Shimano BR-IM41 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
•Jedôležité,abysteúplnerozumeličinnostibrzdného
systémunavašombicykli.Nesprávnepoužívanie
brzdnéhosystémubicyklamôžemaťzanásledokstratu
kontrolyalebonehodu,ktorábymohlaviesťkvážnemu
zraneniu.Pretožeovládaniekaždéhobicyklamôžebyť
odlišné,určitesanaučtesprávnubrzdiacutechniku
(vrátanetlakunabrzdnúpáčkuacharakteristikyovládania
bicykla)ačinnosťvášhobicykla.Môžetetourobiť
konzultáciouspredajcombicyklov,prečítaním
sipríručkykbicykluanacvičenímtechnikyjazdenia
a brzdenia.
•BrzdovépáčkyBL-IM45/BL-IM60/SB-7S45/SB-8S20
súvybavenémechanizmomprepínaniarežimov.Dávajte
pozor,abysteBR-IM50-R/BR-IM41-R/BR-IM53-R
používalismechanizmomvpoloherežimuC.R.
V
C R
C
R
V
Coznačujepolohuprerežim
vprípadezhodyskonzolovýmibrzdami.
Roznačujepolohuprerežim
vprípadezhodysvalcovýmibrzdami.
•Prizaisťovaníbrzdovéhoramenakurámupoužitepríchytku
brzdovéhoramena,ktorávyhovujeveľkostispojeniareťaze
abezpečneichutiahnitepomocouskrutkyspríchytkou
amaticespríchytkounauvedenúhodnotuuťahovacieho
momentu.Prematicusopríchytkoupoužitepoistnúmaticu
snylonovouvložkou(samoblokovaciamatica).Vprípade
skrutkysopríchytkou,maticespríchytkouapríchytky
brzdovéhoramenasaodporúčapoužívanieštandardných
dielovznačkyShimano.Okremtohopoužitepríchytku
brzdovéhoramena,ktorávyhovujeveľkostispojeniareťaze.
Pokiaľsamaticaspríchytkouzosuniezbrzdového
ramena,aleboakdôjdekpoškodeniuskrutkyspríchytkou
alebopríchytkybrzdovéhoramena,brzdovéramenosa
môžeotáčaťnaspojeníreťazeaspôsobiťnáhletrhnutie
riadidiel,alebomôžedôjsťkzablokovaniukolesaa
prevrhnutiukolesasdôsledkomvážnychporanení.
•Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny.Uvoľnené,opotrebovanéalebo
poškodenésúčiastkymôžumaťspôsobiťvážneporanenie
jazdca.Odporúčamepoužívaťibaoriginálnenáhradnédiely
značkyShimano.
•Predjazdounabicyklisavždypresvedčte,žepredné
a zadné brzdy pracujú správne.
•Akjepovrchcestymokrý,kolesásaľahšiešmyknú.Aksa
kolesášmyknú,môžetespadnúťzbicykla.Abystetomu
zabránili,znížterýchlosťapoužívajtebrzdyskôrajemne.
•PozornesiprečítajtetietoTechnickéservisnépokyny
aodložteichnabezpečnémiesto,abysteichmohli
vbudúcnostipoužiť.
VÝSTRAHA
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
1.
BrzdovýsystémShimanoInter-Msanesmiepoužívať
vprípadehorskýchbicyklov.Okremtoho,pokiaľsabrzdový
systémpoužívavspojenísinýmidruhmibicyklov,vyhnitesa
priebežnémupoužívaniubŕzdprijazdedoludlhýmisvahmi,
pretožetomôžespôsobiťnadmernézahriatieinternýchčastí
brzdy,čohodôsledkombudeslabýbrzdovývýkon.
Dôsledkommôžebyťajzníženiemnožstvabrzdovéhomaziva
vovnútribrzdy,čomôževiesťkproblémom,akýmjenie
bežnénáhlebrzdenie.
DizajnbrzdovéhosystémuShimanoInter-Mbolzrealizovaný
nazákladenoriem,akonapríkladISO4210aDIN79100-2.
Tietonormyšpecikujúvýkonprecelkovúhmotnosť100kg.
Pokiaľcelkováhmotnosťprevyšuje100kg,brzdovásila
systémumôžebyťnedostatočnápresprávnezabrzdenie
amôžedôjsťkzníženiuodolnostisystému.
2.
AbysteodbrzdyShimanoInter-Mdosiahlinajlepšívýkon,
používajtebrzdovékábleabrzdovépáčkyShimano
tvoriace sadu.
3.
Pokiaľsúmaticaminábojauzavretématice,použiteráms
výpadkami,ktorésúaspoň7mmhrubé.
4.
Skontrolujte,žejednotkabrzdyjepevnezaistenákuhlavnej
častinábojapomocouupevňovacejmaticejednotkybrzdy.
5.
6.
Skontrolujte,žebrzdovéramenojebezpečneupevnené
kspojeniureťazepomocoupríchytkybrzdového
ramena.Pokiaľniejenainštalovanésprávne,brzdový
výkonbudeobmedzený.
