14
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
• Používajte iba originálny minerálny olej SHIMANO. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to
spôsobiť problémy s činnosťou bŕzd, vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme
pri intenzívnom brzdení) alebo nepoužiteľnosť systému
• Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa
vypustil odvzdušňovacou koncovkou. Starý olej alebo už používaný olej môže obsahovať
vodu, ktorá môže spôsobiť vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme pri
intenzívnom brzdení) v brzdovom systéme.
• Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny. V
opačnom prípade môže nastať vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme pri
intenzívnom brzdení). Obzvlášť opatrní buďte pri odstraňovaní krytu zásobnej nádoby.
• Pri rezaní scieľom upraviť dĺžku brzdovej hadičky alebo pri výmene brzdovej hadičky
zľavej na pravú aopačne je nutné, aby ste vyprázdnili vzduch zhadičky, ato podľa
krokov uvedených včasti „Pridávanie minerálneho oleja aodvzdušňovanie”.
• Pri otočení bicykla naopak alebo do strany môže mať brzdový systém vnútri zásobnej nádoby
určité množstvo vzduchových bublín, ktoré tam stále sú, aj keď sa zatvorí odvzdušňovacia
skrutka, alebo ktoré sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď sa dlho používa.
Tento systém kotúčovej brzdy nie je navrhnutý tak, aby fungoval, keď je bicykel naopak. Ak
bicykel obrátite naopak alebo ho položíte nabok, všetky vzduchové bubliny vnútri zásobnej
nádoby sa môžu premiestniť smerom kstrmeňom aak budete na bicykli jazdiť vtomto stave,
existuje nebezpečenstvo, že brzdy nebudú fungovať a môže dôjsť kvážnemu úrazu. Ak ste
bicykel obrátili naopak alebo ste ho položili nabok, pred jazdou na bicykli určite niekoľkokrát
stlačte brzdovú páčku, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú normálne, a ak brzdy fungujú
správne, nastavte ich podľa nasledujúceho postupu.
Ak sa pri stlačení brzdovej páčky zdá, že brzda nefunguje (zdá sa byť voľná)
Nastavte odvzdušňovaciu časť brzdovej páčky tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku
niekoľkokrát jemne zatlačte apočkajte, pokiaľ vzduchové bubliny prejdú do zásobnej nádoby.
Ak sa brzdová páčka stále zdá byť voľná, vypustite vzduch (prečítajte si časť „Pridávanie
minerálneho oleja a odvzdušňovanie”).
• Ak je páčka rýchloupínaka na náboji na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, môžu
si navzájom prekážať, čo je nebezpečné, preto skontrolujte, či si neprekážajú.
• Systémy kotúčovej brzdy SHIMANO nie sú kompatibilné pre tandemové bicykle. Keďže
tandemové bicykle sú ťažšie, zaťaženie brzdového systému sa počas činnosti brzdy
zvyšuje. Ak sa v spojení s tandemovými bicyklami používajú hydraulické kotúčové brzdy,
teplota oleja bude veľmi vysoká a môže dochádzať k zablokovaniu vedenia alebo k
vyradeniu činnosti brzdových hadičiek s dôsledkom zlyhania bŕzd.
• Pri inštalácii strmeňa brzdy pomocou
upevňovacích kolíkov skrutky použite
montážne skrutky správnej dĺžky.
Vopačnom prípade nemusia byť upevňovacie
kolíky skrutky dôkladne utiahnuté askrutky
môžu vypadnúť.
Upevňovací kolík
skrutky