"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy
nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače
hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne
poranenie."
• Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov má CN-7901/6701/5701/4601 prednú a zadnú
stranu, pričom strany sú označené tak, že po nainštalovaní bude CN-7901/6701/5701/4601 smerovať
správnym smerom. Správny navrhovaný výkon bude dosiahnutý ak je inštalácia CN-7901/6701/5701/
4601 vykonaná tak, že smeruje správnym smerom. V prípade nainštalovania opačným smerom môže
dôjsť k vypadnutiu reťaze z bicykla s dôsledkom vážneho poranenia.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené
spojovacie závlačky, alebo ak sa
použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný
pre typ použitej reťaze, nebude
možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovaciu silu, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
• Spojovacia závlačka musí byť zarovno s povrchom vonkajšieho
spojenia zo strany zasúvania závlačky. Pokiaľ po ňom prejdete
prstom, mali by ste cítiť hladký a rovný povrch. Závlačka ľahko
prejde na druhú stranu po tom, ako vyberiete rozpojovaciu závlačku.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa
reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky. Reťaz sa poškodí,
ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz
sa môže pretrhnúť aspôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť
vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú
správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete zbicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich
mohli vbudúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je možné vykonávať plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky
pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku anamazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a
kladky).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla.
Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel ači je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia vkladke, mali by ste ju vymeniť.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu
namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies areťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, vymeňte reťaz aozubené kolesá.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden avodiaci prvok kábla stredovej
osky.
• Pred použitím namažte lanko avnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
• Použitie rámu sinterným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť
funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Na napínacej kladke je vyznačená šípka, ktorá vyznačuje smer otáčania. Napínaciu kladku nainštalujte
tak, aby šípka smerovala v smere hodinových ručičiek, a to pokiaľ sa pozeráte na vonkajšiu stranu
prehadzovačky.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu
pôvod vnormálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte
na profesionálneho predajcu bicyklov.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok anajväčšie
ozubené koleso aotočte kľukové rameno dozadu. Potom
otočte nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili
vodiacu kladku čo najbližšie kozubenému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla. Následne nastavte reťaz na
najmenšie ozubené koleso azopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste
sa uistili, že sa
kladka nedotýka
ozubeného kolesa.
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju
nastavili tak, že vodiaca
kladka bude pri pohľade
zozadu pod vonkajšou
líniou najmenšieho
ozubeného kolesa.
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili
reťaz na 2. ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte
páčku dostatočne na to, aby ste cítili tlak v páčke,
otočte kľukovým
ramenom.
Všeobecné informácie obezpečnosti
VÝSTRAHA
Uško koncovky rámu
5 mm Allenov kľúč
Skrutka nastavenia napnutia B
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
90°
Vodiaca kladka
Napínacia
kladka
Pravý uhol smerom k zemi
Vodiaca kladka
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Skrutka horného
nastavenia
Najväčšie ozubené koleso
Vodiaca kladka
Najväčšie ozubené
koleso
Najmenšie ozubené koleso
Skrutka spodného
nastavenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
2. Pripojenie a zaistenie lanka
Pripojte lanko k zadnej prehadzovačke a po
odstránení úvodnej vôle v lanku ho opätovne
zaistite podľa zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Technické údaje
Montáž zadnej prehadzovačky
Dĺžka reťaze
Nastavenie záberu a zaistenie lanka
Uťahovací moment osi konzoly: 8 - 10 N•m
Počas inštalácie dávajte pozor aby nedošlo k deformácii spôsobenej
skrutkou nastavenia vôle B prichádzajúcej do kontaktu s uškom
vytlačenia.
Uťahovací moment: 6 - 7 N•m
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca
kladka pohla do polohy priamo vrovine snajväčším
ozubeným kolesom
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese
a najväčšom ozubenom
koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
2
3
Reťaz
+2 články
Páčka (A)
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené
koleso. (v smere
hodinových ručičiek)
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď
radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala
do záberu a reťaz sa dotkla 3.
ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa auvoľní sa) a
potom otočte kľukové rameno vsmere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa avydáva
hluk, otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho
bovdenu mierne vsmere hodinových ručičiek, aby ste ho
dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz sa nebude
pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody askontrolujte,
či sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne
mažte všetky časti radiaceho mechanizmu.
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa anevydá zvuk.
(proti smeru hodinových
ručičiek)
Keď nepočujete žiadny
hluk
Nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu
Nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Záber
Pre 28T a väčšie ozubené
koleso (iba typ SS)
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Poznámka:
Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov má
CN-7901/6701/5701/4601 prednú a zadnú stranu, pričom strany
sú označené tak, že po nainštalovaní bude CN-7901/6701/5701/
4601 smerovať správnym smerom.
Dopredu
(vonkajšia strana)
Dozadu
(vnútorná strana)
Strana so značkou zobrazená na obrázku predstavuje prednú
stranu (vonkajšia strana).
Poznámka: Uistite sa, že je kábel zabezpečený vdrážke.
Drážka
SI-5XN0A-002-02
Zadná prehadzovačka
Technicko servisné pokyny SI-5XN0A-002
* V prípade používania v spojení s juniorskými modelmi používajte CS-6600.
* Ak sa používa predné ozubené koliesko 52-39-30T, maximálny počet
zubov najväčšieho ozubeného kolesa by mal byť do 28T.
■ Výmena kladky
Vodiaca kladka / Napínacia kladka
Uťahovací moment: 2,5 - 5,0 N•m
3 mm Allenov kľúč
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame
používať nasledujúcu kombináciu.
● V prípade
trojprevodníka
Nie OK OK
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
10-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7901/6701/5701/
4601/7801/6600/5600
s drážkou (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
s drážkou (2)
Séria 105 TIAGRA
Radiaca páčka
Dvojitý
ST-5700
Trojitý
ST-5703
Dvojitý
ST-4600
Trojitý
ST-4603
Prevody 10 10
Vonkajší bovden OT-SP41
Zadná prehadzovačka RD-5700-A RD-4600
Typ SS GS SS GS
Voľný náboj FH-5700 FH-4600
Kazetové ozubené koleso
CS-5700 CS-4600
Reťaz
CN-5701
CN-5600
CN-4601
CN-5600
Vedenie kábla stredovej osky
SM-SP17 SM-SP17
Typ SS GS
Celková kapacita
34 zubov alebo
menej
39 zubov alebo
menej
Maximálny počet zubov
najväčšieho ozubeného kolesa
30T
Minimálny počet zubov
najväčšieho ozubeného kolesa
25 T
Maximálny počet zubov
najmenšieho ozubeného kolesa
15T 14T
Maximálny počet zubov
najmenšieho ozubeného kolesa
11T
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
16 zubov alebo
menej
22 zubov alebo
menej