Dráhapohybuvnútornéhokáblamusíbyťpristlačení
brzdovejpáčkyaspoň14,5mm.Pokiaľjetátodráha
menejako14,5mm,brzdovývýkonsaznížiabrzdy
nemusiafungovať.
B
R
-
I
M
5
0
-
R
M
IN
.2
N
m
JAPAN
Upevňovaciamaticajednotkybrzdy
Jednotkabrzdy
Uťahovací moment:
20 - 25 N·m
B
R
-
I
M
5
0
-
R
M
IN
.2
N
m
JAPAN
Taktiežskontrolujte,žekolesojepevnezaistenékrámu
pomocoumatícnáboja.
Maticanáboja
Uťahovací moment: 30 - 45 N·m
Príchytkabrzdovéhoramena
Spojeniereťaze
Brzdovérameno
Vprípadevyvíjania
nadmernej sily na
brzdové rameno
scieľomzaistiťho,
koleso bude
vydávaťhluk
a koleso sa bude
ťažkootáčať.
Počasinštalácie
pretonevyvíjajte
nadmernú silu.
Počasinštalácieskrutkyspríchytkoubezpečne
počasuťahovaniaskrutkyspríchytkouuchopte
maticuspríchytkoupomocou10mmkľúča.
Poutiahnutískontrolujte,žeskrutkaspríchytkou
prečnievaasi2-3mmnadpovrchmatice
spríchytkou.
Brzdovérameno
Maticaspríchytkou
Príchytka
brzdového ramena
Skrutka s
príchytkou
(M6x16mm)
2 - 3 mm
Uťahovací moment:
2 - 3 N·m
7.
Pokiaľdôjdekjednejznasledujúcichudalostí,okamžite
ukončitejazduapožiadajtepredajcuovykonanie
prehliadky a opravy.
1)Pokiaľpočujetenezvyčajnýzvukpripoužívaní
bŕzd
2)Pokiaľjebrzdnásilaveľmiveľká
3)Pokiaľjebrzdnásilaveľmimalá
Vprípade1)a2)môžebyťpríčinounedostatokbrzdového
mazivaapretopredajcupožiadajteonamazanie
mechanizmu špeciálnym mazivom na valcové brzdy.
8.
Pokiaľsabrzdačastopoužíva,
okoliebrzdymôžebyťhorúce.
Poukončeníjazdynabicykli
sa plochy okolo brzdy
nedotýkajtepočasdobyaspoň
30minút.
9.
Pokiaľdôjdekzhrdzaveniubrzdovéhokábla,brzdový
výkonsazníži.Akktomudôjde,vymeňtebrzdovýkábel
zaoriginálnybrzdovýkábelznačkyShimanoaopätovne
skontrolujtebrzdovývýkon.
10.
JednotkybŕzdtypuBR-IM50-R/BR-IM41-R/BR-IM53-R
bysanemalinikdyrozoberať.Vprípaderozmontovania
nebudúfungovaťsprávne.
Plocha okolo brzdy
POZNÁMKA:
•Používajtekolesos3xalebo4xviazanímšpíc.Kolesá
sradiálnymviazanímsanesmúpoužívať,pretožemôže
dôjsťkpoškodeniušpícakolesapripoužívaníbŕzd
azároveňmôžubrzdyvydávaťzvuk.
•BrzdaInter-Mjerozdielnaodbežnýchbŕzdvtom,
ževnútrobrzdovéhovalcajenaplnenémazivom.To
môžespôsobovaťťažšieotáčaniekolesaakozvyčajne,
atohlavnepočasstudenéhopočasia.
•Nasúčiastkysaneposkytujezárukaprotiprirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
vnormálnompoužívaní.
•Sakýmikoľvekotázkamitýkajúcimisametódmanipulácie
alebonastaveniasaobráťtenapredajnémiesto.
BR-IM50-R
BR-IM41-R
BR-IM53-R
Technické pokyny pre servis
AbysteodbrzdyInter-Mdosiahlinajlepšívýkon,odporúčame
vámpoužívanienasledujúcichkombinácií.
Odpojenie brzdového kábla od
jednotky brzdy
1.
Stlačtespojenienaspäťdokiaľsanezastaví.
Následneposuňteupevňovaciuskrutkuvnútorného
káblapozdĺžotvorunavodiacomprvkuavyberteju
zotvoru.Pokiaľjeťažkéupevňovaciuskrutku
vnútornéhokáblavybrať,otočtenastavovaciu
skrutkukáblavsmerehodinovýchručičiek,čím
uvoľnítenapnutiekáblaanáslednejednotku
upevňovacejskrutkyvnútornéhokáblavyberte.
2
1
Pevne potiahnite
Pri tlačení
na spojenie
Jednotkaupevňovacejskrutkyvnútornéhokábla
Spojenie
Otvornavodiacomprvku
2.
Posuňtedržiakvonkajšiehopuzdrapozdĺžštrbiny
na vodiacom prvku do brzdového ramena a vyberte
ho zo štrbiny.
