SM-MA-F180P

Shimano SM-MA-F180P, BL-S7000, BL-T6000, BL-T8000, BR-M6000, BR-M8000, BR-S7000, SM-MA-F180P2 Dealer's Manual

  • Dobrý deň! Prečítal som si Shimano Návod predajcu pre kotúčové brzdy. Tento dokument pokrýva inštaláciu a údržbu rôznych modelov, vrátane odvzdušňovania a výmeny komponentov. Kľudne sa ma pýtajte na akékoľvek otázky o obsahu návodu alebo o funkciách zariadenia.
  • Ako odvzdušním kotúčové brzdy Shimano?
    Ako vymením brzdové hadičky?
    Čo robiť, ak brzdy nevydávajú dostatočný odpor?
    Ako často by sa mali meniť brzdové doštičky?
(Slovak)
DM-TRBR001-02
Návod predajcu
CESTNÝ MTB Trekking
Mestský/
Komfortný bicykel
MESTSKÝ ŠPORTOVÝ E-BIKE
Hydraulická kotúčová brzda
ALFINE
BR-S7000
BL-S7000
BR-M8000
BR-M6000
BL-T8000
BL-T6000
SM-MA-F180P/P2
2
OBSAH
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE ......................................................................................3
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI .......................................................................................4
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA ...................................................................10
INŠTALÁCIA .........................................................................................................12
Montážny adaptér kotúčovej brzdy (pre 180mm rotory kotúčovej brzdy) ...........................................12
Adaptér rotora kotúčovej brzdy ...............................................................................................................13
Brzdová hadička .........................................................................................................................................16
ÚDRŽBA ...............................................................................................................18
Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie ..............................................18
Výmena brzdovej hadičky ..........................................................................................................................30
Výmena brzdových doštičiek .....................................................................................................................36
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
3
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Tento návod predajcu je primárne určený pre profesionálnych cyklistických mechanikov.
Používatelia, ktorí nie sú profesionálne zaškolení na montáž bicyklov, sa pomocou návodu predajcu nesmú pokúšať osvojpomocné inštalovanie prvkov.
Ak je pre vás ktorákoľvek časť informácií vnávode nezrozumiteľná, sinštaláciou nepokračujte. Namiesto toho požiadajte opomoc miestneho predajcu
bicyklov alebo sa obráťte na miesto, kde ste daný výrobok zakúpili.
Prečítajte si všetky referenčné príručky dodané s predmetným výrobkom.
Výrobok nerozoberajte a ani ho neupravujte, ak to nie je požadované v rámci pokynov obsiahnutých v tomto návode predajcu.
Všetky návody predajcu areferenčné príručky sú kdispozícii on-line na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
Môže sa stať, že na získanie tlačenej kópie tejto používateľskej príručky sa budú musieť zákazníci, ktorí nepoužívajú internet, obrátiť na miesto
zakúpenia.
Používateľskú príručku môžete vytlačiť a odovzdať ju zákazníkovi alebo budete musieť o tlačenú kópiu používateľskej príručky požiadať najbližšiu
predajnú kanceláriu SHIMANO.
Dodržiavajte všetky príslušné pravidlá a predpisy platné v krajine, štáte alebo regióne, kde vykonávate vašu podnikateľskú činnosť predajcu.
Kvôli bezpečnosti si tento návod predajcu pred používaním dôkladne prečítajte a na zaistenie správneho používania ho
riadne dodržiavajte.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia.
Pokyny sú zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo škody, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za následok osobné poranenie alebo fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
4
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
VÝSTRAHA
Pri inštalácii produktu postupujte podľa pokynov uvádzaných v návodoch.
Odporúčame používať len originálne náhradné diely Shimano. Ak sa diely, ako sú skrutky a matice, uvoľnia alebo poškodia, bicykel sa môže náhle
prevrhnúť sdôsledkom vážnych poranení.
Okrem toho, ak nebudú nastavenia zrealizované správne, môže dochádzať k problémom a bicykel sa môže náhle prevrhnúť s dôsledkom vážnych
poranení.
Počas vykonávania činností údržby, ako je výmena dielov, používajte na ochranu zraku ochranné okuliare alebo ochranné okuliare s bočnými
štítmi.
Po dôkladnom prečítaní návodu predajcu tento návod uložte na bezpečnom mieste, aby ste ho v prípade potreby mohli použiť aj v budúcnosti.
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
203mm a180mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 160mm rotory kotúčových bŕzd. Pred použitím bŕzd úplne pochopte
charakteristiky brzdenia.
Každý bicykel sa môže ovládať trochu inak vzávislosti odmodelu.
Preto sa svaším bicyklom určite naučte správne brzdiť (vrátane tlaku na brzdovú páčku a vlastností ovládania bicykla) a manipulovať. Nesprávne
používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Osprávnom ovládaní
sa poraďte sprofesionálnym predajcom bicyklov alebo si pozrite návod naobsluhu bicykla. Rovnako je dôležité precvičovať jazdy, brzdenie atď.
Svoje prsty majte vdostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne
ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov vprípade, že by sa prsty zachytili do otvorov rotora kotúčovej brzdy,
ktorý sa pohybuje.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte. V opačnom
prípade sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa na brzdové doštičky dostane olej alebo mazivo, poraďte sa s predajcom alebo zastúpením. V opačnom prípade nemusia brzdy fungovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti. Skontrolujte,
že teplota brzdového systému sa dostatočne znížila a potom skontrolujte hrúbku brzdovej doštičky. Ak je hrúbka do
0,5mm, brzdovú doštičku treba vymeniť za novú. Poraďte sa spredajcom alebo agentúrou.
0,5mm2mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde kopotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm, alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy používať
aporaďte sa spredajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste tento problém vyriešili, uvoľnite na okamih páčku.
Vapor lock (vytvorenie bublín vbrzdovom systéme pri intenzívnom brzdení) vzniká, keď sa zahreje olej vnútri brzdového systému, čo spôsobuje
expanziu vody alebo vzduchových bublín vnútri brzdového systému. To môže potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
5
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne fungovať a
môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy štandardne fungujú. Ak brzdy
nefungujú štandardným spôsobom, prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Vprípade príliš intenzívneho brzdenia prednou brzdou sa koleso môže zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne poranenie.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, ľahšie dôjde ku šmyku pneumatík. Ak dôjde ku šmyku pneumatík, môžete spadnúť z bicykla. Znížte svoju rýchlosť a
používajte brzdy skôr a jemne.
Páčka sa nesmie nikdy upravovať. Vopačnom prípade sa môže páčka zlomiť adôjde kzablokovaniu brzdenia.
Pred jazdou skontrolujte, že sa nevyskytuje žiadne poškodenie, ako sú praskliny. Ak sa vyskytne akékoľvek poškodenie, prestaňte bicykel používať a
poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením. Vopačnom prípade sa môže páčka zlomiť adôjde kzablokovaniu brzdenia.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Počas inštalácie alebo údržby kolesa majte svoje prsty vdostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy.
Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov vprípade, že by sa prsty zachytili
do otvorov rotora kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
Ak je rotor kotúčovej brzdy opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, je nutné ho vymeniť.
Ak sa rotor kotúčovej brzdy opotrebuje na hrúbku 1,5mm, alebo ak vidno hliníkový povrch, rotor kotúčovej brzdy vymeňte za nový.
Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
Používajte iba originálny minerálny olej Shimano. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to spôsobiť problémy s činnosťou bŕzd a spôsobiť nepoužiteľnosť
systému.
Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa vypustil odvzdušňovacou koncovkou.
Starý olej alebo už používaný olej môže obsahovať vodu, ktorá môže spôsobiť vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme pri intenzívnom
brzdení) v brzdovom systéme.
Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny. V opačnom prípade môže dôjsť k zablokovaniu výparmi. Obzvlášť
opatrní buďte pri odstraňovaní krytu zásobnej nádoby.
Pri rezaní brzdovej hadičky s cieľom upraviť dĺžku hadičky alebo pri výmene brzdovej hadičky z ľavej na pravú a opačne je nutné, aby ste vyprázdnili
vzduch z hadičky, a to podľa krokov v časti „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie“.
Pri otočení bicykla naopak alebo do strany môže mať brzdový systém vnútri zásobnej nádoby určité vzduchové bubliny, ktoré tam stále sú, keď sa
zatvorí odvzdušňovacia skrutka alebo ktoré sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď sa dlho používa. Tento systém kotúčovej brzdy
nie je navrhnutý tak, aby fungoval, keď je bicykel naopak. Ak sa bicykel otočí naopak alebo do strany, vzduchové bubliny vo vnútri zásobnej nádoby sa
môžu pohnúť v smere strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Ak sa
bicykel otočil naopak alebo do strany, pred jazdou na bicykli určite niekoľkokrát stlačte páčku brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú normálne.
Ak brzdy nepracujú normálne, nastavte ich nasledovným postupom.
Ak sa pri stlačení páčky zdá, že brzda nefunguje (zdá sa byť voľná)
Nastavte brzdovú páčku tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku potom niekoľkokrát jemne zatlačte a počkajte, pokiaľ bubliny prejdú
do zásobnej nádoby. Následne odporúčame odstrániť kryt zásobnej nádoby anaplniť zásobnú nádobu minerálnym olejom tak, aby vnej nezostali
žiadne bubliny.
Ak sa brzdy stále zdajú byť voľné, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si časť „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a
odvzdušňovanie“.)
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
6
Ak je páčka rýchloupínaka na náboji na rovnakej strane ako rotor kotúčovej brzdy, môžu si navzájom prekážať, čo je nebezpečné, preto skontrolujte,
že si neprekážajú.
Systémy kotúčovej brzdy Shimano nie sú kompatibilné pre tandemové bicykle. Pretože tandemové bicykle sú ťažšie, zaťaženie na brzdový systém sa
počas činnosti brzdy zvyšuje. Ak sa v spojení s tandemovými bicyklami používajú hydraulické kotúčové brzdy, teplota oleja bude veľmi vysoká a môže
dochádzať k zablokovaniu vedenia alebo k vyradeniu činnosti brzdových hadičiek s dôsledkom zlyhania bŕzd.
Adaptér rotora kotúčovej brzdy SM-RTAD05
Je možné inštalovať rotory kotúčovej brzdy s priemerom až do Ø203mm. Pokiaľ nainštalujete rotory kotúčových bŕzd s väčším než uvedeným
priemerom, brzdná sila môže poškodiť hlavnú jednotku.
Brzdová hadička
Po nainštalovaní brzdovej hadičky na jednotku brzdy, doplnení originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušnení vzduchových bublín stlačte
opäť niekoľkokrát páčku a skontrolujte, že brzdy fungujú štandardným spôsobom a že nedochádza k unikaniu tekutiny z hadičky alebo zo systému.
Rôzne brzdové hadičky majú svoje vlastné spojovacie vložky. Používajte správnu spojovaciu vložku podľa nasledujúcej tabuľky. Použitie nesprávnej
spojovacej vložky môže spôsobiť úniky kvapaliny.
Brzdová hadička
Spojovacia vložka
Dĺžka Farba
SM-BH90 11,2mm Strieborná
SM-BH59/80 13,2mm Zlatá
YM-BH81 13,2mm Strieborná
Pri opätovnej inštalácii opätovne nepoužívajte kus v tvare olivy ani spojovaciu vložku. Poškodený kus v tvare olivy alebo spojovacia vložka nemusia
zaručiť bezpečné pripojenie brzdovej hadičky a môže dôjsť k odpojeniu brzdovej hadičky od strmeňov alebo brzdovej páčky.
Ak dôjde k odpojeniu brzdovej hadičky, existuje nebezpečenstvo, že brzdy prestanú náhle fungovať.
Brzdová hadička Oliva
Spojovacia skrutka
Odrezaný koniec
Spojovacia vložka
Brzdovú hadičku odrežte tak, aby bol odrezaný koniec kolmo na os hadičky. Pokiaľ brzdovú hadičku odrežete pod uhlom, dôsledkom môže byť
unikanie kvapaliny.
90°
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
7
UPOZORNENIE
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Upozornenia ohľadne originálneho minerálneho oleja Shimano
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade kontaktu s okom umyte oko vodou a okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade kontaktu s pokožkou ju dobre umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z originálneho minerálneho oleja Shimano môže spôsobiť nevoľnosť. Chráňte si nos a ústa respirátorovou maskou a
používajte v dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí pár alebo výparov z originálneho minerálneho oleja Shimano okamžite odíďte na miesto, kde je
čerstvý vzduch a prikryte sa prikrývkou. Zostaňte vteple v stabilnej polohe avyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Vyhnite sa akýmkoľvek takýmto zvýšeniam
brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora kotúčovej brzdy používate originálne náradie Shimano (TL-FC36), buďte opatrní a
nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany rotora kotúčovej brzdy. Na ochranu rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Manipulácia s originálnym minerálnym olejom Shimano
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. Počas manipulácie používajte bezpečnostné okuliare a zabráňte styku s očami.
V prípade kontaktu s okom umyte oko vodou a okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. Počas manipulácie používajte ochranné rukavice.
V prípade kontaktu s pokožkou ju dobre umyte vodou a mydlom.
Nepite. Môže to spôsobiť zvracanie alebo hnačku.
Uschovávajte mimo dosahu detí.
Olejovú nádrž nerežte, nenechávajte pri zdroji tepla, nezvárajte ani nevystavujte tlaku, pretože to môže spôsobiť výbuch alebo požiar.
Likvidácia použitého oleja: Dodržiavajte miestne a/alebo štátne predpisy na likvidáciu. Počas prípravy oleja na likvidáciu dávajte pozor.
Pokyny: Nádobu nechávajte uzatvorenú tak, aby ste zabránili vniknutiu cudzorodých súčastí a vlhkosti dovnútra; nádobu uskladnite na chladnom a
tmavom mieste mimo dosahu priameho slnečného žiarenia alebo účinkov tepla. Uchovávajte v dostatočnej vzdialenosti od plameňa, nafta triedy III,
stupeň nebezpečenstva III
Pri čistení kompresorom
Pri demontáži telesa strmeňa za účelom vyčistenia vnútorných častí pomocou kompresora si uvedomte, že vlhkosť zo stlačeného vzduchu môže zostať
na súčiastkach strmeňa.
Pred opätovnou montážou strmeňov nechajte komponenty strmeňov dostatočne vyschnúť.
Brzdová hadička
Počas rezania brzdovej hadičky manipulujte s nožom opatrne, aby nedošlo k poraneniu.
Dávajte pozor, aby ste sa neporanili o kus v tvare olivy.
ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
8
POZNÁMKA
Používateľov informujte aj o nasledujúcich podmienkach:
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať rozpery doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku. Ak je
brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej, ako je normálne. Ak k tomu dôjde, poraďte sa s predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite saponátovú vodu a suchú handru. Nepoužívajte bežne dostupné čistiace prostriedky na brzdy ani
prípravky na zníženie hluku. Tieto látky môžu spôsobiť poškodenie súčastí, napr. tesnení.
Uhlíkové páčky umývajte mäkkou tkaninou a neutrálnym čistiacim prípravkom. V opačnom prípade sa môže materiál zlomiť a poškodiť.
Zabráňte ponechaniu uhlíkových páčok na miestach s výskytom vysokých teplôt. Taktiež ich starostlivo chráňte pred účinkami ohňa.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
203 mm a 180 mm rotory kotúčových bŕzd majú väčší priemer ako 160 mm rotory pre bicykle určené na cross-country, a tak je ohybnosť týchto rotorov
kotúčových bŕzd väčšia. Výsledkom bude ich zasahovanie do brzdových doštičiek.
Ak upevňovací výčnelok strmeňa brzdy akoncovky rámu nemajú štandardné rozmery, rotor kotúčovej brzdy astrmeň sa môžu dotýkať.
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať rozpery doštičiek. Rozpery doštičiek zabránia piestu vo vypadnutí pri stlačení páčky
brzdy počas doby, keď je koleso odstránené.
Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej, ako je normálne. Na zatlačenie brzdových doštičiek späť
použite plochý nástroj adávajte pritom pozor, aby ste nepoškodili povrchy brzdových doštičiek.
(Ak brzdové doštičky nie sú namontované, pomocou plochého nástroja zatlačte piesty priamo späť a dávajte pritom pozor, aby ste ich nepoškodili.)
Ak je ťažké zatlačiť späť brzdové doštičky alebo piesty, odskrutkujte odvzdušňovacie skrutky a potom to skúste znova. (Všimnite si, že určité množstvo
oleja môže teraz pretiecť zo zásobnej nádoby.)
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite izopropylový alkohol, saponátovú vodu alebo suchú handru. Nepoužívajte bežne dostupné čistiace
prostriedky na brzdy ani prípravky na zníženie hluku. Tieto látky môžu spôsobiť poškodenie súčastí, napr. tesnení.
Neodstraňujte piesty počas rozoberania strmeňov.
Ak je rotor kotúčovej brzdy opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, je nutné ho vymeniť.
Adaptér rotora kotúčovej brzdy SM-RTAD05
Pokiaľ na inštaláciu rotora kotúčovej brzdy používate adaptér rotora kotúčovej brzdy, konštrukcia adaptéra spôsobí, že vôľa v rámci rotora kotúčovej
brzdy bude väčšia, ako je to bežné. Kvôli tomu môže rotor kotúčovej brzdy prekážať brzdovým doštičkám. Okrem toho môže prekážať aj strmeňom v
radiálnom smere (smerom nahor).
Tento výrobok sa nesmie používať so 6-skrutkovým rotorom kotúčovej brzdy, ktorý je nainštalovaný s hliníkovým adaptérom (SM-RT86/RT76).
Skutočný výrobok sa môže odvyobrazenia odlišovať, pretože táto príručka je určená predovšetkým navysvetlenie postupov
používania výrobku.
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
10
ZOZNAM POUŽÍVANÉHO NÁRADIA
Na účely inštalácie, nastavenia aúdržby sú potrebné nasledujúce nástroje.
Nástroj Nástroj Nástroj
2,5mm imbusový kľúč 8mm kľúč TL-BH61
3mm imbusový kľúč 7mm nástrčkový kľúč TL-FC36
4mm imbusový kľúč Úžitkový nôž
5mm imbusový kľúč Šesťcípy kľúč č.15
INŠTALÁCIA
12
INŠTALÁCIA
Montážny adaptér kotúčovej brzdy (pre 180mm rotory kotúčovej brzdy)
INŠTALÁCIA
*
Informácie ospôsobe inštalácie strmeňa brzdy, brzdovej páčky arotora kotúčovej brzdy nájdete včasti venovanej kotúčovej brzde vdokumente
Všeobecné úkony.
Montážny adaptér kotúčovej brzdy (pre 180mm rotory kotúčovej brzdy)
SM-MA-F180P/P2
Adaptér umiestnite na strmeň brzdy anásledne adaptér nainštalujte na rám.
(y) Dlhý
(z) Krátky
(A)
Montážny adaptér
(B)
5mm imbusový kľúč
Uťahovací moment
6 – 8Nm
POZNÁMKA
Pri inštalácii upevňovacích skrutiek strmeňa
brzdy nezabudnite namontovať uzávery, aby
ste zabránili uvoľneniu skrutiek.
Uzáver
(y)
(z)
(A)
(B)
(B)
13
Pokračovanie na ďalšej strane
INŠTALÁCIA
Adaptér rotora kotúčovej brzdy
Adaptér rotora kotúčovej brzdy
SM-RTAD05
(C)
(D)
(E)
(A)
(B)
Tento výrobok predstavuje adaptér
používaný na inštaláciu rotorov
kotúčovej brzdy so 6 skrutkami na náboj/
koleso so systémom Centerlock.
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Podložka
(C)
Adaptér rotora kotúčovej brzdy
(D)
Montážna skrutka rotora
kotúčovej brzdy
(E)
Upevňovací poistný krúžok rotora
kotúčovej brzdy
1
Umiestnite adaptér rotora kotúčovej
brzdy na náboj.
14
Pokračovanie na ďalšej strane
INŠTALÁCIA
Adaptér rotora kotúčovej brzdy
2
(A)
(B)
(z)
(z)
Umiestnite rotor kotúčovej brzdy na
náboj apotom ho dočasne upevnite
vsprávnej polohe utiahnutím
upevňovacích skrutiek rotora kotúčovej
brzdy.
(z) Šesťcípy kľúč č.15
(A)
Rotor kotúčovej brzdy
(B)
Montážna skrutka rotora
kotúčovej brzdy
3
1
2
3
4
5
6
Nasaďte si ochranné rukavice apoužitím
sily otočte rotorom kotúčovej brzdy
vsmere hodinových ručičiek.
Potom utiahnite upevňovacie skrutky
rotora kotúčovej brzdy vporadí podľa
obrázka.
Uťahovací moment
2 – 4Nm
4
(A)(A)
Namontujte podložku.
(A)
Podložka
15
INŠTALÁCIA
Adaptér rotora kotúčovej brzdy
5
(A)
(B)
Utiahnite poistný krúžok na upevnenie
rotora kotúčovej brzdy.
(A)
Upevňovací poistný krúžok rotora
kotúčovej brzdy
(B)
TL-FC36
Uťahovací moment
40Nm
16
INŠTALÁCIA
Brzdová hadička
Brzdová hadička
Informácie ospôsobe inštalácie brzdovej hadičky nájdete včasti venovanej brzde vdokumente Všeobecné úkony.
Uistite sa, že strmene apáčky sú vpolohách znázornených na obrázkoch.
(A)
Strmeň brzdy
(B)
Brzdová páčka
POZNÁMKA
Poloha inštalácie brzdovej hadičky sa líši
vzávislosti od modelu.
Dávajte pozor, aby sa brzdová hadička pri
inštalácii neskrútila.
(B)(A)
Prehľad systému jednoduchého spojenia hadičiek
Informácie ospôsobe inštalácie avýmeny brzdovej hadičky nájdete včasti venovanej brzde vdokumente Všeobecné úkony.
(A)
(B)
(D) (E)
(C)
(F)
(A)
Strmeň brzdy
(B)
Uzáver hadičky
(C)
Tesniaca zátka
(D)
Port pripojenia hadičky
(E)
Brzdová páčka
(F)
Zarážka
ÚDRŽBA
18
Pokračovanie na ďalšej strane
ÚDRŽBA
Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie
ÚDRŽBA
Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie
Pomocou rozpery na odvzdušnenie (žltá), ktorá je stále pripojená kstrmeňom, umiestnite bicykel
do stojana na bicykel alebo podobného predmetu podľa znázornenia na obrázku.
(A)
Hadička
(B)
Strmeň
POZNÁMKA
Na odvzdušnenie strmeňa budete potrebovať
SM-DISC (lievik na olej azátku na olej).
(B)
(A)
BR-M8000
1
(z)
Brzdovú páčku nastavte tak, aby bola
vpolohe jazdy, teda v45-stupňovom
uhle voči zemi.
(z) 45°
19
Pokračovanie na ďalšej strane
ÚDRŽBA
Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie
2
(C)
(B)
(A)
Odskrutkujte hornú odvzdušňovaciu
skrutku aO-krúžok avložte lievik na
olej.
(A)
Odvzdušňovacia skrutka
(B)
O-krúžok
(C)
Lievik na olej
TECHNICKÉ TIPY
Vtomto štádiu nezasúvajte zátku na olej.
3
(A)
(B)
7mm nástrčkový kľúč osaďte na miesto,
striekačku naplňte olejom,
kodvzdušňovacej koncovke pripojte
trubicu aodvzdušňovaciu koncovku
uvoľnite o1/8 otočenia.
Zatlačením na piest striekačky pridajte
olej.
Olej začne vytekať zlievika na olej.
Pokračujte vpridávaní oleja, kým sa vo
vytekajúcom oleji nebudú nachádzať
žiadne vzduchové bubliny.
(A)
Odvzdušňovacia koncovka
(B)
7mm nástrčkový kľúč
20
Pokračovanie na ďalšej strane
ÚDRŽBA
Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie
4
Keď sa už voleji nebudú nachádzať žiadne vzduchové bubliny, dočasne uzatvorte
odvzdušňovaciu koncovku.
POZNÁMKA
Strmeň brzdy zaistite pomocou príchytky, aby
nedošlo knáhodnému odpojeniu trubice.
Páčku opakovane nestláčajte anepúšťajte.
Vdôsledku takejto prevádzky môže vytekať
olej bez vzduchových bublín, ale vzduchové
bubliny môžu zostať voleji vstrmeni brzdy
aodvzdušnenie môže trvať dlhšie. (Ak ste
opakovane stláčali apúšťali páčku, vypusťte
všetok olej apotom olej znova doplňte.)
5
(B)
(z)
(A)
Nasaďte 7mm nástrčkový kľúč na miesto
podľa obrázka anásledne ktrubici
pripevnite vrecko. Trubicu pripojte
kodvzdušňovacej koncovke
aodvzdušňovaciu koncovku následne
uvoľnite.
Po určitej chvíli budú olej a vzduchové
bubliny voľne vytekať zodvzdušňovacej
koncovky do trubice.
Týmto spôsobom možno ľahko odsať
väčšiu časť vzduchových bublín, ktoré
zostávajú v brzdovom systéme.
(z) Vzduchové bubliny
(A)
7mm nástrčkový kľúč
(B)
Vrecko
TECHNICKÉ TIPY
Môže pomôcť, ak jemne zatrasiete hadičkou
alebo na zásobnú nádobu alebo strmeň jemne
poklepete skrutkovačom, prípadne upravíte
polohu strmeňa.
/