4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
•
Pri inštalácii komponentov dbajte na dodržiavanie pokynov uvedených v referenčných príručkách.
Odporúčame používať len originálne diely SHIMANO. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže náhle prevrhnúť
sdôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
•
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými štítmi.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
•
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo
praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso. Koleso sa môže zlomiť a vy môžete spadnúť. Vprípade uhlíkových kolies
skontrolujte, že nedochádza kodlupovaniu ani praskaniu uhlíka.
•
Pneumatiky by mali byť pred použitím nahustené na tlak označený na pneumatikách alebo ráfiku. Ak je na pneumatikách alebo ráfikoch uvedený
maximálny tlak, neprekračujte maximálny tlak so spodnou hodnotou. Vyšší než uvedený tlak môže spôsobiť náhly defekt a/alebo náhle uvoľnenie
pneumatiky aspôsobiť vážne poranenie.
WH-RS700-TL: Maximálny tlak = 8 barov/116 psi/800 kPa
•
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne
prečítajte návod pre rýchloupínací mechanizmus.
•
Pokiaľ ide o zostavy CESTNÝCH kolies, tieto kolesá sú navrhnuté na jazdu po spevnených povrchoch. Ak sa budú kolesá používať na nespevnených
povrchoch, môže dôjsť k ohnutiu alebo poškodeniu kolies, čoho dôsledkom môže byť nehoda.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť aprivodiť
vám vážne zranenie.
< Koleso s ráfom/bezdušové koleso >
•
Otvor na opačnej strane otvoru ventilu je indikátorom množstva opotrebovania ráfika. Pokiaľ tento otvor už nie je vidno, prestaňte používať ráfik.
Pokiaľ budete pokračovať vpoužívaní ráfika, môže sa zlomiť, bicykel môže spadnúť amôže dôjsť k nehode.
< Bezdušové koleso >
•
Pneumatiky by sa mali inštalovať a demontovať ručne.
Ak je to náročné, môžete použiť plastovú páku na pneumatiky pre bezdušové kolesá. V takýchto prípadoch nezabudnite skontrolovať, či na povrchu
ráfika nie sú preliačiny, škrabance alebo praskliny, keďže existuje riziko poškodenia vzduchového tesnenia medzi pneumatikou a ráfikom, čoho
výsledkom môže byť unikanie vzduchu. Pri karbónových ráfikoch skontrolujte, či nedochádza k odlupovaniu ani praskaniu uhlíka. Napokon sa uistite,
že neuniká vzduch.
< Koleso s dušou >
•
Pred jazdou skontrolujte, či sú pneumatiky bezpečne nalepené na ráfiky. Ak plášte počas jazdy odpadnú, môžete spadnúť a vážne sa zraniť.
•
Pokiaľ dôjde knadmernému opotrebovaniu brzdných plôch ráfikov zuhlíkových vlákien apokiaľ dôjde kdeformácii ráfikov, prestaňte na bicykli
jazdiť. Pokiaľ budete aj naďalej na bicykli pri takomto stave jazdiť, môže dôjsť kjeho prevrhnutiu sdôsledkom vážneho poranenia.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
•
Nepoužívajte v kombinácii s odpruženými vidlicami typu bottom-link. V spojení s týmito typmi vidlíc sa pri použití bŕzd vzdialenosť medzi oskou
náboja a brzdovými čeľusťami môže zmeniť v dôsledku činnosti odpruženia, a tak po použití bŕzd sa môžu brzdové čeľuste dotýkať špíc.