ZAISTENIE BEZPEČNOSTI
5
•
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne fungovať a
môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy štandardne fungujú. Ak brzdy
nefungujú štandardným spôsobom, prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Vprípade príliš intenzívneho brzdenia prednou brzdou sa koleso môže zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne poranenie.
•
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
•
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Ak je povrch cesty mokrý, ľahšie dôjde ku šmyku pneumatík. Ak dôjde ku šmyku pneumatík, môžete spadnúť z bicykla. Znížte svoju rýchlosť a
používajte brzdy skôr a jemne.
•
Páčka sa nesmie nikdy upravovať. Vopačnom prípade sa môže páčka zlomiť adôjde kzablokovaniu brzdenia.
•
Pred jazdou skontrolujte, že sa nevyskytuje žiadne poškodenie, ako sú praskliny. Ak sa vyskytne akékoľvek poškodenie, prestaňte bicykel používať a
poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením. Vopačnom prípade sa môže páčka zlomiť adôjde kzablokovaniu brzdenia.
Ohľadne inštalácie na bicykel a údržby:
•
Počas inštalácie alebo údržby kolesa majte svoje prsty vdostatočnej vzdialenosti od rotujúceho rotora kotúčovej brzdy.
Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov vprípade, že by sa prsty zachytili
do otvorov rotora kotúčovej brzdy, ktorý sa pohybuje.
•
Ak je rotor kotúčovej brzdy opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, je nutné ho vymeniť.
•
Ak sa rotor kotúčovej brzdy opotrebuje na hrúbku 1,5mm, alebo ak vidno hliníkový povrch, rotor kotúčovej brzdy vymeňte za nový.
•
Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
•
Používajte iba originálny minerálny olej Shimano. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to spôsobiť problémy s činnosťou bŕzd a spôsobiť nepoužiteľnosť
systému.
•
Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa vypustil odvzdušňovacou koncovkou.
Starý olej alebo už používaný olej môže obsahovať vodu, ktorá môže spôsobiť vapor lock (vytvorenie bublín v brzdovom systéme pri intenzívnom
brzdení) v brzdovom systéme.
•
Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny. V opačnom prípade môže dôjsť k zablokovaniu výparmi. Obzvlášť
opatrní buďte pri odstraňovaní krytu zásobnej nádoby.
•
Pri rezaní brzdovej hadičky s cieľom upraviť dĺžku hadičky alebo pri výmene brzdovej hadičky z ľavej na pravú a opačne je nutné, aby ste vyprázdnili
vzduch z hadičky, a to podľa krokov v časti „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a odvzdušňovanie“.
•
Pri otočení bicykla naopak alebo do strany môže mať brzdový systém vnútri zásobnej nádoby určité vzduchové bubliny, ktoré tam stále sú, keď sa
zatvorí odvzdušňovacia skrutka alebo ktoré sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď sa dlho používa. Tento systém kotúčovej brzdy
nie je navrhnutý tak, aby fungoval, keď je bicykel naopak. Ak sa bicykel otočí naopak alebo do strany, vzduchové bubliny vo vnútri zásobnej nádoby sa
môžu pohnúť v smere strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Ak sa
bicykel otočil naopak alebo do strany, pred jazdou na bicykli určite niekoľkokrát stlačte páčku brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú normálne.
Ak brzdy nepracujú normálne, nastavte ich nasledovným postupom.
Ak sa pri stlačení páčky zdá, že brzda nefunguje (zdá sa byť voľná)
Nastavte brzdovú páčku tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku potom niekoľkokrát jemne zatlačte a počkajte, pokiaľ bubliny prejdú
do zásobnej nádoby. Následne odporúčame odstrániť kryt zásobnej nádoby anaplniť zásobnú nádobu minerálnym olejom tak, aby vnej nezostali
žiadne bubliny.
Ak sa brzdy stále zdajú byť voľné, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si časť „Pridávanie originálneho minerálneho oleja Shimano a
odvzdušňovanie“.)