Štrbina na vodiacom prvku
Držiakvonkajšiehopuzdra
Nastavovacia skrutka kábla
Inštaláciubrzdovéhokáblavykonátevopačnom
poradíkrokovhoreuvedenéhopostupu.
Poznámka:
Pripohľadezozadnejstranyspojenia
skontrolujte,žejednotkaupevňovacejskrutky
vnútorného kábla pevne dosadá v rámci polohy
zobrazenej na obrázku hore.
Brzdovývýkonovertestlačenímbrzdovejpáčky.
Pokiaľjebrzdovývýkonslabý,vykonajte
nastavenie brzdového kábla ešte raz a
postupujtepodľačasti„Nastaveniebrzdového
kábla”.
Jednotkaupevňovacej
skrutky vnútorného kábla
Otvorna
vodiacom prvku
Inštalácia brzdového kábla
1.
Posuňtedržiakvonkajšiehopuzdrapozdĺžštrbinyna
vodiacom prvku do brzdového ramena a nasaďte ho do
štrbiny.
Brzdovérameno
Štrbina na vodiacom prvku
Držiakvonkajšiehopuzdra
2.
Otvorna
vodiacom prvku
Jednotka
upevňovacej
skrutky
vnútorného kábla
1
2
Pevne potiahnite
Zaistite spojenie
Poznámka:
Pripohľadezozadnejstranyspojeniaskontrolujte,
žejednotkaupevňovacejskrutkyvnútornéhokábla
pevne dosadá v rámci polohy zobrazenej na
obrázku hore.
Otvorna
vodiacom prvku
Jednotka
upevňovacejskrutky
vnútorného kábla
Držiak
vonkajšieho
puzdra
Nastavovacia
skrutka kábla
Malo by byť
20 - 22 mm
3.
Nastavovaciuskrutkukáblaumiestnitetak,abybola
20-22mmodkoncadržiakavonkajšiehopuzdraa
následnepretiahnitevnútornýkábelceznastavovaciu
skrutkukáblaanáslednecezotvornaupevňovacej
skrutke vnútorného kábla.
4.
Overte,žeobidvakoncevonkajšiehopuzdrasú
bezpečnezasunutédonastavovacíchskrutiekkábla
obochbrzdovýchpáčokabrzdovéhoramena.
5.
Stlačtespojenienaspäťdokiaľsanezastaví.Následnepri
ťahanívnútornéhokáblascieľomaplikovaťmaximálne
napnutiekáblautiahniteupevňovaciumaticuvnútorného
kábla.
Obidvakoncevonkajšiehopuzdra
bymalibyťbezpečnezasunuté.
Nastavovacia
skrutka kábla
Nastavovacia skrutka kábla
Poznámka:
Nastavtevnútornýkábeltak,
aby prechádzal popod spojenie.
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
2
Pevne potiahnite
1
3
Utiahnutie
Pri tlačení
na spojenie
Upevňovaciamatica
vnútorného kábla
Nastavenie brzdového kábla
1.
Poskontrolovanítoho,žekolesosapopotiahnutí
brzdovéhokáblaľahkoneotáčastlačtebrzdovúpáčku
asi10krát,atoažkurúčkeascieľomzabehnúťbrzdový
kábel.
2.
Otáčajtenastavovacouskrutkoukáblajednotkybrzdy
alebobrzdovejpáčkytak,abybrzdovápáčkyvykazovala
15mmpohyb.
3.
Postlačeníbrzdovejpáčkyscieľomskontrolovať
brzdovývýkonzaistitenastavovaciuskrutkukábla
pomocou nastavovacej matice kábla.
Asi 10 krát
stlačte
Poznámka:
Pokiaľniejebrzdovýkábelzabehnutý,bude
potrebnévykonaťjehoopätovnénastaveniepo
veľmikrátkejdobejehopoužívania.
Hodnotapohybubrzdovejpáčkyjevzdialenosťod
polohy,kdesabrzdovápáčkanepoužívapo
polohu,kdeprizatiahnutíbrzdovejpáčkynáhle
cítitesilu.
15 mm pohyb
Nastavovacia skrutka kábla
Nastavovacia skrutka kábla
Nastavovacia matica kábla
Uťahovací moment:
1 - 2 N·m
Poloha režimu C.R.
Brzdovérameno
Brzda
BR-IM50-R/BR-IM41-R/
BR-IM53-R
Náboj
FH-IM50/FH-IM45/FH-IM40/
SG-7R46/SG-8R20
Páčka
BL-IM45/BL-IM60/
SB-7S45/SB-8S20
Brzdovélanko
SI-75J0H-02
SI-75J0H
Pridržaníspojeniascieľomjehozaisteniatak,abysa
nepohybovalo,posuňtejednotkuupevňovacejskrutky
vnútornéhokáblapozdĺžotvorunavodiacom
prvku a nainštalujte ho.
Otvornaupevňovacej
skrutke vnútorného
kábla
  • Page 1 1

Shimano BR-IM41 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre