite rám s koncami vidlice, ktoré sú aspoň
7mm hrubé.
3
(A)
Odstráňte uvoľnenie reťaze a zaistite
koleso k rámu pomocou uzavretej
matice.
(A)
Matica náboja
Uťahovací moment
30–45 Nm
POZNÁMKA
Taktiež skontrolujte, že koleso je pevne
zaistené k rámu pomocou matice náboja.
1919
INŠTALÁCIA
Inštalácia náboja na rám
4
Brzdové rameno bezpečne upevnite na zadnú stavbu; použite pritom príchytku ramena.
Skontrolujte, že brzdové rameno je bezpečne upevnené k zadnej stavbe pomocou príchytky
brzdového ramena.
(A)
Príchytka ramena
(B)
Zadná stavba
(C)
Brzdové rameno
(D)
Matica spríchytkou
(E)
Skrutka spríchytkou
(M6 × 16mm)
Uťahovací moment
2–3 Nm
VÝSTRAHA
Pri zaisťovaní brzdového ramena k rámu
použite príchytku brzdového ramena, ktorá
vyhovuje veľkosti zadnej stavby, a
bezpečne ich utiahnite pomocou skrutky s
príchytkou a matice s príchytkou na
uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Ako maticu s príchytkou použite poistnú
maticu s nylonovou vložkou (samosvorná
matica).
Odporúčame používať skrutky spríchytkou,
matice spríchytkou apríchytky ramena
značky Shimano.
Ak sa matica s príchytkou zosunie z
brzdového ramena alebo ak dôjde k
poškodeniu skrutky s príchytkou alebo
príchytky ramena, brzdové rameno sa môže
otáčať na zadnej stavbe a spôsobiť náhle
trhnutie riadidiel, alebo môže dôjsť k
zablokovaniu kolesa a prevrhnutiu bicykla s
dôsledkom vážnych poranení.
POZNÁMKA
Ak nie je nainštalovaný správne, brzdový
výkon bude obmedzený. Pri inštalácii
neaplikujte nadmernú silu.
V prípade vyvíjania nadmernej sily na
brzdové rameno s cieľom zaistiť ho, koleso
bude vydávať hluk a bude sa ťažko otáčať.
Po nainštalovaní príchytky ramena
skontrolujte, že skrutka spríchytkou
prečnieva asi 2 až 3mm zkoncového čela
matice spríchytkou.
Matica spríchytkou
Brzdové rameno
Príchytka ramena
Skrutka s
príchytkou
(M6 × 16mm)
2 - 3mm
Pred použitím brzdy voľnobežky
skontrolujte, že brzda funguje správne a že
koleso sa hladko otáča.
(A)(B)
(C)
V prípade špecifikácií brzdy voľnobežky
(D)(C) (E)
(A)(B)
2020
INŠTALÁCIA
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Inštalácia rotora kotúčovej brzdy
Typ so systémom Center Lock
(A) (B) (C)
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Poistný krúžok na upevnenie
rotora kotúčovej brzdy
(C)
TL-LR10
Uťahovací moment
40 Nm
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48

Shimano SB-C6000-8 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual